Het grote SGW-Wieringerwerf topic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:12

Ja Ammi, op het terrein bij Patrick Kuipers (van de eventing shop). Hij woont in Zweeloo en heeft een crossterrein en galloppeerbaan.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 22:48

Bloos Bloos wat had ik ook alweer gezegd?? kroonrandbeschemers omdoen??

Stomstomstom. Vandaag met losspringen voor de barrage stroomde opeens het bloed over zijn linkerhoef voor. Ik snel naar de auto gerend en een vochtige spons gehaald met wondspray. Bleek uiteindelijk een klein wondje te zijn precies boven de kroonrand. Dat was dus niet gebeurd als hij de springschoenen aan had gehad....
Het was uiteindelijk niks ernstigs en toch nog een mooie (foutloze Tong uitsteken ) barrage gesprongen met veel stijlpunten en een 4e plaats.
Jaja, zoals gezegd, de voorbereidingen zijn optimaal. Haha!

Ze bouwen het springparcours toch niet te laag in W'werf he? (ik krijg weer van die waanbeelden van 70 cm hoge hindernissen zoals in HM voor me... Boos! )

Owja, behalve dat hij zijn hoefballen heeft opengehaald, en een snee boven de kroonrand heeft, heeft hij ook een flinke wond op zijn bekkens, zowel links als rechts. Dit, omdat meneer zelf is gaan vastliggen in zijn megaruime stal...

gomir

Berichten: 25555
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 23:11

Ik weet niet wie er nu het parcours bouwt, voorheen deed Onderwater het en die was niet zo van hoge hindernissen. Wel altijd supereerlijke parcoursen met hele mooie lijnen, maar de hoogte mistte meestal.
Maar Onderwater is officieel gestopt als parcoursbouwer(al zie ik hem nog wel her en der verschijnen Knipoog )

Zeg eens tegen dat paard dat hij heel moet blijven, omdat wij toch echt eens moeten meeten Tong uitsteken (en natuurlijk omdat hij dat crossen zelf toch ook niet wil missen Knipoog )

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 23:14

De balken vliegen om zijn oren, als het te laag staat. Hij vind het dan niet de moeite om zijn beentjes ervoor op te tillen, en hij wordt er te vlak van.

Ik wil ook dat hij heel blijft, ik moet morgen ook nog met hem dressuren!

gomir

Berichten: 25555
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 23:23

Wat dacht je van Otje, die gaat leuke dingen verzinnen als het hem niet boeit Clown En aangezien we nu M rijden zal 70-80 hem ook niet zo interesseren Bloos In het L leek hij het al niet echt de moeite te vinden...
Maar Otje heeft gelukkig geen balk-trap-neigingen in het lage werk, daarvoor is hij te voorzichtig met zijn voetjes Haha!

Jullie hebben er wel zin in zeg Tong uitsteken

Bitwise

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 23:30

Whaa 70-80. Hoeft Online alleen maar zijn hoefjes op te tillen. Echt springen hoeft hij dan niet meer. Dit zal een echte uitdaging voor hem worden Verward

Op video opnamen heb ik gezien dat hij bij 70-80 cm voor al weer aan de grond staat maar achter nog moet afzetten Pling

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:03

gomir schreef:
Ik weet niet wie er nu het parcours bouwt, voorheen deed Onderwater het en die was niet zo van hoge hindernissen. Wel altijd supereerlijke parcoursen met hele mooie lijnen, maar de hoogte mistte meestal.
Maar Onderwater is officieel gestopt als parcoursbouwer(al zie ik hem nog wel her en der verschijnen Knipoog )

Zeg eens tegen dat paard dat hij heel moet blijven, omdat wij toch echt eens moeten meeten Tong uitsteken (en natuurlijk omdat hij dat crossen zelf toch ook niet wil missen Knipoog )



Ene meneer J of T. Molenaar is nu de parcoursbouwer.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:32

nou je mag wel uitkijken dat Molenaar de hindernissen niet ingraaft....
zucht...maybe ben ik wel parcourshulp...ben het nu al 3 jaar zowat, dus waarom dit jaar niet!! maar dan wordt het vast Zondag...

gomir

Berichten: 25555
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 20:46

T. Molenaar. Die bouwt nogal wisselend, maar aangezien het voor een SGW is vermoed ik dat het niet te hoog staat Knipoog (hij bouwt of mooi aan de maat en technisch of wat onder de maat en mooie lijnen)
Op de regiokampioenschappen stond er iig een heel mooi parcours

Scum, helpt het niet om hem in dat lage werk wat onder het tempo te rijden, dat hielp voor Otje heel goed. Iets meer aan elkaar en heel lauw toerijden. Dan gaan ze vaak veel beter meekijken Zo moet ik in de springles op het lage werk altijd rijden, 'laat hem zelf maar kijken, als je nu al moet helpen, wat moet je dan op 1.30' Haha!

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 21:38

Hij is heel gebleven. Dwz er zijn geen wonden bij gekomen. Hij was wat braafjes bij de dressuurproef en er werd wat minnetjes gepunt. Leverde maar net 158 op.
In de proef met de andere ruiter liep hij echt geweldig. Ik dacht dat een 1e plaats er wel in zou zitten. Maar niet dus. Slechts 163 en ergens in het midden. Geen enkel commentaar op de coupon. Boos! Boos!

