Breda Hippique 2006!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiirley

Berichten: 1120
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Breda

Re: Breda Hippique 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:12

haha leuk!!! goed zo! die wil ik wel eens zien

Vieva
Berichten: 3058
Geregistreerd: 19-09-04

Re: Breda Hippique 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 20:13

ja ik heb er ook 1 van het crossen Tong uitsteken ji deed toch mee aan dat wat je iets in stap drafen galop moest doen Haha!

Shiirley

Berichten: 1120
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Breda

Re: Breda Hippique 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:14

ja tally ho, dat was echt super gaaf, mn (manege) ponytje kan wel hard he!:D

Vieva
Berichten: 3058
Geregistreerd: 19-09-04

Re: Breda Hippique 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 20:16

zo je was gewoon 1e of nie ?

Shiirley

Berichten: 1120
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Breda

Re: Breda Hippique 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:16

Ja Haha!

Vieva
Berichten: 3058
Geregistreerd: 19-09-04

Re: Breda Hippique 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 20:18

Ja je gleed ook een keer bijna uit, iedereen op het plubliek oooeee! Tong uitsteken Bloos
Maar het was echt stoffig ook wat bekende tegen gekomen en gezien, van hier en va de cross en zo !

Shiirley

Berichten: 1120
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Breda

Re: Breda Hippique 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:21

ja klopt maar ze sta gelukkig best stevig dus. maar heb je zeker geen foto's van (A) ja ik ook allemaal oude bekende van wedstrijden van vroeger enzo echt leuk

Lielle

Berichten: 66273
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Breda Hippique 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:18

en mijn veslag van vrijdag

Alvast dan maar mijn verslagje hier, het komt later inclusief foto's op HAW.

Ik hoorde al een paar weken geleden van Scum en Bitwise dat hun hoefsmid hen had gevraagd om mee te rijden op Breda Hippique als guinea pig in de eventing dressuur. Deze proef wordt dan gebruikt om de beoordeling van de juryleden op elkaar af te stemmen. Dat is natuurlijk een buitenkans en ik vond het geweldig leuk voor hen. Toen dan ook 2 weken geleden bleek dat er nog iemand nodig was, om de 3* dressuur voor te rijden, en Scum en Bitwise meteen aan mij dachten, hoefde ik dan ook niet lang na te denken Haha! Je kunt de 3* proef wat moeilijk vergelijken met een reguliere proef, er zitten wat elementen van het Z in (appuyementen wissels) en het is een 20*60 ring, maar bv geen travers en ook een mooie opbouw in de oefeningen. Optoming naar keuze trens of stang en trens, en hoedje + slipjas toegestaan Haha!

Pablo was weliswaar pas weer een week of 4 vol in training na lang sukkelen met een losse wand, maar ik had wel het idee dat we hem met twee weken hard trainen zover moesten kunnen krijgen dat we de 3* proef acceptabel konden laten zien. Er zaten wel twee oefeningen in die nog niet erg bevestigd waren (appuyementen en de vliegende wissels), maar de rest (schouderbinnenwaarts, achterwaarts, uitgestrekte gangen) komen ook in het m2 (vorig jaar een keer gestart, dus dat was ook wel even geleden Haha! ) voor en vormden geen groot probleem.

Kortom, we zijn de afgelopen twee weken heel hard aan het dressuurmutsen geslagen met heel veel hulp van mijn beide instructrices (w.o. Tyrza Ja ) Pablo pakte de nieuwe oefeningen al heel snel goed aan, al bleven de wissels wel wat twijfelachtig Haha! Daarnaast moest ik ook de proef uit mijn hoofd leren, dus iedere dag maar met losstappen de lijnen gereden en in mijn hoofd gestampt *LOL* Afgelopen donderdag had ik dan mijn laatste les en Pablo liep echt als een trein.

Die avond zijn we al naar Breda gegaan, aangezien we op vrijdag al om half negen zouden starten. Er was door de organisatie stalling geregeld, en toen we er om 11 uur Slapen aankwamen, konden we Pablo dan ook zo in stallentent voor de 4spannen zetten. Zelf nog tentje opgezet, en een pilsje gedronken voordat we dan eindelijnk Dromen gingen.

