Wedstrijdkalender SGW 2013

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
riannhuh

Berichten: 1731
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Bûten Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 17:50

Ik heb nu ook al zin aan het nieuwe crossseizoen :)) Vooral omdat ik L ga starten (misschien eerst 1 B crossje) en qua cross moet dat zeker goedkomen, alleen de dressuur moeten we deze winter even hard aan werken haha.

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:23

Ik ga misschien ook voor Chaam opgeven (eerste keer andere cross dan Ermelo, Castenray, Ysselsteyn en Maarsbergen.) Schijnen toch niet de makkelijkste crossen te zijn (wat anderen zeggen, vond het zelf heel fijn rijden allemaal).
Maar dan met Dakar in de B! Pony is nu verleden tijd! Tenzij paard er niet geschikt voor zou zijn, maar tot zover doet hij crosstrainingen etc erg goed :j

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:12

Ik heb nu ook al zin in het komende seizoen! Hopelijk morgen nog een goede afsluiting van het jaar in Bathmen. Volgend jaar met Easter nog een paar crossen starten, en hopelijk ook nog een keer M starten. En Cezanne gaat volgend jaar ook haar crossdebuut maken. De crosslessen en oefencross pakte ze goed aan dus nog wat trainingen en is zij er ook klaar voor.

caro29
Berichten: 8049
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:20

Ik heb helaas geen idee wat ik 2013 ga rijden. Als ik een nieuw paard heb en die is 4/5 jaar dan start ik in het najaar wat crossen in de buurt als die er zijn.

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 00:38

Ik ga het bijhouden dit topic! Chaam word ook onze eerste (hopelijk)

Roxxiejj

Berichten: 6403
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Overal en nergens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 16:58

Hier nog een volger!
Mijn eigen trouwe viervoeter heeft momenteel 6 maand vakantie, na het oplopen van een peesblessure. Het is dus nog maar de vraag of het verstandig is om hem ooit nog in de SgW te starten, wat zou het zonde zijn als het niet kan |( |(
Momenteel rij ik nog een Gelder erbij die het allemaal ook erg leuk aanpakt. Nog niet geprobeerd om te springen, maar hij heeft exact dezelfde instelling als mijn paard. Heb het de eigenaar al voorgelegd, als dat nou positief uitpakt, kan ik misschien in het voorjaar weer in de BB/B starten :)
Dan wordt het zowiezo Markelo Potdijk als eerste :j

Rosa_

Berichten: 3324
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Friesland

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:00

Zo rot van Nitro Rox.. Hopen dat deze het ook wat snapt :D

Ik wil sowieso Markelo Potdijk als eerste starten en Westerbork. Verder vond ik dit jaar Vinkega, Oenkerk, Bathmen, Norg en Wieringerwerf ook ERG goed georganiseerd en mooi, dus die komen er ook bij als het uitkomt.

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:00

Roxxiejj, wat jammer van je paard! Hopelijk knapt hij in ieder geval wel zo goed op dat je weer kunt rijden! Zou leuk zijn als je met het andere paard aan het crossen kan!

Snik, seizoen 2012 zit er op.......... ik kan niet wachten tot volgend jaar!!!

Roxxiejj

Berichten: 6403
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Overal en nergens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:11

Vinkega ga ik ook absoluut weer naartoe, wat een topcross was dat _/-\o_
Markelo Snorrewind als ik het jonge beest mag uitbrengen ook.
Westerbork ben ik echt van de bodem geschrokken en als het jonge beest het nog niet helemaaal goed aanpakt, wil ik er niet te ver voor rijden. Ga er dus denk ik niet naar toe.
Maarsbergen wil ik zooooo graag heen, de meest geweldige wedstrijd ooit, maar voor Nitro komt het te vroeg |( en voor het jonge beest is het alweer wat te zwaar. Voor het jonge beest ook iets te ver rijden nog.

Hoogenweg ga ik ook niet meer naar toe, cross op een dubbeltje rijden vond ik niet mijn ding.

