[SGW] SGW beenbescherming

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

SGW beenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 10:38

Na eventjes op zoek te zijn geweest, kom ik er nog steeds niet uit.

Op dit moment heb ik CC-boots, als crossbeschermers. Voor mijn paard voor maat M en achter maat L. Voor mijn idee zit dit mooi en sluit het goed aan. Alleen nu komt een maar.....

De laatste tijd tijdens crosstrainingen en crossen merk ik dat de beschermer linksachter zijn eigen 'leven' gaat lijden. Hij zakt niet af, maar kan wel draaien, zodat ik dus de harde plaat niet meer aan de voorkant heb zitten, maar aan de zij of achterkant. Ik heb niet het idee dat het eraan ligt hoe strak ik ze vast doe. Want wanneer ik ze voor mij idee haast te strak heb om eventjes te testen, zijn ze binnen 5 minuten weer gedraaid. Het gaat ook alleen om linksachter.

Heeft iemand een idee hoe dit mogelijk is en of het aan het merk beschermer kan liggen? dat een ander merk toch een betere pasvorm zal hebben voor mijn paard? ( het gaat om een paard van 1.66 met smalle beentjes). of heeft iemand de gouden tip, dan hoor ik het graag Vork

Sim

Re: SGW beenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:56

Ik hoor dit vaker van mensen die de CC-boots voor hun paarden gebruiken. Ze draaien idd en zakken ook af bij sommige paarden.
Zelf heb ik er geen ervaring mee.
Ik heb nu de Styles, fijne dingen en geen problemen mee. Voorheen had ik NEW's, ook goeie beschermers die nog nooit gedraaid/afgezakt zijn.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 10:58

Simmie: bedankt voor je reactie. Dus CC-boots staan er wel om bekend dat ze draaien? Het is bij mij dus alleen maar bij het linkerachterbeen en daarom vroeg ik me af of ik dat dan niet heb met andere beschermers.

De Styles en NEW's hebben ook een iets ander model van de achterbeschermers geloof ik?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 11:01

Het model (zeker de NEW's) verschilt zeker wel al vind ik dat de CC-boots en de Styles wel iets van elkaar weg hebben.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 11:02

Oke, want dat vraag ik me dan af, of ik niet hetzelfde probleem ga hebben met een andere beschermer.

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 11:05

Ik heb hetzelfde met mijn CC-boots.
Ik heb de plaat in de beschermer verwarmd met een fohn, en daarna licht gebogen, zodat het wat ronder loopt (tip van Canter).
Nu blijven ze wel goed zitten!

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 11:05

Kan inderdaad aan het merk beschermer liggen. Volgens mij heb ik het vaker gehoord bij de CC boots.
Wat je zou kunnen proberen is talkpoeder in de beschermers doen voordat je ze omdoet.
Heb ik vorig jaar bij een Belg gezien in Varsseveld. Hij deed het tegen het afzakken, ze worden stroever aan de binnenkant. En ook als er eventuele wondjes zaten, dan werd het direct wat ontsmet was zijn redenatie.

Kan geen kwaad om het eens te proberen....

Volgens mij kun je ze ook wat meer passend maken door ze in warm water te doen en daarna om het been van het paard, dan vormt zich de plaat in de beschermer iets meer. Volgens mij heeft Scum dat ook gedaan bij hun CC beschermers, moet je haar maar even vragen. Edit... zie bovenstaande post!

Zelf heb ik de NEW beschermers, daar heb ik geen problemen met zakken of draaien.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 11:07

Dus je hebt de harde plaat even gefohnt en wat ronder gebogen?

Crosskip: Ik kan dat met de talkpoeder inderdaad wel even proberen.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 11:34

Ik heb dat inderdaad ook wel gehoord van de CC's. Ik heb de NEW's Lightweight en die blijven perfect zitten Ja

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 12:25

Ik had eerst de CC's die draaiden heel erg en zelfs zo dat mijn paarden er wondjes van kregen.
Nu heb ik de NEW's met bont en die draaien ook. Gelukkig zit er bont in en krijgen ze geen wondjes. Ik ben nu heel erg aan het zoeken naar beschermers die niet draaien. Ik probeer ze de volgende keer wat hoger vast te maken. Na het springen trek is ze nog altijd wat strakker, maar tot nu toe heeft het nog niet geholpen.

