[HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanurie

Berichten: 954
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:54

Middag!

Ik kom ook weer even om de hoek kijken!

Bedankt nog voor alle felicitaties! :D
Evelien: Super netjes gereden!!
Ik vind Totilas te druk in het voorbeen, niet mijn paard :n
Sannn: Lekker getraind in BN dus! Je bent iedergeval weer wakker!
Margreet: :oo Wat erg :(:)
Wata: Leuk filmpje!
FE: netjes en gefeliciteerd met de 3e plek!
Mootje: Die paardje in dat water _O-
Leli: Leuk beestje!
Lau: :(:) dikke knuffel
E_B: Dat lijkt me ideaal bij je springinstructeur op stal staan!
Vief: Ziet er goed uit en mooi dat zo lekker ging!
Echt zonde dat zo'n mooie wedstrijd als Badminton is afgelast!
Mirthe: Dat zou wel balen zijn!
Mendy: leuk cross terreintje!


Druk weekendje dus gehad.
Vrijdag afspraakje met een jongen, was heel leuk :o
Zaterdag mijn verjaardag en "hij" kwam nog onverwachts langs en 's avonds lekker uit geweest.
Boertje heeft nog 2x klasse BB gesprongen als afsluiting en 1e parcour foutloos en 2e parcour balkje op de eerste hindernis want Urban was lui :+ Voor 80 cm til ik me voeten niet op hoor }:0
Zondag een heerlijke buitenrit gemaakt op me werk, meer dan een jaar geleden ofzo was dat!
En daarna natuurlijk Koninginnenacht, gister Koninginnedag.
En net thuis wat cross technische lijntjes in de bak gezet. Paardje deed het super :D

muts_marijke

Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:04

@ F_E ;) :D

Qua hengsten heb ik genoeg gezien van waar ik dus echt geen nakomeling van wil :+

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:22

Sussie, Toch bijna een hele dag volgehouden... Hopelijk gaat het morgen ook zo goed :)
Zo, Mijn eerste keer sportschool zit erop! Veel oefeningen met een balansbal, apparaten en de crosstrainer. Daarna nog even onder de zonnebank geweest :D

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:32

Goed bezig jij!
SM, ik ben er klaar mee. Draken rijden voor een ander. Helaas kwam dat besef pas nadat ik mijn rug gebroken had op het paard van een ander ;)

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:35

Heftig Kris.... Zat in een topic met iemand op Bokt die voor de tweede keer haar rug heeft gebroken toen zij van haar eigen paard af viel. Ik zou denk ik niet meer durven opstappen en zij kijkt er naar uit :')

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:43

Eerste keer er weer op scheet ik echt peentjes, maar was snel weer over. Het heeft in mijn geval wel mijn ogen geopend hoor. Ik zoek het gewoon niet meer op. Heb mazzel gehad, had in een rolstoel kunnen zitten....

muts_marijke

Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-01-10

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:46

Met zulke nare dingen gaan je ogen open he Kris... eigenlijk te gek voor woorden dat het eerst mis moet gaan. Ik durf het ook niet meer, als ze jong zijn prima, maar stout of gemeen vind ik niet meer leuk. En vroeger was het altijd zo dat ik het prachtig vond.. Nu wil ik alleen mijn lieve brave Zeus nog maar.

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:02

@ Mistid echt rustig aan doen hoor!
@ Istme geweldig zeg je terrein! Jaloers.... :P
@ Kris woooow das echt heftig!! Ik ben er ook van terug rijden op een paard van een ander!

Zo hoor je altijd heel veel verhalen over Tuschinski. Mijn dressuurinstructrice heeft er echt een prachtige merrie van. Geweldig lief en top gangen. De Jazz's welke bij ons op stal staan (4 geloof ik) zijn dan wel weer zeikerds, hahah!

Aan het werk en wederom saai! M'n verdachte is er nog steeds niet dus dan maar ff hier kijken :D

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:06

Henny, Doe jij donderdag ook mee?

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:14


Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:25

Netjes hoor. Petje af voor Renske!

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:28

Wat ontzettend knap van Renske +:)+

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:29

Was toch haar 1e keer 2*?

Evony

Berichten: 6454
Geregistreerd: 16-04-06

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:53

Nee ze gaat in Renswoude 1e keer 3*

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:57

3*? Jeez, wat een respect heb ik daarvoor!

