[HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiahastrona

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:16

Ice vibes heb ik ook. Via het wereld dingen en gebruik ze als preventie. Doe ze om na zware training en sowieso na cross (training).
Balen dat te niet goed gaat percy. Misschien lukt het om in een zwembad te staan/lopen .

Ik vandaag voor het eerst weer een sprongetje gemaakt, ging op zich wel goed. Ze raakte een keer haar eigen peeskap waardoor deze scheef kwam te zitten. Ze was helemaal in paniek, was wel sneu. Toen ik hem weer goed deed zuchtte ze heel diep. vorige week dressuur gestart weer voor het eerst, ze wat in het begin heel stout, na tijdje ging het wel. Op naar volgende keer

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 07:50

@tiahastrona gaat de goede kant op dan :)

Even geleden maar vanuit mijn kant weer even een update: vorige week in westdorpe geweest en voor het eerst L gestart (vriendelijke cross) en toen begon ze heel goed maar op 3 ging ze ineens al meters voor een makkelijke hindernis stilstaan en zo ook nog voor wat andere hindernissen.. Uiteindelijk 5 weigeringen, wat me nog nooit gebeurd is dus geen idee wat haar dwars zat :( Gister op texel gereden en hier liep ze als een trein de cross door met zelfs 4 seconde te vroeg binnen dus dat is fijn voor ons zelfvertrouwen! Wel jammer van de dressuur want daardoor werd ik niet geplaatst, hele zomer liep ze fijn en nu sinds 2 weken weer moeilijk te bereiken in de dressuur dus hopelijk komen we daar snel weer uit. Heb nu nog ysselsteyn en Hattem op de planning staan en dan is ons seizoen helaas alweer voorbij.

Hoe gaat het bij de rest?

__Rianne

Berichten: 1820
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:35

Kikkerdril: balen van die ene cross maar super van de andere!!!

Ik ga helaas niet crossen dit najaar..durf t nog niet aan. Hij gaat zo fijn dat ik bang ben dat het weer misgaat bij de start vd cross. Heb er best een tik aan overgehouden vorig jaar diepenheim dat ik niet eens bij hindernis 1 id buurt kwam (en dat terwijl ik 2e stond voor t kampioenschap). Vriendin kan 'm er wel doorheen krijgen en die gaat de oefencross in Vasse doen, voor het vertrouwen.

Vandaag wel gewoon concour gehad. Dressuur 210 en 205,5 en 2e en 3e prijs :) stond tot t eind 1e en de laatste reed me eraf helaas haha. Ook nog gesprongen. 2 balkjes, 1 pechbalk en 1 omdat ik geen goede afstand reed maar twal sprong echt super fijn dus ik was ondanks de balkjes meer dan tevreden!

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 22:44

@Rianne dan snap ik heel goed dat je het even laat voor wat het is hoor. Volgend jaar misschien weer dan :)
super punten en het gaat erom dat je tevreden bent natuurlijk!

marloes_s

Berichten: 776
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Winterswijk

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:01

Heb hier al een hele tijd niet meer gereageerd, maar in de meeleesmodus gezeten.

Tia: fijn dat jullie weer lekker aan het oppakken zijn.
Kikkerdril: Jammer van je debuut. Gelukkig gin Texel wel weer fijn.
Rianne: Jullie gaan echt super! Ga je nog niet een keer naar t L1? Snap dat je met crossen nog even rustig aan doen. Eerst even vertrouwen winnen. Fijn dat je vriendin de oefencross in Vasse gaat doen.

Ik ben gisteren met Fame gestart in Gorssel. Ging best fijn. Dressuur blijft een aandachtspunt, maar gaat steeds beter. Was dan ook tevreden met 183,5 pnt. Springen ging echt helemaal top! Fame werd ontzettend enthousiast. In de cross helaas een langsloper op het puntje. Was een beetje m'n eigen stuurfout. Ik had d'r beter op het achterbeen moeten zetten. Verder top uitgereden, als ik de weigering niet had gehad dan was ik ook binnen de tijd geweest.
Ik rij nog de GK in Neede in de B, daarna m'n L debuut in Diepenheim gepland. Daarna nog Barchem en Rekken gepland staan.

__Rianne

Berichten: 1820
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:06

Oh wat heb je er nog veel staan Marloes, jaloers!! Super hoor van Gorssel, jammer van de weigering maar super dat hij goed aanvoelde.

