ijsselsteyn ging super.. na de dressuur had ik 58 strafpunten.. Springen ging foutloos en cross was ook foutloos.. reed in 5.35 minuut en optimale tijd was 5.36.. Zelfs de punt nog gesprongen waar ik eigenlijk alternatief wou maar ze pakte zo goed aan in het begin dat ik maar gewoon geprobeerd heb met goed resultaat.. Hoor morgen hoeveelste ik ben geworden, ga nu op verjaardag.. morgen uitgebreider verslag dus
Koekie liep al veel lekkerder in dressuur dan vorige week. Ik had 48 strafpunten, weet niet hoeveel punten dat is, maar een 4de plek.
Springen ging ook al weer beter, al blijft hij wappers maken. Na hindernis 4 moest je scherp naar rechts, maar Koek wilde naar links en ik kreeg hem niet rechtsom gedraaid, dus toem kruiste ik mijn eigen lijn. Toen een balk op de laatste, dus 8 strafpunten, al weer de helft van vorige week
Cross was pittig voor de B, maar wel eerlijk. Puntje schoot hij meters van tevoren al voor opzij, dus daar heb ik een weigering voor gekregen en daarna over het alternatief. Grote afsprong met dikke boom erna nam hij weer zo'n enorme jump, zodat ik geen 2 galopsprongen meer had, maar al zowat óp de boom zat. Eeven beloond, rondje gereden en toen ging het goed. Water ging super, gastank, stekelvarken, andere afsprongen ging ook allemaal prima en ik heb bijna alles uit galop gedaan. Toppie van het Koekiemonster!!! Hij leert zo veel en hij doet zo super zijn best! Heb nog wat foto's, zal ze vanavond plaatsen.
Luxket, goed gedaan!! Zal je vast prijs hebben, want er waren veel problemen in de cross.
Heb ook nog een meisje met een pony heeeel akelig zien vallen, was er echt even goed beroerd van.
ik ben ook weer terug en heb een geslaagd dagje achter de rug!
dressuur iets te lang losgereden waardoor ze niet echt zin had om die proef nog te doen maar goed, blijven optimistisch Begon goed tot de galop waar ze naar mijn mening haar tong over t bit gooide maar goed iets te grof gereageerd maar was bang dat ze de ring uit zou springen. Daarna weer heel lief en braaf gereden dus op zich nog wel tevreden . Jury had overigens uitermate goed gejureerd want kon het volledig eens zijn met de punten ik had 181 punten.
Toen springen ik wilde heel graag minder dan drie balken en lospringen was ze verrassend rustig. Tot op t laatst waar ze finaal over de staander van de oxer sprong en haar springschoen aan gort sprong maar ach daar zijn die dingen voor Bescherming en vlak voordat ik de ring in moest steigerde ze nog eens heel vuil maar in de ring was ze heel fijn te regelen en ik was foutloos! na klein foutje van 4 naar 5 ging bijna links maar moest rechts en kwam toen niet helemaal lekker voor 5 maar ze redde zich heel braaf (superpony )
Starten voor de cross duurde echt onwijs lang ruiter voor mij was al vrij lang weg komt de starter eindelijk terug zegt hij nog 3 min. ik nog vragen mag t niet eerder maar reageerde hij niet op mijn pony was al niet meer te houden. en toen ik eindelijk nog nog 1 sec had stond ze achterstevoren maar echt heerlijk gecrosst en foutloos en 5.35 was mijn tijd dus heel optimaal had nog wel voor de laatste hindernis ff gestapt.
En toen kwam ik na parcours voor morgen te hebben gefiest in de tent bleek ik gewoon 6e te zijn! dus paar mooie sokken en leuk bekertje
Dressuren ging heel fijn, had 197 punten(6e plaats), springen was ik foutloos, moest er flink aan rijden maar hij ging wel fijn. Ging fijn van start in de cross, bij 3 dacht ik dat cyr daar op zou kijken maar die ging heel netjes. Op 4 het puntje had ik een stop, ik had daar eigenlijk net een beetje extra moeten rijden, na de stop alternatief gedaan en dat ging wel goed. Daarna heel goed met mn been er aan gereden en toen ging het super de rest van de cross! Was heel blij dat ik weer rond was. Was heel erg tevreden en trots op Cyrano.
luxket: je had idd prijs geloofd dat je 3e ofzo was in jouw ring!
Nickeltje: bodem was overigens nog erg goed vond ik Sommige bochten van de bospaden wel iets mul, maar dat gaat wel, en het gras is eigenlijk helemaal niet zo erg kapot gereden vandaag, dat valt echt heel erg mee! Staan leuke hindernissen tussen voor de LMZ!
