Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 09:40

Ik dacht ook baden maar was niet nodig omdat hij op zachte ondergrond loopt. Kan dat geen kwaad voor een zachte en dunne zool? Wordt die daar niet nog weker van?
Moet ook toegeven, ik heb nog nooit een blein meegemaakt, ik zou niet eens weten waar ik die soda moet halen...

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 10:02

Gewoon in de winkel.
Dat si om de blein sneller naar buiten te laten komen. Werkt goed

Aldislamp2
Berichten: 179
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 10:02

Wij hebben dit jaar net hetzelfde gehad met een paard, die had ook combinatie van een blein en gekneusde voetzool, we hebben toen met isobetadine shampoo gewassen als de blein open was. Ze heeft daar ook 3 weken serieus mank van gestaan.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 10:10

Isobetadine en co heb ik met hopen :') heb een redelijke apotheek in de auto zitten. Ik gebruik bijvoorbeeld honing bij rotstraal, dat heeft een ontsmettende werking.
Eens kijken voor die soda en tape dan :)

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 10:35

varekaj, als die blein door de kroonrand heen moet komen dan kun je ook alleen de kroonrand weken.
Doe je een schoonwerkdoekje wat kleiner knippen in een lange reep, nat maken met je soda mengel en dan met vetrap vastmaken om de kroonrand.
wikkel hem ook om de hoef heen (helemaal rondom en ook de onderkant) dan kan de vetrap met doekje niet loslaten, en je hebt meteen een extra beetje bescherming van de dunne zool zonder dat die opweekt.
snap je wat ik bedoel? :o

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 10:48

Yup :) ze schuren alleen serieus ivm beestjes op de weide. Kon geen badedas vinden, wel biotex groen. Ga starten met gewoon weken in een emmer, kan later nog kijken voor verbandje aanleggen.

Hij moest echt op pijnstillers, hij vermagerde pijlsnel door de pijn :( nu zitten er weer wat spekjes aan gelukkig.

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 11:41

acherm...dan maar wat extra lekkere dingen voeren.
Ik ben nu ongeveer 2 weken mijn recreatie/koetspaard mijn combivoer van slobber-pulp-luzerne aan het geven, 2 extra voerbeurten per dag. moet zeggen, ik heb het idee dat het begint te werken, hij blinkt in ieder geval al weer een stuk meer! en kijkt weer wat blijer uit zijn ogen

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 12:07

Blinken en vrolijk kijken was niet echt een probleem. Hij eet gewoon traag en bleef door de pijn op 1 plek staan.
Het weken ging relatief goed. Icaro is alleen zo opdringerig als de pest. En ze gaan komende week op pension. Beide paarden staan ondanks vliegendeken vol bultjes. Bij Icaro staan er ook soms korstjes op en aan de kogels achteraan lijken het ook wondjes. De vliegen zijn flink agressief, redelijk wat horzels...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:29

Ik ben weer terug thuis na een hele winderige SGW Westdorpe! Behalve een fikse bui toen ik net aankwam de hele dag droog gehad, wel flinke wind dus.
Heel mooi terrein, hele leuke cross, eentje die ik ga onthouden als ik volgend jaar (hopelijk) zelf crossjes kan meedoen.
Hoe het Antonius is vergaan laat ik aan haar om te vertellen, ik hoop alleen dat de filmpjes van het springen en de cross een beetje bruikbaar zijn :')

Nadien nog even bij mijn kerels op bezoek geweest. Wolk had een ieniemienie gaatje aan buitenkant kroonrand net voor de hoefbal. Kwam geen pus of etter uit, zag er proper uit, leek wat vocht boven te zitten maar niet drukpijnlijk. Zijn stap leek al een stuk beter maar nog geen 100%. Draf was nog een no go. Ik duim zo hard dat daar morgen een blein doorkomt :D

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 21:06

Ja twas geen aangename dag vandaag! Hopelijk is het idd aan het uitbreken :).

Benieuwd hoe het bij iedereen gegaan is vandaag!

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 21:37

Na een slechte komt een goede wedstrijd.... Dus het EK gaat overduidelijk goed zijn!

Ik was mijn kluts volledig kwijt in de dressuur en ben 3x gemist in me parcour... Gelukkig kon de coach nog regelen om buiten wedstrijd te jumpen en de crossen. Ik voel me beschaamd haha.

Jumping was niet zo goed. Ze was precies wat opgejaagd door de wind en was een beetje overhaast: 2 balkjes. Ook was ze bang van 2 mensen die naast het parcour op de grond lagen hahaha. Maar dus niet zo goed.

