Tripalon Laren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 13:44

Hmm, mijn knol is wel wat gewend, maar ik niet. Scheve mond

Nou ja, we gaan er gewoon voor en we zien wel waar en of we stranden. Tong uitsteken

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 14:17

Ik wacht jullie verslagen gewoon af en bepaal dan of ik volgend jaar ook meedoe.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 14:22

de tripalon is heel erg simpel, bij elke hindernis word je geholpen en er is naar mijn weten niet echt een wedstrijdverband
voor de beginnende ruiters erg leuk, maar voor de ervaren is het alleen een leuke training
( ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar eerst was het iig altijd een oefenconcours op de meest simpele manier.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:57

Karin schreef:
Je moet om half 2 he Splash? Ik wil eigenlijk nog wel even komen kijken, 't is voor mij tenslotte hartstikke dichtbij en dan heb ik vast een idee van hoe het eraan toe gaat. Heb nog een reservepaar springschoenen liggen voor een E-pony, dan zou je die evt. kunnen gebruiken. Wel goed aftapen met Duct-tape, want het klittenband laat los als er water en modder tussen komt. [Edit] zoiets zei Lielle ook al. Haha!

Ja klopt, leuk als je komt kijken! Springschoenen gebruik ik eigelijkj nooit dus weet niet of dat echt nodig is?

SPRINGEN

Berichten: 413
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: Zelhem, Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 17:07

Ik ga ook!
B pony's categorie D

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 09:01

Hoelaat moet je dan Schijnheilig?

Bianca22

Berichten: 655
Geregistreerd: 11-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 14:42

leuk om die positieve reactie's te zien zeg, en er komen zelfs mensen van heeel ver! grappig!
is bij mijn vereniging!!!!! ik zit bij de steffenrijders!
ik ben er zondag ook kijken en zaterdag moet ik schrijven en start ik samen met wat anderen lekker als laatste!

linda_lekuri

Berichten: 937
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: In 't Oosten van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 10:51

Wat veel reacties inderdaad! echt leuk!

Ik doe zelf al heel wat jaren mee, eerst met mijn pony en nu met mijn paardje! Ik zou dit jaar eigenlijk voor het eerst SGW gaan rijden met mijn paard, maar tijdens de cross-training kreeg ze last van spierverzuring waardoor ik een behoorlijke tijd uit de running ben geweest.
Ik doe het nu rustig aan met haar en vind de tripalon een super alternatief! Het is 'spelenderwijs', alles mag en niks moet!

Ik moet zondags rijden, M2 dresuur en B of L springen...?! (ik heb eigenlijk L opgeven, maar twijfel toch om misschien B te starten als dat nog kan...!?, aangezien ik na Lekuri's spierverzuring nog niet echt veel meer gesprongen heb)

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 11:35

ik doe met Amigo mee. L1 dressuur en B-groen voor de triapalon.
Eigenljik wilde ik met Symphony meedoen, maar die is weer eens geblesseerd. En Amigo vindt het hartstikke leuk, dat weet ik zeker.
Ik gok er eigenlijk wel op dat ik dit met onbeslagen hoeven kan rijden??
Vind het een beetje zonde om alleen voor de tripalon hem nog even op ijzers te zetten. Amigo redt zich nu ook prima in het bos en kan er rustig mee springen enzo.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 13:03

Symbeami schreef:
ik doe met Amigo mee. L1 dressuur en B-groen voor de triapalon.
Eigenljik wilde ik met Symphony meedoen, maar die is weer eens geblesseerd. En Amigo vindt het hartstikke leuk, dat weet ik zeker.
Ik gok er eigenlijk wel op dat ik dit met onbeslagen hoeven kan rijden??
Vind het een beetje zonde om alleen voor de tripalon hem nog even op ijzers te zetten. Amigo redt zich nu ook prima in het bos en kan er rustig mee springen enzo.



zonder ijzers is goed te doen
wel voorzichtig op grasland en op gladde paden rijden
en in de bochten goed ondersteunen met hand en been, en tempo terugnemen
voor zo'n simpel crossje als deze hoef je echt geen ijzers met gaten te laten onderleggen hoor

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:56

Het springparcour is bij de manege in zand dus dat scheelt ook al weer. Ik heb wel ijzers maar geen stiftgaten. Gelukkig is de dressuur en het springen op zand.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 22:41

Ik heb wel gehoord dat de dressuur op een "knollenland"is , klopt dat? Haha!

Jorientje

Berichten: 308
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Schüttorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 22:43

Lielle> bedankt voor de tips OK dan! Daar heb ik wat aan! Woensdag ga ik met Karin het bos in om te kijken of we leuke oefensprongetjes kunnen vinden

Ik neem aan dat er met de Tripalon niet over de verharde weg wordt gereden? Aangezien er wordt geadviseerd met kalkoenen te rijden Knipoog Is het trouwens ècht nodig om met kalkoenen te rijden???

Jorientje

Berichten: 308
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Schüttorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 22:45

Enne, hoe hoog zal de afsprong +- zijn in de BB?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:01

Ik draai ze wel in de ijzers, ook hier weer 'better safe than sorry'. Zeker als je een behoorlijk tempo hebt of je gaat wat onhandig door de bocht is het wel fijn om wat grip te hebben.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 23:05

Als de dressuur op zand is, draai ik daarvoor geen kalkoenen in. Na de dressuur kan ik toch nog ff afzadelen, voor de tripalon en het springen draai ik ze wel in.

Jorientje

Berichten: 308
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Schüttorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:08

Karin, Susan> ik heb een lijstje gemaakt met onze starttijden, voor op stal. Ik kan namelijk wel wat aanmoediging gebruiken Haha!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 23:11

Ik logeer dit weekend ook bij jullie op stal Haha!

Jorientje

Berichten: 308
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Schüttorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:23

gezellig! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! *LOL*

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 23:46

Ik sluit me denk ik maar aan bij de vrouwelijke springhelden van Olthuis Knipoog

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 08:16

op zand dressuren doe ik zonder schroeven, maar met de cross zeker wel. Idd better safe than sorry, en ik wil niet graag dat de paarden er onzeker door gaan worden.

Afsprong: ik zou gokken niet meer dan een cm of 50, maar dat weet ik niet zeker.

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 10:54

Jorientje schreef:
Lielle> bedankt voor de tips OK dan! Daar heb ik wat aan! Woensdag ga ik met Karin het bos in om te kijken of we leuke oefensprongetjes kunnen vinden

dan moet je naar hellendoorn, achter de manege zijn nog wat niet erg gede onderhouden cross hindernisjes
ben er een tijdje terug met bla geweest erg leuk

Jorientje

Berichten: 308
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Schüttorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:45

is idd een idee wij dachten aan het speelbos, maar als we daar niets kunnen vinden, is dat altijd een optie! denk sowieso dat het hellendoorn wordt.. ben bang dat we in het speelbos niet veel oefensprongetjes zullen vinden..

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:46

Moeten we alleen nog vroeger weg, ik moet 's middags op tijd weer op mijn werk zijn. Knipoog

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:07

Hoelang rijd je ongeveer over die Tripalon? En hoe laat zal de prijsuitreiking zijn, als die er uberhaupt is?!