SGW-doelen 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:32

nicootjuh schreef:
Super kikkerdril!! Succes daar!

Jeetje Bonnelover wat een pech, beterschap!

Bedankt :)

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:56

Ondanks dat jullie mij waarschijnlijk nog niet kennen, en mijn doelen nog op een veel lager niveau liggen dan die van jullie gooi ik ze er toch even bij. Ik heb mijn paard sinds juli 2016 dus het is nog vrij groen allemaal :D
Dressuur: Toch wel L2 startgerechtigd aan het eind van het jaar. Dressuur zijn we al vrij ver mee (wijken, schouderbinnen, travers alles zit er al speels op) dus gok dat de B en L1 geen probleem zullen zijn (maar we gaan het meemaken). 7 mei staat mijn B debuut gepland.
Springen: Ik wil met springen geen grote doelen stellen want vind het zelf nog vrij spannend, maar aan paard zijn capaciteiten te zien is misschien L startgerechtigd (dus de B uit) een goede voor het eind van het jaar. Maar moet eerlijk zeggen dat de focus nog meer op de dressuur/crosslessjes ligt.
Crossen: Ik wil graag in september mijn eerste B SGW starten. Hiervoor dus veel lessen en oefenen. Gelukkig hier dichtbij een bos met hindernissen en veel crossterreinen in de buurt :)

Ik ben heel benieuwd wat er van terecht gaat komen!
Verder volg ik met bewondering jullie doelen (want ik stalk het SGW gedeelte van bokt een beetje, dus ken jullie wel maar jullie mij waarschijnlijk niet) en kijk ik nu al uit naar alle filmpjes en foto's!

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 22:25

liekec schreef:
Ondanks dat jullie mij waarschijnlijk nog niet kennen, en mijn doelen nog op een veel lager niveau liggen dan die van jullie gooi ik ze er toch even bij. Ik heb mijn paard sinds juli 2016 dus het is nog vrij groen allemaal :D
Dressuur: Toch wel L2 startgerechtigd aan het eind van het jaar. Dressuur zijn we al vrij ver mee (wijken, schouderbinnen, travers alles zit er al speels op) dus gok dat de B en L1 geen probleem zullen zijn (maar we gaan het meemaken). 7 mei staat mijn B debuut gepland.
Springen: Ik wil met springen geen grote doelen stellen want vind het zelf nog vrij spannend, maar aan paard zijn capaciteiten te zien is misschien L startgerechtigd (dus de B uit) een goede voor het eind van het jaar. Maar moet eerlijk zeggen dat de focus nog meer op de dressuur/crosslessjes ligt.
Crossen: Ik wil graag in september mijn eerste B SGW starten. Hiervoor dus veel lessen en oefenen. Gelukkig hier dichtbij een bos met hindernissen en veel crossterreinen in de buurt :)

Ik ben heel benieuwd wat er van terecht gaat komen!
Verder volg ik met bewondering jullie doelen (want ik stalk het SGW gedeelte van bokt een beetje, dus ken jullie wel maar jullie mij waarschijnlijk niet) en kijk ik nu al uit naar alle filmpjes en foto's!

Leuke doelen, succes en vooral veel plezier natuurlijk :)

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 22:40

Bedankt allemaal!!
En liekec, lol met je knol is toch het belangrijkste!!

nicootjuh

Berichten: 146
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Oploo

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:45

Succes !

en idd lol met je knol is het aller belangrijkste!! :)

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:07

Wat een mooi dier zeg Lieke! Helemaal geen gekke doelen hoor. Had de mijne een paar weken en startte al B springen en SGW. Nu een 1 jaar en 8 maanden verder mogen wij al M springen (L+13) en zijn wij M SGW en wij starten maar hooguit 2x per maand ;)

Dus lekker genieten samen en jullie ding doen. Komt vanzelf goed! Wat de rest al zegt... met lol beide heb je al meer dan de helft. Resultaten volgen dan vanzelf.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:41