Miky0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 13:54

Trouwens dit is het duizendste topic over Beenbescherming.. Niet handig om het een keer op te nemen in de FAQ's.. En dan onder het mom van (paard/mens/sgw)UITRUSTING ofzo?

Ik heb trouwens Styles.. goede dingen, nog nooit problemen gehad

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:43

Klopt dat de CC's draaien. Volgens mij was het Bitwise's uitvinding om ze met een fohn te verhitten en ze zo passend te maken Haha!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:55

Klopt, ik geef de tip graag door. Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:08

Miky0 schreef:
Trouwens dit is het duizendste topic over Beenbescherming.. Niet handig om het een keer op te nemen in de FAQ's.. En dan onder het mom van (paard/mens/sgw)UITRUSTING ofzo?

Ik heb trouwens Styles.. goede dingen, nog nooit problemen gehad

er staat al eea in de FAQ meen ik (op de wiki) maar het kan altijd uitgebreid worden Ja

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:17

Dan maakt ik meteen van de gelegenheid gebruik om te vragen of iemand goede/slechte ervaringen heeft met CSO?
Ik ben van plan om de beschermers te kopen (CSO beschermer 1680D)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:41

CSO? Ken ik niet.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:45

Cothing Sportswear Outdoor
Citaat:
Ontworpen voor training en samengestelde wedstrijden zijn deze peesbeschermers, ogelofelijk licht maar toch zeer stevig. In dik neopreen bekleed met nylon verstevigd en met een gel gevuld tussenstuk langs de pezen hebben ze een hoog schokdempend vermogen. Nubuck rand. Buitenzijde in 1680 deniers ballistisch nylon,uitengewoon stevig en waterdicht. Goed aansluitend, zorgen ze voor een optimale bescherming van uw paard, vermijdhet binnendringen van water bij oversteken van een doorwaadbare plaats en daardoor voorkomt het schuren. Sluiting met drie klittenbanden.

Staat in de Ekkia van vorig jaar op pagina 343

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:49

Die gids heb ik geloof ik weggegooid.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 19:55

Haha okee

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:53

renskek schreef:
Ik had eerst de CC's die draaiden heel erg en zelfs zo dat mijn paarden er wondjes van kregen.
Nu heb ik de NEW's met bont en die draaien ook. Gelukkig zit er bont in en krijgen ze geen wondjes. Ik ben nu heel erg aan het zoeken naar beschermers die niet draaien. Ik probeer ze de volgende keer wat hoger vast te maken. Na het springen trek is ze nog altijd wat strakker, maar tot nu toe heeft het nog niet geholpen.

Rens, volgens mij zijn jou beschermers ook wat te groot, je mag mijn style's wel eens passen, want deze zijn echt nog nooit gedraaid of afgezakt.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:14

Ik heb style's en dezen blijven gewoon goed zitten Lachen . Helemaal geen last met draaien of afzakken.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:55

Ik heb ook de styles, en die zitten super.
Tape ze ook niet vast en nog geen enkele velcro heeft losgelaten tijdens een cross.

Heb wel van CC de springschoenen. Draaien ook niet, maar na 1 jaar geheel aan splinters.
Iemand daar nog een goed alternatief voor?

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:04

Ik heb ook de styles.. Nog nooit geen problemen mee gehad.. Gebruik daarbij de Kentucky neoprene springschoenen

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:31

Ik wil ook graag cross peesbeschermers. Lijkt me vooral voor de achterbenen beter. Die kogelbeschermers zijn ook alleen maar tegen het strijken...
En is er ergens ook een goede grote maat springschoen te koop? Ik heb vrijdag van de rubberen gekocht (dat was de enige in xl) voor tien euro en zaterdag na de cross zat er een gat in waar een muis doorheen kan! haha

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:37

Bvw; Ik ben 2 jaar op zoek geweest naar passende springschoenen. Uiteindelijk kwam ik erachter dat dezelfde die ik al had nog steeds gemaakt worden. Heb ze dus opnieuw besteld bij Divoza in een extra grote maat (en ook nog eens blauw!)