[SGW] Oefencross Broekelo 8/9 okt - Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Oefencross Broekelo 8/9 okt - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 10:56

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 16:48

Hallo, wij zijn net weer terug. wonen helemaal in de buurt van arnhem. Maar de reis was de moeite waard. Mijn vriend is met mijn paard samen met mijn dochtertje gestart in de ouder/kind klasse abc. Was zowel voor hun als voor de paarden de eerste keer. Dus heel spannend allemaal.
Het parcours was super, organisatie uitstekend. Prachtig mooi weer en hele goede zin.
Ze hadden een aantal weigeringen helaas maar verder wel het parcours netjes uitgereden. En bij de preisuitreiking bleken ze buiten verwachting de 2e plaats ten hebben behaald. Beladen met prijzen zijn we zingend naar huis gegaan.
Kortom een zeer geslaagde dag en we komen volgend jaar zeker weer terug

Afbeelding
Klaar om te starten

Afbeelding
helemaal blij dat het helemaal uitgereden hebben.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:11

Ik ben dus al weer thuis en firestone staat lekker in het land.
ik zal even opschrijven hoe het met mij gegaan is:

Het weg galoperen het bos in ging super hij vond het niet eng.

Proef hindernis: Foutloos, hij keek geen eens!
1: Foutloos hoog, hij keek wel een beetje.
2: Foutloos laag.
3: Foutloos hoog.
4: Foutloos laag.
Toen ik bijna bij 5 was, ben ik er afgevallen, hij liep mert zijn hooft tegen zo'n rood peiltje aan. Hij is toen terug gedraaft naar de vorige hindernis, ik erachteraan en bij hindernis 4 hebben ze hem gelukkig weten te vangen.
Ondertussen kwam een meisje van de ponyclub eraan. En hebben we toen even samen gereden.
5: Foutloos laag, ik en dat meisje reden naast elkaar kon dus geen hoog springen, was wel mijn bedoeling.
6: Foutloos laag, wou eerst hoog doen maar hij keek verschikkelijk heb toen op het laatste moment toch maar voor laag gekozen.
7: Foutloos laag, we ik kon hem niet meer houden heb geen risico genomen en voor de lage gekozen.
8: Foutloos hoog, hij luisterde goed en ik had er weer wat meer plezier van ;)
9: Wijgering laag bij A, toen door naar B, ook weigering. Hij wou alleen maar achter die andere pony aan!
10: Wijgering laag, hij vond die bloemetjes echt niet leuk!! Ook weer achter de andere pony aan.
11:Foutloos laag, hij vond het helemaal niet eng.
Toen stappen, direct toen wij aan het stappen waren kwam er al weer een ander meisje aan.
12: Wijgering hoog, ik ging eerst wijgering, toen mijn club genootje wijgering, en toen het andere meisje. Zij sprong hem wel, toen mijn club genootje erachter aan en toen ik.
13: Foutloos laag, de brug is echt zo hoog!! Knap als je die durft!!
14: Foutloos hoog, hij sprong echt gevaarlijk dicht achter de andere pony's aan, zo eng!!!!!!!
15: Foutloos hoog, eerst zou ik laag doen maar de andere pony's deden hoog en Firestone wou niet luistern en ging er gewoon achteraan :) Ook al weer zo dicht erachter op!!
16: Foutloos hoog, weer er zo dicht achter op echt eng!!! Hij deed veel te gehaast.
Net na deze hindernis deed ik weer een poging tot stilstand, was gelukt heb even gewacht want hij deed echt gevaarlijk!! (nog bedankt de gene die mij heeft vast gehouden :))
17: Foutloos, deed hij echt super, hij luisterde goed en lekker op mijn tempo!! :)
18:Wijgering hoog, hij sprong aan de linkerkant over het hek heen!!!!! Toen weer geprobeert, toen maar laag, wou hij ook niet. Toen er voor gekozen er maar langs te gaan. :)

Kortom, was super leuk, goed georganiseerd, mooi weer. Zolang er geen andere pony in zicht wasging alles goed!! Hij heeft het super gedaan en ik ben trots op hem <3 <3 <3 <3
Laatst bijgewerkt door Ekeif96 op 09-10-10 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:26

Cids: Wat leuk dat ze nog 2e zijn geworden, volgens mij heb ik ze wel langs zien komen tijdens het parcour lopen.
Ekeif: Ook goed gegaan zo te lezen!

