[SGW] Zelf cross maken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rivaldo

Zelf cross maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 12:27

Hoe kun je zelf een beetje voor afwisseling zorgen en je eigen 'cross' maken?
Heeft iemand een idee? :)

Sim

Re: Zelf cross maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:43

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 01:10

Heb van riet van ons dak (rietdekkers gingen nieuw riet op dak plaatsen en oude riet maken ze dan pakketjes van en die heb ik gebruikt) een hindernis gemaakt!

Vind m zelf wel leuk :))
Heb er voor het bedrijf even het bord achter gezet voor op de foto voor hun, maar die is nu weg. ;)

Afbeelding

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 20:28

wij hebben zelf dit (nog niet af):

Afbeelding
Afbeelding

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 20:34

Ik volg dit even, Ik wil ook even een paar hindernissen maken hier in de buurt ;)

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 13:33

Ik ben na de vakantie ook aan de slag gegaan. Ik heb nu autobanden aan een hindernispaal "geregen", twijfel wel bij deze hindernis over de veiligheid ivm de balken die nog rusten op een gewone staander. Heb een aantal laurierstruiken (met korting, in pot) gekocht bij tuincentrum en plaats die tussen 1 of 2 balken die weer op staanders rusten. We hadden nog 4 hondenhokken staan (oude) heb de dakjes er vanaf gehaald en wil die nu ergens op plaatsen. Vorige jaar werden bij ons alle fietspaaltjes langs de paden vernieuwd, ben naar die jongens toe gegaan en mocht er 25 meenemen. Deze heb ik door de midden gezaagd (lengte) aan de uiteinden (ongeveer 7 cm vanaf uiteinden), boven elkaar bevestigd op een platte staaf. Op de manier 5 setjes van 5 gemaakt en nu ben ik aan het verzinnen hoe ik ze kan stapelen en een standaard maken dat ze schuin komen te staan. Dikke boomstammen rechtop zetten, kleine strobalen stapelen. Ben nu bezig met een voertrog te maken. Heb vorig jaar veel foto's van deze hindernis gemaakt tijdens de cross in Broekelo. Heb nu een tekening gemaakt en zie dit als project voor de wintermaanden. O ja mijn vriendin had laats een hindernis van allemaal met gevulde wortelzakken. Ze heeft er wel een balk voor en achter gelegd en twijfelt wel over de veiligheid ivm het blijven haken van de ijzers in de mazen van de zakken. Heb ook een aantal puntjes gemaakt van 3 stammen, deze rechtop zetten in driehoek en dan twee balken erop. Zag deze hindernis laatst bij iemand staan en die had de bovenkant van de stammen uitgehold zodat precies de balken er iets in lagen. Ik dacht zo rond de 2 cm. Ik moet je wel eerlijk bekennen dat ik de stammen in het donker uit het bos haal, hihi :o :D Vorig jaar waren ze het bos bij ons aan het snoeien en heb toen gevraagd of ik 2 dennebomen mee mocht nemen, dit was geen probleem. De dennebomen heb ik de takken aan de bovenkant en gedeelte zijkant weggezaagd (zo blijven de takken onderaan en aan de zijkant aan de stam als een soort veeg/waaier) Bovenkant wel goed schuren ivm uitstekende punten. Denneboom in de staanders gehangen en jumpen maar. Nu gebruik ik de bomen, inmiddels ontdaan van de takken, als balk voor de puntjes of zo. Je kan best wel wat dingen knutselen, maar zorg er echt voor dat het veilig is!

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 13:49

Mijn vader heeft deze hindernis (smalletje) vorig jaar gemaakt:
Afbeelding
Hij is best simpel te maken. Die zijkanten (wit op de foto) verbind je door allemaal losse latjes. Hij staat nu op het crossterreintje van onze rijvereniging.

Verder wil ik nog eens een heg planten in de wei als crosshindernis. Maar onze paarden lopen er wel gewoon in, dus het moet er eigenlijk eentje zijn die niet giftig is, maar waaraan ze ook niet gaan eten. En boomstammen, ik zou niet weten waar ik die vandaan zou moeten halen bij ons in de buurt...

smeerpudzj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 16:20

je kan banden om een gewone hindernissen doen, of op de grond leggen.
tonnetjes op de grond leggen.
hegje, of riet.
strobalen
boomstam
houtwalletje van gehakt (haard)hout.
een kleed over een gewone hindernis
een zijltje op de grond als water..

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 16:26

wauw melanieB, dat lijkt gewoon professioneel!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 16:58

Thanks! :D

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:59

ik ga dit maar eens in de gaten huden ga binnenkort ook aan het knutselen.

magicrover kun jij eens foto's maken van jou hindernissen?

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:34

ik zal een poging wagen, kan even duren ivm verhuizing. kijk ook eens op de site van broekland oefencross staat veel op.

