watvoor lekker zittende, niet zwetende bodyprotector level 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

watvoor lekker zittende, niet zwetende bodyprotector level 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 18:02

Ik heb al wat lopen zoeken, maar het enige wat ik kan vinden is wat info over merken op een site, lees ook wel eens wat van mensen , wat ze wel en niet goed vinden maar dit is allemaal jaren terug :o
Dus bij deze wat is een lekker zittende , niet zwetende bp level 3 :j
Er mogen uiteraard ook andere merken worden genoemd als hier onder, dit is wat ik vond :)*



Een korte beschrijving van de diverse merken:

USG Flexi: deze vriendelijk geprijsde bodyprotector is gemaakt van meerdere losse blokjes, hierdoor past deze bodyprotector zich mooi aan aan het lichaam. Goed te verstellen bij de schouders en in de zij, verkrijgbaar in zwart, blauw en bruin.

Airowear: dit merk heeft speciale modellen voor kinderen, teeners, vrouwen en mannen. Er wordt gebruik gemaakt van een zeer zachte foam waardoor dit 1 van de soepelste bodyprotectors op de markt is. Door de uitgebreide maatvoering en de speciale modellen is deze bodyprotector met name ook zeer geschikt voor wat vollere vrouwen.

Rodney Powell: deze bodyprotector is niet meer weg te denken uit de eventing. De ruggengraat wordt door de X2ESP technologie ruim meer beschermd tegen de gevolgen van een impact dan nodig is voor de BETA level 3 goedkeuring, hierdoor is deze bodyprotector uitermate geschikt voor de serieuze eventer. Worden o.a. gedragen door het Nederlandse team.

How's Racesafe: dit is de originele "blokjesbodyprotector", door veel merken nagemaakt maar niet te vergelijk met het originele, in Engeland vervaardigde product. Door gebruik van topkwaliteit memoryfoam is dit 1 van de comfortabelste bodyprotectors op de markt.


Dan nog een vraagje, ik heb een pb level 2 mag je hier wel gewoon mee in een crosslesje rijden of zijn ze dan ook al heel streng in level 3 :D :o echter is deze wat te klein dus moet wel een nieuwe.

Ik wil geen air bp, omdat die een godsvermogen kosten en als je eraf valt de paarden van het geluid kunnen schrikken en daar op bijv uit willen slaan.
Laatst bijgewerkt door Tuittuit op 19-05-17 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

NadineBlabla

Berichten: 2151
Geregistreerd: 23-10-11

Re: wat voor lekker zittende, niet zwetendebodyprotector level 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:03

ik heb zelf een How's Racesafe en vind het echt een fantastisch ding :) licht gewicht, niet warm en je voelt niet eens dat je hem aan hebt!

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 18:20

NadineBlabla schreef:
ik heb zelf een How's Racesafe en vind het echt een fantastisch ding :) licht gewicht, niet warm en je voelt niet eens dat je hem aan hebt!


ik zat hem ff op te zoeken en toen kwam ik deze tegen

http://www.dokihorse.com/bodyprotector- ... flex-bruin

Verschil behalve in de prijs en het onderste stuk van de rug die zeg maar apart is, wat mij wel handig lijkt dan uit een geheel, kent iemand deze toevallig ? :D

Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:27

Ik heb een Sir Lancelot sinds kort, hij zit heel prettig vind ik. Zweten doen ze allemaal volgens mij :+

suikermeisje

Berichten: 8345
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: watvoor lekker zittende, niet zwetende bodyprotector level 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:34

Ik heb een racesafe! Ik wil nooit meer anders. Deze is absoluut niet vervelend om aan te hebben.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: watvoor lekker zittende, niet zwetende bodyprotector level 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:37

Ik heb een sir lancelot gekocht en ik zweer erbij. Ja wel wat warm, dat voorkom je met geen enkele.. maar 0.0 last van. Merk niet eens dat ik iets aan heb. Laat je wel informeren over de juiste maat.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:41

Ik heb een airowear en een racesafe (met geïntegreerd airjacket), beide zitten top. Schrikken van de knal van AJ herken ik zeker niet, en ik heb het al regelmatig meegemaakt.

Geen enkele BP is koel, zweten doe je al snel.

En idd, het allerbelangrijkste is dat hij goed past.

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 18:48

Saaams schreef:
Ik heb een sir lancelot gekocht en ik zweer erbij. Ja wel wat warm, dat voorkom je met geen enkele.. maar 0.0 last van. Merk niet eens dat ik iets aan heb. Laat je wel informeren over de juiste maat.



dat van de maat lees ik ook inderdaad, waar hebben jullie de sir lancelot gekocht ? ik kom een winkel tegen in Kuinre . Dat is niet heel ver bij mij vandaan, maar ja dan moeten ze wel verstand van maten hebben.

