[SGW] SGW Diepenheim - verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

SGW Diepenheim - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 09:14

De eersten hebben nog niet eens gecrosst en gesprongen, maar toch maar vast een topic voor de verslagen van Diepenheim!

Hoe is het gegaan? Lekker gereden? OF wat minder? Kom maar op met die verslagen :D

Margriet_

Re: SGW Diepenheim - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 09:16

Lekker op tijd! :D Ik ben idd ook wel benieuwd!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 10:42

Zo jij bent vlot ROWO ... :D Ik ben benieuwd hoe het iedereen gaat, Het is echt prachtig weer !!! Wat een verschil dan met Gorssel.
Ik ga Bull zo meteen invlechten en de trailer staat al klaar met de spullen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 10:49

Het is echt prachtig weer. Morgen wordt het nog iets frisser, das wel echt ideaal crossweer.

De bodem was overigens goed op de 2 bekende plekken na: net voor de bocht naar 3 en net voor de bocht naar 4. Maar dat zijn stukjes van max. 20m.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 13:38

VAn mij dan maar het eerste verslag. Het was iig een prachtige cross met prachtig weer. Zelf ben ik helaas toch gedesillusioneerd.

Dressuur ging fijn al is de bodem heel zuigerig en niet fijn te rijden. Had 204 en een 3e plek. Springen echt heel fijn en simpel foutloos. In de cross gingen de eerste 5 hindernissen ook fijn en gretig. Op de piano was ik zelf iets te zuinig en had daar een stop. Vervolgens weer op de trakhener (die overigens heel goed te doen was). De haag in het bosrandje ging ze zo slingerend naar toe dat ik maar direct naar het alternatief ben gegaan en bij alle overige hindernissen ook het alternatief heb gepakt. Tevens draaide ze zich op het veld voor de waterbak zo uit het niets om en ging ze op de achterbenen. Als klap op de vuurpijl is ze niet door de keuring gekomen omdat ze een ijzer afgetrapt had en op het harde gewoon kreupel was :\

Ik weet dat Fari niet het grootste hart heeft maar dit sloeg echt alles. Als het optisch maar een tikkie moeilijk is wil ze niet en doet ze absoluut haar best niet. Ik baal verschrikkelijk en kan het ook niet plaatsen aangezien ze vorig jaar in de B zo ontzettend simpel rondliep voortdurend en alleen maar in de prijzen liep.

Ik ga iig Barchem afmelden want wil ons dit niet weer aan doen en me voor Bathmen B hc op de wachtlijst laten zetten. Daarna gaat ze sowieso een tijd op rust. Het voelde gewoon niet fijn :n

Ik hoop dat de rest positievere verhalen heeft :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 13:47

Rowo, Je was er inderdaad vroeg bij :D
Marloes, Wat ontzettend balen, zeg -O- Hopelijk was dit een eenmalige actie van Fari!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 13:52

Ze heeft behoorlijk last van wedstrijdspanning en ik denk dat ook dat er mee te maken heeft. Tevens is de voorbereiding ook niet perfect geweest. Maar vorig jaar ging ze wél, ook als het iets moeilijjk was en ik een tikje bij gaf met de zweep. Nu probeert ze niet eens en begint bij voorbaat al te klooien :( Maar eens goed nadenken over hoe ik de rest van het winterseizoen ga invullen met haar. Iig een behoorlijke wedstrijdstop dat is zeker.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 15:16

Oh wat jammer voor je :(:) . Hopelijk kun je inderdaad nog B HC starten en daar nog een goed gevoel pakken!

Oh, wat is het lekker weer zeg!! Inderdaad: wat een verschil met Gorssel!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 15:25

Wat jammer MALOES..... :(:) hoop dat je er achter komt waar het zit bij je paardje.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 15:46

Jeetje dat is wel balen idd! :(:)

Het weer kan niet beter! Het is gewoon warm!

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:14

@ marloesje vervelend dat ze zo onzeker was :(:)

Bij mij was het wel een geslaagde dag.

Dressuur liep hij super fijn ondanks de zuigende bodem. dus 190 punten en een 5de plaats.

Springen ging super. Ik heb een nieuwe spring intructeur en die heeft me een net iets andere manier aangeleerd om te rijden. Nou helemaal super :D . Hadden een balkje op een omdat mensen achter de sprong boeiender waren :Z . Maar veder zo heerlijk gesprongen.

