SGW-doelen 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 12:55

Hahaha jaa echt heh Elke!

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:58

MisticRider schreef:
Leuk, al die doelen! *\o/*

Mijn doelen zijn ietsje anders doordat ik 21 ben en ik nog geen afscheid kan nemen van het fenomeen pony hobbelen :Y)

Mijn Welsh is nu 6en heb ik nu een maand of 8.
Voor 2017:
Dressuur: L1 &L2 uit rijden
Springen: B starten (ZONDER weigeringen :') )
Cross: Meer verschillende plekken opzoeken (tot nu toe heeeeeeeel veeel in Moordrecht gelest. Super veel geleerd en zeker nog niet uitgeleerd, maar krijg zin andere uitdagingen qua hindernissen) en hoop ook een oefencrossje te rijden!

Verder wil ik graag nog een indoor crosslesje rijden, super leuk om hem wat stoerder te maken. Daarnaast lijkt een Tripalon mij ook super leuk om eens mee te rijden :-)

We hebben er alweer helemaal zin in 8-)


Dit waren mijn doelen in December zn beetje, leek mij wel leuk na al jullie updates gelezen te hebben zelf ook even een update te doen.

Inmiddels hebben we de punten om L2 te mogen starten binnen we maken daarin zondag ons debuut.
Springen rijden we nog steeds oefenparcourtjes en dat gaat steeds een beetje beter. Ik hoop in mei ons B debuut te maken (M hoogte voor een D pony).

Crossen zijn we druk mee in de weer, ik rij dit jaar regio trainingen mee in Gelderland en dat begint volgende week. Verder rij ik mee bij de KNHS eventing dagen en heb ik verschillende cross trainingen door heel het land gepland. Verder hebben we 30 April onze eerste oefen cross *\o/*

Twee weken terug hebben we in Deil onze eerste indoorcross oefen wedstrijd gedaan, super leuk! De eerste ronde mocht ik bekopen met een zandhap sessie, maar de tweede ronde ging super fijn wat het helemaal goed maakte. Trots op mn gup :D

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:24

Wat grappig om jullie vorderingen te horen.
Volgens mij is het pas wat iedereen volgt heel uiteenlopend. Voor mij geld wel dat ik het liever op veilig gok.

Citaat:
Er staan al weer 2 crossen in de planning voor mijn 21! jarige. Dat ik hem überhaupt nog kán en mag starten vind ik al een zegen. Genieten is het motto en stoppen kan altijd nog. De training hebben we alvast opnieuw opgepakt. Voor mijzelf is vooral het doel om beter te leren sturen en routine te houden. Kan ik alleen maar plezier van hebben voor de volgende.
Mijn jonkie komt nog niet op een wedstrijd dit jaar denk ik. Daar heb ik eigenlijk nog helemaal geen concrete plannen mee. We laten het gewoon rustig gebeuren en genieten van wat er op ons pad komt.


Mijn oude paard blijft nog wel even lopen geloof ik. Voor juni staat nog iets gepland en ik sluit niet uit dat er meer gaan volgen.
Mijn jonkie (bijna 5) staat voor juli op de lijst voor een 60cm :+ Is nog twijfelachtig of dat gaat lukken maar we doen stap voor stap alle voorbereidingen.
Vind het zo knap dat er al 5 jarigen in de B of L lopen. Wij lopen wel een jaar 'achter' doordat ik hem pas later opgepakt heb maar die van mij is echt een ei. Die is nog te schijterig.

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:21

Gisteren een super dag gehad echt enorm genoten.
Wel paar weigeringen, waterbak is altijd een probleem, en o.a.de eerste hindernis. Maar zeer tevreden zeker aangezien ze afgelopen 4 weken nauwelijks heeft gereden. Afbeelding

Afbeelding

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:34

Vanavond erg fijne een leerzame cross training geweest met dochter en pony. Instructrice had het over crossen in Duitsland, iemand hier ervaring mee??
Tevens waren er mensen aan het kijken die evt. dochter willen gaan sponsoren. Bedrijf, MEK gaat cappen, en in toekomst ook Peesbeschermers, leveren die je qua kleur en motief helemaal naar wens kan samenstellen. En dat is gelukt!! Dus erg leuke avond gehad.

nicootjuh

Berichten: 146
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Oploo

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:58

Wow gaaf Bonnelover!!
Ik geen ervaring mee, maar luister graag mee want ik zit ook vrij dicht aan de Duiste grens maar durf niet echt te gaan :=

maj0

Berichten: 6592
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 23:06

Gaaf!