In het najaar hoop ik dat Nitro weer goed gaat en weer in de SGW kan lopen. Dan gaat ie direct mee in de L in Norg (top wedstrijd en super cross _/-\o_ ), Gorssel (fiets mee!!! := ), Hattem (eindelijk!!!) of Vasse (titel verdedigen :D ), Diepenheim (meest geweldige cross ooit _/-\o_ ) en Bathmen (wat baalde ik gisteren zeg |( |( |( ).

Yesorno

Berichten: 855
Geregistreerd: 03-11-06
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:24

Ik heb ook weer zin in het nieuwe seizoen!
We zijn eind september samen gevallen en hebben het seizoen helaas niet heel leuk kunnen afsluiten daardoor,
maar we gaan van de winter gewoon weer lekker trainen en in het voorjaar weer lekker crossen :)

Rosa_

Berichten: 3324
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:25

Hoogenweg doe ik ook echt niet meer.. Heino ook niet, mijn paard is te groot voor die kronkel bospaadjes.
Vinkega was idd super! Norg ook, dat dressuurterrein was gewoon echt hemels. Snap dat je baalde van Bathmen, dat is echt een cross voor onze paarden, lekkere lange brede paden en gáán!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:44

Voor de mensen die afgelopen seizoen zijn gestart. Zijn er nog mensen met foto's van hindernissen en/of ervaringen over de wedstrijden van afgelopen seizoen? Dan hoor ik het graag zodat ik "het topic" kan aanvullen ([SGW] Alle info over de bekende SGW's). Dan kunnen ook de mensen die nog minder ervaren zijn (met bepaalde wedstrijden) zich ook al helemaal lekker maken voor het nieuwe seizoen. :D

AntheaV

Berichten: 6769
Geregistreerd: 02-09-05
Woonplaats: Op de grens van Groningen en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:49

Wat was er mis met Hoogenweg dan, dat jullie die liever niet meer starten?

Roxxiejj

Berichten: 6403
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Overal en nergens!

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:23

Roeien met de riemen die je hebt werd hier wel redelijk letterlijk genomen. Letterlijk draaien op een muntstuk. Stuk over een aardappelveld dat niet aangestampt was, waardoor het meer dan 50 cm diep was. Daarna een vreemd bruggetje over over een diepe sloot, die brug was letterlijk gevaarlijk..
Daarna voor de L een puntjes dubbel die je niet echt fatsoenlijk kon aanrijden. Vervolgens over een smal stuk langs een diepe sloot. En dan zat je pas op hindernis 6...
Verder echt rare aanrijlijnen, raar wenden om maar aan een wat langere lengte te komen. Verder hele wisselende hoogtes van hindernissen (simpele losse boomstam van 60 cm tov een dikke berkenoxer van 90 cm). Finish was boomstam - 1 meter - finishlijn - 20 meter - muur. Ik weet niet hoe dit met anderen zat, maar ik had daar niet genoeg ruimte om mijn paard terug te halen en vloog bijna tegen die muur...

Nou hadden we er ook wel gruwelijk slecht weer bij, maar vond dat draaien op de plaats echt 3 x niets...

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:29

No offence, maar ik begrijp dan überhaupt niet dat je dan van start gaat. Bij het verkennen zie toch hoe een en ander staat qua aanrijdlijnen en als de cross bezig is hoe de bodemgesteldheid zich houdt? Als je paard over een aardappelveld moet waar ze echt zo ver in weg zakken is dat vragen om blessures imo.

Roxxiejj

Berichten: 6403
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Overal en nergens!

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:31

Ik heb de cross in mijn eigen tempo gereden. Heb gedraafd in het aardappelveld en gestapt over het bruggetje..
Geloof dat bijna iedereen dat wel deed

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:33

Maar dan nog, draven over een veld waar je zover in wegzakt is toch ook niet ideaal qua blessure gevaar? Sap dat men graag wil crossen maar. Zijn toch wel grenzen...

caro29
Berichten: 8049
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:09

Westerbork qua bodem vind ik altijd meevallen. Hoogenweg zou ik echt nog wel een kans geven. Het was ook niet normaal hoeveel het geregend had. Snap eigenlijk niet waarom hij niet verplaatst/afgezegd was of dat er uberhaupt iemand nog van start was gegaan. De dressuurringen waren nog goed maar de cross niet. Die wedstrijd was er voor het eerst en het was puur door het weer dat de bodem zo slecht was. Schrap je die dan gelijk door te zeggen: daar start ik niet meer...dat vind ik eigenlijk niet fair.
Als je Hoogenweg niet start hoef je ook niet naar Vasdse te gaan want als het goed is heb je daar dezelfde bouwer of ben ik in de war?

