Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:57

zo jammer madelene :( wel goed dat hij onmiddellijk terug goed aanpakte.
Die conditie begrijp ik maar al te best. Vorig jaar ben ik in anzegem voor de eerste keer gestart. Daar heb ik 2 weigeringen gekregen omdat ik geen kracht meer had om te duwen. Als we dan aan de finish kwamen waren zowel mijn paard als ik zelf op. Vandaar dat ik dit jaar begonnen was met conditie training en ook loop training voor mezelf.

Ik hoorde vertellen dat het parcours in d*iepenbeek erg ingewikkeld was en op sommige punten zelf gevaarlijk ivm met kruisen van elkaars paden. volgens wat ik gehoord had kwamen 2 ruiters vaak elkaar tegen op de punten die ze moesten kruisen.

Ik heb mij opgegeven om te schrijven voor de dressuur in deurle op zondag.
Zo heb ik er toch nog een beetje mee te maken :)
Ik heb vroeger nog geschreven op dressuurwedstrijden en vond dat wel interessant zeker die hogere proeven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 10:51

Ik twijfel nog. Zou het heel graag doen, aan de andere kant is het wel de zoveelste zondag in september die vol gaat zitten, de dagen voordien staat al iets op de planning.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 11:12

ik zou zo wie zo op zondag toch gaan :) vandaar dat ik me aangemeld heb :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 11:47

Of ik moet eens kijken om het fototoestel mee te krijgen, dan maak ik weer foto's/filmpjes die dag :)*

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:05

volgens mij is in deurle op de zaterdag het L zoals ik het zag op de website http://www.eventingdeurle.be/#!agenda/c209n
ik sta in ieder geval op de deelnemerslijst!

en het was inderdaad fiks cirkelen in diepenbeek. vooral in de OCC...op3 punten tegelijkertijd kwamen er ruiters over het springterrein heen.
zelfs nog bijna een aanvaring gehad met een hindernisjury die daar op het pad stond bij de springring (die flinke) hij was aan het briesen dat ik moest kijken, maar ik kwam ogen te kort >;)
op een gegeven moment kwam hij zelfs in mijn richting gelopen om mij de wind van voren te geven, ben maar omgedraaid en verder gelopen...rare vent :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:47

@PP, bedankt voor de link van de cross-stage! Zou ontzettend graag gaan maar helaas heb ik dan nog geen transport ;( Trailer wordt pas eind september geleverd en 4 oktober examen voor mijn BE.

Ik stond trouwens op een reservelijst voor een clinic bij Manolo Mendez (FEI level 3 jurylid) en kreeg vandaag mailtje dat ik daar ook naartoe mag als ik wil, er zijn nog plekjes vrij. Helaas moet ik dat om diezelfde reden laten schieten... Toen de inschrijving open ging was alles gelijk volzet met een serieuze reservelijst, en nadien is mijn transport in duigen gevallen dus was dat eigenlijk beetje vergeten. Aaaargh! Op zo'n momenten baal ik alsnog dat ik mijn BE niet in augustus heb kunnen doen, een trailer huren of lenen was nog een optie geweest. Maar heb nu even écht geen zin om €120 huur + benzinekosten uit te geven om transport te huren :o Voorbije maanden zijn duur genoeg geweest.

@ madelene: de club heeft me net gevraagd of ik op 11/9 mee wil naar Deerlijk als schrijver, dus ik ga me daar maar nuttig maken :)

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:54

Gaan er nog meer naar deurle??? zoals het er nu naar uitziet heb ik geen vriendin die mee kan, en af en toe een beetje hulp is wel fijn.
zien we tegen die tijd wel als de tijden bekend zijn, is alleen maar proef voorlezen, en een kruisje opzetten bij het losspringen. De rest lukt me wel.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:47

Graag hoor maar ik kan enkel op zondag. Zaterdag ga ik naar het veijsprinegen gaan kijken :-)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 23:28

Moooh Varekaj, das dus het provinciaal tornooi vlakbij mij! Ik woon ook in Deerlijk. :P Luxor staat er niet zo heel ver van. Het bos daarbij zijn de Gavers waar ik heel veel gewandeld heb met Shuddy! ;)
Zijn ook op de terreinen van de vlp-club waar ik lid ben. :) Allez 't gaat dr niet echt op zijn maar zo meer op de velden ernaast van de boeren denk ik. 't Is alleszins al zo geweest.
Ik zal ook eens gaan spieken op het tornooi. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 23:56

Haha juist, niet aan gedacht dat dat jouw kan op is! Ik weet nog niks specifiek, voor- of namiddag maar dat komt nog wel. Is een keer iets anders dan zelf rijden.