Hier helaas mijn doelen al niet bereikt. Heel het crossseizoen door komen is al voorbij. Waarschijnlijk zit zelfs het cross seizoen er al op voor mij.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 23:29

maj0 schreef:
Gaaf!

Hier helaas mijn doelen al niet bereikt. Heel het crossseizoen door komen is al voorbij. Waarschijnlijk zit zelfs het cross seizoen er al op voor mij.

Ah hoezo dat?

Wij gaan wel redelijk, dressuur debuut helaas niet gehaald want we werden last minute op de wachtlijst geplaatst.. dus nu het debuut op 5-6 juni staan. As zaterdag oefencross 80cm en 100cm. Als ik mn dressuurpunt heb zsm een springwedstrijd rijden (en punt halen). Als ik dan startgerechtigd ben kunnen we rustig verder oefenen naar september.

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 07:54

Leuk Bonnelover!

Wat vreselijk balen Maja!! Wat is er aan de hand?

Lieke de B is bij de paarden lager dan 1m heh.

maj0

Berichten: 6592
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:30

Heb helaas bij val van mijn paard mn enkelbanden verrekt of ingescheurd. Loop nu al 3 weken met krukken. En zit voorlopig nog niet weer op het paard

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:43

Wat balen Marj0!!!

maj0

Berichten: 6592
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 10:25

Ua vind ik ook. Ben er ook zoo klaar mee haha

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 10:57

Ik startte eerder regelmatig in Duitsland. Erg leuk en mooie crossen. Zodra ik weer een geschikt paard heb start ik daar weer. Er zijn ook leuke trainingsterreinen in Duitsland. Vaak goedkoper en meer waar voor je geld

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 12:44

maximiliano schreef:
Leuk Bonnelover!

Wat vreselijk balen Maja!! Wat is er aan de hand?

Lieke de B is bij de paarden lager dan 1m heh.

Ja maar vind de cross daar niet zo spannend/moeilijk gebouwd dus vandaar dat ik voor 1 meter kies, haal ik daar de moeilijkheid uit. Zeker het tweede rondje als ie alles al heeft gezien kan dat prima :) dan kan de officiële cross alleen maar meevallen haha.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 16:43

Jeetje wat balen Maj0. Daar ben je wel even zoet mee. Ik heb mijn eerste cross seizoen ook mijn enkel banden gescheurd, heb toen in september oktober toch nog wel kunnen crossen :) (in juli gescheurd) er is nog hoop

maj0

Berichten: 6592
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 16:46

_Elke schreef:
Jeetje wat balen Maj0. Daar ben je wel even zoet mee. Ik heb mijn eerste cross seizoen ook mijn enkel banden gescheurd, heb toen in september oktober toch nog wel kunnen crossen :) (in juli gescheurd) er is nog hoop


Grootste probleem nu is denk ik. Ik weet niet meer of ik nog wel durf :=

Laatste 3 keer crossen 3 keer er naast waarvan 2 keer ziekenhuis.

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 17:10

Wat leuk dit! Ik kom me ook melden hier :)
Mijn doelen voor dit jaar:
In de eventing meedoen in de B aan de regiokampioenschappen en daarna (voor zover mogelijk) een keer L starten (met winst als dat lukt!).
Springen in elk geval dit outdoorseizoen de punten voor de L verzamelen (wat nog erg lastig is met de huidige winstpuntregeling) en indoor hopelijk L starten.
Bij de dressuur zou ik graag naar de regiokampioenschappen willen en daarna M1 starten!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 15:07

Wij hebben weer stappen gemaakt! Winstpunt in de dressuur voor het springen is binnen, en heb vorige week de cross goed gereden. 80 cm helaas 2 weigeringen, eentje op de afsprong en eentje op een hindernis waar een man vlak achter stond/in de weg om een filmpje te maken, dus Diego durfde niet te springen. Nu ergens mijn springwinstpunt zien te rijden :)
Jullie verder op schema?
Afbeelding

esje01

Berichten: 4898
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:02

Wij na vandaag weer 2 punten rijker in de L eventing.
Paardje ging zo fijn door de cross in Hulsberg
Was er nog nooit geweest maar wat een gaaf terrein

nicootjuh

Berichten: 146
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Oploo

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:16

@liekec goed gedaan! over die 2 weigeringen hoef je je ook geen zorgen te maken denk ik zo dat komt een volgende keer vast goed! nu op naar je spring winstpunt!