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:14

Ik meld me ook weer even, dit jaar heeft mijn bijrijdster helaas wegens blessure paard niet vaak kunnen starten. Paard is weer goed,dus ook wij wachten met smart op de kalender.

Roxxiejj

Berichten: 6403
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Overal en nergens!

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:03

Klopt. En heb van Vasse vorig jaar gezegd niet meer terug te komen. Dit jaar toch het voordeel van de twijfel gegeven en viel me 100 procent mee.
Hogenweg hadden we idd niet hoeven starten, ze hadden het idd ook af kunnen lassen, maar ook dat wilde ik na het lopen de voordeel van de twijfel geven, wat dus voor mij toch tegen viel.

Overigens ben ik niet de enige die dit zei? Kijk even het verslagen topic door, dan lees je wat de anderen ervan zeiden...

caro29
Berichten: 8049
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:16

@ Roxxiejj volgens mij spreek ik jou er niet persoonlijk op aan.. Was meer in het algemeen bedoeld want ik heb al meer mensen gehoord die zeggen: ik ga niet meer naar Hoogenweg

Rosa_

Berichten: 3324
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Friesland

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:24

Wat bij hoogenweg voor mij ook meespeelt is dat het gewoon niet 'mijn' cross was. Een beetje allemaal net niet ofzo. Naast mijn dressuurring stond een crosshindernis en naast andere ringen ook, waardoor eerst alle dressuur verreden moest worden voor er gestart kon worden met de cross. Daar kwam die brug bij, waar je idd echt in stap overheen moest en nog een haakse bocht op een smal paadje.

caro29
Berichten: 8049
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:38

Klopt. Ik zat in de laatste ring te jureren. Bij mij heeft geen enkel paard gereageerd op de hindernissen of de miltitaire voertuigen op 1 na en dat was er 1 van de militairen. Die durfde niet langs de voertuigen. Lang mijn ring liepen steeds deelnemers te verkennen ook met paraplu's maar dat ging heel goed.
Voor die brug moeten zij een oplossing vinden. Vond het van de bouwer ook niet fair om die hindernis zo daar neer te zetten..

Roxxiejj

Berichten: 6403
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Overal en nergens!

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 01:19

Vasse vond ik dit jaar trouwens beduidend beter dan vorig jaar. Heb er ondanks de niet overal even fijne bodem door het weer wel een hele leuke cross gereden. Geen raar geplaatste bladersloot hindernissen of haaks geplaatste hindernissen die amper aan te rijden waren, maar overal lekker in een bocht, zodat het wat technischer was, maar je geen scherpe bochten door kreeg.
Mocht Hattem niet in hetzelfde weekend vallen, ga ik er toch maar weer naar toe :j

Caro: ik moest aan de andere kant dressuren in Hoogenweg, naast de finish hindernis. Paard keek niet op of om, zijn hoofd werd gelukkig 'naar beneden geregend'.

Inrijden voor dressuur was daar trouwens ook waardeloos, naast crosshindernissen en met zijn 20en op een klein stuk. Inrijden springen vond ik dan wel weer hilarisch :') buitenbak stond zo blank dat je de bodem niet kon zien. Geloof dat er daardoor ook weinig weigeringen waren op de waterbak :')

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 01:44

Jeetje Rox las het van Nitro op FB! Wat erg zeg!!! Wanneer weet je of je hem weer in de SGW mag uitbrengen?
Hopelijk is dat jonge paard wat!

Ik vond WW echt geweldig! Was mijn eerste x maar wat een gave cross staat daar! Voor de L echt wel goeie brede hindernissen maar super fijn aan te rijden! Al regende iedereen weg, ik was er weg van!