Wedstrijdkalender SGW 2013

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loetie84

Berichten: 4326
Geregistreerd: 15-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:55

Rosa_ @ [SGW] SGW Hoogenweg
Hier een capcam filmpje... Nu ik het terugzie, vind ik het toch wel heeeeeeeeeel erg nat hoor... Maar goed, zoals ik al zei, mijn grootste kriietiekpunt was niet de bodem. Heb dan ook in de cross geen hinder ondervonden van gladheid. Paard gaf zelf aan waar te willen draven/galopperen en kon voor bochten goed gas terug nemen.
Maar in zou in het vervolg niet weer afreizen als ik wist dat er zo veel water was gevallen. Het vervelende was gewoon dat alleen de dag zelf regen viel... Het werd dus al maar erger. Springring was bijvoorbeeld 'smorgens om 08:00 nog super. Maar tegen de tijd dat we moesten springen waarschuwde iedereen elkaar om vooral niet te hard te gaan en op te letten in de bochten.

Rosa_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Friesland

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:51

Loetie: Toen ik reed was het nat, heel nat, maar niet dat het glad was of dat er diepe modder was. Ik heb mijn paard geen enkele keer voelen 'glijden' in de cross, dan was ik gestopt. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een van de eerste starts had, de bodem is nog véél slechter geworden later.

Loetie84

Berichten: 4326
Geregistreerd: 15-06-10

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:14

Mijn opmerking dat het wel heeeeeeeel erg nat was, was geen verwijt naar jou Rosa_. Ik ben zelfs na jou gestart! Het is alleen op jouw filmpje erger dan in mijn geheugen. Ik heb net als jou geen glibbers gehad, maar was dan ook dik te laat binnen...

Rosa_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Friesland

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:19

Oh mijn opmerking was ook niet naar jou bedoeld hoor :D meer als nuance dat het nat was, maar over het algemeen niet zwaar op het zwarte aardappelveld na.

Bodem is ook zeker niet mijn grootste kritiekpunt, meer wat ik zei 'het was het voor mij allemaal net niet'. Bruggetje vond ik niet gevaarlijk, maar niet passend in een cross. Net zoals die haakse bocht. Rare aanrijdlijnen waren er voor de L, voor het B vond ik het prima. Hindernissen waren laag, maar door de omstandigheden vond ik dat niet erg. Dressuur afmaken voor uberhaupt met cross te beginnen vond ik erg jammer. Zo zat er haast zes uur tussen voor mij. Dat ik niet meer ga heeft met dat net niet gevoel te maken, ik zal Hoogenweg niet helemaal afkraken, maar toch te ver voor wat we kregen zeg maar. Als ik volgend jaar positieve verhalen hoor zal ik er miss een jaar later wel weer heen gaan.

AntheaV

Berichten: 6769
Geregistreerd: 02-09-05
Woonplaats: Op de grens van Groningen en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:20

Beetje negatieve verhalen dus over Hoogenweg. Ik moet zeggen dat het mij nog mee viel op dat filmpje. Niet alles was even logisch, maar waarschijnlijk zal dat ook wel geëvalueerd zijn. Denk dat het volgend jaar al wel anders zal zijn.

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:10

Ik hoop voor je dat je in januari akkoord krijgt! Sterkte!!

@ Rosa heb je filmpje gezien! Was inderdaad wel echt een aparte cross! Hele stukken niks dan ineens dat belachelijke bruggetje en dan ineens op het eind zoveel hindernissen achter elkaar! En 16 was indd nog te laag voor BB...

Horsemaniac

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:49

:D Joehoe heb al zooooooo veel zin in 2013! *\o/* ! ik heb alleen Neede en Barchem gestart dus heb geen/weinig ervaring met de crossen :P
maar ik heb in mijn planning voor 2013 markelo, westerbork, oenkerk, vinkenga en dan zie ik wel... als het niet zo nat was zou ik Hoogeweg best willen proberen hoor! vond het wel een vriendelijke cross voor jonge paarden goed te doen niet te lang en niet te gekke hindernissen. behalve dat bruggetje is een beetje appart, maar wel een goede test of je rem het doet op je paard! daar gaat het immers om in de cross toch?? kunnen schakelen?? :j ik hoop dat de mensen die vorig jaar geschrokken zijn van de natte bodem het dit jaar weer een kans geven, want als de natte bodem bepaald of het een goed/slechte cross is zou dat jammer zijn dat is immers elk jaar weer anders en bovendien heeft de organisatie er ongetwijfeld veel werk aan gehad en kan het alleen maar beter worden! :)

ben beneiuwd naar de agenda en wat er uit de vergadering komt in december! SPANNEND!! :j

Roxxiejj

Berichten: 6403
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Overal en nergens!

