Wedstrijdkalender 2012

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
broertje
Berichten: 931
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:31

Even een stipje :D
Mocht mijn paardje de winter goed doorkomen en z'n benen houden het vol dan wil ik graag naar Chaam, E-L en Maarsbergen.

_Liez

Berichten: 2332
Geregistreerd: 11-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:14

In 2012 wil ik beginnen met crossen mijn pony heeft al wel wedstrijden gecrosst maar ik nog nooit. Welke cross is leuk om mee te beginnen?

caro29
Berichten: 8049
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:24

Maar er zijn voor mij wel grenzen qua afstanden voor een cross. Maarsbergen en Bathmen zijn voor mij in 2011 het verst en verder ga ik niet. Kan met de wedstrijden in Duitsland als ik alles kan starten 12x een cross rijden en dan ga ik echt niet half NL door rijden.

xSiep

Berichten: 3687
Geregistreerd: 25-12-06
Woonplaats: Vilnius, Litouwen

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:27

Er zijn een paar in Duitsland idd erg dichtbij! Ga toch maar eens wat meer info opzoeken over hoe dat daar werkt! :j

caro29
Berichten: 8049
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:37

@Xsiep ik ben vorig jaar al een aantal keer gestart. Is heel leuk maar hou er rekening mee dat het vergelijkbaar is met M in Nl en dat het er anders aan toe gaat. Daarnaast kom je achter veel dingen op de wedstrijd zelf.

xSiep

Berichten: 3687
Geregistreerd: 25-12-06
Woonplaats: Vilnius, Litouwen

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:40

Denk dat ik maar gewoon een keer ga kijken aan het begin van het seizoen oid :j Tellen wp's wel?

riannhuh

Berichten: 1731
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Bûten Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:43

_Liez schreef:
In 2012 wil ik beginnen met crossen mijn pony heeft al wel wedstrijden gecrosst maar ik nog nooit. Welke cross is leuk om mee te beginnen?

Waar woon je? ;) leuke beagle heb je trouwens in je profiel, en hij heeft hetzelfde naam/adresplaatje als onze beagle haha

er zitten in duitsland idd een paar crossen die echt maar net over de grens zijn bij emmen! alleen jammer dat langs emmen niet zo lekker rijdt.

caro29
Berichten: 8049
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:47

@ Siep ja als je L bent in NL en in de klasse VA (L/M) gaat starten. Voor de klasse VE (B/L) krijg je geen wp.
Leuke wedstrijden zijn zowiezo Loningen-Ehren en Neu Versen. Tevens ook terreinen waar je kan trainen.
@ Riannuh ik woon daar en ik heb echt geen problemen om daar langs te rijden. Bij Meppen de grens over. Waar heb jij problemen dan?

riannhuh

Berichten: 1731
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Bûten Fryslân

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 23:26

Als we vanaf drachten op de N381 naar emmen gaan kunnen we daar iig nooit echt lekker doorrijden...

_Liez

Berichten: 2332
Geregistreerd: 11-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 08:14

riannhuh schreef:
_Liez schreef:
In 2012 wil ik beginnen met crossen mijn pony heeft al wel wedstrijden gecrosst maar ik nog nooit. Welke cross is leuk om mee te beginnen?

Waar woon je? ;) leuke beagle heb je trouwens in je profiel, en hij heeft hetzelfde naam/adresplaatje als onze beagle haha

er zitten in duitsland idd een paar crossen die echt maar net over de grens zijn bij emmen! alleen jammer dat langs emmen niet zo lekker rijdt.


Ik woon vlakbij Apeldoorn! :D

texelse

Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 08:16

mazzelkont!! Dan heb je de crossen rondom je heen!! Bathmen, Diepenheim, Heino, Neede, noem maar op.
Misschien hanig om in de fototopics van de verschillende crossen, en de verslagen, even te kijken hoe het er uitzien, en hoe de reacties zijn.

_Liez

Berichten: 2332
Geregistreerd: 11-06-06

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 08:30

Wat handig! Ik ga even kijken in topics! Bedankt!

gr_roos
Berichten: 7577
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 08:37

Als alles mee zit kan ik misschien eind oktober of begin november een cross rijden en anders volgend jaar helemaal niet. Als alles tegen zit begin ik in het voorjaar van 2012 gewoon weer :D

Loetie84

Berichten: 4326
Geregistreerd: 15-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:22

_Liez schreef:
Ik woon vlakbij Apeldoorn! :D


Dan geldt dit ook voor jou:

Loetie84 schreef:
Ik heb de luxe van 8 van de 9 SGWs binnen een straal van 50 km.

(Markelo 2x, Ermelo, Gorssel, Heino, Hattem, Toldijk, Bathmen) Keuze genoeg dus!

Ruud_O

Berichten: 2199
Geregistreerd: 13-01-03

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:29

Idd Apeldoorn en omstreken is heel leuk voor zowel SGW als Endurance.
Springen vind ik persoonlijk een beetje tegenvallen.

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:39

Hier in het oosten is het ook prima :D

Binnen 1,5uur zitten:
Markelo 2x, Westerbork, Maarsbergen, Ermelo, Gorssel, Neede, Vasse, Diepenheim, Barchen en Bathmen.... ik hoef me dus niet te vervelen.