(even gekopieerd uit een ander topic anders weer zo'n verhaal typen)

Zoo ik ben er weer en helemaal tevreden :D
Eerst gelopen (men wat een pokke end jeetje) daarna rustig klaargemaakt.
Beetje losgereden paar sprongetjes gemaakt en toen mocht ik, hij was gelukkig rustig in het starthok. Hij ging echt lekker! 1 keer iemand ingehaald bij een stuk met hele zware bodem, waardoor ik uit mijn ritme kwam, en 2x stop had op de zaag, hij doet dat altijd op een speciale manier waarvan ik weet; dit gaat 'm niet meer worden, dus lage genomen en dat ging prima. Weer lekker verder gereden kreeg ik op een stuk opeens keihard de achterkant van m'n zweep in m'n oog( errrrg auw kan ik je vertellen) kon dus even niets meer zien en zo hebben we heb de rest van de cross met een half dicht, en erg betraand oog gereden maargoed we gaan gewoon door!!(zie nu nog steeds wazig met dat oog hopen dat het gauw bijtrekt) Toen bij de paddestoelen had ik ook weer 2 stops, had niet echt plek om weer goed in het ritme te komen, dus ook hier de lage maar genomen. Heksenoog ging prima(is ook een foto gemaakt echt vet stom sta er dus met een half oog op haha) en daarna de brug, vorig jaar niet gelukt, en nu ging die nog onder al tegen m'n been in,dus gelijk lage genomen en ook die weer zonder problemen. Paar twijfelingen bij de afsprong maar liet zich daarna keurig zakken, en daarna verder foutloos uitgereden, en zelfs de waterbak ging die in 1 keer door :D Was dus helemaal tevreden.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:31

Mark en Easter hebben zo ontzettend fijn gecrossed. 8-) Easter had op het parkeerterrein nog niet in de gaten wat er gebeuren ging dus die stond zo ongeveer te slapen met Mark op zijn rug. Mark gaf m een klopje op zijn hals en toen schrok hij echt wakker. :+
Bij het losrijterrein was meneer wel snel wakker. Tsjonge, hij werd lekker jolig. }>
De cross ging helemaal super, nergens geweigerd en hij was redelijk te houden. Kleine aarzeling op de waterbak maar Mark kon m goed overtuigen. BIjna overal wel de lage sprongen genomen om het nog niet te gek te maken maar het ging echt super.
Hij was na afloop zeiknat omdat hij zich wel aardig opwond maar je kon merken dat Easter het ook erg leuk vond. <3 Wat een topper is het toch. <3 <3 <3
Uiteindelijk waren hij en zijn teammaatje nog 8e ondanks de keren dat ze het lagere alternatief hebben gesprongen.

Moet er even bij vertellen dat de pony vorig jaar een zware operatie heeft ondergaan waarna hij bijna een jaar gerevalideerd heeft. Hij mag pas sinds 2 maanden weer springen en dit was weer de eerste keer crossen voor hem.

Afbeelding

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:43

Cids: gefeliciteerd met jullie 2e prijs :D
Ekeif96: ook goed toch? jammer van de weigeringen
rianceles14: goed gereden :) het is inderdaad een heel eind, ik was al helemaal bezweet toen we klaar waren (we hebben dan ook stevig doorgelopen, waren in minder dan een uur helemaal rond)..
Bar: super! ik had 'm nog gezien bij de schuur, toen waren wij aan het lopen..

En dan mijn verslag :+
Eerst 's ochtends een trap van m'n pony geïncasseerd toen ik z'n hoeven aan het uitkrabben was :P
Kan nu niet meer kauwen, want dat doet verschrikkelijk pijn, hij kwam met z'n hoef vol tegen m'n jukbeen aan..
Het was niet helemaal z'n schuld, hij ging met z'n neus naar een ander paard, die is nogal chagrijnig, daar raakte Macho van geïrriteerd..