Leuke reacties allemaal, bedankt! Wat denken jullie, eerst een BB cross rijden of gewoon gelijk B? Ik ben echt nog een leek maar ik dacht dat bij SGW de cross sowieso niet op 1 meter staat in de B?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:44

Nee het staat niet op 1 meter, maar crossen is echt wel een andere tak van sport dan bijv een springparcours rijden. Daarom is 1 of 2 keer een oefencross rijden voor je officieel start wel aan te raden. Heb je trouwens ooit een winstpunt in het B springen gehaald? Zo nee, moet je eerst B+1 springen zijn, voor je een B SGW mag starten. Maar dat wist je vast al :)

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:46

SusanH schreef:
Nee het staat niet op 1 meter, maar crossen is echt wel een andere tak van sport dan bijv een springparcours rijden. Daarom is 1 of 2 keer een oefencross rijden voor je officieel start wel aan te raden. Heb je trouwens ooit een winstpunt in het B springen gehaald? Zo nee, moet je eerst B+1 springen zijn, voor je een B SGW mag starten. Maar dat wist je vast al :)

Ja dat wist ik inderdaad. Oefencross was sowieso wel het plan, maar ik bedoel meer qua hoogte of het dan aan te raden is om eerst BB te starten of dat je na een oefencross wel gelijk B kan rijden?
Laatst bijgewerkt door ElSea op 06-04-17 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:47

SusanH schreef:
Nee het staat niet op 1 meter, maar crossen is echt wel een andere tak van sport dan bijv een springparcours rijden. Daarom is 1 of 2 keer een oefencross rijden voor je officieel start wel aan te raden. Heb je trouwens ooit een winstpunt in het B springen gehaald? Zo nee, moet je eerst B+1 springen zijn, voor je een B SGW mag starten. Maar dat wist je vast al :)

Helemaal eens met wat Susan zegt :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:50

Als BB simpel foutloos gaat is de overstap naar de B niet zo heel groot.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:51

SusanH schreef:
Als BB simpel foutloos gaat is de overstap naar de B niet zo heel groot.

Oh is BB oefencross? :+ Ik dacht dat oefencross onofficieel was en BB officieel... Ik zal je wel even pb'en want gaat een beetje offtopic anders.

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:56

Of eerst een paar lessen. Ik vind lessen veel leerzamer dan een oefencross. Zo leer je ook hoe je bepaalde hindernissen moet aanrijden. Of dat je juist mee moet gaan of juist terug zitten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:17

Ik zou en/en doen. Dus en les, en een oefencross (of 2, 3) ik heb ook lessen gevolgd en toen een BB cross gereden. Dat viel me echt vies tegen want het is een heel verschil of je 20 hindernissen aansluitend moet rijden, of een paar losse lijntjes. Het ziet er zo simpel uit maar ik heb echt veel meer respect voor mijn man (en alle andere eventingruiters) gekregen :j . En voor ons paard die dat allemaal maar braaf doet met ons.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:52

Haha, geen stress hoor lessen en oefencrossen het gaat allemaal gebeuren. Ben veel te perfectionistisch (en bang :+ ) om zo maar onbezonnen in de B een keer te starten :o

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:00

Ik heb alles scheef gedaan. Oefencross, 1x training, oefencross, 3x training en dan ga ik nu voor mijn debuut B zonder BB ervoor te starten. Maar gaat zeker helemaal goed komen.

maj0

Berichten: 6590
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 19:21

Ik heb denk wel 2 haar gelest voordat ik uberhaupt eem oefencross durfde te rijden. Maar na 1 oefencross toch ma gestart nadat verschillende mensen zeiden dat lukt jullie zat!

