Nabespreking SGW Bathmen (NK)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSanneE_98

Berichten: 971
Geregistreerd: 26-06-09
Woonplaats: Echt

Nabespreking SGW Bathmen (NK)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 09:20

Hoihoi!

Zijn jullie in Bathmen geweest gisteren?
Wij hebben een fijne, maar lange (2,5 uur rijden...) dag gehad. Hartstikke tevreden over de wedstrijd! Organisatie was goed.. Alleen de bodem was zo bagger slecht, jammer.

Het enige wat ik een bijzonder groot minpunt vond was dat bij de dressuur langs het losrijden de schrikdraad nog aan stond.. Net de pech dat onze hond daar aan kwam en helemaal in shock was.... Gevaarlijk, kon ook een paard/kind/ ruiter aankomen...

Verder een super wedstrijd gehad!
Mooie 5e plek.

Horsemaniac

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Assen

Re: Nabespreking SGW Bathmen (NK)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 11:57

hier nog een bokker vanuit Bathmen... Na de dressuur een gemiddelde van 206 en na de groep van zaterdag ochtend stond ik daarmee op de 3de plek... springen helaas 2 stomme springfouten... echt MEGA BALEN! want daar ging mijn brons!!! maar gelukkig wel een SUPER scherpe cross gereden foutloos en binnen de tijd! :D Super trots op Breeze die echt een TOP seizoen heeft gedraaid! iedereen die mij als favoriet had staan, helaas geen taart maar op naar volgend jaar!!! :D totaal een 5de plek op het NK in de klasse L :D

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: Nabespreking SGW Bathmen (NK)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 12:22

Hier ook een tevreden bokker.
Springen echt een toprondje, maar door mijzelf een balkje op 6 en nog een tijdfout (want jemig wat stond die tijd krap, voor een pony zonder ijzers niet haalbaar).
Cross kwamen we niet weg bij de start (super hengstig :( )en parkeerde pony ons voor hindernis 1 nog in de struiken (toen kon ik m echt ff wurgen). Toen stop op 1 en 2. Die sloegen echt nergens op. 3 ging goed. en toen 2 stops op 4 (kreeg m echt niet fijn erbij). 3e keer eroverheen. en toen maar doorgereden (ik weet het, het mag niet. maar ik wou haar bij de laatste van het jaar niet haar zin geven en teruggaan naar de start waar mijn pony graag heen wou) 2 stops op 5a. Daarna gingen 5,6,7 uit het boekje :)
8 ging niet zoals het hoort maar wel eroverheen. 9,10,11,12,13 weer helemaal goed. maar de sprong het water uit lukte gewoon niet. Dus maar gestopt. En toen de laatste twee nog gedaan.
Misschien een beetje dom om door te rijden na 4 weigeringen, maar mijn pony flikt het me dan de volgende keer gewoon weer, en wou de laatste cross van het jaar gewoon goed uitrijden.

Maar super tevreden over het springen :D

bvw

Berichten: 4796
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 12:31

Ik heb gisteren mee gedaan in de M. Dressuur was het net niet en stond met 179 en 182 dan ook ergens onderaan. Springen deed hij echt super. Die kont gooide hij elke keer zo gruwelijk de lucht in dat ik echt flink moest terug zitten. Helaas op 9A een balkje omdat ik net iets te weinig reed en dan is Frits toch wat lauw.
Cross deed hij erg lekker. De coffin (8B) had ik een weigering. Hij snapt het nog steeds niet en stond er weer met zijn voorbenen in. Bij de tweede keer aanrijden deed hij weer hetzelfde maar heb ik hem doorgedrukt en met veel kunst en vliegwerk het C element nog kunnen halen. Op de trakhener (H9) voor het vertrouwen maar even het alternatief genomen en verder ging hij onwijs goed! Echt trots op mijn Fritsie <3

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: Nabespreking SGW Bathmen (NK)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 13:26

Filmpje van het springparcours

xSanneE_98

Berichten: 971
Geregistreerd: 26-06-09
Woonplaats: Echt

Re: Nabespreking SGW Bathmen (NK)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 13:57

In het Z was ook niemand binnen de tijd in de cross..

