Oefencross Putten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:52

Hier even en kort verslagje van mij:

Dankzij de fijne routebeschrijving en mijn handige kaart-lezende moeder (afslag Nijkerk stond niet op de borden, dus wij wachtten netjes tot die zou komen, bij Amersfoort bedachten we dat we toch echt wat te ver waren gereden) was ik bijna een uur te laat.

Secretariaat deed nergens moeilijk over en de starter ook niet, dus ben ik later gestart. Misschien dat Rex aan mij merkte dat het maar een oefencross was, want hij deed niets dan weigeren en onhoog gaan (dat doet hij anders noooooit...tenminste dat weigeren dan he). Ik had zelfs een stop op de picknicktafel terwijl die toch echt fijn breed was. Toen hij ook nog eens met horten en stoten door het water ging, continue hinnikkend naar zijn vriendinnetje die nog op de wagen stond én ook nog eens langs de punt liep ben ik even heel kwaad geworden! Blijkbaar is dat toch het enige dat echt werkt (tis niet voor niks een Pion Frusty ) , want daarna liep hij keurig door naar de finish. Weer wat geleerd dus...

Toen ik Rex had verzorgd en Pico had opgezadeld had de laatste net gereden (vandaar dat je mij niet zag Chantal, ik reed dus als laatste ....ik zag jou nog wel even toen ik na de cross aan het afsponsen was....je liep met een klein meisje op de arm).
Ik mocht nog wel starten en het was eigenlijk wel ideaal zo, want zo kon ik mooi heel vaak heen en weer door het water, want daar heeft ze nog lang niet altijd zin in. Ze werd bij de opsprong weer even heeeeel sterk en rent dan zomaar ergens heen, dus ook die opsprong heb ik van verschillende kanten een paar keer genomen net zolang tot de volledige controle er weer was.

In Lunteren sprong ze nogal uit elkaar en naar voren en tilde de beentjes niet echt op...Rob zei toen dat ik haar meer moet "zetten" voor de sprong omdat ik anders een keer met paard en al een mooie koprol zou gaan maken Bloos! Ik heb daar dus bij iedere hindernis op gelet en dat ging super, ze sprong overal hoog over zonder iets aan te raken, echt een gaaf gevoel. Ook de laatste oxer nog maar even meegepakt, hoewel ik die in eerste instantie wilde overslaan.

Op de terugweg op zo'n 10 km van huis kregen we een klapband met de vrachtwagen....wat is zo'n ding dán zwaar om op de weg te houden Bloos! Ik reed 80 en het gebeurde net in een bocht op de snelweg. De ANWB zou er een spoedmelding van maken en we belden ook de politie maar, want we stonden op een erg onoverzichtelijke gevaarlijke plek waar 2 snelwegen bij elkaar komen. De politie had vervolgens een sleepbedrijf gebeld, maar die konden natuurlijk niks voor ons doen, omdat er 2 paarden in de auto stonden, lekker slim dus Verward

De ANWB kwam uiteindelijk na 1,5 uur en toen was het in 5 minuten gepiept, we hadden een goede reserveband en die kon er dus zo onder. Die man van de ANWB heeft trouwens gewoon op de vluchtstrook (en het was ook nog eens het linkervoorwiel) die band verwisseld, terwijl het verkeer langsraasde....ik vond dat erg gevaarlijk, maar goed. Politie uiteindelijk niet meer gezien, ze zullen het wel te druk gehad hebben met bekeuringen uitdelen Boos!

Toch wel erg de moeite waard deze cross....ik had me van een oefencross niet zoveel voorgesteld, maar ik vond het een leerzame dag met mooie hindernissen die nog best lastig waren af en toe.

Ik heb Lielle nog wel gesproken en ook het laatste stuk door de cross zien gaan (zag er heftig uit, maar paardje wilde wel zo te zien!!) en Chantal heb ik langs zien komen op een vos toen ik op de kop schroeven stond te draaien....in Gorssel moeten we eens echt meeten Chantal!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:35

Nou, mijn beloofde verslag dan.

Raimaer had woensdag in Lunteren best fijn gelopen, alleen de hagen daar waren wel wat imposant, ze sprong dan ook bij voorkeur met zo'n 40 cm lucht. Maar ik ging dus met goede moed naar Putten. De cross twee keer gelopen en dat vond ik voor een oefencross best aan de maat staan, al had je best wat keuze her en der.
Raimaer opgezadeld, en richting losspringen. Vooraf was ze zich al helemaal een ongeluk geschrokken van een paard dat de heuvel af kwam, ze was echt volslagen in paniek. In eerste instantie snapte ik niet waarom, pas toen ze het na de cross weer deed, werd het duidelijk. Raar paard Verward

Op het losrijterrein was ze erg blij om weer eens mee te mogen en ze wilde dan ook alles in de gaten houden behalve mij Frusty Pas na zo'n 3 kwartier werd dat beter en na een paar sprongetjes die niet slecht kon ik dan van start. De eerste sprong was een takkenbos of een hag met witte planken, en ik wilde de takknebossen doen. Raimaer was alleen erg onder de indruk van de witte planken en had dus weinig oog voor de echte hindernis waar ik haar uiteindelijk uit stilstand overheen geduwd heb. Hetzelfde gold eigenlijk voor de 2e met kuilpak. De tafel heb ik na een stop maar over geslagen omdat ik zelf nog niet echt het vertrouwen had maar toen begon het goed te lopen. De boomstammen voor het water waren geen probleem, eerste water ook niet. De twee op- afsprongen daarna vond ze wel spannend, die waren wel hoger dan ze gewend was, maar ze deed het braaf. Het tweede water moest ze even naar kijken, om er vervolgens goed in te gaan. Daarna een stuk om even bij te komen en de oxer op het veld (met een uitloper Frusty )> Het puntje ging dus echt prima Verward , op de haag stopte ze de eerste keer en na een flinke klap ging ineens het knopje om en begon ze echt te crossen. Mooie vlakke galop, lekker constant en zonder problemen over de haag, de boomstam en de gastanks. Alleen de sprong op het heuveltje was nog even lastig (ik had zelf ook de pijp aardig leeg) en de laatste (niet die oxer) ging ook goed. Ik was heel erg tevreden voor de eerste keer, ze was ook bepaald niet mee en we hebben veel zin in gOrssel.

@simmie, nee ik heb ze nog noet te pakken gekregen
@Marieke, jammer dat ik Pico niet heb gezien, maar ik moest dus ambulance spelen naar Limburg. Wel heftig trouwens, een klapband met de vrachtwagen!