Eventing: Duitsland levert gouden medaille in!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Eventing: Duitsland levert gouden medaille in!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 16:58

van de KWPN-site:
Citaat:
Olympisch
21-08-2004: OS Athene: Duitsland verliest eventing-goud
Duitsland moet de twee gouden medailles die zijn uitgereikt bij de eventing inleveren. Dat heeft de Court of Arbitration van de sport (CAS) vandaag beslist op een beroep die de nationale hippische federaties van Frankrijk, Engeland en de Verenigde Staten hadden aangespannen over de uitslag van de Olympische eventing-wedstrijden.



en van http://www.athens2004.com/en/resultsEqu ... =EQ0000000

Citaat:
CORRECTED: Team Eventing : Gold for French Team 21 Aug. 2004


CORRECTION: 5th paragraph, No protest was lodged.

ATHENS, 18 August - Five rails down in showjumping could not keep the current world champion French team from the gold medal in Team Eventing with a score of 140.40 points,

Silver went to Great Britain, less than one rail away with a score of 143.00. The British renewed their success from Sydney by two clear rounds from Leslie LAW and Pippa FUNNELL.

The USA Team won bronze and came in with 145.60 points, having two clear rounds as well.

Germany ended in fourth place after the Ground Jury added 12 points to the clear round of Bettina HOY, because she crossed the starting line twice, activating the clock too early. Her time faults changed the team result from first place to fourth.

This change in the ranking was announced later, after the Ground Jury reviewed Bettina HOY's (GER) time.

The jumping course proved to be quite difficult with only 11 riders going clear. The last fence especially, an orange plank following the treble combination, fell often.

The fence influenced final scores not only for Nicolas TOUZAINT (FRA) but also for Kimberly SEVERSON (USA), although both are still leading competitors going into the Final round for the Individual medals.


Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 18:57

Vind niemand het raar dat Duitsland de medailles in moet leveren!?
ze waren het beste in de eventing en zijn dus door protesten van andere landen naar de 4e plek teruggeplaatst...

is dát Olympische Spelen??? Verdrietig

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:57

Ik heb het niet echt gevolgd ...

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 19:35

Ohhhhhhhhhh wat erg!!!!! Ik zou het niet meer teruggeven!! Dan maar geschorst! Die gouden plak zou in mijn zak mee naar huis gaan. Belachelijk! Ze waren het beste!

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 19:37

ik vind dit zo kinderachtig. Als je nou uiteindelijk op zo'n manier aan een medaille moet komen, dan heeft het toch geen waarde meer???? Je weet toch dat iemand anders beter was.
Zielig hoor.

wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 19:48

wil iemand uitleggen wat en waarom.....wat raar, gewonnen is toch gewonnen.....

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 19:51

Moet je even het andere topic hierover lezen. In het kort: Voor de duitse amazone werd op een raar tijdstip gebeld om te beginnen tijdens het springparcours. Hierdoor reed ze door de startlijn heen terwijl ze nog niet van plan was te starten, ze maakte en draai en starte toen alsnog. Met als gevolg, goud individueel en goud voor het landenteam.
Er is toen protest aan getekent door de landen die 2,3 en 4 stonden en nu moet duitsland alletwee de medailles inlevern.
Er ging nog wat getoutrek tussendoor, maar daar moet je maar even voor in het andere topic kijken

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:04

Nou, frankrijk gefeliciteerd! echt heel sportief om zo te zeuren.
en dan krijgen ze nog gelijk ook. Zij zijn groot en ik is klein!

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:21

Ja belachelijk hè.

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:29

Het doet nmm allemaal alleen maar afbreuk aan de sport en de OS op zich. Het lijkt wel of elk land minstens 4 hongerige juristen in dienst heeft die elke kans om een medaille ter discussie te stellen met beide handen aangrijpen.

En welke sporter wil er op zo'n manier een medaille winnen?