Cross gewoon zonder chrono op gemak gereden en ging wel goed, enkel harde twijfeling op eerste water. Zat zelf niet goed wakker maar heb ook niet hard ervoor gereden. Heb wel redelijk goed gevoel van me cross! Ik kwam toe en ze kon nog wel een rondje doen.

Proficiat Anthonius!

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 22:16

Alé Varekaj, hopelijk komt de blein erdoor!

Denk dat we nog blij mogen zijn met enkel wind, als ik hier op net forum lees, is er in de rest van Ndl zeer veel regen gevallen.

Mijn verslagje van de dag :)
Die Ndl dressuurproef ligt ons toch ook nie zo goe zenne, dat binnenkomen in stap is echt mottig. Geen grote fouten, maar ook niet echt vloeiend aan elkaar. Vind die proef zo onlogisch ineen zitten, rij die niet graag. Stond 11e met 6 ex eaquo's op 7 punten van de 1e, dus lag wel kort bij elkaar.
Jumping ging foutloos en voor mijn gevoel heel simpel, afstanden kwamen mooi uit. Ga niet te luid roepen, maar begin met toch wat zekerder te voelen in de jumping.

De cross ging foutloos met 8 sec buiten de tijd. Heb overal goed doorgegaloppeerd maar op sommig sprongen toch nog teveel teruggenomen. Durf ze nog steeds niet vanuit de crossgalop te laten springen, dus dat kost per sprong al snel een second of 2, maal 20 hindernissen en dan wordt het moeilijk om binnen tijd te komen. Maar goed, is nu ook niet het belangrijkste, de hindernissen gingen simpel foutloos en ik had veel controle dus heel tevreden. Uiteindelijk een 6e plaats dus blij daarmee!

Winnie: gelukkig heb je toch nog eens kunnen rondrijden, had anders echt wel zonde geweest.
Ik rij de Belgische proeven ook uit het hoofd, maar die L2 zit echt geen logica in...

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 22:27

Super antonius...en die dressuur proef...pffff...ik vind hem ook vreselijk. Hoe ze dat ooit hebben kunnen bedenken. Maar goed gedaan in de cross! Blij dat je je vertrouwen langzaam maar zeker terug krijgt.

Oei winnie...maar weer een ervaring erbij waar je beter nu van kunt leren dan straks op het EK...aan de cross zal het zeker niet liggen

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 22:29

Proficiat aan iedereen hier, hopelijk heeft iedereen genoten! En idd Winnie, op het EK zullen jullie op scherp staan en knallen! :)

Hier ook veel wind amaai! Heb deze week een helmcamera gekocht, had nog kadobon van vriendinnen en de helmcamera's stonden in promotie! :D Voor een mooie prijs een deftige kunnen kopen. Voor de nieuwsgierigen een filmpje op facebook van onze eerste testrit. Solowandelingetje met Luxor! Hij was super vandaag! :D Heel braaf ondanks die felle wind. Hij gaat graag wandelen, zoals je ziet vertrekt hij meteen zonder aarzeling. Toch wel fijn zo! :D Hij roept soms wel, maar gaat niet paniekeren zonder andere paarden ofzo. :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 23:10

Ik ben al lang blij dat ik boven die wind uit heb kunnen roepen bij het voorlezen. Alles volgt ook zo kort opeen in die proef, echt ambetant.

Antonius, dat meisje dat gevallen is, ik herinnerde me thuis ineens dat ik dat heb horen omroepen. Was tijdens/na de verkenning volgens mij, maar had geen naam gehoord. Heb toen ook de link niet gelegd.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 07:46

oei winnie das wel spijtig. maar inderdaad die dressuur proeven zijn zoals hier in LRV. Ik vond ze ook niet altijd even logisch. heb een filmpje gezien op fb van de cross zag er in elk geval erg vlot uit :)

proficiat Antonius. toch weer een bevestiging dat je goed bezig bent he :) leuk dat je met een fijn gevoel kan rond rijden.

hier niet echt ervaring met een blein. kweet wel dat ze daar enorm van kunnen manken en dat het enorm pijn doet. heb het wel al gezien bij enkele paarden die bij ons op stal stonden en die waren echt er niet goed van. niet eten, niet stappen, ...

hier is alles vrij rustig :) zaterdag was het 6 maand dat mijn paard op rust sta, ik mocht dan op controle gaan maar de veearts is in verlof. dus ik hoop deze week te kunnen gaan. benieuwd hoe het zal zijn :) juffie begint toch wel een beetje last te hebben van haar hormonen. vrijdagavond uit het niets een serieuze beet gekregen :( sinds dien is ze wel als een lammetje :) ik hoop dat ze binnenkort terug aan het werk kan dat ze haar energie daar kan insteken.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:00

Dat manken en afwachten is 1 ding maar dat vermageren, pfft. Daar vloek ik nog het meeste op, tis zo al geen brede met grote reserve.