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:09

Kris schreef:
Goed bezig jij!
SM, ik ben er klaar mee. Draken rijden voor een ander. Helaas kwam dat besef pas nadat ik mijn rug gebroken had op het paard van een ander ;)


wow dat is echt wel erg ja!
Zoveel gekke paarden heb ik niet gereden hoor, en wil gewoon zelf alles in handen hebben en als iemand hem vast moet houden laat ik het iemand doen waarvan ik weet dat die vasthoud!

xxitsmexx

Berichten: 4791
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: didam

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:15

ik heb hier ook nog een 2 jarige staan. maar denk niet dat ik die zelf zadelmak ga maken. Bay heb ik als laatste zelf gedaan maar dat is dan ook je eigen paard dus dat is leuker. die 2 jarige is niet altijd even makkelijk aan de hand laat staan erop (okay kan misschien meevallen)
Ook omdat je nu dan echt werk en je je inkomen wel nodig heb. toen ik nog op school zat interesseerde het me helemaal niks. hou ouder hoe wijzer ;)

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:15

pff.. heb al tijdje contact met iemand waar ik in horeca kan werken, maar als ik 1,5 week moet wachten totdat ik weer antwoord krijg ben ik er wel een beetje klaar mee. Ook vroeg hij gelijk al of ik op maandag kom, terwijl precies in het mailtje ervoor stond dat ik op vrijdag alleen kan :n
Ben er beetje klaar mee en ga weer naar het uitzendbureau.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:24

Ik maak niet meer zadelmak. Ik heb daar een super adres voor en als hij belt dat ik mijn paard weer op kan halen dan weet ik zeker dat ik mij alleen kan redden.
Oh ja was 3*.

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:28

wij hebben tot nu toe alle paarden zonder problemen kunnen beleren, gelukkig en klopt af :P
Vandaag de haflinger voor het eerst voor de kar gehad, ik op de kar, mama durfde het niet en ik vond het veiliger en ze deed een sprongetje vooruit, en toen nog paar keer haltgehouden en weer wegstappen en ze deed het alsof ze het al weken doet, super braaf. 10 minuten bezig geweest, maar voorbereiding is belangrijkst geweest bij haar. al weken bezig met dubbele longe en slepen van de band.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:30

@ SM maar jij heb denk ik hulp thuis en ik niet. De laatste die ik zelf heb gedaan is de moeder van Gio en die is alweer 19. Gelongeerd met zadel, laten vasthouden met opstappen en gelijk los door de bak. Knettergek als ik daar nu aan terugdenk.

xxitsmexx

Berichten: 4791
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: didam

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:33

ik heb hier mijn pa die helpt (daar vertrouw ik gewoon op met vasthouden) maar die wordt natuurlijk ook jaartje ouder.

TeeGee

Berichten: 15497
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:48

Marijke, hij is geboren :D

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:49

Mijn moeder heb ik thuis en genoeg zussen. Helemaal mijn andere zus, die durft wel vast te houden maar niet erop te gaan zitten. Die heeft ook Dakar vastgehouden met erop gaan zitten omdat hij toch groot is en veel kracht heeft.
M'n mama wordt inderdaad ook wat ouder ja, daarom ben ik blij met m'n zus. Vriend zou het ook gerust nog doen, als ze maar vasthouden net zolang ik eraf ben of zeg dat het los mag.

vandaag heb ik ook samen met mijn moeder gedaan, in mijn eentje zou ik er ook niet aan beginnen hoor :n
En probeer eerst ook gewoon normaal contact met paard te hebben gehad ipv ernaast staan en erop. Haflinger heb ik ook eerst zelf gelongeerd, erbij staan kijken, borstelen etc. Ik weet dan beetje hoe ze reageert op bepaalde dingen.

mistid

Berichten: 9139
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Bunne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:57

Ik maak wel eens voor een vast adresje zadelmak. Die man woont een dorp verderop en fokt voor de lol. Hij heeft kleinkinderen in Duitsland en beide pony's die ik voor hem heb beleerd zijn daar heen gegaan en doen het nu super, en het paard wat ik heb klaargemaakt is nog even afwachten wat daarmee gaat gebeuren (wordt ie voor zijn dressuuramazone of gaat ie ook naar Duitsland).
En toen ik 9/10/11 was (en nog veeeeeel onbevangener als nu) testte ik de handelspony's voor de buurman of ze zadelmak en beleerd waren, waren ze dat niet dan moest ik ze beleren. 5 euro per pony per keer 6-9 pony's per dag, ongeveer 4x per week, en dan bleef ik ze tot ze verkocht waren rijden. Heb daar heel wat geleerd toen want ik kreeg er les bij, de buurman was Europees kampioen ponyspringen geweest zo'n 40 jaar geleden nu. En ik nam bakken met geld mee naar huis (zeker voor mijn leeftijd) :D

Verder heb ik alle pony's die ik heb gehad op Kino na zelf beleerd. Ultra had al wedstrijden gelopen maar was een geval apart, en Beau komt zadelmak bij Lau weg.

Alleen mam en ik hebben ongeveer de afspraak gemaakt dat zadelmak maken hem (voorlopig) niet meer wordt met mijn rug.