Cross ging ook super. Hij kijkt eigenlijk nergens naar. (ja, fietsen en honden langs de kant :p)
Dus foutloos gecrosst en ruim binnen de tijd :D . Dus een geslaagde dag voor mijn.

Hoeveelste ik ben geworden zou ik niet weten. Maar er iemand zou de prijs voor me mee nemen als ik wat had gewonnen :P .

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 17:19

Erg lekker gereden dus!! Een prijs zit er dus zeker wel in als ik het zo lees?

K hoorde van Malloesje ook al dat de bodem bij dressuur zo prutje was. Mooi balen, want ik start achterin de B morgen :\

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:41

Malloesje, jammer dat het niet zo goed aanvoelde! Van de dressuur en springen uiteraard netjes. Goed dat je weer gaat proberen een rondje B te doen, als dat beter voelt natuurlijk.

Chartje, netjes gereden!

De bodem bij de dressuur stelde inderdaad teleur, was inderdaad echt een zuigende grond zoals malloesje al zei.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:45

Ha meiden,

Marloes, nogmaals: vind het superrot voor je. dat ijzer was pure pech, maar jammer dat fari nog niet zo fijn wil aanpakken. in de B heeft ze wel laten zien dat ze het kan, dus het komt vast goed!! Ik vond het iig heel gezellig met je vandaag, en dankjewel voor de tips.

Charlotte: super! Denk dat je wel prijs hebt dan hoor!! :D

AnkeVivaldi: was leuk je te ontmoeten! :)
Evelien, hoe is het je vergaan? Was ook leuk jou te ontmoeten, ik vind je crossset echt heel gaaf :oo!

zal even gauw mn verslagje neerzetten.
Voor mij ook geen topdag, al ben ik tevreden over Nessy.

ik was absoluut niet fit en nescio is nog wat stresserig door het verhuizen van de stal.
dressuur deed hij netjes zn best al was het geen goede proef.
heb de punten eigenlijk nog niet, zal wel op de uitslagenlijst staan.
met opzadelen voort springen voelde ik me heel lam, denk dat ik toch meer spanning had dan gedacht. Nes kwam op de dubbel heel moeilijk uit dus de hele dubbel ging eraf. daarna moest je weer tussen die twee hindernissen doorijden naar 6, en daar waren al de bouwers weer met de hindernissen bezig. toen schreeuwde ook nog iemand aan de kant: 'stappen!' dus ik draaide een volte. achteraf was dat helemaal niet aan mij bedoeld, maar die mensen in het parcours hadden écht nog niet al met die hindernissen bezig moeten gaan. totaal 12+3 tijd strafpunten. niet zo netjes dus

cross ging Nescio superfijn van start, heerlijk! Ook de piano met daarachter het huisje deed hij heel netjes. Trakehner, bosinsprong, en de V's heb ik ook rechtdoor gereden. water wel alternatief gepakt, hij kwam af en toe toch nog goed terug. blij dat gedaan te hebben, want ook op het alternatief kwam hij erg terug maar ging wel. op hindernis 20-21 was hij erg slingerend en ging hij er op 21 langs, puur omdat het hem wat overviel. tweede keer erheen gereden en toen ging hij er bewust langs ondanks mijn rechterteugel. toen alternatief gepakt en de cross fijn uitgereden. baalde echt van 21, hij deed de cross echt goed, en dan de winstpunten op de 1 na laatste hindernis verspillen.

maargoed, Nes pakte alweer iets beter aan dan Neede dus ben heel tevreden!

toen we weg wilden gaan gaf de auto het op ;( stinken als ik gas gaf, niet normaal. dus met een andere auto opgehaald, waarschijnlijk de koppelingsplaat..(is ook echt altijd wel wat met onze auto..)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 17:51

Irene, nogmaals dikke respect hoe jij toch enkele moeilijke hindernissen mee pakt en gewoon foutloos rond gaat. Dat smalletje gewoon ff trainen en dan kom het goed.

Wat k lote van je auto overigens :(

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:52

ach.. das nix nieuws :+ ofwel dan!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 17:55

Naja ook al is het niets nieuws, t is wel klo te dat je op sommige momenten (en altijd als je van huis weg bent) niet van je auto op aan kan.