Eventinggek

Berichten: 2490
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Belfeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:05

Wij hebben gisteren een fijne afsluiting vh seizoen gehad :j Ik was 's ochtends zo dom geweest om mijn bodyprotector te vergeten ^) Dus gelijk gebeld of ik later zou kunnen starten, en toen dat gelukkig ging toch maar mijn bp thuis opgepikt...

Ik startte Ungaro in t M. Dressuur ging niet zo heel goed, hield zich linksom weer vast. Op met 179 en 180 3/4 vd groep... :\ Met springen werden veel fouten gemaakt. Ungaro pakte gelukkig weer lekker aan, wel een keer op groot op 6 en n flinke tik tegen 8, maar gelukkig bleef die liggen. Dus foutloos :) .
Cross vond ik best fijn staan, n paar leuke combinaties en verder vooral gewoon veel mooie sprongen. 8abd vond ik wel pittig, 11abc de sprong met dubbele afsprong is altijd mooi, 13/14 is altijd n vette sprong en t water blijft afwachten met Ungaro.

Ik had geluk dat bij t losspringen n grote plas water lag waar ik dan ook goed gebruik van heb gemaakt ~~}> Hij pakte echt heerlijk aan in de cross, alles lekker gretig maar wel gecontroleerd voorwaarts. Alles ging goed, inclusief het water waar ik echt heel blij mee ben. Tijd stond krap, was er net 3 seconden buiten. Maar dus wel heerlijk gereden <3 Hartslag was ook toppie. Uiteindelijk 16e bij 12 prijzen en dus fijn einde van ons crossseizoen!

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:05

Wij zijn ook weer terug. Gelukkig viel de bodem nog alles mee, was heel goed te doen. Mark had een weigering in de cross op 5B, verder mooi rondgekomen, ook de greppel ging als een speer.

En nu zit het seizoen er helaas weer op!

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: Nabespreking SGW Bathmen (NK)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:32

Pfoe wat ben ik blij dat ik vanochtend al heb gereden. Nu heel veel regen, hagel en onweer. Geen pretje om nu op je paard te zitten.

_Daphne

Berichten: 2123
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:35

Voornamelijk tevreden mensen hier! Super fijn om te lezen :)

Hier over het algemeen wel tevreden. Dressuur ging niet goed, nog wel 180&187 en daarmee op de helft van het deelnemersveld. Springen ging simpel foutloos. En de cross was apart haha. Hij sprong lekker, maar na hindernis 4 gingen we opeens linksaf het fietspad op (Wes heeft een vreemde benadering van wat de juiste route is geloof ik). Dus weer terug gestuurd en verder gegaan. Gingen weer simpel verder, wel even doordrukken op 9. En toen de 2 afsprongen, hij springt altijd naar beneden, maar dat kan natuurlijk niet bij twee achter elkaar. Dus hij snapte er werkelijk hélemaal niks van. Dus heeft daar een paar seconden staan kijken en toen besloten dat hij de eerste naar beneden stapte en dan alsnog naar beneden kon springen. Daar dus één stop, maar vond het knap dat hij het toch goed deed!
Toen weer lekker verder, helaas nog een stop op 13. Omdat Wes wéér vond dat na hindernis 12 de beste route direct linksaf was! En dan wordt het lastig om rechtdoor hindernis 13 te springen.. verder super fijn over het lijntje 15abc heen, echt uit het boekje, daar was ik echt blij mee en lekker foutloos door naar de finish.

