[SGW] SGW Maarsbergen - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

SGW Maarsbergen - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 16:27

Zouden er al bokkers terug zijn?
Ben benieuwd naar de resultaten!

starremans

Re: SGW Maarsbergen - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 16:33

ja ik :) had net ook al een topic geopend tegelijker tijd :)

ik had vandaag mijn M debuut in de paarden met vigoureux.
dresuur 183 (was trouwens erg laag gereden in het algemeen !!!)
springen 1 pech balke wat eigenlijk niet had gehoeven....
cross 1 langslopertje op de 1 na laatste sprong, een op op af sprong :)
ben dus erg tevreden en gewoon stipt binnen de tijd :D 1e winstpunt is dus binnen :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 16:35

We waren nagenoeg gelijk ja. :D

Keurig voor een M-debuut toch?
MB is niet een van de makkelijkste crossen in het M, dus je hebt niets te klagen!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 17:17

:wave: Ben al weer terug.
Dressuur ging erg lekker, heel erg goed gevoel alleen geen punten gezien.
Voor het springen heb ik Rob nog even gesproken en geprobeerd niks te doen, zaten nette stukken tussen maar toch 2 balken. Geen verkeerd gevoel verder.

De cross ging vervolgens ook echt super!! Ze pakte echt heel goed aan, liet zich netjes inhouden en alles. Tot het pad naar 13 toe. Dat was eerder de coffin, nu is de greppel uitgegraven tot een vieze kijkerige plas. Het pas liep bergaf, Nick ging langzaamaan harder lopen en ik ben te laat gaan remmen. Had in draf over de eerste balk gewild, dit werd echter een grote onhandige sprong en een soort kijk-weiger sprong voor dat watertje, waar ik netjes in geland ben. Einde wedstrijd.

Dikke pech, te hard gereden... Maar eigenlijk geen slecht gevoel hoor...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 17:32

Ach jee, wat jammer Marije! Zonde dat je zo je seizoen moet afsluiten.

MB was voorlopig je laatste wedstrijd toch?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 17:33

Nat pak dus Nick? Nou ja, het was warm genoeg vandaag :D

In elk geval ging je springparcours goed :-)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 17:45

Ik ben er ook weer. Heb in het L paarden gestart.

Dressuur ging eindelijk weer eens fijn, helaas ook geen punten gezien, het duurde vreselijk lang. Er waren om half 5 nog geen punten bekend van geen enkele L ruiter.

Springen was hij wat mat en hangerig, daardoor 2 balken. Toen hij ineens in de gaten had dat er gecrosst werd, begon hij beter te springen.

Daarna richting de cross. Zag zelf nogal tegen 9 op. Een dik smalletje van een afgezaagde boom. Vond het lijntje best heftig voor de L. Maar Undercover sprong alsof het niets was. Heb een lekkere cross gereden en paard was zeer enthousiast. Daardoor een beetje te snel. Lees 27 sec voor de ideale tijd. En voor mijn gevoel niet eens gek gereden, vooral met dit weer wilde ik hem niet te gek laten lopen. Kwam mijn voorganger nog achterop bij de Grindhoeve ( hindernis waar Nickeltje een nat pak ging halen). Gelukkig geen last van haar gehad. Ze ging super netjes aan de kant. ( had het idee dat het ook een bokker was)

En ook onze 6e L cross is weer foutloos. Gaat hard met de puntjes zo.

Mooi M debuut gelezen en Nickeltje, heb je een stuk zien gaan, je ging echt mooi! Balen van je val.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 17:51

Gefeliciteerd Tientjeh

(helemaal over het verslag van Starremans heengekeken :oo)
Gefeliciteerd met je succesvolle M-debuut, eerste WP is binnen inderdaad :-)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 17:53

Lekker Tientjeh!! Dat smalletje was inderdaad sneaky. Top van je foutloze rit!

Simmie, dit was inderdaad de laatste cross voor een jaar ofzo... Maar heb ondanks dit natte pak toch wel een heel lekker gevoel over het hele eind tot aan die val.
Kan er inmiddels eigenlijk wel om lachen!

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:10

tientjeh schreef:
Kwam mijn voorganger nog achterop bij de Grindhoeve ( hindernis waar Nickeltje een nat pak ging halen). Gelukkig geen last van haar gehad. Ze ging super netjes aan de kant. ( had het idee dat het ook een bokker was)

Dat was ik :o , Heb er zelf altijd zo'n hekel aan als mensen niet opletten of aan de kant gaan, maar ik werd echt verrast door jou, was geen poster die even waarschuwde dat je er aan kwam..... Maar het is gelukkig goed gegaan.

Ik heb gestart in de M paarden en in de L.

M paard dressuur 194 en 4e plek, springen 1 balkje, en de cross foutloos en ruim binnen de tijd, dacht zelf dat ik wat te langzaam was, normaal zitten we precies rond de optimale tijd of iet erover heen, dus dit was wel een verrassing!
Uiteindelijk een 4e prijs.

