[SGW] SGW Princenhage - Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

SGW Princenhage - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 15:15

Hoe is het jullie vergaan vandaag?

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 15:26

Goed!
Het was mijn eerste BB SGW, en dit gaan we echt vaker doen. Paard voelde na even opstarten fijn aan in de cross, en had er volgens mij wel plezier in. Ik in elk geval.
Een weigering op 1, een flinke rem bij 2, en even wat twijfel bij het water.
Verder alles goed en fijn gedaan, ik ben helemaal happy!
Bij het springen 1 balkje en 1 tijdfout.

AnneOkona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 15:56

Wij zijn ook weer terug.
Ons allereerste BB bij de paarden. Charlie is echt nog een puppy! :D
Dit kwam tot uiting bij hindernis 1 (grote twijfel), hindernis 2, een flinke stop. Bij deze hinderns zie je bijna alle paarden flink terugkomen.
En bij hindernis 3. Hier kreeg ik haar ook niet over. |( Hiervoor moeten we eerst nog oefenen. Ben er langs gegaan, en daarna had ze het een beetje door. Alle hindernissen daarna goed gesprongen. Steeds de oortjes naar voren. En ook bij de waterbak liep ze er dapper in. Nog even een extra rondje erin gestapt, om vervolgens de weg te vervolgen.

Nog wel even een vraagje. Toen we gingen crosslopen, was er bij hindernis 3 (de afsprong) geen dikke witte balk er bovenop te vinden. Er stond (dacht ik) ook niets op het blaadje dat deze werd verhoogd.
Het overviel ons erg dat deze balk er was. Vond deze ook flink voor de BB paarden..

Voor het overige, mijn complimenten voor de organisatie, wetende wat er allemaal aan vooraf is gegaan :(:)

Annetje

Re: SGW Princenhage - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 17:21

Hoe was het terein dat gisteren pas klaar was?
Fijn om te horen dat jullie een goede dag gehad hebben! Wat was hindernis 2 dat deze problemen veroorzaakte?

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 17:55

Annetje schreef:
Fijn om te horen dat jullie een goede dag gehad hebben! Wat was hindernis 2 dat deze problemen veroorzaakte?

prima te rijden!
let wel op, bij die wilgensprong.. ik geloof dat er nog extra zand gestort ging worden maar daarachter is het dus wel glad als je er té hard overheen komt ;)

weet iemand trouwens de website van die fotograaf? iets van ng fotografie oid? ik dacht nog: dat onthoud ik wel.. niet dus!

AnneOkona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:01

Annetje schreef:

Net voor die hindernis loopt dwars erop een weg. Deze is bedekt met zand. Ietsjes naar beneden met 2 witte schuine balken leidt het naar de hindernis.
Het zal de hindernis zelf niet zijn, maar net de situatie ervoor.

Net na mij viel er ook 1tje eraf. En het leek erop dat deze erg goed kon rijden... :(:)

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:07

die wegovergang zit er ieder jaar op die manier in hoor, heb er nog nooit echt problemen op gezien?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:49

<3 <3 <3 <3 Tootje !

Haha, maakte me vanmorgen best zorgen. Want ik kwam aan toen de BB Ponys bezig waren, dat stond voor Tootje 'mooi'. Zoveel ervaring heeft hij natuurlijk nog niet :n. Dus wilde hem liever niet in diepe gooien met nog hoger parcours. Ik zag dat er nog 3 plekken vrij waren in de BB Ponys, helaas mocht ik van de organisatie niet als laatste daar ivp 2de in de paarden. Reden weet niet ik, heb er teveel gehoord. Ze waren dan ook heel gehaast en werd niet echt netjes te woord gestaan. :(:)

Vol goede moed maar gezadeld en gegaan. Stond tussen 60 - 80 en waren vooral de laatste tripple was flink voor Toot.
Maar jemig, wat een Pony :9 Hij sprong alles ! Al kwam hij af en toe rot uit, gewoon springen ! Niks geen weigering.. Wel 3 of 4 balkjes en tijd fouten omdat ik rustig aan deed, maar zo blij met hem ! En de tripple was foutloos haha.

Cross ging helemaal heerlijk ! Die afsprong vond ik ook aardig :j maar hij sprong er zo overheen eraf !!! Verbaasd en maar lachen haha.
Nergens problemen gehad, ook niet op hindernis 2 waar iedereen stil stond ? Wel langsloper op een steil, maar stuur was gewoon zoek :P. En water !! Mijn geduld wordt beloond, ging in Lisse al goed, maar nu ook weer.. We kwamen aan in draf, hij ging in stap, kwam iemand naast lopen en zo erin !! Hij wilde er zelfs niet meer uit :+. !!

Ik heb een top dag gehad, Toot word ook steeds meer volwassen. Al is hij hengst, hij word steeds rustiger.. Toch ook meer 'ervaring' denk ik, want hij is echt heerlijk in omgang! Het crossen begint hij steeds leuker te vinden, want hij heeft galopknop gevonden hoor :D :D !