Ja naja ik heb niet echt dressuur ambities maar zal binnenkort wel keer over moeten nu het zo hard gaat. Ik heb in de afgelopen 2 jaar april 2014 - juni 2016 maar 2 dressuurwedstrijdjes gehad en verder niet aan toe gekomen. Omdat twal niks meer wilde begin dit jaar ben ik weer wat dressuurwedstrijdjes gaan doen om het vertrouwen weer beetje te krijgen en er weer een beetje in te komen.. dat ging wel heel hard ineens! Weet ook niet hoe het kan maar idd dikke punten de laatste tijd. Ik denk dat ik nog 1 keer in de B kan starten en dat doe ik ook nog keer denk ik. Kan zo mooi wat extra sparen voor een ander springzadel haha. Wijken enzo kan die nog niet en ben ik ook niet echt mee bezig, ga deze winter vooral richten op het springen. :) Ben zelf nogal perfectionistisch, voel me nog niet goed genoeg voor de L1 maar als ik het niveau zie en kijk wat voor punten ze dan alsnog krijgen kan ik eigenlijk wel prima L1 :')

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:11

Klinkt goed Marloes! Succes op het GK en je L debuut :)

En Rianne lekker doen waar je je goed bij voelt :D Ik vond ons eigenlijk ook nog niet klaar voor het L1, maar mijn instructrice zei dat ik het toch maar moest proberen aangezien ze zo schrikachtig is en daar in het L wat minder tijd voor heeft. Oefeningen sneller achter elkaar werkt zeker wel, dus blij dat ik de overstap gemaakt heb, zeker nu ik ook L SGW start :j

marloes_s

Berichten: 776
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Winterswijk

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:26

Ja fijn he Rianne, ik heb ook het idee dat het crossseizoen nu pas begint. Na mijn slechte starts en alle afgelaste wedstrijden dit voorjaar.

Haha ik gok inderdaad ook dat je in de L1 gewoon net zulke dikke punten rijdt :P Maar inderdaad moet je gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt.

Kikkerdril: Dank je!

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:01

Even een vraagje: doen jullie na een zware training of een cross iets van klei om de benen? En zoja welke?

__Rianne

Berichten: 1820
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 22:34

Nee ik niet. Vind ik bij een B/L cross ook nog niet perse nodig. Ik spons m altijd helemaal af en vooral de benen en daarna koeling om de benen. Heb dus ook niet echt verstand van welke klei goed is. Misschien dat Percy hier meer over kan zeggen?

Tiahastrona

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 01:22

Ik deed het wel soms. Vaak wordt t dan ook in de stalbandages met kranten gezet, deed ik niet. Ik doe liever koelen

Edit: vind niveau trouwens niet uit maken. Voor mij paard is b/l net zo zwaar als voor paard dat internationaal loopt op zijn niveau. Dat is stuk training, die zijn als t goed is ook meer gewend. Mij is altijd geleerd, voor elk paard is cross op eigen niveau even zwaar.

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 06:11

Ik heb het verder ook nog nooit gedaan maar zie het de laatste tijd zoveel dat ik me dan weer afvraag of ik mijn paard misschien wat tekort doe :P spuit/spons inderdaad meestal ook wel af

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 08:57

Af en toe meelezer hier...
Na de cross zet ik beschermers op waar koelelementen in geschoven zijn. Hier laat ik ze 10 min/kwartier mee staan tot de koelelementen beginnen op te warmen. Dan deze eraf en dan zet ik koelingklei op.
Afspuiten met water is niet op elke cross mogelijk in België en je kan nooit de pezen koelen met enkele minuutjes water dus eigenlijk heeft dat weinig zin om te doen (los van zweet afspoelen uiteraard).

Of het nodig is of niet, weet je pas als het te laat is en je paard schade opgelopen heeft aan de pezen. Paarden galopperen langere tijd aan hoge snelheid op ofwel harde bodem of net zware modder, dat is een niet te onderschatten impact op de benen.

Ik doe gemiddeld 3 jaar met 1 pot klei per paard van €40 ofzo, dus voor de kost hoef je het niet te laten.

Tiahastrona

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:15

Ik bedoel niet afspuiten of afsponzen. Dat kan s alleen om schoon te maken idd. Volgens da (van nl team) heb je inderdaad bij elke cross schade (hoef je niet te zien), dus altijd goed koelen met bijvoorbeeld ijs. En als j e t echt goed wilde doen, niet vaker dan eens in de 6 weken cross. Je rijdt ook al trainingen. Paard (pezen ) hebben tijd nodig om te herstellen.
Je kan natuurlijk keer vaker een cross rijden, maar dan moet je dit dus wel in je achterhoofd houden. Dan dus ook meer over straat stappen en verdere training er op aanpassen

marloes_s

Berichten: 776
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:38

Dit topic is behoorlijk doodgebloed. Maar bij deze wens ik jullie ook het allerbeste voor 2017!

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:09

marloes_s schreef:
Dit topic is behoorlijk doodgebloed. Maar bij deze wens ik jullie ook het allerbeste voor 2017!