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:58

Jammer irene, van de laatste sprong. Maar ach als het alleen die is dei de problemen op leverd. Mag je over de cross zeker te vreden zijn :D . Snap wel dat je baalt van je winstpuntje.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:22

Ik ben weer thuis van een dagje hindernis jury zijn.
Ze zijn nu druk bezig met de dressuurbanen of verleggen en/of slepen! Losrijden springparcours komt vermoedelijk aan de andere zijde van het parcours. Verder is de cross GELUKKIG zonder grote ongelukken gereden!
Ik heb alles klaar liggen voor morgen. Nu ff eten en dan lekker douchen en op tijd na bed. Morgen 5.30/6.00uur gaat de wekker!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:26

Dan stond jij naast mij Irene. Je was nog "jaloers" op onze Volvo. :o

Malloesje, wat jammer zeg! Goed dat je even HC gaat.
Chartje gefeliciteerd!

Nou, dit is echt mijn seizoen niet.
Bodem van de dressuur (ook het losrijden) vond ik echt slecht. Was maar een heel klein stukje waar je een beetje normaal kon rijden, maar daar ging het publiek net staan. Heb niet veel losgereden dus, beetje gestapt, wat gedraaft en een klein galopje. Toen de ring maar in waar ik constant 2e hoefslag heb gereden want de hoefslag was echt zwaar en mul en zuigerig. Toch nog 185.
Inspringen ging lekker ondanks dat de bodem ook daar slechter werd, maar in de ring was Sim er totaal niet bij. Niet geconcentreerd waardoor op 1 en 2 de palen al vielen. Echt niets voor haar want ik heb bijna nooit een balk. Ook weer 2 keer staan dus door naar de cross was op het nippertje!

Cross ging eigenlijk, op een ongelovelijke butsprong op de haag (14) na, heel lekker. Ook overal rechtdoor gegaan. Piano, huisje ging superstrak, trakhener, haag met greppel (Sim zag het gat niet eens deze keer), water (ook hier had ze niet eens in de gaten dat er water stroomde volgens mij) en de smalle schijven-sprongen gingen echt als een streep. Goed gevoel daarover. Niet op tijd gereden, omdat ik eerst weer normaal rond wil komen.
Helaas schijn ik bij hindernis 9 een foute passage te hebben; het was een V-sprong die je over het puntje kon nemen (vond ik niet fijn gebouwd) dus nam ik de stijlsprongen. Schijnt dat je er maar 1 mocht springen. :+ Maar die andere was geen hindernis dus is het eigenlijk geen foute passage (ga het nog nazoeken in de regelementen want ik twijfel wel).
Volgens de (overigens erg onvriendelijke/vijandige) vrouw van de rekenkamer is het een obstakel in de cross en die mag je niet springen. Weer min 2. Gaat lekker zo. :( In Gorssel ook al onterecht uitsluiting, in Neede (waar het gelukkig wel is rechtgezet!). Nee, ik rijd Barchem en Bathmen nog wel, maar zie dat maar als oefening.
Volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen. Gelukkig hoef ik mijn brood er niet mee te verdienen, want dan zou ik niet veel te eten hebben. :+

Billy, nog bedankt voor de tip.
Hoe ging Myth deze keer?

BV, dat is goed nieuws van de dressuurbanen en springring!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:46

Ik heb idd je sprong op de haag gezien Simone. Hij kwam er behoorlijk dicht onder. Ik zat bij de picknicktafel. Vervelend van de foutieve passage.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:32

SIM @ Jemig wat balen, :(:) hoop dat je wel een beetje het plezier erin houd toch !!!
IRENE @ wat balen zeg van je auto daar zit je echt niet op te wachten.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 19:48

@ sim: wat balen van je foute passage. Idd mocht je alleen de achterste stijl springen. B paarden moet ook de achterste en B pony's de voorste. Idd niet heel erg logisch omdat je ook over de punt mocht. Maar k vraag me af of het een staartje krijgt omdat de 1e in principe geen hindernis is, omdat bij die geen witte vlag zit links.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:54

hallo, ook terug van de cross, mooie dag gehad, en zie verschillende belevingen hier. Gelukkig veelal enorm veel positieve reacties gehad!
1 dressuurbaan is verlegd, alle banen zijn verder gesleept en gerolde, evenals losrijden van het springen.

Bodem in de cross is eigenlijk super (die 2 stukken van 10 meter iets natter mogen eigenlijk geen naam hebben)

en bovenal, geen noemenswaardige ongelukken!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:03

Over de cross ben ik echt zeer te spreken. Mooi van opbouw, prachtige aankleding (ook de details die in de bomen hangen), moeilijkheidsgraad van de hindernissen en de diversiteit er van vond ik echt top! Bodem was perfect!