Wedstrijdkalender 2012

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
muts_marijke

Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:04

Mooi optijd met dit topic! Goed bezig!

als alles goed gaat wil ik Markelo-Potdijk starten, Maarsbergen, Westerbork en Castenray in het voorjaar.
Mijn vriend wil zowiezo naar Chaam maar die vind ik te moeilijk om na mijn val weer mee te beginnen :)

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:11

Heerlijk toch om alvast over volgend jaar te dromen!
Zijn beide Markelo-crossen op een/het bulten terrein?

riannhuh

Berichten: 1731
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Bûten Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:22

Nee, Markelo Snorrewind is op een ander terrein. Open veld en een paar stukjes in de bosjes, allemaal vlak terrein.

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:23

Jullie zijn er vroeg bij zeg! Heb dit seizoen nog 1 staan. ;)
Maar ik wil kijken of ik Chaam, EL en MB kan rijden. Afhankelijk van bepaalde dingen, maar dat komt dan wel. Ik zou ook graag naar Tongeren willen, maar niet als ie gelijk valt met Castenray. Verder weet ik nog niet wat ik allemaal ga rijden. Hoop ook paar keer naar België te gaan. :)

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:27

Heerlijk al het geplan voor volgend jaar. Ik hoop Chaam en Maarsbergen te rijden. Ik denk dat Etten-leur er nog tussen misschien wel veel is voor het eerste seizoen en dat gecombineerd met dat de waterbak vroeg staat en ik geen flauw idee heb hoe ze op water zal reageren (al zegt Rob dat mijn paard geen watervrees heeft dus ik hoop dat hij gelijk krijgt :D ) vind ik een waterbak vroeg in de cross wel een risico.

AntheaV

Berichten: 6769
Geregistreerd: 02-09-05
Woonplaats: Op de grens van Groningen en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:31

Lekker op tijd :P
Ik weet nog niet of ik volgend jaar ga starten. Het liefste wel natuurlijk, maar dan moet paardlief wel fatsoenlijk gaan springen. Anders hou ik het bij oefencrossen
Bij W'bork ben ik iig van de partij, als ik niet start dan wel als hindernisjury :)

mistid

Berichten: 9139
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Bunne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:36

rowo schreef:
Markelo startte ik altijd om het zo mega dichtbij is. Maar een heel fijne cross is het niet om het seizoen mee te beginnen :n Die bulten zijn echt lastig.

Daarom ga ik die nog niet met Beau starten. Die neem ik wel mee naar Westerbork.

Wieringerwerf sla ik komend jaar over, ik heb achteraf 2x de pony al bij het losspringen 'kapot' gereden (1x een wondje door de klei wat tussen de beschermer zat en daar mega mok bij gehad en 1x iets verrekt en had achteraf nooit de cross meer in moeten gaan). Niet omdat ik de cross vervelend vind ofzo, maar dat zit me gewoon tussen de oren.

Met de Vos staan Markelo (Potdijk) en Westerbork nog op de 'planning', hoe verder bekijk ik dan wel. Eerst maar eens zien hoe het loopt.

Loetie84

Berichten: 4326
Geregistreerd: 15-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:41

Dat wordt dan hopen op een zachte winter waarin de bodem lekker zacht blijft :) en we dus lekker door kunnen trainen!
Vooralsnog dus Markelo (2x), Maarsbergen, Ermelo, Gorssel, Heino, Toldijk, Diepenheim en Bathmen. En dan te bedenken dat Bathmen 2011 nog moet komen :D
Volgens mij komt dat qua verdeling over het seizoen ook redelijk uit. Nú al zin in 2012!!!

bontkwagga

Berichten: 92
Geregistreerd: 19-09-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:46

riannhuh schreef:
Nee, Markelo Snorrewind is op een ander terrein. Open veld en een paar stukjes in de bosjes, allemaal vlak terrein.


Snorrewind is alleen voor de B toch? Deze heb ik dit jaar ook gereden, is prima te doen als je nog niet zoveel ervaring hebt. Alleen watercombinatie is wat lastig aan te rijden als je paard nog niet via de boomstam erin springt. Je moet nl eerst een stuk naar rechts om er vervolgens in te kunnen lopen.

bianca1980
Berichten: 3620
Geregistreerd: 26-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:00

SANURIE @ als jou pony op 8 jaar gemeten is op 156,5 lijkt het me sterk dat hij 5 cm groeit na 8 jaar ??? dan zou ik toch eerst eens even een officiele meter erbij halen en dat op papier laten zetten. Als jou pony geen paard blijkt te zijn mag je er zowieso tot je 18e niet mee bij de paarden rijden. Bull was ook 1.61 of misschien nu groter en tijdens de trainingen die ik met jou heb gedaan vond ik jou pony zeker niet net zo groot als Bull... ;)

sanurie

Berichten: 954
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:22

bianca1980 schreef:
SANURIE @ als jou pony op 8 jaar gemeten is op 156,5 lijkt het me sterk dat hij 5 cm groeit na 8 jaar ??? dan zou ik toch eerst eens even een officiele meter erbij halen en dat op papier laten zetten. Als jou pony geen paard blijkt te zijn mag je er zowieso tot je 18e niet mee bij de paarden rijden. Bull was ook 1.61 of misschien nu groter en tijdens de trainingen die ik met jou heb gedaan vond ik jou pony zeker niet net zo groot als Bull... ;)


Lijkt mij natuurlijk ook sterk. Maar ik weet niet hoe groot hij werkelijk was toen hij met 8 jaar is gemeten, miss was hij toen al iets groter, maar ik heb werkelijk waar geen idee.
Maar je mag gewoon eerder naar de paarden hoor, je hoeft niet uit te rijden tot je 18e.
Je moet na je 18e maar mag eerder.