6 maander op rust, zouden we daar ook niet ambetant van worden? Weekje niks doen is eens leuk maar zo lang...

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:07

Ik dacht dat merries net wat liever waren tijdens zwangerschap :p.

Proficiat anntonius! En gelukkig dat je toch nog mocht rijden winnie. In belgie zouden ze er lastiger over doen.

Is het bij u goed gegaan deze keer daphne? Wou kijken op eventingmaster mr zie enkel startlijsten.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 09:34

Mijn weekend was op nieuw een ramp...

Dressuur was wel goed, al vond ik dat hem al betere proeven had gelopen. 3de plaats met 42.8.
Daarna was het springen. In het inrijden was hem al op een stom kruisje aan het stoppen.
Ik heb de hele tijd ingesprongen op een drafbalk. Vanuit galop stond hij gewoon de hele tijd stil, alle toch 90%. Toen het parcours in.. Ik had er al geen goede hoop in, maar hij pakte wel goed aan. 1,2,3,4 ging echt super. 5 stond hem stil, daarna terug erover. 6a stond hem 2x stil.
Volgens K.ris V.evaecke had hij gewoon 3 keer moeten op gaan. Mja het vertrouwen zit zo ver...

Heb er even genoeg van.. Denk dat ik effe een rustpauze voor mezelf neem en blits door Dirk of Sarah op jumping laat rijden. Men plezier is even weg.
Ik heb het op video dus als iemand het wilt zien.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:40

Oh Daphne, dat is balen.. -O- :(:)

Wil t filmpje wel zien.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:18

frustrerend eh als ze zo doen :( en er is niks van aanleiding? Je was nogthans jou seizoen goed gestart toch?

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:44

iemand soms ervaring met van die dempende mutsjes? zoals bv van equiline?

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:56

Ik vroeg het me al af Daaphh hoe het gegaan was... Niet leuk :(
Misschien kan je Blits ook even rustpauze geven? Hij is toch nog jong en heeft toch al vrij veel wedstrijden gelopen dit jaar vind ik, ook nog jumpings tussen de eventings door, misschien heeft hij er wel even genoeg van?

Varekaj: nog nieuws over Wolk zijn voet?

Mila: mocht je paard op de wei of was het stalrust?

Hanne: leuk hoor dat Luxor al zo braaf is! Zit je er alweer met volle vertrouwen op? Want je had wel klein deukje opgelopen meen ik me te herinneren?

Madelene: klaar voor zaterdag Deurle?? op hun website staat de route al en enkele foto's, weet niet of je het al gezien hebt?

PP: jij nog plannen om te starten?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:14

Gisteren liep hij in stap even vlot als zondag, wondje leek wel iets groter. Meneer heeft er wel een spurtje in galop met Icaro uitgeperst in een zot moment. DA gebeld, aangezien hij redelijk vlot stapt en ook weer volledig steunt lijkt dat de doorbraakplek te zijn. Langskomen vond hij niet nodig. Dagelijks reinigen met fysiologisch water en ontsmetten moet voldoende zijn. Als het verslechterd wel laten komen uiteraard. Ben nu aan het kijken met de smid Hoe en wat.

Icaro liep gisteren in de les op gras een stuk vlotter. Zolang ik hem lang laat. Als ik hem wil oppakken en op de achterhand zetten gooit hij zijn schouders of kont opzij en leunt zwaar tegen het bit. Ik gok dat hij zijn voorvoeten niet snel genoeg kan wegzetten en het zo probeert te compenseren. Vorige keer is dat opgelost met ander beslag, ik hoop dat dat nu weer gaat lukken.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:15

oorspronkelijk was het de eerste weken stal rust maar na een week hebben we dat opgegeven en ze gewoon op de weide gelaten :) ze was echt zeer geweldig en echt brutaal.
Paarden zitten bij ons ook elke dag op de weide om ze dan plots 24/24 op stal te houden :s
liever wat langer wachten dat ze toch een beetje paard nog kunnen zijn dan ze als gekken 24/24 in hun stal te laten. Zeker omdat ze zelf van haar eigen erg energiek is.

vozzie doet het voorlopig ook goed :) hij heeft normaal ook 6 weken stalrust maar wij hebben grote stallen (4x5m). we hebben op de weide een gang die naar de laatste weide loopt. daar hebben we een stukje afgespannen de grote van zijn stal zodanig dat hij ook wat buiten kan grazen :)

dus alle paardjes gelukkig :)

ben toch stiekem een beetje jaloers aan het komen nu deurle eraan komt. heb daar al elk jaar goed gereden en nu niet kunnen deelnemen prikt toch een beetje :-)