L paard ging in de dressuur wel aardig, maar dat vond de jury niet, dus 161 punten, springen foutloos, en de cross 3 weigeringen. Ze was in het begin wat kijkerig, maar aan het einde pakte ze super aan!

Al met al een lange maar fijne dag!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:36

Ik zie een aantal goeie resultaten, gefeliciteerd.

Nickeltje, wat balen zeg... maar je hebt iig een goed gevoel!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:54

goed gedaan starremans, Ilse en tientjeh.

Jammer Nickeltje, maar goed gesprongen!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:00

Ik ben ook alweer een tijdje terug.
@Nickeltje: Balen dat je een nat pak had! Maar gelukkig toch een goed gevoel eraan over gehouden.
@Tientjeh: Jullie gaan lekker! Gefeliciteerd met je foutloze rit!
@Starremans: Dat vind ik toch erg netjes voor een M-debuut! En het stond zeker niet gemakkelijk.
@Ilse: Gefeliciteerd met je prijs in het M! En fijn dat die in het L later ook lekker aanpakte!

Ik had een minder geslaagde dag. Heb alweer de bodem bekeken, wordt nu toch wel erg moe van mezelf :( Eerste 3 hindernissen pakte Nika weer als vanouds aan, voor hindernis 4 wil ik haar netjes opvangen, dramt ze door, struikelt ze en daar lag ik weer. Ik had het echt even helemaal gehad. Tijdens het vallen ook weer op mijn hand terecht gekomen, dus die is ook weer flink dik en blauw. Die heb ik dus maar gelijk in de arnica gedaan in de hoop dat het snel weer wat afzakt.

Verder vond ik het weer een erg mooie cross en baalde dus dubbel zo hard dat ik niet verder mocht.
Voor degene die morgen nog gaan, vergeet geen fiets mee te nemen en genoeg vliegenspray!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:18

Gefeliciteerd Starremans! Super M debuut hoor!
Jammer van je val Nickeltje, maar je kan er iig zelf om lachen :) Fijn dat het springen weer lekker(der) ging!
Gefeliciteerd met je winstpunten Tientjeh!
Gefeliciteerd met je prijs Ilse!
Balen Benthe! Kan me voorstellen dat je flink baalt :(:)

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:35

benthe dikke knuffel voor je.!! :(:) :(:) :(:)

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:55

Nick en J_N; balen zeg van jullie val :(:)
SM; dat klinkt als een goed debuut, top hoor :j
Tientjeh; super hoor, wordt nadenken over de M ;)
Ilse; proficiat :) Heel goed!

Nog bokkers die wat B-hindernissen hebben gezien? Ik mag morgen en ben erg nieuwsgierig :)

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:58

Ik ben vandaag ook gestart in het L paarden en niet zonder succes, namelijk een eerste prijs :D.

Dressuur ging erg fijn, 209 punten en bovenaan. Springen ging voor mn gevoel helemaal niet fijn, was zelf veel te zenuwachtig waardoor ik veel te veel begon te prutsen. Balkje op 6, mn eigen schuld.
Toen de cross in. Vorige week in Vlietland koppie onder gegaan in de waterbak, dus ik had nogal last van spanning ;). Water ging toch erg fijn, dus daar was ik erg blij mee. Fredje leek wel wat vertrouwen kwijt te zijn, want we kwamen toch niet helemaal mooi in ons ritme als anders en wat af en toe toch een beetje aan het loeren, terwijl ze dat nooit gedaan heeft. Uiteindelijk wel foutloos gecrosst, dus ben maar weer erg trots op Fredje :D

Jantine; Had je al ff heeeel snel wat gezegd, maar super van je foutloze cross hoor! Volgens mij had jij 182 punten in de dressuur, but don't shoot me if I'm wrong.
Benthe; Stond jij niet naast mij met de trailer? Toen jij begon over je gebroken hand ging er pas na een tijdje een belletje rinkelen....
Nickeltje; Heb je zien teruglopen naar de trailer, en aan je kleren te zien kon ik al wel raden dat je was gevallen :(:)
Starremans; Gefeliciteerd met je goede debuut!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:02

Gefeliciteerd Starremans :)) Gaat hard zo ! Foto's :D ?
Marije jammer van je val ! Maar fijn dat je wel een goed gevoel hebt !
Tientje gaat ook super hard haha
En Ilse, super zeg 4de prijs

Benthe wat balen zeg.. zeker nu je hand weer dik is !

Wow IndianSummer, 1e plaats ! Toch wel heerlijk na Vlietland zeker :j

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:20

Voor het eerst bij Maarsbergen, lekker (te) relax langs de watersprong gezeten.
Zag vanaf nr 102 de combinaties voorbij gaan.
Afbeelding
Afbeelding
Frans

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:24

dat is jammer, ik had nummer 101.