Hulsberg is idd een super gaaf terrein! en de organisatie zet het ook super professioneel op!

Hier redelijk op schema :)
Paard 1 was het doel Z springen, M eventing halen dit jaar... in maart onze eerste Z wedstrijd gesprongen, helaas sprong ze de 2e wedstrijd midden in de triplebar waardoor ze zeker 4 weken stil gestaan heeft (was direct stok kreupel) nu weer rustig aan het opbouwen, hopelijk haalt ze ede/ putten en loopt ze daar de laatste L wedstrijd.

Paard 2 doel was ZZ licht en cic*/ cci* starten en winspunten in het M springen...
In kronenberg cci gestart. wat ging ze super gaaf rond. helaas op 1 hindernis 2x geweigerd en toen heb ik zelf afgegroet, grr wat baalde ik toen want we waren nog 3 sprongen van de finish en stonden het hele weekend in de top 10. ;( maar goed volgende keer beter. Gisteren nog ruim 64% gereden in de Z2 dus langzaam aan komen de puntjes binnen nog 2 te gaan.... springen blijft wat achter maar dat komt wel weer.

paard 3 (eigen fok)had ik geen doelen mee maar heeft z'n eerste winstpunt in de Z2 binnen en hoeft in de L eventing nog maar 2 puntjes om naar het M te mogen dus we hobbelen lekker door :)

paardje 4 (eigen fok) met der 4 jaar al helemaal geen doelen pas net weer opgepakt na 6 maanden vakantie gehad te hebben, maar inmiddels 2 keer mee geweest naar een BB parcoursje en we komen rond daarmee is het ook gezegd maar we moeten ergens beginnen he en ik vind dat ze zich top gedraagt op vreemd terrein en ze leert super snel!

we hobbelen lekker door :)

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:27

Klopt. En het 100cm rondje was wel foutloos dus was een fijne afsluiter.
Jullie gaan ook goed dus!

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:31

Mijn doelen dit jaar gesteld

Dressuur: L1 starten eind van het zomerseizoen We hebben nog even weet niet of we het gaan halen.
Springen: B foutloos rondrijden, hoop ook stiekem op een winstpuntje Winstpunt is gelukt, springen gaat bagger in de trainingen op het moment.
Eventing: B debuut maken Debuut is gemaakt met 2 winstpunten

Tot nu toe zijn we redelijk op weg om de Doelen te halen

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 21:46

Morniclum schreef:
Mijn dochters doel (13) is om in 2017 met wedstrijden en SGW te beginnen. Dus eerst een wp in de dressuur, dan eentje in het springen en dan B SGW starten.
Dat zou haalbaar moeten zijn in het eerste kwartaal. Daarna gewoon lekker ervaring opdoen bij SGW's hier in de buurt (beperkt). En de gewone dressuur en springwedstrijden voortzetten.
En natuurlijk vooral veel blijven oefenen en genieten!


Het eerste doel is, met een beetje vertraging, gehaald. Winstpunt dressuur is binnen. In verband met een aantal crosslessen en andere activiteiten waarschijnlijk 1 juli pas de mogelijkheid om B springen te starten.
Dat zal ivm zenuwen ool wel niet in 1x goed gaan (terwijl ze nu al tig BB's foutloos heeft gereden en die 10
Cm hoger maakt voor het paardje niets uit) maar we hebben nog even.

Streefdatum was 26/8 ivm een officiële cross bij het ponykamp (geen bb mogelijk) maar is nu vervroegd naar 13/8 want dan is er dijkgatbos/geestmerambacht en dat is op het dorp maar ook daar geen BB mogelijk.

Intussen lekker aan het genieten van crosslessen en oefencrossen (bijna leuker dan de wedstrijden).

Maar ik als moeder ben blij dat de druk voor de dressuur eraf is. Nu wordt het weer leuk!

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 22:08

Leuk om de updates te lezen!

Wij zijn redelijk op schema: overstal L-springen gemaakt, overstap L-eventing gepland, dressuur nu L2 met genoeg tijd om de wp's voor het M te halen. Nu eerst een maand vakantie met de paarden in Frankrijk :)

nicootjuh

Berichten: 146
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Oploo

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:59

Toppie iedereen!
Toch leuk om te lezen dat het bij iedereen lukt om in de buurt/ of helemaal de doelen te halen *\o/*