Citaat:Het systeem van de KNHS is èn dat je voldoende foutloze crossen moet rijden èn dat de rijstijl wordt beoordeeld om te bepalen of de combinatie naar de L mag. De stijljury bepaalt dus of je je winstpunten krijgt of niet. Hij (zij) is dus net zo belangrijk als de hindernisjury die beoordeelt of jij wel of niet een hindernisfout aangerekend krijgt. Ik vind (...) dat dan vooraf bekend moet zijn wie stijljury is en waar die zit; ik vind óók dat ze moeten uitleggen hoe ze tot hun oordeel zijn gekomen èn ik vind dat je als ruiter tegen dat oordeel moet kunnen protesteren (de jury moet aanspreekbaar zijn op wat hij doet). Alles binnen redelijke grenzen natuurlijk, maar toch.
Er is een protocol voor de stijljury's met de punten waar zij op moeten letten (staat in het wedstrijdreglement, op blz. 26-27).
Waarom vinden jullie stijljury's nuttig - of juist niet?
Waar zou een stijljury specifiek op moeten letten?
Wat zou je willen doen met een oordeel over jouw rijstijl? Zou je de persoon van de jury willen spreken?
Welke suggesties heb je om de jury tot een goede ("juiste") beoordeling van je rijstijl te krijgen?
Kortom: vragen vragen vragen. hebben jullie ideeën, suggestie, andere vragen? Laat horen!
)
!! 

, ik ben er wel voor