De springinstructrice zegt dat we L moeten gaan starten en dat we de B en lager moeten vermijden met dit paard. Tja, dan zullen we toch eerst de punten voor het L bijeen moeten hebben. Haha! De KNHS heeft er 2 kwijtgemaakt, en volgens mij zijn het er nu dan toch 9. Hij heeft het afgelopen jaar maar 2 'gewone' parcoursen gesprongen.
Ze zei over de lagere hindernissen dat daar voor ons paard niks aan te doen was. Hij doet er gewoon niet zo z'n best voor. Maar het is het proberen natuurlijk waard.

Hindernissen ingraven??? Verward Ik zit bijna te denken dat we het andere paard ook wel mee kunnen nemen. Een parcoursje van 60 cm kan ze wel springen. Haha!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 22:09

Scum schreef:

Hindernissen ingraven??? Verward Ik zit bijna te denken dat we het andere paard ook wel mee kunnen nemen. Een parcoursje van 60 cm kan ze wel springen. Haha!


haha dat red je wel hoor! ik heb nog een stal vrij als je hem wilt stallen haha Knipoog

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 08:38

Haha! Clown
1 klein probleempje: dat paard mag officieel gezien geen B crossen lopen, want ze heeft nog geen WP in het springen. Clown

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:09

Scum schreef:
:D Clown
1 klein probleempje: dat paard mag officieel gezien geen B crossen lopen, want ze heeft nog geen WP in het springen. Clown


ajoh deed het meisje met mijn vorige pony ook! ze d8 leuk een keertje crossen! nog nooit een wp gehaald in het springen Tong uitsteken haha ze was wel reserve kampioen haha, maja ze kreeg wel een brief thus gestuurd Knipoog

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:27

Ik zie dat deze topic alweer ff bestaat maar ik dacht kom laat ik ook nog eens reageren want ik doe namelijk ook bij de B paarden mee.
Wij komen met een hele groep van texel dus dat wordt weer gezellie.
Het wordt voor ons de 2e cross van dit jaar want de 22ste gaan we naar leidschedam ofzo.
de oefen cross kan ik jammer genoeg niet heen, heb dan een bruiloft en ik moet werken helaas.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:43

Met de officiele cross doe ik niet mee (ben nog nooit officieel gestart ook)
Maar ik ben wel van de partij bij de oefencross!
Zondag de 15de ben ik er!
Heb er zin in!
Zijn er nog meer van jullie er dan ook?

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 14:13

Leuk Pamba! Er komen toch wel veel bokkers volgens mij.

Succes Romy! Ik ben er niet op de oefencross, maar wel de week erop, de zaterdag en de zondag.

ammi

Berichten: 431
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Here, there, everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:20

ff tussen door hoor: Haha!
weet iemand waar je met je paard op het strand mag komen in deze
tijd van het jaar? Liefst in de kop van noord holland, want dan is het nog te berijden. Knipoog

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 08:37

Tja, niet bepaald in NH, maar je mag voor 10 uur 's morgens in Vrouwenpolder op het strand komen, en ook na 7 uur 's avonds. Tong uitsteken

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:05

dat geldt voor het strand op texel ook weet alleen niet of je er een bootreisje voor wil maken zo vroeg of zo laat.

gomir

Berichten: 25555
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:26

Ik heb toch echt gereageerd, maar mijn reactie staat er niet Verward
Nog maar een keer dan...

In Den Helder mag je voor en na een bepaalde tijd gewoon het strand op. Ik weet alleen de tijden niet meer precies

Is een kleine 2 uur rijden met de trailer vanaf Oosterwolde, dus ook wel ongeveer vanaf Bergum Knipoog (mijn merrie en veulen lopen in Oosterwolde, daarom weet ik het zo goed Clown )

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 09:56

Ik heb vorig jaar een strandrit gemaakt. Eerst nog getwijfeld of we onze eigen paarden zouden meenenen, maar uiteindelijk niet gedaan. Ze hebben de zee nog nooit gezien en ik denk dat ze zich vreselijk zouden hebben misdragen. Bovendien was het naar Vrouwenpolder met de trailer een kleine 3,5 uurtjes reizen geweest (enkele reis) en dat vond ik het niet waard. We zijn gewoon lekker op manegepaardjes gegaan, die zijn gewend aan het strand daar. En we hebben heerlijk hard gegaloppeerd.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 08:37

Dit vond ik net op startlijsten.nl

Citaat:
leuke instructiedag, waarbij je leer hoe je moet tereinrijden. we bieden aan: les ongeveer 11/2 uur van prof instructeurs, en gelegenheid om tereinrit te rijden. vol = vol. je moet wel minimaal B +1 spr zijn. geef snel op want vol is vol


Ik heb er eerst nog over gedacht om aan de oefencross mee te doen, maar dat had dan niet gemogen

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:17

he ja B +1...wist ik ook niet

ik ben gister gevraagd om te helpen met de cross, als ossi deze week wat opknapt denk ik dat ik maar voor het briefjes halen ga!! maa rik mag ook kiezen uit...schrijven, bij de da zitten, springen...
misschien wordt t wel schrijven! ben ik alleen de ochtend mee bezig en kan ik smiddags mooi ff de cross bekijken...oja en gomir ff groomen haha

ammi

Berichten: 431
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Here, there, everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:41

heeft iemand btw al iets over start tijden ofzo gehoord?? vorig jaar
hadden ze geloof ik een boekje gemaakt...

en gomir; waarom staan je paarden helemmal in oosterwolde??

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:09

Nope, niks nog over starttijden. Voor Leidschendam ook nog niet en da's een weekje eerder.