Wedstrijdkalender 2012

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eef_Bam

Berichten: 4119
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:03

SplashIsLief schreef:
Kruidenpotje schreef:
Deze regel is miv 1 maart 2010 enigszins aangepast (van de KNHS site): Artikel 301, lid 5:
Paarden en pony’s mogen in de discipline eventing niet vaker dan 3 maal per
kalendermaand worden uitgebracht waarvan maximaal twee achtereenvolgende
weekenden.
Vervangen door:
Paarden en pony’s mogen in de discipline eventing niet vaker dan twee weekenden
achter elkaar op een eventingwedstrijd worden uitgebracht.

Verspreid over 2 maanden gaat niet meer op dus...

Dankjewel, sorry niet ver genoeg gekeken :o Dan maar hopen dat de B in Chaam het eerste weekend is!

De B is in Chaam sinds jaar en dag in het tweede weekend ;) .

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:03

Er zijn veel mensen die in de war zijn met die regel, je bent niet de enige Sanurie.

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:04

Eef_Bam schreef:
Sanurie, je hebt je "pony" laatst gemeten op 1,61 toch? Ik zou gewoon lekker bij de paarden gaan rijden, misschien heel bot maar ik vind het echt niet kunnen om met een ingemeten paard tussen de ponies te rijden :o .

Ik zou graag Chaam, EL en Maarsbergen in de M starten en daarna zie ik wel verder.


Tegenwoordig is bij de pony's zo'n beetje de helft ingemeten volgens mij. Niet eerlijk, maar het gebeurd. Mijn C pony was ook bijna 1.40m en mijn D pony achteraf 1.52m :=

Mocht ik gaan crossen, dan wordt het denk Markelo Potdijk, Westerbork of Maarsbergen, en Markelo Snorrewind (als die er volgend jaar weer is).

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:05

Nog geen idee. Ik heb me nog helemaal niet met de planning beziggehouden.

Eef_Bam

Berichten: 4119
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:07

Dat het veel gebeurd weet ik, maar vind dat gewoon oneerlijke concurrentie, gewoon l.llig voor allee kinderen die wel met een "echte a/b/c/d/e-pony" starten.

Eef_Bam

Berichten: 4119
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:08

rowo schreef:
Eef_Bam schreef:
Sanurie, je hebt je "pony" laatst gemeten op 1,61 toch? Ik zou gewoon lekker bij de paarden gaan rijden, misschien heel bot maar ik vind het echt niet kunnen om met een ingemeten paard tussen de ponies te rijden :o .

Ik zou graag Chaam, EL en Maarsbergen in de M starten en daarna zie ik wel verder.


Tegenwoordig is bij de pony's zo'n beetje de helft ingemeten volgens mij. Niet eerlijk, maar het gebeurd. Mijn C pony was ook bijna 1.40m en mijn D pony achteraf 1.52m :=

Mocht ik gaan crossen, dan wordt het denk Markelo Potdijk, Westerbork of Maarsbergen, en Markelo Snorrewind (als die er volgend jaar weer is).
Dat het veel gebeurd weet ik, maar vind dat gewoon oneerlijke concurrentie, gewoon l.llig voor allee kinderen die wel met een "echte a/b/c/d/e-pony" starten.

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:08

Splash, het B paarden in Chaam is tot nu toe altijd het tweede weekend geweest. Maar dat kan toch? 25 maart Chaam, 1 of 9 april Etten Leur en 13 april Maarsbergen.

Evelien, het kan toch best zijn dat dit jaar Tongeren niet gelijk valt met Castenray. Dat was dit seizoen het eerst het geval, andere jaren was het samen met VP. Ik heb Tongeren ook wel op het verlanglijstje staan.

Rowo, dan zou ik eerst de blessure afwachten en daarna opnieuw kijken.

Sanurie, is jouw 'pony' 1.61? Dat is wel echt heel erg, dat is gewoon nog groter dan Ojee. Ik ben het eens met Eef, dat gaat echt nergens over.

Kruidenpotje, dat wijzigen kan maar tot een uur na het plaatsen, daarna moet je de mods inschakelen.

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:09

Mee eens :j Als je een D pony van 1.45 hebt, heb je ook gewoon echt een kleine.... maar goed, zo lang die meters alles er zowat in meten hou je het helaas.