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:45

ok tnx ;)

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:34

ik heb laatst van een boer bij ons in de buurt allemaal autobanden gekregen.... kun je best leuk mee oefenen. heb ze weleens gewoon gestapeld van smalletjes tot wat breder enz. of gewoon op een normale balk 'geregen' en dan wel gewoon met staanders.
laatst ook eens een keer een dik piepschuimblok van 2m lang 30 cm hoog 40 cm breed gepakt en daar takkenbossen in gestoken (lekker licht dus makkelijk op en afbouwen. /neer te zetten)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:00

Wij hebben gewoon 2 bomen in de springweide, en een surfplank die tegen een stapeltje banden staat. Ook hebben we een hekje met 2 palen gemaakt, die ook als bezembak kan worden gebruikt (halve pallet). We hebben een dekzeil bij de Action gehaald in het blauw en die om 2 palen gerold zodat je hem kan versmallen en verbreden.
Verder hebben we niet.
Zal eventjes voor foto's kijken ;)

LiseFederer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:43

mistid schreef:
Wij hebben gewoon 2 bomen in de springweide, en een surfplank die tegen een stapeltje banden staat. Ook hebben we een hekje met 2 palen gemaakt, die ook als bezembak kan worden gebruikt (halve pallet). We hebben een dekzeil bij de Action gehaald in het blauw en die om 2 palen gerold zodat je hem kan versmallen en verbreden.
Verder hebben we niet.
Zal eventjes voor foto's kijken ;)

wil je mij ook wat foto's doorsturen ?
dank jee !

LiseFederer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:44

smeerpudzj schreef:
je kan banden om een gewone hindernissen doen, of op de grond leggen.
tonnetjes op de grond leggen.
hegje, of riet.
strobalen
boomstam
houtwalletje van gehakt (haard)hout.
een kleed over een gewone hindernis
een zijltje op de grond als water..

wil je foto's eens doorsturen naar mij
alvast bedankt!
x

LiseFederer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:49

magicrover schreef:
Ik ben na de vakantie ook aan de slag gegaan. Ik heb nu autobanden aan een hindernispaal "geregen", twijfel wel bij deze hindernis over de veiligheid ivm de balken die nog rusten op een gewone staander. Heb een aantal laurierstruiken (met korting, in pot) gekocht bij tuincentrum en plaats die tussen 1 of 2 balken die weer op staanders rusten. We hadden nog 4 hondenhokken staan (oude) heb de dakjes er vanaf gehaald en wil die nu ergens op plaatsen. Vorige jaar werden bij ons alle fietspaaltjes langs de paden vernieuwd, ben naar die jongens toe gegaan en mocht er 25 meenemen. Deze heb ik door de midden gezaagd (lengte) aan de uiteinden (ongeveer 7 cm vanaf uiteinden), boven elkaar bevestigd op een platte staaf. Op de manier 5 setjes van 5 gemaakt en nu ben ik aan het verzinnen hoe ik ze kan stapelen en een standaard maken dat ze schuin komen te staan. Dikke boomstammen rechtop zetten, kleine strobalen stapelen. Ben nu bezig met een voertrog te maken. Heb vorig jaar veel foto's van deze hindernis gemaakt tijdens de cross in Broekelo. Heb nu een tekening gemaakt en zie dit als project voor de wintermaanden. O ja mijn vriendin had laats een hindernis van allemaal met gevulde wortelzakken. Ze heeft er wel een balk voor en achter gelegd en twijfelt wel over de veiligheid ivm het blijven haken van de ijzers in de mazen van de zakken. Heb ook een aantal puntjes gemaakt van 3 stammen, deze rechtop zetten in driehoek en dan twee balken erop. Zag deze hindernis laatst bij iemand staan en die had de bovenkant van de stammen uitgehold zodat precies de balken er iets in lagen. Ik dacht zo rond de 2 cm. Ik moet je wel eerlijk bekennen dat ik de stammen in het donker uit het bos haal, hihi :o :D Vorig jaar waren ze het bos bij ons aan het snoeien en heb toen gevraagd of ik 2 dennebomen mee mocht nemen, dit was geen probleem. De dennebomen heb ik de takken aan de bovenkant en gedeelte zijkant weggezaagd (zo blijven de takken onderaan en aan de zijkant aan de stam als een soort veeg/waaier) Bovenkant wel goed schuren ivm uitstekende punten. Denneboom in de staanders gehangen en jumpen maar. Nu gebruik ik de bomen, inmiddels ontdaan van de takken, als balk voor de puntjes of zo. Je kan best wel wat dingen knutselen, maar zorg er echt voor dat het veilig is!

wil je me ook wat foto's doorsturen aub
alvast bedankt

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:16

kwam laatst deze hindernis tegen op een foto. Is ook wel te doen om zelf te maken toch?

Afbeelding

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:07

Dit topic lag al stil sinds 2009. Inmiddels loopt er een recenter hindernis-maak topic.
Daarom hier een slotje.