Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:26

Winnie: nog proficiat met je top-debuut!! Wanneer weet je of je geselecteerd bent?

Madelene: ai, schrikken!! Gelukkig goed afgelopen! Ga jij trouwens op wedstrijd naar westdorpe? Of is dat ver voor jou?

Varekaj: nog steeds smid-problemen :( Wel niet normaal trouwens dat het ijzer van Wolk er al zo snel weer af ligt...

Daaphh: je hebt nog een 2-jarige klaar staan nu? Ga je daar volgend jaar zelf mee aan de slag of Dirk? Want als je nu nog 1 bij koopt, heb je er 3 volg jaar? Kriebelt het dan toch niet om zelf met Icarus aan de slag te gaan?
Weet je budget niet, maar bij B.audoin Van Den B.rande (h.aras des c.oncessions) zou je denk ik wel kunnen slagen voor een goeie jonge eventer, maar denk dat hij wel de prijzen kent.

PP: uwe smid is inderdaad goed gekend. En als je er content van bent, en 'maar' 1 paard, dan ook maar liever zo. Hij neemt volgens mij zelfs geen klanten meer bij omdat hij zo druk is?


Wbt smid: ik betaal €80 vierkant beslag met vijsgaten, en betaal €15 als paard een ijzer afgetrapt heeft, wat ik eigenlijk wel normaal vind... Overlaatst nog gehad, Fi komt van de camion thuis, ze verschiet van iets en trapt haar ijzer af. Smid moet daar toch speciaal voor komen en is geen 'fout' van hem, dus ja, ik snap wel dat hij dat rekent.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:39

Voor zoiets zou ik het inderdaad ook niet erg vinden als ze iets aanrekenen. Moest de smid echter nu bij Wolk komen en wel iets aanrekenen, dan ga ik daar niet mee akkoord. Een ijzer hoort er niet binnen de 2 dagen scheef onder te zitten, laat staan er af te vallen.
Nu, dat het hier soms een schattenjacht aan verloren ijzers zoeken is ben ik al wel gewoon van Icaro. De vorige smid had het ook een paar keer voor, soms bijna wekelijks. Altijd dezelfde voet, dat wel. Zo zijn we op de tweelips ijzers uitgekomen en toen was het gedaan. Laatste keer dat die kwam had hij er weer een gewoon onder gezet om te testen, maar tegen de tijd dat hij moest terugkomen zat dat eveneens los en uiteindelijk is hij het ook verloren. Ik wacht dan ook af wat het nu gaat geven.

Volgens mij heeft er iemand een abonnement van Karma & Murphy voor mij afgesloten ooit, als je soms ziet hoe de pech hier altijd blijft terugkomen :))

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:57

wij hebben hier ook onze portie pech al gehad hoor dit jaar ;) mss beter een clubje oprichten dan :p

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:05

Ho ho laat maar zitten, ik ga er niet extra om roepen :))
Wat me nu al heel blij zou maken is het ijzer weer op zijn plek. Dan kunnen ze naar de nieuwe weide, scheelt maandelijks een fiks pak geld aan hooi inkopen. De prijzen zijn zodanig gestegen dat ik volpension goedkoper uit ben dan halfpension... Als ze dan tot eind september/half oktober op die weide kunnen blijven is het voor mij al lang goed.

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:03

@antonius: woensdag weet ik of ik geselecteerd ben of niet! Ik ben echt benieuwd. Heb nu wel een goed resultaat gereden maar dat kan je niet van heel mijn seizoen zeggen... En daar zullen ze ook wel naar kijken denk ik.

Heb nog een filmpje gemaakt over Le Pin. Voor de geïnteresseerden ;) het was echt een supergeslaagde week en heb er echt van genoten!

https://m.youtube.com/watch?v=sjNN7ofCjdc

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:26

Nee die neemt idd geen klanten meer bij en gaat nu vnl denk ik naar grote stallen, dus kmag al blij zijn dat hij nog wil komen :P. Hij komt woensdag om 7u30 smorgens :). Nog een beetje geduld ;).

mensen die dit weekend op jumping gaan naar waregem? Tis wvur 2 dagen. Ik ga twee dagen rijden. Heb alweer niet gesprongen sinds Cin.ey :/.

Ik wil geen deel uitmaken van jullie Clubje :P


Ik duim Winnie! Zijn er veel juniors?

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 17:24

Je seizoen was mss nog niet optimaal winnie, maar je eerste 1* was wel heel goed met een super resultaat! Dus ik denk opzich dat je wel een kans maakt hoor! Ik ben benieuwd!
Leuk videotje!

Hier had Icarus ook een ijzer af, en moest ook 10 euro betalen.