Al met al wel tevreden, volgende keer Wes z'n TomTom wat beter instellen en dan komt het helemaal goed haha! Lekker boefje is het ook haha! :P

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:38

Ik heb heerlijk gesprongen. 1 balkje omdat ze te fanatiek was en wat te hard ging daardoor. Daarna werd mijn controle niet veel beter maar door zelf te blijven nadenken en een paard dat koste wat het kost de rest wilde laten liggen het daarbij kunnen laten

Cross begon ze goed maar op 3 zag ze het water eerst en stond stil. Tweede keer goed erover maar op 4 liet ze zich gewoon dood lopen. in tweede instantie wat vertwijfeld erover maar na 5a lwas ze weer normaal en pakte goed aan. rest foutloos al moest ik op de laatste nog even alle zeilen bijzetten want mevrouw wilde terug naar het springen. Maar ook hier erg tevreden. Nu alleen in noodweer terug

LiekeW
Berichten: 176
Geregistreerd: 23-03-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:40

Fijn dat iedereen tevreden is! :)
Ik ben ook tevreden!
Ik heb ook gister gereden, vrijdag al dressuur gereden, punten vielen heel erg tegen, 167 & 171. Dressuur blijft nou eenmaal een jurysport.....
Daarmee stond ik 60e vd 64 helaas. Springen foutloos & cross ook foutloos, ging echt top! Ik was benieuwd hoe hij de afsprongen zou doen en of die de coffin makkelijk zou springen. Alles deed hij heel erg fijn! :) Uiteindelijk als 33e geeindigd.
Cross seizoen dus goed afgesloten :) Op naar volgend jaar!

Op spoolder.net staan al foto's! :)

Apocalatch

Berichten: 3088
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Nabespreking SGW Bathmen (NK)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 15:41

Wij rijden alweer vervroegd richting huis. Onwijs jammer dat de rest van het middagprogramma is afgelast door het slechte weer maar wel een goede beslissing van de organisatie.
Wij hadden 183 in de dressuur. De L cross zag er mooi uit, ik had hem graag gereden!

verwdrgr
Berichten: 91
Geregistreerd: 17-08-06
Woonplaats: Chaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:12

He Lisa, jammer dat je niet kon crossen met crazy.

We hadden gisteren meer geluk. Goed gedressuurd 3e en 0 gesprongen toen 1e. Helaas tijd in de cross niet gehaald dus 8e geeindigd. Prima zo voor mijn jonge paardje, lekker de winter in.

http://m.youtube.com/#/my_videos?featur ... ure%3Dmhee

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:13

Lisa91 schreef:
Wij rijden alweer vervroegd richting huis. Onwijs jammer dat de rest van het middagprogramma is afgelast door het slechte weer maar wel een goede beslissing van de organisatie.
Wij hadden 183 in de dressuur. De L cross zag er mooi uit, ik had hem graag gereden!


Hee dat had ik ook :D

Cross 's middags niet meer kunnen rijden.

's ochtends nog wel gereden in de B. :) Springen foutloos en cross ook. Wel rustig gereden op de slechte plekken, want hij verliest nog best snel grip. Dus 6 tijdfouten. Zonder tijdfouten zouden we 2e zijn geworden. :D Nu een 10e plaats en nog net prijs.

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Nabespreking SGW Bathmen (NK)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:12

Jamme dat het is afgelast! Ik reed vanmorgen als derde in de B en heb in een lekker zonnetje kunnen rijden.
Vond het toch wel pittig, paard was overal wat terughoudend naar de sprongen.
Weigering op 5b, was net iets te veel voor ons, of voor mij, haha.
Verder foutloos doorgereden, zal wel flink buiten de tijd zijn want ik heb niet zon snelle en dan ook die weigering...
Helaas weer een onvoldoende voor de stijl, niet genoeg tempo, maarja dat was net bij de weigering.
Springen simpel rondje foutloos gesprongen.

Al met al wel weer heel tevreden, voor onze tweede cross!

Ik vond de bodem overal prima trouwens, alleen richting 11 even door de blub. (Die kwam trouwens iets sneller om het bochtje dan ik dacht). In het bos was het heel mooi droog allemaal en op het bouwland was het droger dan gisteren en mooi vlak gereden. In Diepenheim was het meer bagger.

