[SGW] SGW Etten-Leur, Verslagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Talida

Re: SGW Etten-Leur, Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:09

Ik zit me nu echt hele rare voorstellingen van een brug te maken waar je op moet springen. Vast wel iemand met beeldmateriaal?

Tal is juist tegenovergesteld, 1maal geconcludeerd dat het niet bijt, volgende keer gewoon negeren.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:11

Miriam schreef:
Ok, eens...
Maar je moet ze natuurlijk ook niet zelf wijs gaan maken dat het een probleem zou kunnen zijn... Vaak als je er zelf te veel druk op zet zie je die paarden denken: "ah, er komt iets engs..." Clown

en daarom ook al op tijd opvangen en zorgen dat ze erbij zijn. Als je dat pas in de laatste galopsprongen doet, creeer je idd dat idee. Als ze echt al op tijd gesloten zijn, kun je juist mooi laten afvloeien naar de brug.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:11

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:13

oh is dat alles?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:14

Afbeelding

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 10:14

Ha ha! Tal, vergis je niet in die brug....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:14

vorige jaren was hij aan de voorkant wel blinkend wit en met een opsprong, dus nog niet zo simpel. Maar dit jaar is het wel een stuk makkelijker.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:16

Iedereen gefeliciteerd met de resultaten!
Hoe gaat het nu met Sims Simmie?
Ik denk dat ik de brug gewoon in draf doe, en dan maar hopen dat ze er geen probleem van maakt Nagelbijten / Gniffelen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:17

Die foto van Sjaan, daar heb ik bij gestaan. Maar Sjaan reed hem anders. Bleef in de verlichte zit met veel tempo en moedigde hem met de stem en een tik van de zweep aan. Dat hoef ik bij Oro niet te proberen.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:17

Hmm zal wel door mn gebrek aan ervaring komen maar rijd liever 100bruggetjes zo dan 1 greppel of een dikke boomstam! Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:19

Kan ook best zijn dat het heel erg meevalt en dat ie er zo op wipt. Ik laat het je zondagmiddag wel weten Haha!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:24

precies, luister naar de grootste schijterd bij dit forum en niet naar al die ervaren mensen Clown

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:59

Ik heb even een vraagje. Weet niet of die hier bij verslagen hoort, maar jullie hebben er al gereden dus weten misschien het beste wat ik bedoel.
Het pad voor de hindernis 't eerste landgoed' is een vrij lang galoppeerstuk. Dan staat er een bordje 1000 m. en vervolgens een pijl rechtdoor. Nou kon je ook na dat bordje rechtsaf tussen de bomen door. Een aantal deden dit, nou vroeg ik me af wat daar de reden van was. Je kwam rechter voor de sprong (denk ik), maar scheelt dit ook tijd/is het korter. En mag het omdat de pijl rechtdoor stond?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:03

Dat mag idd, die pijl is niet dwingend. Het is iets korter en je komt er wat mooier voor. Vorig jaar stond er een hindernis net voor het pad en als je die mooi schijn aanreed, kwam je precies op het pad uit.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:08

zo lijkt die brug nie zo stijl, maar als je er over heen moest lopen was t nog best behoorlijk

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:09

Ja, hij was inderdaad best even iets stijler dan ik had ingeschat. Nick twijfelde er niet op ofzo, maar kwam wel even terug in draf toen ze naar boven ploeterde...

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:45

vorig jaar vond ik m spannender met dat witte rekje eronder zodat het echt een opsprong was.
Wie hadden er nog meer een weigering bij de tankval?
Ik baal er zo van dat je dan niet ff terug kan rijden en m alsnog eroverheen te krijgen.........Haha! had m graag wel nog een keer gesprongen!

Ohja, rutger gaat een dergelijke hindernis koppelen aan een walletje of de piano. Tong uitsteken

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:50

goed geregeld Jenga!!
kunnen we die op 18 mei al oefenen Clown

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:30

miss_jumpy schreef:
goed geregeld Jenga!!
kunnen we die op 18 mei al oefenen Clown

Dacht dat we erin juni heen gingen, heb tegen de eigenaar van Rabette der zus gezegd dat we dan bij hem in de buurt zijn Bloos

Sven002

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:57

Eventinggek schreef:
Gelukkig was t weer toch nog goed gisteren! Ben toch echt benieuwd hoe de bodem vh springparcours & cross in t Z was....

De bodem van het springparcours in het Z was nog erg goed. De cross viel naar verwachting erg mee! Is maar 1 bocht geweest waar ze in draf doormoest.
Je moest alleen wel in het bos wat snelheid terugnemen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:52

En hier is het eerste verslag van 13 april!!

De wekker stond vanochtend om 4:45, maar ik ging er pas een half uur later uit. Op stal aangekomen heb ik eerst Vorstin gevoerd, en toen ze doorhad dat ze weg ging werd ze al heel druk. We reden 20 minuten te laat weg van stal. Hierdoor kwamen we ook iets te laat aan in Etten-Leur.
Ik heb heel vlug opgezadeld, had geen tijd om stiften te draaien. Gelukkig was dit geen probleem, want de bodem was best goed.
Het dressuren ging wel aardig, af en toe wat rommelig en een foutje, maar niet heel verkeerd. Ik had 179 punten voor de proef.
Na de proef heb ik Vorstin afgezadeld, en de stiften er alvast ingedraaid. Vorstin vond het gras wel heel lekker, dus die was rustig. Daarna mezelf omgekleed voor het springen, en ook Vorstin opgezadeld. Wèèr was ik te laat, ik had nog maar 10 minuten om los te springen voor het parcours!
Gelukkig was dit voor Vorstin geen probleem, met losrijden pakte ze weer goed aan, ik kon haar alleen niet goed houden.
Het parcourtje ging goed, Vorstin was voor de start wel ff vervelend, achterwaarts gaan etc, maar toen ik naar hindernis 1 reed was het over. Resultaat was een foutloos parcours. Toen ff op adem komen (ikke) en naar de DA. De DA vond Vorstin een beetje druk, en uit de hartslag was dat blijkbaar ook af te leiden.

