SGW Dijkgatbos

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MargreetW

Berichten: 1835
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 08:54

heleenxx schreef:
Is de dressuur dit jaar niet op vrijdag? Jammer, had erop gerekend. Zie dat ik nu weer moet dressuren terwijl de cross aan de gang is. Dat was geen succes vorig jaar :oo

Nee, de organisatie kon alles op 2 dagen plannen.
Anders misschien even mailen of je heel vroeg mag? Weet natuurlijk niet of dat mogelijk is maar je kunt het altijd proberen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34617
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 17:50

Dat is toch vrij normaal dat er al gecrosst wordt tijdens de dressuur? Ik vind alles op 1 dag veel fijner. Het is vaak al zo ver rijden anders ben je 2 dagen kwijt. Op en neer rijden voor 1 proefje is een hoop gedoe.

heleenxx

Berichten: 3796
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:07

Andere jaren kan je meestal als je voor het NH kampioenschap in de B rijdt kiezen om op vrijdag al de dressuur te rijden, omdat de groep op zondag anders te groot wordt. Daar had ik op gerekend en mijn vrijdag vrij gehouden :+ Is vaak ook wel lekker om alleen daarmee bezig te zijn en dan gelijk de cross te kunnen verkennen.
En inderdaad is het heel normaal om dressuur en crossen tegelijk te doen. En mijn andere paarden maakt het ook niet uit, die kijken daar niet naar. Maar nu neem ik net als vorig jaar Daimler mee. Toen ging de cross ook precies van start tijdens mijn dressuurproef. En kennelijk was het nodig om alle paarden door de waterbak te proberen heen te slaan en schreeuwen op dat moment. Kostte mij toen heel veel moeite om op mijn paard te blijven zitten en binnen de dressuurring te blijven, maar dat ging natuurlijk toen nergens meer over. Paard heeft vanaf dat moment alleen nog maar kunnen steigeren.
Ik hoop dit jaar toch gewoon te kunnen rijden, maar zie de bui al hangen :\

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34617
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:10

Eerste keer dressuurproef naast het cross terrein was voor ons paard ook geen succes, overal stond bij "te gehaast" :') voor een kampioenschap is eerder dressuur rijden idd normaal.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34617
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:50

Iemand enig idee hoe het met de bodem is? Het regent wel erg veel deze week.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:59

Van de week was de bodem nog prima, maar het regent nu vanaf vanmorgen pijpenstelen en als ik buienradar bekijk komt daar nog wel het e.a aan qua regen. Sommige delen kunnen dan wat blubberig worden. Maar vrijdag kan het nog lekker drogen.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: SGW Dijkgatbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:20

Gister waren er een paar natte blubber plekken, maar was het prima te doen.
Mijn 2span shetten liep er makkelijk doorheen.

Er werd hard gewerkt door het hele bos en stond al best veel.

nicootjuh

Berichten: 146
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Oploo

Re: SGW Dijkgatbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 17:55

Hoop idd dat de bodem goed blijft, ben gelukkig wel redelijk vooraan, maar dan nog.

Heeft er iemand een specifiek adres voor de navigatie voor mij. "dijkgatbos" is zo ruim :D

texelse

Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:14

nicootjuh schreef:
Hoop idd dat de bodem goed blijft, ben gelukkig wel redelijk vooraan, maar dan nog.

Heeft er iemand een specifiek adres voor de navigatie voor mij. "dijkgatbos" is zo ruim :D


kom je over Amsterdam? de A7?
Afslag Wieringerwerf, op de rotonde 1e afslag, dan rechtdoor tot de dijk, daar links af, dan rij je vanzelf langs de cross. Naam van de weg weet ik niet.
Mis je de afslag Wiereingerwerf, (of kom je bovenlangs over de Afsluitdijk), dan neem je afslag Den Oever (niet vergeten anders zit je op de afsluitdijk), onderaan de afslag rechtsaf, na 100 m einde weg weer rechtsaf, weg blijven volgen (bruggetje over, dijk af, en op een gegeven moment langs de wegafzetting die er staat) dan kom je ook langs het terrein.

nicootjuh

Berichten: 146
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Oploo

Re: SGW Dijkgatbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:22

oke tnx dat is iig al iets :)

Kom over de A7. kom namelijk helemaal vanuit het zuiden :=

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: SGW Dijkgatbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:28

Het adres is noorderdijkweg (handig voor je navigatiesysteem!).
De postcode is daar 1771 MJ

nicootjuh

Berichten: 146
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Oploo

Re: SGW Dijkgatbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:32

tnx Sim!

Nog iemand info over de wegwerkzaamheden bij de A1 Amersfoort - Amsterdam (muidenberg- hackelaar)? Op van A naar beter.nl staat 2 rijstroken dicht, maar kun je er dan nog wel door of is de hele weg dicht?????