Ja inderdaad, wel jammer.
Maar vanuit mij ook een voorspoedig nieuwjaar gewenst! Hopelijk voor iedereen zonder blessures en andere nare dingen

Tiahastrona

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:35

Beste wensen voor 2017 :P

Ik laatst een indoor crosstraining gedaan, geprobeerd simpel te houden voor vertrouwen. Ging wel ok. :+

Jullie al planning gemaakt?

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:03

Fijn dat het redelijk ging tia!
Ik doe weer mee aan de regiotrainingen en soms verrast ze me op de meest simpele sprongen en doet dan een beetje haar eigen ding dus dat moet er wel uit.. (moeilijkere sprongen doet ze vaak beter)
Vorig jaar het seizoen niet zo fijn afgesloten dus ga dit seizoen in ieder geval weer beginnen in de B (en heb in Alphen en Etten-leur gevraagd of ik beide weekenden mag starten en dan eventueel L HC).

Heb een soort van planning gemaakt van de wedstrijden die ik eventueel zou willen rijden, maar hierbij is nog geen rekening gehouden met opleiding en andere dingen dus er kunnen er nog een paar afvallen.
Ik rij ook nog de indoor sgw in Ermelo maar die staat er nog niet bij in het lijstje
Afbeelding

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:19

Ik meld me ook! Ik heb van de zomer 2 crosstrainingen gehad met mijn toen net 4 jarige merrie en dat ging zo goed dat mijn instructrice haar wil gaan uitbrengen vanaf dit jaar. Ze heeft er nu ongeveer 10x op gereden en al 2 oefenparcours gereden. Aanstaande zaterdag gaan we naar Bathmen voor de oefencross. Ben heel erg benieuwd!

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:35

Ilja_1997 schreef:
Ik meld me ook! Ik heb van de zomer 2 crosstrainingen gehad met mijn toen net 4 jarige merrie en dat ging zo goed dat mijn instructrice haar wil gaan uitbrengen vanaf dit jaar. Ze heeft er nu ongeveer 10x op gereden en al 2 oefenparcours gereden. Aanstaande zaterdag gaan we naar Bathmen voor de oefencross. Ben heel erg benieuwd!


Leuk Ilja, ga je ze daarna ook zelf uitbrengen?

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:49

@kikkerdril4, wij hebben helaas zelf geen trailer en mijn auto mag het ook niet trekken. Voorlopig dus niet, maar misschien dat ik straks ook af en toe een dressuurproefje of parcours kan rijden als mijn instructrice haar ook uitbrengt. 2 keer cross is wel een beetje teveel van het goede.

Zijn jullie paarden allemaal uit 2012 of de meesten inmiddels al ouder? :)

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:46

De meeste zijn inmiddels wel wat ouder, aangezien het topic al een tijdje loopt :) Die van mij wordt dit jaar 7.

2x cross is ook niet toegestaan haha dus dat is makkelijk, maar wel jammer dat je nog geen trailer en auto hebt.

marloes_s

Berichten: 776
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:25

Welkom Ilja.

Die van mij wordt dit jaar ook 7.
Ik heb deze winter vooral wat dressuur en springen opgegeven en ga nog de indoor cross in Ambt Delden doen.

Verder t plan n beetje zoals kikkerdril, eerst ook maar in de B beginnen. Zien daarna wel hoe het loopt. Heb ook wel n beetje n idee van wat ik wil rijden, maar nog niet strak. Ook niet omdat ik van plan ben Fame te dekken dit jaar, dus eerst maar ns zien hoe dat gaat.

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:30

marloes_s schreef:
Welkom Ilja.

Die van mij wordt dit jaar ook 7.
Ik heb deze winter vooral wat dressuur en springen opgegeven en ga nog de indoor cross in Ambt Delden doen.

Verder t plan n beetje zoals kikkerdril, eerst ook maar in de B beginnen. Zien daarna wel hoe het loopt. Heb ook wel n beetje n idee van wat ik wil rijden, maar nog niet strak. Ook niet omdat ik van plan ben Fame te dekken dit jaar, dus eerst maar ns zien hoe dat gaat.


Leuk Marloes, welke hengst wil je erop doen?

Tiahastrona

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:36

Welkom Ilja

Die van mij wordt ook 7

Ik wil wel graag weer gaan starten, maar eerst maar eens kijken hoe de trainingen gaan. Werk ook om het weekend en wil ook iets van privé leven houden :o

Wedstrijden die op mijn lijstje staan:
- oefencross Baarle nassau
- Etten-Leur (komt denk te vroeg)
- Heerjansdam
- ede
- vlietlanden
- Vrouwenpolder
- lisse
- Moordrecht

Hoop er iig wat te rijden :D