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:51

Het weer zorgde slechts voor een extra waterbak (starthok en hindernis 1) en een extra mul aardappelveld, wat ook zonder het weer gruwelijk zwaar was geweest.
Vond het eerlijk gezegd voor jonge paarden juist niet fijn. Paard steeds uit tempo moeten halen door een scherpe bocht en vlechten om en door hindernissen zou ik juist meer iets vinden voor een wat ervaren cross paard..

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 00:02

Dit ga ik volgen! Wil Chaam graag meerijden, maar valt denk ik tegelijk met indoor Lisse. En dat is voor mijn nichtje erg leuk! En het ist verjaardagsweekend van mijn zoon....nu al dilemma's en 2013 moet nog beginnen :D

Eef_Bam

Berichten: 4102
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 00:36

Ik heb me alvast ingeschreven voor de indoor Eventing Zeeland van 23 februari, mooie opwarmer en kost niet veel tijd, alleen springen (in de mooie grote buitenbak) en cross :D !

waarom zo vroeg? Omdat het kan O:) !

Marjan1984

Berichten: 1067
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: Grubbenvorst

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 07:37

O leuk alvast de kriebels voor volgend seizoen. Dit seizoen is niet helemaal gelopen zoals ik wilde. Veel wedstrijden af moeten zeggen vanwege mijn eigen gezondheid. Hopelijk kunnen we komend seizoen lekker knallen.

Horsemaniac

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:37

Roxxiejj schreef:
Het weer zorgde slechts voor een extra waterbak (starthok en hindernis 1) en een extra mul aardappelveld, wat ook zonder het weer gruwelijk zwaar was geweest.
Vond het eerlijk gezegd voor jonge paarden juist niet fijn. Paard steeds uit tempo moeten halen door een scherpe bocht en vlechten om en door hindernissen zou ik juist meer iets vinden voor een wat ervaren cross paard..


das misschien ook wel waar jah! maar nogmaals heb hem ook nog niet gereden dus geen idee!!! :P ik ga hem wel proberen als het weekend me past... is niet zo heel ver weg voor mij ;)

Loetie84

Berichten: 4326
Geregistreerd: 15-06-10

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:42

En als je dit van te voren weet, ga je er ook al met een heel andere insteek heen. Je hebt dan in ieder geval geen hoge verwachtingen, dus het kan allemaal alleen maar meevallen dan!

bianca1980
Berichten: 3620
Geregistreerd: 26-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:17

Leuk weer een kalender topic,zijn chaam en etten beiden weer dat de hoogste klasses eerst beginnen??
ik heb mijn rooster 2013 ook dus dan ga ik ook gelijk plannen.

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 03:14

Is Chaam trouwens een beetje te doen in het L of is Etten-Leur betér om mee te beginnen het nieuwe jaar??

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:25

Chaam is best flink gebouwd.

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:28

Ik vond Chaam ook aardig aan de maat in de B, L heb ik niet gelopen... Volgens mij is Chaam altijd wel een stevige cross om het seizoen mee te beginnen...

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:33

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar foto's van Chaam in het L. Ik vond de B erg pittig om mee te beginnen (ook al ging het goed).

*edit al gevonden op de website.
Laatst bijgewerkt door SplashIsLief op 08-11-12 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:39

Chaam heeft altijd foto's van de hindernissen op de website. Zal daar dus even op kijken en dan zie je het vanzelf. Etten Leur heeft ook de foto's op de website staan dacht ik. Chaam is wel een super mooie cross Max! Je hebt toch al een paar keer L gestart? Chaam is zeker een aanrader!
Ik hoop in Chaam mijn 2e B cross te rijden met Cairo! :)

Rosa_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Friesland

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:47

Zoals het nu lijkt ga ik ook naar Gorssel volgend jaar. Heino en Hoogenweg hoogstwaarschijnlijk niet meer en ik hoop wel naar Texel, lijkt me zooo leuk!

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:57

maximiliano schreef:
Is Chaam trouwens een beetje te doen in het L of is Etten-Leur betér om mee te beginnen het nieuwe jaar??


Volgens mij zijn het allebei pittige crossen.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:10

EL is op zich wel vriendelijker want op de (psychisch) lastige sprongen (denk bv aan de bosuitsprong) zit een alternatief. Chaam heeft alleen op de Cofinimmo een alternatief als ik me goed herinner.

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:01

Ja klopt Sann! Heb WW, Lisse en PH L gestart! WW vond mnr het springen te laag dus 4 balken, Lisse 2 langslopers in de smalletjes dubbels en lag er in PH op 3 af dus ben L-2 |o
Ik mocht nog wel de 2 hoge hindernissen in PH springen dus was ff goed voor mn zelfvertrouwen!
Maar vond WW ook lekker breed staan dus ben indd al een beetje gewend aan het verschil B naar L!

Ga ff de foto's kijken! Thanx!!

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:25


TeeGee

Berichten: 15497
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:48

Wat leuk, voorpret!