Kruidenpotje
Berichten: 360
Geregistreerd: 04-01-10
Woonplaats: Belgique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 16:12

Lielle schreef:
Kruidenpotje, dat wijzigen kan maar tot een uur na het plaatsen, daarna moet je de mods inschakelen.


Ok, dat wist ik niet maar ik hoop dat een mod dan zo vriendelijk is om de wijzigingen die ik bij zal houden, te plaatsen.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:13

Lielle schreef:
Splash, het B paarden in Chaam is tot nu toe altijd het tweede weekend geweest. Maar dat kan toch? 25 maart Chaam, 1 of 9 april Etten Leur en 13 april Maarsbergen.

Ja, klopt ik heb niet helemaal goed gekeken. College volgen en ondertussen rekenen gaat schijnbaar niet zo goed :)) (Evenals reglementen bekijken)

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:14

Dit ga ik in de gaten houden en vanavond mijn agenda alvast checken.
Mis het crossen nu al. :+

mireilledons
Berichten: 914
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Tienhoven (Ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:17

:o Ik dacht al: wat is het ineens stil op het wedstrijdkalenderforum....

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:22

mireilledons schreef:
:o Ik dacht al: wat is het ineens stil op het wedstrijdkalenderforum....

:+

Oh, ik heb er al weer zin in!!!!
Ik hoop echt dat we niet weer zo'n scala aan afgelastingen krijgen: dit jaar is mijn hele planning overhoop gegooid :Y) .

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:24

We gaan gewoon uit van een betere zomer. :P

sanurie

Berichten: 954
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:35

bianca1980 schreef:
SANURI @ word jij dan 18 dat je naar de paarden moet met Urban?? anders zou ik gewoon bij de pony's blijven.


Ik ben pas 16, word in april 17 ;)

Eef_Bam schreef:
Sanurie, je hebt je "pony" laatst gemeten op 1,61 toch? Ik zou gewoon lekker bij de paarden gaan rijden, misschien heel bot maar ik vind het echt niet kunnen om met een ingemeten paard tussen de ponies te rijden :o .


Klopt, 1 week geleden ofzo, omdat iemand het wou weten, die heeft pony van 1,55 en zei vond Urban echt heel stuk groter. Ze zij wel dat de stok iets kon afwijken. Maar goed.
Hij is gewoon netjes gemeten t/m zijn 8e en op 156,5 gemeten, als hij echt 1,61 toen was denk ik niet dat ze hem hadden ingemeten. In die jaren erna, is hij erg gespierd geworden en dus misschien toch nog wat groter te worden. Misschien is het niet altijd even eerlijk. Maar ik reed zelf ook met mijn D van maar slechts 1.42 tussen D pony's van 1.50 dus tja..... Maar kan je zeggen dat ik laatst een nog grotere E zag, toen stond ik ook even te kijken.

Maar de reden dat ik misschien naar de paarden wil gaan omdat hij gewoon erg grote galop heeft. Zelfs als hij echt 1,61 is. En zodra ze slecht zijn met de afstanden verruimen dan krijg ik gewoon problemen. Ben nu paar x M gestart, verder geen problemen gehad, maar 1x verkeerde afstanden en dan krijg je nog ongelukken en heb geen zin in een paard wat niet meer durft te springen.
Verder is het met de cross maakt niet veel uit, alleen dat de cross wat pittiger is dan de B pony's. Maar Zie me nu nog niet 1,2.3 L worden, dan mag er veel veranderen met dressuur.

bontkwagga

Berichten: 92
Geregistreerd: 19-09-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:50

Ik heb nog niet echt een planning, wil iig naar Etten Leur en Maarsbergen.
Afhankelijk of we een zeer strenge winter krijgen, misschien Chaam.

Ga waarschijnlijk niet naar Markelo, die bulten zijn me niet zo goed bevallen.
Voor de rest wacht ik de officiële kalender af om te kijken waar ik nog meer naar toe ga.
Hopelijk kan ik dan vanaf mei/juni M gaan starten.

Loetie84

Berichten: 4326
Geregistreerd: 15-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:54

bontkwagga schreef:
Ga waarschijnlijk niet naar Markelo, die bulten zijn me niet zo goed bevallen.