Welke fotograven waren er eigenlijk?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:51

J_N, wat zuur zeg... sterkte met je hand!

IS: wow!! Gefeliciteerd!!!

Morgen ben ik er met mn zusje voor de oefencross, ik hoop van degenen die een beetje bij haarin de buurt rijden wat foto's te maken.

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 22:21

hoow ik moet ook morgen maar had me zadel op laten vullen en kon hem vandaag pas halen (was wel eerder klaar maar ik kon zelf niet eerder) ligt die me daar een partij slecht!!!

gelukkig kan ik een zadel van een stalgenoot lenen :)

nickeltje: hoelaat start je zusje ? :D misschien zie ik je nog wel

starremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 23:43

gefeliciteerd ilse +:)+ gaat fijn zo te horen !!!
zonde dat waka zo kijkerig is op de crosshindernissen, het springparcours kom je toch meestal wel foutloos door ?

voor degene die morgen moeten : Succes en indd fiets en vliegenspray zijn geen overbodige luxe :)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 08:22

Zusje start in de buurt van 14u, dat staat in het starttijden topic.
Wij zitten ongeveer een half uur van de wedstrijd dus nu nog relaxed thuis. Nickje heeft geen dikke benen of wat ook overgehouden van gisteren, dus das allemaal goed.
Ik hoop dat zusje (en anderen hier ook natuurlijk) vandaag wel de finish halen!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 09:13

Ik heb vrijdag HC meegedaan in de L. Omdat het springen de laatste tijd niet zo goed ging vind ik het geen goed idee nu M te starten. De dressuur ging lekker, helaas vond de jury het maar 177 punten waard. Daarna snel de cross gelopen. Ik had maar weinig tijd dus moest snel doorlopen. Nergens alternatieven dus ik hoefde ook niet lang na te denken. Mooie cross! Het lastigste stuk leek mij het lijntje bij het eerste water: De dikke boomstam voor het water vond ik nogal hoog, met wat kijkerigs eronder waardoor je paard mogelijk erg terugkomt en dan wordt zo'n hoge hindernis lastig. Dan de boomstam vlak na het water, soms krijg ik Otto moeilijk in galop in het water en uit draf is zo'n hindernis toch nogal hoog. En daarna het hondehok onder de hoogzit, die hebben we al eens eerder gesprongen maar het blijft een lastige hindernis.

Na het crosslopen snel opzadelen en naar het springen. Gauw even losspringen en al snel het parcours in, het was wat ingelopen. En we waren FOUTLOOS !!! *\o/* Al het trainen en lessen van de laatste tijd heeft zijn vruchten afgeworpen! Nu maar hopen dat we het vol kunnen houden.

Tijdens het losrijden voor de cros gezellig met JN gekletst die voor mij was. Toen van start. Otto had er zin in maar moet de eerste hindernissen toch altijd even op gang komen. Het ging goed tot de boom voor het water. Daar keek hij wat op en kwam terug waardoor we een stop hadden. Bij de tweede keer aanrijden sprong hij wel. In het water wou hij wel galloperen en de boomstam na het water en het hondehok waren geen probleem. Verder de hele cross heerlijk doorgekomen. Hij begint gedurende zo'n cross steeds lekkerder te lopen. De lange stukken lekker hard gegallopeerd en geen problemen meer met de hindernissen. Uiteindelijk waren we 4 sec. na de optimale tijd binnen, en dat met een weigering.

Al met al erg lekker gereden. Ga de komende maand even aankijken of het springen goed blijft gaan en dan hoop ik dit jaar toch weer een paar keer in de M van start te gaan, mogelijk Wieringerwerf al.

Wat ik een mooi crossmoment vond: ik hoorde via de luidspreker dat JN voor mij gevallen was. (dat was niet zo mooi natuurlijk) Daar was ik van geschrokken en bezorgd of ze zich bezeerd had. Dus toen ik langs reed vroeg ik of ze OK was. Maar JN stond naast haar paard mij aan te moedigen! Dat vond ik heel tof van haar.

@ tientjeh: Gaat lekker zo, in de L. Ik snap wel dat je te snel was, ik zat zelf met een weigering nog maar net over de tijd. Er zaten lekker lange gallopeerstukken tussen.
Ik heb LeukOpDeFoto zien staan, de foto's staan al online.

@ Nickeltje en Jipje_Niekje: :(:) Erg jammer van jullie val. En voor jullie allebei was het een afsluiter… Jammer dat je er tegenwoordig meteen uit moet na een val, anders had je nog lekker de cross uit kunnen rijden.

@ Starremans: Goed gedaan, gefeliciteerd!

@ ilse18 en IndianSummer: gefeliciteerd met jullie prijzen.

@JAZZ4ff: Hee wat leuk, dat ben ik op de eerste foto. (2e poging op die boomstam voor het water) Bedankt!

Mensen die vandaag aan de beurt zijn: Veel succes!