Heeft iemand een idee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mistid schreef:Wij hebben gewoon 2 bomen in de springweide, en een surfplank die tegen een stapeltje banden staat. Ook hebben we een hekje met 2 palen gemaakt, die ook als bezembak kan worden gebruikt (halve pallet). We hebben een dekzeil bij de Action gehaald in het blauw en die om 2 palen gerold zodat je hem kan versmallen en verbreden.
Verder hebben we niet.
Zal eventjes voor foto's kijken
smeerpudzj schreef:je kan banden om een gewone hindernissen doen, of op de grond leggen.
tonnetjes op de grond leggen.
hegje, of riet.
strobalen
boomstam
houtwalletje van gehakt (haard)hout.
een kleed over een gewone hindernis
een zijltje op de grond als water..
magicrover schreef:Ik ben na de vakantie ook aan de slag gegaan. Ik heb nu autobanden aan een hindernispaal "geregen", twijfel wel bij deze hindernis over de veiligheid ivm de balken die nog rusten op een gewone staander. Heb een aantal laurierstruiken (met korting, in pot) gekocht bij tuincentrum en plaats die tussen 1 of 2 balken die weer op staanders rusten. We hadden nog 4 hondenhokken staan (oude) heb de dakjes er vanaf gehaald en wil die nu ergens op plaatsen. Vorige jaar werden bij ons alle fietspaaltjes langs de paden vernieuwd, ben naar die jongens toe gegaan en mocht er 25 meenemen. Deze heb ik door de midden gezaagd (lengte) aan de uiteinden (ongeveer 7 cm vanaf uiteinden), boven elkaar bevestigd op een platte staaf. Op de manier 5 setjes van 5 gemaakt en nu ben ik aan het verzinnen hoe ik ze kan stapelen en een standaard maken dat ze schuin komen te staan. Dikke boomstammen rechtop zetten, kleine strobalen stapelen. Ben nu bezig met een voertrog te maken. Heb vorig jaar veel foto's van deze hindernis gemaakt tijdens de cross in Broekelo. Heb nu een tekening gemaakt en zie dit als project voor de wintermaanden. O ja mijn vriendin had laats een hindernis van allemaal met gevulde wortelzakken. Ze heeft er wel een balk voor en achter gelegd en twijfelt wel over de veiligheid ivm het blijven haken van de ijzers in de mazen van de zakken. Heb ook een aantal puntjes gemaakt van 3 stammen, deze rechtop zetten in driehoek en dan twee balken erop. Zag deze hindernis laatst bij iemand staan en die had de bovenkant van de stammen uitgehold zodat precies de balken er iets in lagen. Ik dacht zo rond de 2 cm. Ik moet je wel eerlijk bekennen dat ik de stammen in het donker uit het bos haal, hihi![]()
Vorig jaar waren ze het bos bij ons aan het snoeien en heb toen gevraagd of ik 2 dennebomen mee mocht nemen, dit was geen probleem. De dennebomen heb ik de takken aan de bovenkant en gedeelte zijkant weggezaagd (zo blijven de takken onderaan en aan de zijkant aan de stam als een soort veeg/waaier) Bovenkant wel goed schuren ivm uitstekende punten. Denneboom in de staanders gehangen en jumpen maar. Nu gebruik ik de bomen, inmiddels ontdaan van de takken, als balk voor de puntjes of zo. Je kan best wel wat dingen knutselen, maar zorg er echt voor dat het veilig is!