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:50

AnneOkona schreef:
Annetje schreef:

Net voor die hindernis loopt dwars erop een weg. Deze is bedekt met zand. Ietsjes naar beneden met 2 witte schuine balken leidt het naar de hindernis.
Het zal de hindernis zelf niet zijn, maar net de situatie ervoor.

Net na mij viel er ook 1tje eraf. En het leek erop dat deze erg goed kon rijden... :(:)

Ik heb er ook heel veel op gezien die weigerde :j,
Toot sprong hem super hoog, maar ging wel.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:50

Denk dat het er ook aan lag dat er vrij veel wit aan de hindernis zat, daar kijken ze vaak op.

Ik ben super tevreden! Dressuur ging redelijk fijn, hij was af en toe wat loperig maar verder geen grote fouten. Stond ergens in de middenmoot. Springen foutloos, het viel me wel op dat er slecht werd gesprongen!
Cross ging super fijn! Op het begin nog een beetje onwennig maar daarna gingen we als een speer! Helaas sprong hij bij hindernis 3 naast de vlag en dus 1 weigering.
Puppy heeft zich dus keurig gedragen. :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:59

Hebben jullie wel allemaal braaf de stijlcoupons opgehaald :Y)

Vriendje heeft heel braaf allemaal commentaar opgeschreven :D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:00

peanutbutter schreef:

Ook voor de BB ?? :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:02

Ja. Heb van vanmorgen half 10 tot vanmiddag 4 uur er gezeten.

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:04

peanutbutter schreef:

nee, de 'uitreiking' was pas tegen 4en en toen was ik allang en breed bevroren, heb nog ff snel op de lijst gekeken die in mijn handen werd gedrukt ("kun je even vasthouden, ik moet.. doen") en toen snel naar huis ;) dus heb jammer genoeg mijn coupon niet..

mag ik je evt even pben daarover of mag je dat niet zo vertellen wat je vond?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:07

Ik hoop dat er morgen wat minder wind staat, jezus wat was het koud! Heb mijn coupon ook nog niet opgehaald, had geen zin om te wachten. Vraag morgen wel of ze de coupons nog ergens hebben liggen. :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:07

PB maar. Als het goed is lagen de stijlcoupons al ver voor de prijs uitreiking beschikbaar.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:08

peanutbutter schreef:
Ja. Heb van vanmorgen half 10 tot vanmiddag 4 uur er gezeten.

Wat leuk !! Heb ik je helemaal gemist haha..
Heb er helemaal niet bij nagedacht stom.. had graag mijn coupons gehad ! Zal is kijken of ik iemand kan laten na sturen *D
Leuk dat het gedaan word !

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:25

PB, Ik mag hopen dat vriendje (nog) geen doktershandschrift heeft ;)
Volgens mij wilde het sec. niets uitdelen voor de prijsuitreiking!

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:28

Mootje schreef:
PB, Ik mag hopen dat vriendje (nog) geen doktershandschrift heeft ;)
Volgens mij wilde het sec. niets uitdelen voor de prijsuitreiking!

dat laatste klopt inderdaad!
zou het er morgen nog liggen? anders ga ik misschien tussen het paardjes rijden door nog even snel op en neer, wil het commentaar wel graag hebben nl! (tips zijn altijd welkom, zeker gezien ik nu geen crosstrainingen meer op de agenda heb staan he! :+ )

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:29

Stijlcoupons kunnen ook morgen nog opgehaald worden en idd wel ophalen. In tegenstelling tot PB ga ik geen vragen beantwoorden van mensen die hun stijlcoupon niet hebben opgehaald. Als je nav de coupon vragen hebt, ben ik uiteraard wel genegen om die te beantwoorden, mits ik de combinatie nog voor me kan halen ;)

Persoonlijk vond ik het niveau van de over het algemeen paarden bedroefend lager dan dat van de pony's. De BB pony's was imo de klasse waar het netst in gereden werd en de B paarden het slordigst. Soms echt kamikaze acties gezien.

Ik heb bij de paarden ook wel een paar keer hoge cijfers gegeven, maar bij de pony's kon ik makkelijker hoge punten kwijt.
Punten die mij negatief opvielen waren:
* beugels te lang
*geen verlichte zit
*geen controle of enorm jagen naar de sprong.
*benen afsteken, het liefst nog in combinatie met teugels los voor de hindernis
*meer met zweep dan met been rijden.

Vooral het benen af en hand los kwam vaak voor bij de paarden. Heb echt een paar keer een IEEEEUW moment gehad.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:33

Bij welke hindernis(sen) zat je gr_roos?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:36

Op het blaadje hebben we finish gezet. Bij de BB was dat de laatste en bij de B de laatste 3 en dan het galopperen over het rechte pad na het water (zat na het water nog 1 hindernis en daarna dat rechte pad op, kon ik het mooi zien)

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:40

bij dat huisje/die BB bloemenhuppel bedoel je :) ?

dan heb ik jou wel zien zitten ja :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:42

Misschien kan ik me beter nog iets verduidelijken, er stond een kanariegele Ka en die is van mij :D

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:43

kanariegeel, zo gemist in de cross hoor :)) :+

*geeft toe dat controle ook bij deze combi lastig is als 't allemaal zo laag staat := *