Vrijdag er al veeeeel te vroeg uit (half zes) en Pablo ingevlochten. Ik mocht Tyrza's slipjas lenen en ook mijn hoedje uit de tijd van Trammelant vond ik weer terug op zolder, zodat we dan ook helemaal chique van start konden. Pablo liep met los rijden erg fijn, de 4spannen waren wel even interessant, maar al heel snel was hij goed aan het werk. Ik heb er een paar niet zo charmante foto's van (nog even met cap voor de zekerheid), die moeten nog ge-upload worden. Bitwise was inmiddels ook present, we zouden beiden tegelijk om half negen onze proef rijden. het wedstrijdterrein zag er wel heel erg officieel uit; wit zandm tribunes rondom (leeg Knipoog ), echte juryhuisjes, bloemen etc. Er waren drie jury's, Richard Meade (beroemde naam uit de Engelse military) als hoofdjury, Roeli Bril (beroemde naam in de Nl eventing) op H en een dame waarvan ik de naam vergeten ben Bloos! op B. Tijdens het rondje om de ring was Pablo heel even onder de indruk van deze omgeving (weer eens wat anders dan de bordjes ringen met de gewone crossen Haha! ) maar al heel snel was hij weer gewoon met zijn aandacht bij mij.

En toen mochten we dan echt van start. Het begon al meteen goed met halthouden op X ipv I Bloos! maar de daarop volgende middendraf, schouderbinnenwaarts, volte, appuyement, uitgestrekte draf gingen wel heel fijn. Ik was vervolgens zo geconcentreerd voor de schouderbinnenwaarts links (Tyrza in mijn hoofd: niet te schuin, smakelijk houden) dat ik het halthouden en achterwaarts volkomen vergat Bloos! Na het fluitje van de hoofdjury (en een voor mij niet te horen aanwijzing) was ik heel even kwijt wat er mis ging, maar gelukkig wist ik het al snel weer. Daarna weer sb, volte, appuyeren, midden- en uitgestrekte stap (allemaal best redelijk) en verzamelde galop. Dat ging goed, de contra recht voor de neus van jury helaas niet helemaal Haha!, de daar getoonde wissel was erg mooi maar niet gevraagd *LOL* Opnieuw aangesprongen in de contra en een - toen wat minder mooie - wissel, uitgestrekte galop, weer contra en de laatste wissel (ook niet alles Knipoog ), voor het afgroeten. Ik was echt super tevreden, we hebben eruit gehaald wat er inzat in deze korte voorbereiding, en Pablo heeft echt geweldig aangepakt.

Daarna nog even gekeken naar de eerste officiële starters, om te zien hoe dat er dan uitzag en vervolgens Pablo op stal gezet. Accreditatie geregeld (ik heb nu dus een pasje met "deelnemer Breda Hippique Ja " ) en even kennis gaan maken op het secretariaat waar we alvast een prachtige herdenkingsstrik en een uitnodiging voor volgend jaar Ja kregen. Ik ben daarna naar Maarsbergen gegaan om te hindernisrechteren Haha! en Sum en Bitwise hebben mijn protcollen opgehaald. Uiteindelijk had ik 145 -2 (hoofdjury), 143 -6 (jury bij B, heeft het halthouden op X als een vergissing aangerekend) en 129 -2, een gemiddelde van 54,4% en zonder mijn vergissingen 56 %. Daar was ik heel erg blij mee, zeker aangezien ik bij 2 juries net rond de 60% scoorde Ja Opvallende cijfers waren 2 achten (uitgestrekte draf en halthouden bij A), en de terechte dikke onvoldoendes (2, 3, 4 voor de mislukte 1e contra en de daaropvolgende wissels. Ik was ook erg blij met de goede punten voor de appuyementen , van een jury een 4, verder 6-en en 7s en de 7 van de hoofdjury voor de beoordeling van de ruiter (zit en hulpen). Het verdere commentaar had vooral betrekking op meer verzameling en beter afwerken, en dat klopte gewoon.

Mijn eindresultaat van 68,4 strafpunten was een 22e plaats, zonder mijn vergissing had ik 20e gestaan en bij de hoofdjury zelfs 14e Haha!

Samengevat, ik ben helemaal blij. Als herinnering heb ik mijn deelnemerspasje, de proef op DVD straks (was een echte filmploeg aanwezig), de protocollen (w.o. een in het Engels), wat foto's (moet ik nog uploaden), en die strik + natuurlijk de uitnodiging om volgend jaar weer te gaan Haha!