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:37

Kunnen wij nog protesteren tegen de 4e plaats? Die spanjool heeft toch veel te veel punten gehad. IK ken mensen die in de B beter zitten!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:40

In 1 woord: BELACHELIJK!!!!

(had in dat andere topic al gereageerd waarom ik dit vind.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:43

Belachelijk!!!
Ze heeft zichzelf helemaal niet bevoordeeld.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 01:19

Nee idd, dat vind ik dus ook. Ze was dus echt wel de beste en verdient dan ook goud.
Verder: de jury heeft de tijd weer op 0 geduwd als ze haar die volte zagen maken: dus vonden ze het toen wel OK blijkbaar. Anders had de tijd immers gewoon doorgelopen.

Wat ik ook wel erg vind: Bettina Hoy, waar het om gaat, woont en traint in Groot-Brittanie. Leuk van de Briiten om mee te doen met dat protest

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 02:44

amondi schreef:
Nou, frankrijk gefeliciteerd! echt heel sportief om zo te zeuren.
en dan krijgen ze nog gelijk ook. Zij zijn groot en ik is klein!

Idd: ik kan me niet voorstellen dat je nog echt blij bent met die medaille als je wéét dat je hem gewoon niet had verdient Scheve mond

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 12:45

Die Fransman heeft in het parcour bijna alle balken eraf gegooit. En nou heeft ie door middel van een protestje toch een medaille ik kan me niet voorstellen dat je er dan blij mee bent.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 12:48

Ik dacht dat ze hun gouden plak hadden teruggekregen? Scheve mond

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 12:54

zo vind ik het echt kinderachtig!

ik zou ook echt niet blij zijn met een medaille als het zo zou lopen...

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 12:58

belachelijk! Een ruiter is in dit geval echt benadeeld door een stomme actie van de jury, schandalig.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 13:50

ja precies!!!! echt stom zeg!!!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 16:08

Ik heb het niet gevolgd en toen ik het hoorde dacht ik eigenlijk meteen aan doping. Maar dit is toch wel wat anders. Niet helemaal fair en in mijn ogen doet het afbreuk aan de olypische spelen (een sportief evenement) Sportiviteit is ver te zoeken op deze manier.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 11:12

Ben op het moment in Dld. en er is veel over deze kwestie te doen in de pers. Vanmorgen stond er nog een mooi kritisch stukje in de Südkurier, helaas heb ik geen scanner bij de hand, wellicht scan ik 'm nog even in als ik daar weer gelegenheid voor heb.

bertie

Berichten: 1848
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Bunderhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:05

wiljemijn schreef:
wil iemand uitleggen wat en waarom.....wat raar, gewonnen is toch gewonnen.....


De amazone reed een volte.
Vlak voordat de amazone de startlijn zou passeren klonk de bel. Zó vroeg van tevoren, dat ze geen kans meer had om de startlijn te ontwijken (dat was het eerste probleem: onoplettende jury, die had gewoon iets later moeten bellen).
Ze zag dat tijdens het passeren van de startlijn de klok nog niet gestart was en dacht dat ze daarom nog niet gestart was.

Er schijnt een technisch probleem met het starten van de klok geweest te zijn.

De ground jury protesteerde, Duitsland heeft toen een klacht bij de FEI ingelegd - toegewezen.
Andere landen protesteerden bij het OC - toegewezen.

En dan is de vraag: heeft het FEI meer rechten, of het OC.

Duitsland probeert nu om de zaak in der minne te schikken door voor te stellen dat 'de sport' moet winnen, en dat daarmee twee winnaars aangewezen worden.

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:57

Het lijkt mij dat het om de sport gaat. Die Bettina Hoy heeft gewoon beter gereden, dus zij hoort de medaille te krijgen. Beetje rare gang van zaken.
Lijkt me ook niet leuk voor Leslie Law die nu goud krijgt, daar zit dan toch een raar 'smaakje' aan.