Hmm, wat voor bulten zijn dat? Markelo staat namelijk wel op mijn verlanglijstje, maar misschien niet zo verstandig dan als beginnende crosser? (aan de andere kant heb ik mijn debuut gemaakt in MB en dat was best pittig, dus wel zijn wat dat betreft wel iets gewend. Technisch weet ik niet hoe we er voor staan. In de les gaat dat best wel goed, maar op wedstrijd is natuurlijk een ander verhaal)

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:57

mijn god..wat gaan we al snel voor het volgende jaar %)

sanurie

Berichten: 954
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:57

In markelo potdijk want er zijn er tegenwoordig 2 maar je bedoelt potdijk zo te lezen. Maar daar heb je van die cross moter bulten.
Ik heb dit jaar daar me debuut gemaakt en geen verkeerd gevoel bij overgehouden. Qua hindernissen is het niet heel moeilijk alleen het terrein is wat apart.

Anoukss
Berichten: 397
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:04

Lekker op tijd! Ik kan nu al niet wachten tot het weer april is! :):)
Ik wil Maarsbergen komend jaar ook erg graag weer doen, vond em errug mooi. Nu mijn vriendje nog instrueren dat ie niet dat weekend zijn verjaardag mag vieren.. O:)
@ Rowo: Je kunt altijd volgend jaar nog 1 cross proberen..en dan kijken..omdat het af zou hangen van Barchem.. -O-

bontkwagga

Berichten: 92
Geregistreerd: 19-09-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:19

Loetie84 schreef:
bontkwagga schreef:
Ga waarschijnlijk niet naar Markelo, die bulten zijn me niet zo goed bevallen.


Hmm, wat voor bulten zijn dat? Markelo staat namelijk wel op mijn verlanglijstje, maar misschien niet zo verstandig dan als beginnende crosser? (aan de andere kant heb ik mijn debuut gemaakt in MB en dat was best pittig, dus wel zijn wat dat betreft wel iets gewend. Technisch weet ik niet hoe we er voor staan. In de les gaat dat best wel goed, maar op wedstrijd is natuurlijk een ander verhaal)


Ik bedoel idd Potdijk, had even niet aan die andere gedacht :o
Zoals sanuri al aangaf, de cross gaat daar een gedeelte over motorcross terrein.
Ik heb daar afgelopen jaar m'n debuut gemaakt en m'n paard had het niet zo op die bulten, ze zijn echt behoorlijk steil en hoog en kost best veel kracht. Ligt dus ook wel aan je paard, die van mij is groot en 'lomp' dus voor hem extra lastig.
De cross zelf is prima te doen hoor voor een beginnende crosser, maar voor mij persoonlijk niet eentje waarvan ik zeg daar ga ik weer heen. Maar het is natuurlijk nog lang geen april dus wie weet hoe m'n pet tegen die tijd staat.

bvw

Berichten: 4796
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:26

ik wacht denk ik gewoon geduldig op de officiele kalender en als dat beter uitkomt ga ik misschien ook nog een paar in duitsland starten

riannhuh

Berichten: 1731
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Bûten Fryslân

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:34

Die bulten van Markelo potdijk vallen best mee, ja er zitten een paar bulten in maar het is niet zo dat het hele terrein uit bulten bestaat. Mijn paard had zo zijn eigen manier om over de bulten te gaan, erop galopperen, bovenaan stappen, en vervolgens weer aandraven en verder galopperen ;)
Filmpje van de bulten: http://www.youtube.com/watch?v=ICodkL0kkEM

Loetie84

Berichten: 4326
Geregistreerd: 15-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:38

sanurie schreef:
In markelo potdijk want er zijn er tegenwoordig 2 maar je bedoelt potdijk zo te lezen. Maar daar heb je van die cross moter bulten.
Ik heb dit jaar daar me debuut gemaakt en geen verkeerd gevoel bij overgehouden. Qua hindernissen is het niet heel moeilijk alleen het terrein is wat apart.


O, dat klinkt juist hartstikke leuk!! Wij houden wel van bultjes op en af racen. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat niet iedereen dat fijn vind in een cross.

Zie het filmpje net: IK GA NAAR MARKELO *\o/*. Wat ziet dat er leuk uit! thanx voor de info :D

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:01

Ik hoop mezelf + paard voor het crossseizoen van 2012 ook weer helemaal op conditie te hebben.
Indoor SGW Deurne laat ik maar even aan me voorbij gaan, eerst maar eens hard aan de dressuur werken en weer wat springwedstrijden starten. :)