Toen naar de start, en nog even een paar keer een steiltje & oxertje gesprongen. Ze was alweer lastig te houden, dus heb niet veel gesprongen.
Mijn vader was alvast bij sprong 2 gaan staan. Het starten ging niet zo lekker. Ik ging denk ik te vroeg in het starthok staan, 30 sec van tevoren. Toen ik mocht starten begon Vorstin een beetje te kl*ten: achteruit, draaien enzo. Gelukkig kwam ik nog aardig weg. Sprong 1 ging fijn, en van 1 naar 2 kreeg ik Vorstin lekker onder me. Op 2 trok ze onwijs aan, alleen op het laatste moment vond ze hem toch nog eng. Gelukkig sprong ze toch gewoon. Van 2 naar 3 begon het gekl**t weer, Vorstin trok onwijs naar het startterrein toe. Weer naar achteren en zijwaarts, maar gelukkig kreeg ik haar nog naar voren. Over 3, geen probleem. Maarja, toen moest ik het bos in. Dat wilde Vorstin niet, want ze wilde naar de andere paarden toe. Na een tijdje klooien kreeg ik haar achterwaarts het bos in, en daar draaide ik en ging in een drafje het bos door. Bij hindernis 4 begon het gekl**t alweer, en nu veel erger. Ik kreeg haar niet in de buurt van de sprong, ik ging alleen maar achterwaarts de bosjes door. Er zijn 2 ruiters langs me gegaan, maar ik kreeg Vorstin er niet achteraan. Toen ik echt gediskwalificeerd was, ben ik langs 4 gegaan. Het opsprongetje en 6 gingen goed. Na 6 wilde ze weer stoppen, maar kreeg ik haar nog een beetje vooruit. Hindernis 7, die ik zelf wel een beetje imposant vond, ging zonder problemen. Ik kreeg op weg naar het bruggetje zelfs weer een lekker tempo te pakken, en ik dacht even dat de problemen voorbij waren. Maar mevrouw ging weer op de stop voor het bruggetje. Gelukkig kwam er weer een combinatie voorbij, en ik heb Vorstin er gelijk achteraan gestuurd. Vanaf toen ging de cross weer lekker, alle sprongen zonder problemen. Zelfs het water ging prima, en ik had nog een behoorlijk tempo ook. Met iemand voor me deed ze het ineens super.

Na de cross baalde ik echt flink van Vorstin's gedrag. Ik had het niet van tevoren verwacht, omdat ze de vorige keren het zo leuk vond, en zo hard ging, dat ze nergens op lette. Nu ging ze gewoon steeds ineens op de rem en achterwaarts. Ik besef me nu wel dat het natuurlijk wel gelijk weer zwaar was, en we nog niet in het ritme zitten. We hebben nog geen trainingen gereden dit jaar, alleen een oefencross. Volgende week heb ik de eerste training weer, en dan ga ik even met Rom & Michiel overleggen wat ik hieraan ga doen. Voorlopig laat ik het maar even rusten.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:57

Oef Snoekiej, dat is een tegenvaller Scheve mond

Misschien met de trainingen bij de grotere terreinen kijken of je als eerste van je groepje een lijntje kunt doen. Dan heb je dat je telkens moet wegrijden van andere paarden, zodat je wellicht de situatie een beetje kunt nabootsen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 17:04

Joh, Snoekiej, wat een pech!!
Hoe doet ze het op trainingen?? Echt heel jammer voor je dat het zo gegaan is vandaag...

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 17:05

Ai Snoekiej, kan me voorstellen dat je dan niet lekker rijd.

Idd met trainingen veel proberen als 1e weg te rijden.
En ook op wedstrijden (dressuur / springen) gewoon vaak van de grote groep paarden weg proberen te rijden.

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 17:07

Ik zag jou Vorstin nog afspuiten geloof ik Shanouk.Lachen
toen kwam ik net uit de cross.
Jammer dat Vorstin zo vervelend deed!
maar wel fijn dat je de cross nog fijn uit hebt gereden op het eind.

Mijn dressuren ging heel fijn, stond 2e met 203.Lachen
Met springen had ik een balkje, was eigen schuld, ging in het begin niet zo fijn, laatste hindernissen gingen wel fijn.
Met de cross gingen we heel fijn van start, en 1 ging goed, naar 2 toe rijden was ook geen probleem.
Op 2 stopte Cyrano beetje vals, daarna kreeg ik 'm niet meer vooruit, hij ging alleen maar achteruit en omhoog.
Uiteindelijk gingen we weer vooruit maar Cyrano bedacht vlak voor de hindernis dat ie toch niet zo'n zin had en toen lag ik eraf.
Ben daarna gestopt, wel nog losrijhindernisjes een keer gesprongen en dat ging wel weer.