Charelle1993

Berichten: 50
Geregistreerd: 06-04-13
Woonplaats: Nieuwleusen

Re: Nabespreking SGW Bathmen (NK)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:33

Ik heb echt complimenten voor de organisatie, de cross lag er vanmorgen prima bij.
Je kon niet zien dat er gisteren al 150 combinaties door de cross heen waren geweest.

Ik heb zelf een goeie dag gehad.
Spring parcours foutloos. De cross ging ook helemaal goede zonder fouten en binnen de tijd, 3.58 min.
En hiermee nog een 5de prijs :D .

Hierbij mijn filmpje van vandaag:
http://www.youtube.com/watch?v=81tPvWvOD3A

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Nabespreking SGW Bathmen (NK)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:08

Ik heb gefotografeerd nummer 48 t/m 101.
Ik vond aan de bodem te zien vandaag wel netjes alleen bij 11 was het modderig

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:25

Leuk BrammetJee, ik was nr 92 *D

Iedereen die fijn gereden heeft: gefeliciteerd!

Mijn verslagje: Vandaag begon niet helemaal super. Tijdens het opzadelen schrok mijn paard van het wapperende lint dat op de grond lag, trok zich los, en ging zo op de rijplaten af (we stonden in het maisland geparkeerd). Maar gelukkig blijk ik een super verstandig paard te hebben, die stond meteen stil op de rijplaten, bedacht dat dat toch wel heel glad was, en ging er zo weer af. Maar pfff, wat een schrik!
Daarna, met de schrik nog in de benen, een beetje een truttig springparcours gereden. Gevolg was een balk op 7. Toen de cross, 3 vond ze maar niets, in delen er over, en ik er half naast, maar daarna pakte ze super aan. Zelfs het greppeltje, waar ik zelf niet helemaal zeker was, zonder problemen. Dus toch foutloos. Ik denk wel buiten de tijd, maar niet meer op de uitslag gewacht.
Wat een noodweer! Voordeel is dat ik nu wel weet waar het sleepoog van mijn auto zit :D Verstandig dat de L afgelast is, hoe jammer het ook is.

Casca
Berichten: 4068
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:47

Zo, nu droog en warm op de bank, paard naverzorgd op stal, tijd voor een verslagje :D

Het springen, ik kwam aan, en toen zat degene die voor mij moest er al in! Ik schrok me rot joh! Het liep enorm in! Gelukkig hele aardige ringmeesters, en mocht ik gewoon losspringen.. Gauw een paar sprongetjes gemaakt, toen parcour in, foutloos parcour, yeah!

Cross begon heel aarzelend, ik was blij dat ik nog gauw een zweepje had gekocht (was m'n eigen vergeten) en met een paar tikken toch over de eerste sprongen. Onderweg heel rustig aan gedaan bij bodemwijzigingen, en veel mensen aan de kant met paraplu's waarvoor ze op de rem ging. Ze nog er tussen 7 en 8 ineens heeeeeel hard vandoor! Ik wist niet waarom? Maar rechts achter haar was iets, ze vloog met grote sprongen dat groene spul in en gelukkig kon ik blijven zitten... (Achteraf bleek er een best diep wondje te zitten op haar rechter achterbeen, goed ontsmet en ingepakt..) Even laten kalmeren en dat spul weer uit gestap/gedraaft en, hup, weer verder.. Weer een paar keer op de rem voor paraplu's, de greppel zonder enige aarzeling (heb ik gelukkig veel geoefend met balkjes omdat ik al zag dat het er met witte balken in zat :D ). Water rustig in gestapt en daarna wel vol gas naar de finish gereden.