Vera: netjes! gefeliciteerd met je prijs Zag je nog voorbij komen in de cross bij 12AB, zag er goed uit!
Yvonne: Dat kost inderdaad winstpunten, veel mensen met een onvoldoende zag ik inderdaad ook al.. Ik had dit keer wel een voldoende, gemiddeld precies een 6,0.
Ook even mijn verslagje: Dressuur vond ik zelf niet heel erg goed gaan, was een braaf proefje maar met wat teveel spanning, resultaat 192 punten en stond daarmee in de middenmoot. Springen ging best fijn, foutloos rondje
En in de cross pakte Velvet zóó enorm fijn aan! Heb expres heel rustig gereden, ze moet eerst leren wachten, het gas werkt goed genoeg. Hindernis 3AB heb ik expres heel rustig gereden, omdat Velvet anders echt van die enorme wappers maakt op afsprongen. Maar dat deed ze eigenlijk boven verwachting, had haar flink teruggenomen voor B en ze liet zich keurig zakken Punt bij 4 sprong ze ook goed, al keek ze wel even raar (ze heeft pas een paar keer puntje bij Rob gesprongen en die is ook nog eens heel anders dan deze). Stekelvarken keek ze nog niet eens naar en ze zo zonder problemen in een rustig drafje de waterbak in Uiteindelijk foutloos gefinisht, weliswaar een minuut over de optimale tijd, maar met een super gevoel!
Zit weer zo'n irri natural mijn fototopic te verzieken, bah wat heb ik daar een hekel aan! Laat die d**s maar eens op Koek komen rijden met een halster, dan piept ze snel anders.
Ach ja, gelukkig genoeg mensen die het er wel goed uit vinden zien, je gaat dan toch even twijfelen aan jezelf. Maar als ik zie hoe goed Koekie zijn best doet en met sprongen vooruit gaat, kan ik toch niet zo verkeerd bezig zijn.
je gaat toch geen waarde hechten aan het oordeel van zo iemand? Met alle respect, als je nog nooit een crosshindernis van dichtbij hebt gezien, moet je gewoon je mond dicht houden. Als Rob, of iemand als Crosskip hier (noem maar een zijstraat) wat gaat roepen, dan zou ik het me wel aantrekken, maar zo'n muts absoluut niet.
nou hier mijn verslag dan.. Om half8 vanuit deurne vertrokken om om 8 uur in ijsselsteyn te zijn.. rustig betaald en schroeven gedraaid.. Met losrijden dressuur was ze opzich wel fijn, af en toe links wat vast houden.. Proef opzich ging netjes en mevrouw kan goed stappen dus wou fijne middenstap laten zien.. Iets te veel been waardoor ik 2 drafpassen kreeg ballen dus.. toen bij e afwenden en stap ging goed maar halverwege gooit ze d´r hoofd in de lucht daar ging me goede cijfer.. b rechterhand en draf wel weer fijn.. Verder wel fijn gereden...
Krimhie op de wagen gezet en rustig cross gaan lopen.. Had besloten het alternatief bij de punt te nemen omdat ik twijfelde of ik er over heen zou komen.. verder gelopen en toen parcour gelopen.. om 1 uur rustig los gaan rijden moest om half 2 springen.. Paar sprongetjes gedaan en toen parcour in.. Ging opzich fijn, in het lijntje van 7 naar 8 trok ze aan waardoor de 5e galopsprong wat klein werd en ze echt opsteeg.. ik teveel naar voren zat en tand door me lip.. verder wel helemaal foutloos en fijn gevoel.. toen naar de dierenarts keuren... had hartslag van 72.. 2 x boomstammetje gesprongen en toen de cross in..
Ze pakte echt super fijn aan.. hindernis 1 fijn, 2 fijn, 3 fijn en 3 b ook zonder twijfelen naar beneden.. toen twijfelde ik zal ik de punt wel doen? die keuze is door omstanders gemaakt, ze gingen allemaal aan de kant zodat ik punt kon springen en eigenlijk niet alternatief meer kon dus maar door gereden met goed resultaat.. zonder twijfel over de punt en ik helemaal blij verder ook super braaf water zo in, egel zo gesprongen, ze wou zelfs over die varkensstal na de egel waar we er links langs moesten. gelukkig wel links er langs toen verder door en alles super braaf.. Laatste ook goed en in hoog tempo door naar de finish.. Ik rij nog steeds zonder klok en hoorde dat ik in 5.35 gefinisht was dus mooi resultaat... "Toen keuren en hartslag was 66 kreeg nog te horen of ik wel al gecrossd had zo rustig als ze daar al weer stond na 5 minuten uit de cross te zijn..
Ben uiteindelijk 4e geworden met een 7.25 voor mijn stijl en mag nu dus L starten ben echt tevreden..