Ik wil ook niet in jullie clubje zitten, ik heb er al vaak genoeg in gezeten :P

Ja we hebben nu nog ne 2 jarige staan, maar die is van Dirk. Nu wie er mee gaat rijden zal een beetje afhangen van hoe vaak Dirk in het buitenland zit en die wordt sowieso pas volgend jaar in de zomer zadelmak gemaakt, want this nog wel een beetje een pubertje.

Die heeft idd sjieke type's, maar denk dat hij ook wel de prijs kent...

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:18

Antonius, nee ik ga niet naar westdorpe, past niet in mijn planning, en dat is de laatste dag dat er vakanties zijn, is heel vaak een heel druk weekend op de camping en in het restaurant.
zoals mijn planning er nu uitziet:
27/28 aug diepenbeek
11 sept deurle
2 okt ysselsteyn
16 okt Zutendaal
en dan kijk ik hoe de wedstrijden tot dan toe verlopen zijn, als ze stabiel gegaan zijn, dan heb ik ook mijn winstpunten binnen voor het NK in Bathmen 29 okt
Maar dat is en ver, en 2 dagen...en ik heb geen zin om zover te rijden en 2 dagen daar te zijn als ik na 4 hindernissen kan stoppen.

varekay, tis toch wat met die ijzers |o kan me voorstellen dat je frustie bent

ik heb ook niks zo wat ik weet daaph....maar ik zal eens om me heen kijken.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:42

Ijzer kwijt of niet, morgen gaan de paarden richting grasjes! Dan maar heel voorzichtig zijn met Wolk onderweg en enkel stappen. Ik mag daar qua eten in proppen wat ik wil, als hij meer staat te dromen bij zijn hooi dan wat anders heeft het ook geen nut dat ik daar pakken van voorzie. Icaro pikt dan toch alles :+ Heb al redelijk veel snelle eters onder paarden gezien, Wolk eet juist heel erg relax. Hij deelt best makkelijk met Icaro, die daar uiteraard gretig zijn graantje van meepikt :Y) Met 24/7 gras voor zijn neus verwacht ik dat het toch gaat beteren.

SofieHavan

Berichten: 1892
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 09:03

Mooi filmpje Winnie, met plezier naar gekeken! Chique hoor!! :D Proficiat!!

Oei oei, al die hoef problemen hier momenteel, hopelijk voor iedereen snel weer ijzers/gezonde voeten!!

Daapph, ja bij Ter Linden ga je wel leuke bonte vinden denk ik :) maar vaak zijn die, dacht ik, ook al vrij aan de prijs... Komen meestal ook wel uit echt goede merrie's.

Ik heb mij ingeschreven voor enkele vrije crossen in september, in de laagste reeksen.
Examens tot de 5e en dus niet echt tijd om eens te gaan oefenen ofzo.
Evita heeft ook 1jaar stil gestaan en anderhalf jaar niet meer gecrost, dus lijk mij best om rustig aan weer te starten :) en bovendien rijdt mijn vriend ook, dus dan hoeven we geen hele dagen te zitten wachten en kunnen we mooi aansluitend rijden :j

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:58

Ik moet dat filmpje nog bekijken, ben dat knal vergeten :o

De camionette is verkocht normaal gezien en Icaro en Wolk staan weer tot hun knieën in het gras *\o/* Wolk had op het einde van de 8,5km echt last van de ijzerloze voet, dus morgen weer eens achter de smid zijn vodden zitten. De koppen van de paarden toen we het veldpad/grasbaantje in gingen was goud waard. Icaro wist plots de gas weer zitten in stap, oren erop, blik vooruit en zo alert als maar kon zijn. Wolk ging ineens ook stukje vlotter haha. Eenmaal aangekomen direct afgezadeld en tevreden dat ze waren! Net kinderen wiens idool plots voor hun neus staat :)) Ik hoop echt dat Wolk nu terug bij gaat komen, anders weet ik het toch echt niet meer.

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:40

lief he om die reacties te zien van de paarden bij zoveel lekkers. *\%/*

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 22:15

Heel de rit 2 sloffers onder onze kont (warm, veel zon, weinig wind) en dan kom je op dat veldpad met gras... er zat ineens versnelling op :)) Ze zijn vlot beginnen eten maar ook niet om te zeggen alsof ze dagen uitgehongerd stonden. Ben vooral blij dat ze nu terug onbeperkt kunnen eten en dat ik niet constant hooi moet halen en aanslepen.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 08:27

haha die zullen dikke buikjes hebben vanaf vandaag!

Hoefdmid is vanmorgen al geweest, half uur bezig voor 1 hoef :+. Hij heeft de lippen verlengt en nog extra afgerond. Tziet er goed uit blijkbaar (ik ben er nooit als de smid komt, altijd de staleigenaares). En gratis en voor iets deze keer :Y), moet hem wel eens trakteren dan ;).