Ben heel tevreden, het doel was om erop te blijven zitten en rond te komen, met wat horten en stoten, is het gelukt! Helaas bleek na afloop wel dat we enorm buiten de tijd waren, 5 min. 37.. Ach, ik heb genoten van de rit :D

Voor de fotografen: ik was 118 :D

Ik heb zelf ook nog een paar foto's gemaakt, zoals aangekondigd, maar die zijn echt niet goed geworden helaas, heel wazig... Is een simpele camera en ik heb hem nog niet zo lang, maar helaas, van mij dus geen foto's.

Ben het helemaal met de organisatie eens dat ze het hebben afgelast, wel heel jammer, maar terecht. Wat een onweer... Ik deed de nakeuring in de onweer en hagel, geen pretje..

Ook super geregeld dat er een trekker was die mij eruit heeft getrokken! Heel fijn!

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:48

Kelan schreef:
Leuk BrammetJee, ik was nr 92 *D

Iedereen die fijn gereden heeft: gefeliciteerd!

Mijn verslagje: Vandaag begon niet helemaal super. Tijdens het opzadelen schrok mijn paard van het wapperende lint dat op de grond lag, trok zich los, en ging zo op de rijplaten af (we stonden in het maisland geparkeerd). Maar gelukkig blijk ik een super verstandig paard te hebben, die stond meteen stil op de rijplaten, bedacht dat dat toch wel heel glad was, en ging er zo weer af. Maar pfff, wat een schrik!
Daarna, met de schrik nog in de benen, een beetje een truttig springparcours gereden. Gevolg was een balk op 7. Toen de cross, 3 vond ze maar niets, in delen er over, en ik er half naast, maar daarna pakte ze super aan. Zelfs het greppeltje, waar ik zelf niet helemaal zeker was, zonder problemen. Dus toch foutloos. Ik denk wel buiten de tijd, maar niet meer op de uitslag gewacht.
Wat een noodweer! Voordeel is dat ik nu wel weet waar het sleepoog van mijn auto zit :D Verstandig dat de L afgelast is, hoe jammer het ook is.


Heb je bruin paard donkergroen dekje?

AnkeVivaldi

Berichten: 3227
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:52

Ik zie veel goede verslagen!! Anne en Sue dikke duim voor de mooie plaatsing van het NK. En de anderen die lekker hebben gereden! :)
Glenstorm: Ik zou zelf eerder gestopt zijn, als ik het zo lees had je wel erg veel weigeringen en was ik op een gegeven moment wel een keer gestopt.. maargoed dat moet iedereen ook voor zichzelf bepalen. Jammer dat het niet helemaal lekker ging!

Erg jammer dat het weer zich zo omkeerde in de middag, begrijpelijk dat ze het hebben afgelast maar wel erg jammer voor de deelnemers :(
Ik heb zelf gelukkig voor het slechte weer kunnen rijden in de B. Met springen een balk op de eerste en de cross lekker gereden. Had alleen een stop op 6 (zal de enige van de dag zijn :')) kwam overkruist de bocht door waardoor het een geslinger was. Hij is nog niet sterk genoeg dus kon hem niet goed aanrijden daardoor. Daarna ging het prima dus had niet zozeer met de sprong te maken, die stelde ook weinig voor. Voortaan maar even de tijd nemen om hem weer in de goede galop te zetten, leermomentje! Nog wel een mooie winstpunt erbij.

Op naar volgend jaar :) hopelijk zijn jullie er dan ook allemaal weer bij!!
Foto's zijn meer dan welkom, was nummer 86.

muts_marijke

Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-01-10

Re: Nabespreking SGW Bathmen (NK)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:59

Goeie verslagen allemaal! vriend en ik hadden beide 1 balk met springen en foutloos gecrosst. Ik was ver buiten de tijd maar mijn vriend maar 4 seconde. Beide nette stijlcijfers dus allebei 2 winstpunten :D

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Nabespreking SGW Bathmen (NK)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:16

Fijn mm dat het bij jou en geert zo goed is gegaan

muts_marijke

Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-01-10

Re: Nabespreking SGW Bathmen (NK)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:38

Zal je zo ff je cijfers doorsturen. Heb je protocol ook mee maar er staat niks bij. :)