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34617
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:51

Mijn man gaat morgen vast lopen en kijken. Vorig jaar met beter weer ook al met de handrem erop moeten rijden vanwege de glibberige bodem op veel stukken. Eerst maar eens met eigen ogen kijken. Er is echt een flinke bak regen al gevallen en het is voorlopig nog niet droog -O-

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 20:48

SusanH schreef:
Mijn man gaat morgen vast lopen en kijken. Vorig jaar met beter weer ook al met de handrem erop moeten rijden vanwege de glibberige bodem op veel stukken. Eerst maar eens met eigen ogen kijken. Er is echt een flinke bak regen al gevallen en het is voorlopig nog niet droog -O-


Komt vast goed. Als ie in RW gewoon is gestart met die regnval en slechte bodem daar moet WW zeker geen probleem zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34617
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:45

Zand en klei is een heel verschil qua bodem. Zelf kijken is de enige en beste optie :j wat voor de een nog prima is kan voor een ander echt te slecht zijn.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:24

SusanH schreef:
Zand en klei is een heel verschil qua bodem. Zelf kijken is de enige en beste optie :j wat voor de een nog prima is kan voor een ander echt te slecht zijn.


Is ook zo. Ik vond RW echt te slecht om te starten, maar ieders eigen keus. Maar bos in ww is nietalleen klei hoor.

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:01

Renswoude zag er slechter uit dan dat het was, de onderlaag bleef wel heel goed. Vorig jaar met de oefencross was het ook zo en toen ben ik ook niet gestart, nu als hindernisjury heb ik het zelf kunnen zien. Die bodem daar zag er slechter uit dan dat die was. :j

Ben benieuwd hoe de bodem zich daar houd in WW. De B route is wel heel anders als de L/ M route hoorde ik, dat scheelt al veel. Hopelijk houd het springen zich daar ook goed. Hier regent het nu nog wel, maar beter hier dan daar nu. ;)

texelse

Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: SGW Dijkgatbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:58


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34617
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:03

Heel jammer maar te verwachten. Wat een seizoen is dit....niet leuk zo -O-

MargreetW

Berichten: 1835
Geregistreerd: 08-06-09

Re: SGW Dijkgatbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 10:07

Het regent hier alweer, en vanmorgen bleek het bos gewoon niet veilig om daar met de paarden doorheen te gaan. De goede stukken werden ook minder.
Ontzettend jammer maar een verstandig besluit.

Bonny_CT

Berichten: 5107
Geregistreerd: 06-11-04
Woonplaats: grootebroek

Re: SGW Dijkgatbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:46

Heel jammer maar heel verstandig!!

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 12:36

Sannnn schreef:
Renswoude zag er slechter uit dan dat het was, de onderlaag bleef wel heel goed. Vorig jaar met de oefencross was het ook zo en toen ben ik ook niet gestart, nu als hindernisjury heb ik het zelf kunnen zien. Die bodem daar zag er slechter uit dan dat die was. :j

Ben benieuwd hoe de bodem zich daar houd in WW. De B route is wel heel anders als de L/ M route hoorde ik, dat scheelt al veel. Hopelijk houd het springen zich daar ook goed. Hier regent het nu nog wel, maar beter hier dan daar nu. ;)


Zo zie je maar weer dat meningen altijd blijven verschillen.
Ik vond RW dus wel te slecht om te starten. Met name de afzet- en landingsplekken werden er slechter en slechter op en de stukken op het gras waren gewoon glad. Ik ben blij dat ik geen risicos heb genomen, maar veroordeel verder niemand die wel is gestart.

Voor iedere ruiter en paard kunnen verschillende omstandigheden bepalend zijn voor het wel of niet van start gaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34617
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 13:46

Klopt helemaal. Zo heeft mijn man Diepenheim vorig jaar afgemeldt vanwege de bodem. Snapten veel mensen niet. Vorige week nog even twijfel maar M route was wel iets beter als voor het L. Paard goed houden en geen onnodige risico's lopen is prioriteit nr. 1iedereen maakt daarin een eigen afweging en in dit geval heeft de organisatie besloten. Het is spijtig voor de organisatie dit maar wel de enige juiste beslissing. Wij zijn net hier even het bospaadje opgstapt met paard en het is in Drenthe ook ontzettend nat en glad. Het is gewoon prut met het weer dit jaar.

nicootjuh

Berichten: 146
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Oploo

Re: SGW Dijkgatbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:25

super jammer maar we kunnen er helaas niets aan doen.

Als we het vanuit een positief punt moeten bekijken dan is het met dit weer wel super voor het gras. Heb nog nooit zoveel hooi (en daarnaast nog gras) gehad als dit jaar! Paarden krijgen het niet bijgehouden en dat terwijl ik al veel meer weides gehooid heb dan normaal.....

Daarnaast doet de appel boom het ook super heb al 3 kruiwagens vol met appels (2 kleintjes, 1 grote) van slechts 1 grote en 1 klein boompje ...heb nog 1 middelmatig boompje vol met appels hangen :o

Dus ondanks dat het zwaar verrot is voor het cross seizoen heeft het ook z'n voordelen denk ik dan maar......