En dan de cross zelf..
Op dat lage landhekje lag ik er al half naast _O-
Afstand klopte niet helemaal, toen ging hij met een huge sprong groot af, daar was ik niet op berekend :P
Toen de echte hindernis 1 wel een goede afstand en dus ook goed eroverheen..
Vervolgens redelijk hard door gegaloppeerd, de eerste km had ik een halve minuut sneller afgelegd dan mijn berekeningen :+
De houtstapel zag ik nog wel een beetje tegenop, ik vond hem best wel hoog en breed, maar de lijn ernaartoe was wel beter. Ik had besloten die wel te doen, maar ik was ook bang dat hij hetzelfde als vorig jaar zou doen (de hoge proberen, maar hij wijkt helemaal naar rechts en springt de lage), niet gebeurt, zelfs geen neiging naar, dus ik was al helemaal blij :)
Vlak voor hindernis 5 (trekzaag) zat ik al heel vlak achter degene die voor mij startte..
Er waren steeds geen stukken waar ik er goed langs kon, dus moest ik er achter blijven, uiteindelijk is dat voor mij goed uitgepakt, want ik had niet het idee dat ik veel te hard ging (was dus wel zo).
Hele stukken gedraafd tussendoor om genoeg afstand te houden..
Toen na de paddenstoelen was het een breed stuk, dus snel erlangs gegaan en toen gaan stappen, want anders was ik er nooit langsgekomen (denk ik)..
Heksenoog ging heel goed, brug heb ik ook gedaan, deed hij ook super. Vorig jaar nam hij een sprong ervanaf, nu liet hij zich veel beter zakken :D
Hindernis 15, de 'coffin', reed ik bijna op de lage aan, Macho zag die als enige, dus hij trok erop aan, maar hij was nog wel makkelijk naar de andere te sturen..
Waterbak was ik ook benieuwd naar, insprongen vond hij altijd eng, maar hij deed hem nu in 1x, zonder te stoppen +:)+
Alles hoog en alles foutloos gesprongen :D
De tijd :=
Ik heb na het stap stuk redelijk rustig gereden en ik zag dat ik nog iets van 40 sec had toen ik bij de waterbak was, dus water rustig in en uit en toen in een rustig drafje naar de finish :)
10 seconden te snel! :D

Helaas zat ik in een groep met een halve prof (die een halve minuut bij de waterbak stil stond :+ ), die zat 1 sec van de tijd af..
Zat ik een andere groep, was ik wss 1e geworden, maar ik ben alsnog hartstikke blij met mijn 2e prijs :D

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:50

Van die wijgeringen baalde ik eigenlijk niet zo, maar meer van dat we met z'n 3en achter elkaar reden. Ik kreeg hem niet meer goed stil. En hij zat er LETTERLIJK telkens zo'n 20 cm achter. Je had bijvoorbeeld ook een paar keer een kuil. Daar nam hij de tijd niet voor, en kuip/sprong er weer uit. Heel eng!! En toen hij er bij de waterbak aan de zijkand overheeb sprong, was ook niet echt een pretje ;)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:52

Never_mind: Goed zeg, gefeliciteerd :D En ik reed bij die coffin ook bijna verkeerd haha, kon op 't laatst nog gauw naar links sturen, had daar ook beetje vage afstand.
Had ook al bij die Bomenwagen dat ik nog nét de goeie aan kon rijden.
Weet iemand trouwens wie er in het mais stond? Heb nog even gelachen naar iemand die in het mais stond en een foto maakte haha!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:53

@Cids: klinkt als een geslaagde dag! Gefeliciteerd me je prijs!

@ekeif96 en rianceles: jammer van de weigeringen, maar mooi dat je tevreden bent, daar gaat het tenslotte om!

@Bar: wat super dat het gelijk zo lekker ging na zo'n lange tijd!!