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 09:24

Amai, als mijne smid zo niets van zich liet horen, dan mocht hem ook blijven waar hem is zenne Varekaj

Ohh dat is wel Fijn PP! Ik moet er wel altijd bij blijven... Toen met cas op een moment met 3 paarden, stond ik bijna een halve dag op stal te niksen..

Iemand van hier die naar diepenbeek gaat? Ik hoop dat het niet te warm gaat blijven! Ik heb vrij veel tijd tussen dressuur en springen, misschien breng ik blits wel naar huis... ligt toch op 10 min rijden

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 09:55

ik ga naar diepenbeek....(gaat nu snel naar de tijden kijken :)) )


okeeee......ik heb gekeken, ik snap er weer eens helemaal niks van, wanneer moet ik nu springen??????? de zaterdag of de zondag?
Ik dacht dat de zaterdag dressuur en springen was, en zondag de cross....
maar ik zie dat er nu springen op allebei de dagen is?
en is het gewoon aansluiten? of op een bepaalde tijd?
sorry dat ik weer eens lastig ben :oo

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:13

Er is goed gegeten, ze staan er relax bij en ze blinken als spiegels. Wel vliegendekens opgelegd en vanavond pas les om half 8. Dan ligt alles in de schaduw.

@daaphh: die waar ik nu op wacht is dus de nieuwe smid. Blijkbaar snel om er 2 te beslaan en 1 te bekappen maar een ijzer er weer op zeten is teveel gevraagd. Word daar zo moedeloos van :(

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:26

wij gaan niet naar diepenbeek :)

zaterdag wel een toffe fotoshoot gehad en het resultaat is echt mooi. We hadden gevraagd om van ons opa paard(27 jaar) ook foto's te nemen en wat een prachtige foto's; kwas er zelf een beetje geëmotioneerd door <3

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 10:39

De C reeksen hebben springen op zondag, aansluitend met de cross (geloof ik)

De andere hebben op zaterdag springen.

Ohh oke, dacht dat het nog om de oude smid ging.

Show eens wat fotokes!

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:54

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:40

mooooooooi!!!! en die bordercollie!!!

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 11:49

Hele leuke foto's!

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:44

2de foto is mijn merrie die geblesseerd is die denkt dat ze hengst is :p die is zo stoer voor de moment :p
Antonius: had uw merrie ook veel hengste manieren toen ze vol was? mijn gaat echt brullen en haar hals opzetten en kappen :s

ja mijn border gaat overal mee :p

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:45

Wat een pretkoppen! En die collie die stiekem richting paard sluipt :') Hebben jullie geen last van drijven als ie bij de paarden is? Ik vind dit superwijze honden maar zie dat drijfgedrag zo vaak met dan ook happen naar de benen, wat voor mij een reden is om zo geen hond aan te schaffen.
Zijn echt hele mooie foto's, en je opa ziet er nog goed uit! Dat je er nog lang van mag genieten in ieder geval :)

Mijn merrie was net een ramp als ze hengstig moest worden of was. Anders ook, maar op die momenten was het extreem. Hoe ze was als ze drachtig was weet ik niet, dat heb ik nooit meegemaakt. Ik weet wel dat ze als moeder juist heel makkelijk was.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 13:21

ze drijft wel maar ze bijt niet ze loopt gewoon toertje rond hen en blijft er dan bij liggen tot ze 1 stap verzetten en dan verlegt ze haar ook :p wel grappig om te zien. Ze kan ook uren naar de konijnen liggen kijken. als je ze niet direct vindt ligt ze daar :). ik zou niet meer zonder haar kunnen. ze gaat echt overal mee met ons. ze luistert erg goed kan ook altijd mooi los lopen. enkel als de cross bezig is en ze aan de leiband moet dan is het een probleem ze wil altijd mee lopen met de paarden en trekt dan heel de tijd aan de band. dan doe ik ze een gentle leader aan omdat het voor beide niet leuk is om heel de baan te trekken. maar anders is het een droom van een hond ze komt ook met heel veel honden overeen.

onze opa ja khoop ook dat hij nog lang goed blijft. hij heeft wel hoefkanker maar het is al jaren stabiel. dus hopelijk blijft het ook zo. Opa is trouwens de beste vriend van mijn merrie. die zitten al van bij haar geboorte samen en zijn echt de beste vrienden.

Furrie merk je er eigenlijk weinig van als ze paardig is behalve als je rijdt kan ze dan wat lastig doen. Nu is ze ook niet echt stout hoor maar gewoon zo echt typisch hengste manieren. bijten op een onbewaakt moment, brullen, hals krullen, soms kappen als het niet snel genoeg gaat :)