Anne_GTI

Berichten: 18202
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 21:37

Ik heb in een grijs verleden de B overgeslagen en begonnen met een stand van L+7. 2 crossen L en toen overgestapt naar het M. Paard was al wel geklasseerd in het M met springen en dressuur. Had 1 les gehad om paard water in te laten springen en wallen te oefenen. Geen ideale voorbereiding... haha ik was kapot bij de finish en paard kon nog wel een rondje.... had acheraf gezien paard ook moeten leren vegen.... die idioot sprong alles een halve meter hoger.

nicootjuh

Berichten: 146
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Oploo

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:48

haha ervaring in springen helpt zeker wel...
Toen ik met de pony begon (2009) toen was er geen BB of oefencross....
Gelukkig sprong ik met die pony in het M dus na een paar trainingen maar gewoon meteen B gestart... Dit was helaas geen succes want die pony deed alles behalve natte voeten krijgen _O-
Gelukkig hadden m'n paarden hier geen last van en na een paar trainingen ook hun gewoon direct B gestart (toen was er ook nog geen BB/ oefencross).....

Toen de mogelijkheid er was wel gebruik gemaakt van de BB met m'n jonge fok producten en kan het je zeggen.. ja voor de paarden is het echt een aanrader om eerst ff BB of oefencrossen te rijden.....

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:20

Toen was er al gewoon oefencross hoor. Ik heb nl in 1999 gewoon oefencross gereden met mijn pony.
Overigens ook een bijzondere volgorde.
Ik reed dressuur en had 2 springlessen gehad toen ik oefencross startte (en won). Toen maar serieuzer gaan springen en paar trainingen gedaan. Jaar er op gelijk L gestart en binnen 10 crossen reden we Z.

Achteraf denk ik wel eens dat mijn moeder mij liet gaan :Y)
Maar goed dat denk ik nu ook wel eens alhoewel ze mij nu wel eerder afremt.
Ik dacht dat t wel een strak plan was dit jaar als eerste wedstrijd gewoon 2* te starten na een rondje M en vorig jaar niet crossen door zwangerschap.
Heel gek dat ze dat niet goed vond :+

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 17:01

Hahahaha jaaa heel gek Lautje!!

Ik weet nog wel toen ik mijn 1ste B reed. Was springen al L gestart en had 1x BB gecrosst en stuk of 3 lessen gereden. Ik had dus totaal geen reglementen door genomen. Wist dus niet dat je de cross vooraf moest verkennen _O- Degene bij het inrijden vertelde mij dat alle B hindernissen links waren. Reed hem nog foutloos uit ook. Wijze les geweest en kan de reglementen nu bijna dromen :=

nicootjuh

Berichten: 146
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Oploo

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 18:13

haha oh kijk zo slecht was ik toen voorbereid haha maar het komt vaak allemaal wel goed :)

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:11

maximiliano schreef:
Hahahaha jaaa heel gek Lautje!!

Ik weet nog wel toen ik mijn 1ste B reed. Was springen al L gestart en had 1x BB gecrosst en stuk of 3 lessen gereden. Ik had dus totaal geen reglementen door genomen. Wist dus niet dat je de cross vooraf moest verkennen _O- Degene bij het inrijden vertelde mij dat alle B hindernissen links waren. Reed hem nog foutloos uit ook. Wijze les geweest en kan de reglementen nu bijna dromen :=


Dit is wel heel erg :')

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 12:16

Dochter gelukkig weer wat op de been, nog wel moe. Maar *\o/* zaterdag wel naar de oefenen cross in Hooghalen. Nog meer mensen daar te vinden?

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 12:46

davinci2412 schreef:
Ik start aankomend seizoen met een jong paard(5jaar)
Doel is dus gewoon lekker rondjes toeren in het B en als het lekker gaat heel misschien al een L proberen maar eerst maar eens zien hoe hij het gaat aanpakken. Een echte cross blijft toch anders dan een training.


Toen zij ik als het lekker gaat, cross blijft toch anders dan training. Nou schrap dat als het lekker gaat maar, want hij doet t fantastisch. Gewoon ffe foutloos ( en moeiteloos) zijn eerste cross door. Dus doel een beetje bijgesteld. We willen dit seizoen gewoon over naar het L.