Maar laten we dit nu achterwegen laten. Ik ben ieder geval erg benieuwd naar de kalender van 2012!!

RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:47

Oeh heel veel zin om volgend jaar te gaan starten met mijn nieuwe paardje :) .
Kan helaas niet naar Meer volgend weekend, dus dan volgend jaar maar beginnen, dan zijn we ook wat meer op elkaar ingespeeld. Mischien Deurne nog meedoen.
En natuurlijk een spetterende crossoutfit uitzoeken haha.

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:08

Bianca, dat klopt niet. Je mag ook onder je 18e met een pony bij de paarden rijden, als je wil zelfs met een shet.

Damelza

Berichten: 4681
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:25

Ermelo rij ik dit jaar ook graag mee. En ik wil wel de indooroefencross bij beukers doen, en misschien wel die in Deurne.

bianca1980
Berichten: 3620
Geregistreerd: 26-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:28

Lielle schreef:
Bianca, dat klopt niet. Je mag ook onder je 18e met een pony bij de paarden rijden, als je wil zelfs met een shet.

daar heb je gelijk in.... ;)
maar in sanurie haar geval word het misschien een paard waar ze over praat, daarmee mag ze dan niet meer bij de pony's.
paarden niet bij pony's, pony's wel bij paarden, vanaf 12 jaar mag je dan bij de paarden, (zo klopt het nog toch??)

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:29

Als hij als pony ingemeten is mag ze toch bij de paarden en pony's starten. :)
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 31-10-11 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:30

Ik hoop volgend seizoen vanaf het begin te kunnen starten. Heb vorig jaar het voorseizoen helaas moeten missen. Hoop in 2012 Chaam, EL, MB en Castenray te kunnen rijden. Daarna zie ik het wel, hangt helemaal van de kalender af en welke wedstrijden wanneer zijn.

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:32

Precies, hij is ingemeten als pony en dat verandert niet meer.

bianca1980
Berichten: 3620
Geregistreerd: 26-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:56

Lielle schreef:
Precies, hij is ingemeten als pony en dat verandert niet meer.

mag je dan wel onder de 18 met een pony bij de paarden starten dan ?? Nou haal ik volgens mij alles door elkaar.... :D

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:01

Ja hoor, er zijn legio ruiters die voor hun 18e al bij de paarden starten! Ik reed op m'n 13e al bij de paarden. Gelukkig heb ik m'n verstand terug en rij ik nu weer met een pony :D .

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:12

Klopt, en dat mag dus ook als je <18 bent en een pony rijdt.

fatal_flower
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-02-09

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:20

Jeetje, wat vroeg al zeg, nu al een topic over de kalender van volgend jaar.
Hier een stipje, ik volg even, maar heb echt nog geen idee welke ik wil gaan rijden. Ben nu vooral met de dressuur bezig en dat gaat lekker; moet eerst nog hard aan het springen gaan werken en daarnaast ook nog veel cross-km's maken. Hoop dat ik dat allemaal voor elkaar krijg...dan kijk ik wel verder.

Illusion1990

Berichten: 1022
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:22

Ook ik ben een beginnende crosser en zal dat voorlopig ook wel blijven, want ik cross met een klein paard van 21 jaar. Dit najaar hebben we vier oefencrossjes gereden (Buurse, Bussloo, Broekelo en Holten). Zijn er voor 2012 al oefencrossen in het oosten van Nederland bekend?
Laatst bijgewerkt door Illusion1990 op 31-10-11 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

annikavolder

Berichten: 755
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:22

Ik hoop in 2012 de volgende te rijden:
Markelo (potdijk), MB, Castenray, Ermelo, evt Vlietlanden of WW (afhankelijk van evt vakantie) Heino, Lisse, Princenhage, Barchem.

eerst maar fit en gezond de winter door!

caro29
Berichten: 8049
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 22:17

Ik heb voor Duitsland (gebied Weser Ems) de 1e 2 definitieve data.
14/15 april Osterbrock (bij Meppen) helaas tegelijk met Westerbork denk ik en Maarsbergen
26 mei Loningen- Ehren bij Lingen

Ik wil in 2012 starten in
Westerbork (april)
Ehren (mei)
Neu Versen(juni)
Rutenbrock (juli)
Vechta (juli)
Dorpen (sept)
dan in september weet ik het nog niet in NL. Planning was om in Westerbork M te starten maar wil ook meer trainingen doen. Vechta is het verste weg en de rest is allemaal max een uurtje rijden. Misschien staat er nog wat anders leuks op de kalender

@ Rowo ik zou als ik jou was een simpele cross pakken om te kijken of zetje het leuk vind en wat trainingen. Misschien was het wel een incident dit jaar want zij deed het daarvoor toch goed?
@ BVW gezellig als je mee gaat. Ik zal de kalender in de gaten houden. Weet ondertussen waar ik bijna alles kan vinden.