Zo jammer dat er niet een winkel is die alle merken heeft zodat je ze kan passen en duidelijk de verschillen kan voelen.
Aan de ene kant vind ik als ik er een koop moet je het gelijk goed doen en aan de andere kant ik heb nog nooit gecrost maar wil het al heeeel lang en nu moet het met mijn nieuwe paard in de toekomst gebeuren *\o/*

Die van die link verschillende merken in mijn eerste post zit in Eemnes, das ook nog te rijden, woon precies in midden ned. alleen bij deze moet je speciaal een afspraak maken en ik wil graag eerst even wat passen zonder dat ik gelijk moet beslissen en als je speciaal een afspraak maakt vind ik dat niet kunnen, het idee hebben dat je dan iets moet zeg maar. Een Divoza loop je bijv. gewoon ff binnen en eventueel als je geen gat in je hand hebt loop je met niks naar buiten _O-

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:50

Dat kan bij die winkel in Eemnes (canter equipment) ook. Je kunt ook kijken waar ze binnenkort met de stand is en daar afspreken.

http://www.eventing-sgw.nl/evenementen
Zie iig Heerjansdam, Ede en Maarsbergen.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 19-05-17 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:50

Ik heb hem zelf gekocht bij Bos ruitersport ede. Maar die raadde me een S aan terwijl die echt te groot was. De adult XS zit top (weinig voorgevel, maat 38 ong) eemnes zit inderdaad een winkel, soest zit fugers.

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 19:51

Saaams schreef:
Ik heb hem zelf gekocht bij Bos ruitersport ede. Maar die raadde me een S aan terwijl die echt te groot was. De adult XS zit top (weinig voorgevel, maat 38 ong) eemnes zit inderdaad een winkel, soest zit fugers.


dan heb ik hoogst waarschijnlijk dezelfde maat :j _O- ook weinig voorgevel en maatje 36/38 , even goed te weten hoe de maten een beetje zitten, zag ook wel maat tabellen maar toch

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: watvoor lekker zittende, niet zwetende bodyprotector level 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:54

Afbeelding

Hier kan je m zien. Rijd een eventingzadel, en ik kom gelukkig niet tegen mn zadel aan

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 19:55

Lielle schreef:
Dat kan bij die winkel in Eemnes (canter equipment) ook. Je kunt ook kijken waar ze binnenkort met de stand is en daar afspreken.

http://www.eventing-sgw.nl/evenementen
Zie iig Heerjansdam, Ede en Maarsbergen.


thanks

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 19:58

Saaams schreef:
[ [url=m/7WPyLr.png]Afbeelding[/url] ]

Hier kan je m zien. Rijd een eventingzadel, en ik kom gelukkig niet tegen mn zadel aan


de klittenband onder je armen schuur je daar niet langs ??

omdat er ook zijn met veters ? dacht misschien ??

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: watvoor lekker zittende, niet zwetende bodyprotector level 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:03

Nee geen last van.

suikermeisje

Berichten: 8345
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: watvoor lekker zittende, niet zwetende bodyprotector level 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:18

Nadeel van klittenband is dat jonge paarden die ik rijd daar van schrikken als het iets open 'scheurt'.

Rits en veter is wel ideaal.

Afbeelding

Hier heb ik hem aan. Wel een springzadel. In m'n dressuurzadel past t niet.

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: watvoor lekker zittende, niet zwetende bodyprotector level 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:26

Hier ook al jaren fan van de hows racesafe.
Altijd eventing mee gereden en ook springen en vaak aan gehad met bosritten.
Nu gebruik ik ze in de mensport met marathon. Heb standaard rug erop en heb er geen last van op de bok (stoel). Ik zweet er ook niet onder, hij zit heerlijk. Vroeger had ik een kieffer, en als ik die uit deed stond de BP in zweet nog in m'n t shirt:))

Maar vooral: ga passen. :j wat voor de een geweldig zit is voor de ander niks.

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: watvoor lekker zittende, niet zwetende bodyprotector level 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:28

Ik heb een Airowear en super tevreden van! Ik voelde hem geeneens nog zitten na 5 min terwijl ik er eigenlijk altijd tegenop zag om hem aan te doen :)

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: watvoor lekker zittende, niet zwetende bodyprotector level 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 07:55

Op elke SGW staat een stand met eventingspullen. Ga daarheen en laat je door hen adviseren. Heb je zeker de juiste maat.

Ik heb de USG die je als 1ste omschreef gekocht bij Canter Equipment. Zit super! Stuk minder warm dan mijn oude bp. Ik draag mijn airjacket erover. Zit ook super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 08:26

Lielle schreef:
Ik heb een airowear en een racesafe (met geïntegreerd airjacket), beide zitten top. Schrikken van de knal van AJ herken ik zeker niet, en ik heb het al regelmatig meegemaakt.

Geen enkele BP is koel, zweten doe je al snel.

En idd, het allerbelangrijkste is dat hij goed past.


Ik heb een Airowear Outlyne (als ik het zo goed schrijf tenminste) Op advies van jou (Lielle) gekocht bij Canter Equipment. Van die keuze heb ik absoluut geen spijt gehad.
De pasvorm is bijzonder goed, evenals het draagcomfort.

Zeker een aanrader om deze eens te passen TS :j