@never_mind: Gefeliciteerd met je 2e prijs! Wel jammer dat diegene voor je je er niet even langs liet! Hoe kan diegene die eerste was nu voor jou eindigen als diegene een halve minuut voor de waterbak heeft stilgestaan? Dat zijn dan toch meerdere weigeringen lijkt me?

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:54

Jah, goede vraag. Er zijn ook foto's gemaakt maar vergeten te kijken er naar. Worden ze ook nog op een site gezet?? Zoja welke?? Dankje ;)

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:56

xSiep schreef:
@never_mind: Gefeliciteerd met je 2e prijs! Wel jammer dat diegene voor je je er niet even langs liet! Hoe kan diegene die eerste was nu voor jou eindigen als diegene een halve minuut voor de waterbak heeft stilgestaan? Dat zijn dan toch meerdere weigeringen lijkt me?

Hij stond niet bij de waterbak stil, maar zo'n 30 meter ervoor ofzo..
Hij stopte gewoon omdat hij zag dat hij te vroeg was..

En de paadjes waren allemaal erg smal, dus het was ook erg lastig om iemand voor te laten gaan..
En het heeft verder helemaal niet in m'n nadeel gewerkt (eerder voordeel :P ), dus het maakt me ook allemaal verder niet uit..

Ekeif96 schreef:
Jah, goede vraag. Er zijn ook foto's gemaakt maar vergeten te kijken er naar. Worden ze ook nog op een site gezet?? Zoja welke?? Dankje ;)

Fotowvd stond bij de houtstapel en bij het heksenoog :)
Die zaten ook binnen bij het secretariaat, waar je de foto's kon bekijken..
Erg mooie foto's, ik heb er ook 2 gekocht :D

Daannn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:01

ik ben al tijdje terug en ging super, ik reed met mijn 4 jarige die nog nooit een cros had gelopen.
Bij de start stond die al lekker op de achtebenen maar verder was die heel braaf.
heb bijna alles laag gesprongen, ook kende hij geen afsprong/opsprong maar ging super :)
Wel ben ik bijna op her begint met pony op de grond beland, want door dat losse zand en daar galopeerde die hard door heen en toen struikelde die maar ging uiteindelijk goed.
Ben erg tevreden over vandaag.

_Knofje

Re: Oefencross Broekelo 8/9 okt - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:24

Ik ben er ook weer!

Super tevreden :) Had 1 stop op de waterbak, verder alles hoog gesprongen!
Heb geen idee wat voor een tijd ik heb gereden..
Super pony weer.. Vorig jaar had ik 6 stops en was dus ook niet vol vertrouwen vandaag dat het ging lukken, dus helemaal trots nu! <3

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:28

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:30

Fotos, wat leuk zeg *D Super mooi weer ook !!

Gefeliciteerd Cids !!

En mooie foto zeg Bar !

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:31

Goed gereden allemaal! :)
Leonie: was het toch als weigering gerekend?

Bij mij ging het ook goed :D
Pony vond het helemaal geweldig :j
Foutloze cross, maar 20 seconden te snel.
Had een 3e prijs :D (scheelde 2 seconden met nummer 2 en 8 met nummer 1) Dus ik ben dik tevreden!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:34

3de, ook netjes *D Goed hoor !

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:40

Afbeelding deze vind ik echt leuk, bedankt anke :D

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:42

ja als 1 weigering Marije :)
had trouwens 20 strafpunten, had ergends gedribbelt ipv van gestapt haha..

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:50

Zie net dat ik maar 32 sec. buiten de tijd was met m'n 4 weigeringen ofzo, toch nog best knap van mezelf haha :D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:55

Wat was de ideale tijd ? Kan je dat op de site zien ?

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:58

Amber_ schreef:
Wat was de ideale tijd ? Kan je dat op de site zien ?

DE + paarden: Ideale tijd: 15 min. en 56 sec.
Staat verkeerd om op de site ;)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:00

Oh dat is flinke tijd !
Als je galopeert red je dat, of te snel ?

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:01

Bij de meeste is dat te snel

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:02

Wat een onwijs leuke foto's Anke!! super bedankt :+:
Afbeelding