Loetie84

Berichten: 4326
Geregistreerd: 15-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:44

Ruud_O schreef:
Idd Apeldoorn en omstreken is heel leuk voor zowel SGW als Endurance.
Springen vind ik persoonlijk een beetje tegenvallen.


Endurance heb ik nog niet zo op gelet, gaan we ons komend jaar eens in verdiepen. Maar springen ben ik het met je eens: er is niet veel in de buurt. SGW gelukkig wel! Ik begin ook al heel erg aan de afstanden te wennen. Eerder ging ik niet verder dan 10 km van huis voor een wedstrijdje :) en stond ik al helemaal niet vroeg op ervoor! Ik zorgde altijd wel dat ik smiddags op de startlijst kwam. Nu start ik zondag als 2e, moet ik om 5 uur mn bed uit, maar heb onwijs veel zin *\o/* (voor een dressuurwedstrijdje had ik me dan afgemeld hoor...)

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:52

Ruud_O schreef:
Idd Apeldoorn en omstreken is heel leuk voor zowel SGW als Endurance.
Springen vind ik persoonlijk een beetje tegenvallen.


Ik weet niet of het te ver voor jou is, aan welke kant van Apeldoorn je zit. Maar in Nijkerk en Kootwijkerbroek kan je heel fijn springen.

_Liez

Berichten: 2332
Geregistreerd: 11-06-06

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 10:00

Omgeving van apeldoorn kan ik maar 2x per maand springen meer wedstrijden worden ook niet georganiseerd.
Meestal ga ik naar hierden,wezep hulshorst zwolle.

Is het terrein bij bussloo fijn om daar een keer te trainen?

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 10:03

Liez, ik vond het daar erg leuk om te rijden. Veel afwisseling, maar onderhoud mag van mij wel beter.

Volgend jaar wil ik mijn eerste officiële cross rijden. Nu dacht ik om maar meteen goed van start te gaan en op 25 maart mee te doen in Chaam. Is dat een beetje fijne cross voor een beginner om te rijden?

Loetie84

Berichten: 4326
Geregistreerd: 15-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 10:33

_Liez schreef:
Is het terrein bij bussloo fijn om daar een keer te trainen?

Ik vind van niet! Het is inderdaad niet goed onderhouden en mijn paard is daar dan ook heel erg kijkerig. De waterbak is ook niet fijn daar. Er zitten gaten in en je zakt er in weg. Aan de andere kant, als je voor het eerst een paar boompjes wilt springen, kan het een leuke kennismaking zijn...
Rondje Bussloo rijden en dan een paar sprongetjes maken is best leuk, maar ik zou daar niet echt een training plannen.
Ermelo, Ede en Lunteren zijn daarentegen wel heel erg leuk om heen te gaan, evenals Putten. Renswoude staat nog op mijn verlanglijstje, maar ook dat is goed te doen vanaf omgeving Apeldoorn.

Voor wat betreft springen heb ik Olst en Gorssel ontdekt (niet onze kring, maar qua afstand goed te doen)

Ruud_O

Berichten: 2199
Geregistreerd: 13-01-03

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 11:25

Naast genoemde crossterreinen is Biddinghuizen ook goed om te doen (voor mij goed half uur).

Moet zeggen dat het springen me ook eigenlijk niet kan boeien, vind het meestal verschrikkelijke wedstrijden met al die opgeklopte stalruiters.

Qua afstanden en endurance.... wees bereid om in de hoge klasses een dag van tevoren aan te komen. Starts zijn om 6:00 in de ochtend, voorkeuren de dag ervoor ;-), en dan natuurlijk evt nog een transportkeuring op de dag erna.

_Liez

Berichten: 2332
Geregistreerd: 11-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 11:32

Loetie84 schreef:
_Liez schreef:
Is het terrein bij bussloo fijn om daar een keer te trainen?

Ik vind van niet! Het is inderdaad niet goed onderhouden en mijn paard is daar dan ook heel erg kijkerig. De waterbak is ook niet fijn daar. Er zitten gaten in en je zakt er in weg. Aan de andere kant, als je voor het eerst een paar boompjes wilt springen, kan het een leuke kennismaking zijn...
Rondje Bussloo rijden en dan een paar sprongetjes maken is best leuk, maar ik zou daar niet echt een training plannen.
Ermelo, Ede en Lunteren zijn daarentegen wel heel erg leuk om heen te gaan, evenals Putten. Renswoude staat nog op mijn verlanglijstje, maar ook dat is goed te doen vanaf omgeving Apeldoorn.

Voor wat betreft springen heb ik Olst en Gorssel ontdekt (niet onze kring, maar qua afstand goed te doen)


Dan ga ik er ook niet heen denk ik. Dan ga ik in maart wel een keer naar lozeman en dan start ik daarna.In welke maand is cross heino?

bvw

Berichten: 4796
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 11:34

heino is normaal half september

riannhuh

Berichten: 1731
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Bûten Fryslân

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 11:41

Hier een kaartje van de eventingkalender van 2010, hij klopt ook niet helemaal qua klassen die verreden worden. Dit jaar zou Toldijk ook voor het eerst georganiseerd worden, is ook dichtbij voor jou, alleen deze werd afgelast ivm te slecht terrein.
Dan kun je een beetje zien wat bij jou in de buurt ligt. Alle ponycrossen staan altijd wel vriendelijk, zeker met een E valt het altijd wel mee.

http://g.co/maps/afbry