Ik heb groen licht gekregen van de stalbaas om af en toe hun piste al te gebruiken tot de paarden er op stal gaan voor de winter. Zo blij! Geen gedoe met oneffen bodem, lang gras, putten ontwijken. Gewoon weer goed kunnen lessen! Moet er wel een vergoeding voor geven maar dat heb ik er voor over. Kan eindelijk weer aan de slag, Icaro kreeg al wat veel spekjes :')

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 08:15

Eindelijk eens goed nieuws dan Varekaj!
Was die clinic in Zingem? Had daar toch ook iets zien passeren van een clinic :) Ik weet dat ze vaak proberen om jury's van Oost-Vlaanderen op het provinciaal in West-Vlaanderen te laten jureren en omgekeerd, ik vind dat ook een goed systeem!

Ik vertrek na het tornooi nu zondag voor 10 dagen op reis, daarna kan ik nog 2x rijden en dan is het provinciaal kampioenschap in Aalst. Dat is dicht bij jou he Varekaj? Ga wel mijn paarden 2x laten rijden in de periode dat ik weg ben, zodat ze toch een beetje voorbereid naar het provinciaal gaan :P Het is niet zoveel maar uiteindelijk hebben ze nu wel al genoeg wedstrijdritme en de proeven zitten er goed in dus dat moet wel lukken.

En nog een dikke proficiat Winnie!! *\o/* *\o/*

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:42

Heel spannend winnie, heel veel succes alvast :D!

Dat is idd een domper Madelene :/. Volgende keer maken jullie dat goed!

Zou je geen vervoer kunnen regelen of lenen van iemand? Kheb vorig jaar ook die stage gedaan en dat was wel leuke en interessant. Ik ga dit jaar terug. Ook al rij ik de zondag (de occ80), die stage is nuttig voor mij en canch. Vorig jaar heb ik bijna alles van de L gesprongen toen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:58

Ik zou niet weten wie ik daarvoor moet vragen, de meeste die een trailer hebben zitten zelf nog vol in wedstrijdseizoen en werken doordeweeks gewoon voltijds.
Icaro loopt trouwens voor geen meter op het moment. Slepen met de voeten, struikelen over het minste putje of steentje, sloom, rug niet loslaten, niks van druk aanpakken op de teugels, gewicht compleet in mijn handen leggen (zeker in galop). Op de weide met zachte verende ondergrond tilt hij wel, draagt hij wel, kan ik met perfecte contactteugel rijden, maar hij blijft wel vast in de rug en zet niet genoeg onder.
Ofwel is zijn conditie bagger en was de piste te zwaar (al vond ik het meevallen) ofwel heeft hij echt last van zijn beslag, het steekt nauw bij meneer :roll:

@ Florence: ja klopt, als dat aan de Affligemdreef weer is dan is dat op 10 min van de deur :D Alé van waar ik woon toch. 3km verderop staan mijn 2 shetjes op de weide en Icaro en de rest is 20km, die staan zo ter hoogte van Erpe-Mere / Oordegem.

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:18

oei varekaj, dat klinkt niet lekker....lijkt me toch wel aan zijn beslag te liggen als hij het op het zachte wel doet.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 13:19

Ah je paarden staan niet op 1 weide dan? Amai lastig als ze 20km van elkaar staan.
Ja het is daar! met de 2 geopadpistes.
Heb je al eens een osteopaat laten komen? Ferro liep een tijd geleden ook niet goed, knarsen met zijn tanden, hoofd kantelen en osteopaat is 2x geweest en dat is nu allemaal weg.

Gisteren is hij ook voor Colorado gekomen. Zoals jullie wel weten heeft hij in juli zot gedaan op de wei en heeft hij toen 3,5 weken stilgestaan. Daarna liep hij wel correct maar minder kracht op zijn ene achterbeen en vaak niet steunen op dat been als hij vierkant staat (dat deed hij vroeger soms ook al). Maar er was toch iets aan de hand, al is het moeilijk te zeggen wat. De osteopaat zei allessinds dat hij erg vast zat achteraan, het zou dus wel kunnen dat er iets gekneld zat waardoor hij niet 100% liep.

Ik hoop dat het nu achter de rug is, want het is toch vervelend, weten dat er iets is maar niet kunnen zeggen wat. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 14:43

Nee de kleintjes staan op een stukje dat ik huur wat echt uitbraakproof is. Ideale weide voor 24/7 hele jaar rond.
Dan heb ik 2 stukken in eigendom, eentje in Wichelen en nu dus eentje in Oordegem. Op zich sta ik er altijd binnen 20 min.