Heel veel dank aan Scum en Bitwise, die aan mij dachten toen er nog iemand gezocht werd, en de foto's, aan Tyrza voor de tips en het lenen van haar rijrok Haha!, aan mijn andere instrutrice voor de vele lessen de laatste weken en uiteraard vooral aan Pablo die zo ontzettend zijn best heeft gedaan Ja

Vieva
Berichten: 3058
Geregistreerd: 19-09-04

Re: Breda Hippique 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 11:22

Lielle, zoals ik al eerder vermellde: Super gaaf man dat je dit mocht doen Haha!
Op naar volgend jaar, dan kom ik wel kijken en foto's van je maken Haha! Tong uitsteken

Shiirley

Berichten: 1120
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Breda

Re: Breda Hippique 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:24

echt gaaf maar dat had ik op het andere topic ook al gezegt Bloos Haha!

Sim
Berichten: 31485
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Breda Hippique 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:26

Ik heb het je persoonlijk al gezegd, maar nog maar een keer; heel goed gereden. Die punten waren echt heel niet slecht. Jij kunt dus met gemak over 2 jaar daar voor het echie, net als bitje. Knipoog

Anne_
Berichten: 2309
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Breda Hippique 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:45

Hebben we er gewoon twee **sterren** bokkers bij!
Ik word groupie! (Ik wil wel een rolstoel-vriendelijk terrein Tong uitsteken als ik deze lijn voortzet zit ik tegen die tijd wel in een karretje oid Lachen )

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Breda Hippique 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:53

Nou, dan moet Bitje wel heel hard opklimmen Sim Haha!
Weet je wat, als jij daar dan ook met Djin bent dan zullen wij er ook eens hard over nadenken Knipoog

Loes_Joery

Berichten: 3231
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Zundert

Re: Breda Hippique 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:58


Lielle

Berichten: 66273
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Breda Hippique 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:11

Ik ben er zojuist opgewezen dat ik dus helemaal niet kan rekenen Bloos!

Ik had met de vergissingen 56,5% gereden (65,2 strafpunten en 20e), en zonder die strafpunten 57,9% (63,1 strafpunt en 19e). Waarvan acte Haha!

Sim
Berichten: 31485
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Breda Hippique 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:17

Scum schreef:
Nou, dan moet Bitje wel heel hard opklimmen Sim Haha!
Weet je wat, als jij daar dan ook met Djin bent dan zullen wij er ook eens hard over nadenken Knipoog


Mijn dressuur én mijn springen laten nog veel te veel te wensen over om er dan al bij te zijn. En voor de sterren-cross moet ik ook nog wel wat oefenen. Knipoog Dus ik laat de eer graag aan bitwise over.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Breda Hippique 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:23

Die zal in de cross toch ook aardig moeten opklimmen. In 2 jaar tijd van L naar **? Haha!

Vieva
Berichten: 3058
Geregistreerd: 19-09-04

Re: Breda Hippique 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 12:33

Lielle, dus eigenlijk were een plaatsje omhoog, direct kom je er achterdat je 7e ben ofsow Tong uitsteken

Sim
Berichten: 31485
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Breda Hippique 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:51

Scum schreef:
Die zal in de cross toch ook aardig moeten opklimmen. In 2 jaar tijd van L naar **? Haha!


Moet kunnen. Haha!
Er zijn er genoeg die dat wel doen.
Trouwens, bitwise is toch al M-startgerechtigd met Online?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: Breda Hippique 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:30


LouB
Berichten: 456
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Zundert

Re: Breda Hippique 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:36

Ik deed ook mee aan de tally ho!! Haha! Was echt super!!

Shiirley

Berichten: 1120
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Breda

Re: Breda Hippique 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:40

was leuk ej milou Haha!

LouB
Berichten: 456
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Zundert

Re: Breda Hippique 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:42

Jaa echt wel! Spa heeft nog foto's gemaakt dus ben benieuwd! Knipoog

Shiirley

Berichten: 1120
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Breda

Re: Breda Hippique 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:43

ik ook!!

Eventinggek

Berichten: 2490
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Belfeld

Re: Breda Hippique 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:51

Lielle: lijkt me echt supergaaf om daar mee te mogen doen in Breda! Goed gedaan hoor!! Afgod