Osteo heb ik vroeger erbij gehad toen ik dezelfde problemen had. Gaf weinig verschil, er zat ook weinig vast. Hij heeft ook paar jaar terug 2x inspuiting in de knie gehad omdat ze dachten dat het daarvan kwam, zonder resultaat. Uiteindelijk begin dit jaar heeft de smid hem achteraan een tikje anders gezet qua stand en ineens liep die stukken beter. Daar is 2 jaar zoeken en proberen aan vooraf gegaan... Ik weet wel dat de smid die onlangs is geweest er niet de meest geschikte ijzers onder heeft gezet, maar niet of hij de stand gewijzigd heeft. Ik vermoed helaas van wel :(

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:59

Stom.. Luxor zijn platvoeten worden nu ook langzaam aan gewijzigd maar geen manken ofzo..

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 17:09

Effe snel tussendoor,
Als jullie naar de timing kijken van Marchin voor het weekend. Denken jullie dat alles dan op 1 dag is?
Normal zou het op 2 dagen zijn, maar ik vind dat het lijkt als alles op 1 dag is...

Wat denken jullie?

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 17:53

C60 – P60 et 60 open samedi max 275 inscriptions
C80 - P80- 4 ans - C90 - P90 - 5 ans - P 100 - C100 dressage samedi, jumping samedi ou dimanche
et Cross dimanche max 300 inscriptions.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 17:54

Maar de startlijst lijkt idd allemaal zaterdag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 22:14

Zijn er hier mensen die per toeval ervaring hebben met vernagelen en/of bleinen? Liep jullie paard mank en zo ja, hoe lang heeft dat geduurd? Wolk staat sinds vorige week donderdag op 3 benen, zelfs met pijnstiller sinds vrijdag. Vandaag heeft hij de laatste dosis gehad. Zowel smid als DA hebben onafhankelijk van elkaar verklaard dat het komt door vernagelen en een dunne hoefzool, met kneuzing en/of blein tot gevolg.
Nu gaf de DA aan dat het ook gewoon een blauwe plek kan zijn in de zool van ergens op een steentje te trappen (hij heeft echt hele dunne zolen), of dat het een blein is die relatief diep zit en traag uitkomt. De DA gaf aan om af te wachten en als er geen blein uitkomt, in de loop van komende week er terug een ijzer onder te zetten. Ik vind het alleen verschrikkelijk om Wolk op 3 benen te zien rondpikkelen. De voet heeft niet warm, enkel de kroonrand een beetje maar dat is ook niet constant. Niks wijst er op dat er ergens een blein naar boven gaat komen. Weet niet goed wat te doen. Paard is verder vrolijk, komt in de mate van het mogelijke gelijk naar je toe, eet goed, drinkt goed, geen koorts... Alleen verschrikkelijk zielig op dit moment.

WiPaLa
Berichten: 245
Geregistreerd: 20-07-12

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 22:38

Ja, mijn pony heeft al paar bleinen gehad. Ook 1 keer dat die niet uitkwam, heeft dan ook ong een weekje geduurd tegen dat die langs boven losbrak. Hoef zat ingepakt dan en ze stond ook op 3 benen..
Zij was verder ook gewoon zoals ze altijd was, alleen heel zielig op 3 benen ook.
Maar ne keer dat die blein uitkomt zijn ze daar wel redelijk snel van af
En mijn paard vorige week nog te kort bekapt, week onstekingsremmers gekregen en was wel over dan. Maar die had het op haar 2 voorhoeven dus liep heel stijf ipv echt mank.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 23:03

Ik hoor verhalen van een paar dagen tot 2 weken eer het open breekt. Eens het doorkomt zal inderdaad de druk op de hoef wegvallen en dan zou er snel beterschap moeten zijn maar pfft, het is ontmoedigend om hem zo te zien staan.
Ik hoop écht dat het gewoon een zweer of kneuzing is en niks anders. Ben al die tegenslag na een verzopen winter gewoon zo str*ntbeu...

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 07:16

varekaj, kun je hem baden in de soda of badedas classic? (de dure geconcentreerde, niet dat goedkope spul) dan wordt de huid wat zachter en heeft het eerder de kans om eruit te komen. ALS er al wat uit gaat komen.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 07:34

Ontstekingsremmers houdt sowieso de blein tegen.
Ik zou baden in soda en zijn hoef inpakken met plakband.ik heb dat een tijdje gedaan met castor. Zal eebs kijken of ik een foto vind