SGW-doelen 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mikebrdt71
Berichten: 65
Geregistreerd: 21-07-15

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 15:45

Ivm kreupel van Arsam.
eerst maar afwachten hoe dat afloopt hopelijk snel beter.
helaas indoor seizoen hierdoor weinig kans om mee te doen.
dan proberen waterbak vrees van Arsam weg te halen.
en dan 1-2 B sgw te doen en over te gaan naar L SGW.
Springen vakeer foutloos dan balkje dus volgend jaar minimaal M springen hopelijk punten voor Z krijgen.
Dressuur mmm na ja L dressuur zou leuk zijn..

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 11:09

Leuk doelen!!

Met Quick, die inmiddels dressuur- en buitenritjes paard is geworden door een peesblessure vooral lol houden en misschien dat ik eens kennismakingsklasse endurance met hem ga doen

Met Gaudi:
- dressuur M1 met punten
- springen lekker in het B rijden met controle ;-)
- SGW heel misschien durf ik wel L in de loop van het seizoen!

ulaantje

Berichten: 763
Geregistreerd: 17-09-08

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 00:38

Mijn doelen voor 2017 is om beide paarden heel te houden/ krijgen.

Ik hoop met die van mijzelf weer te kunnen gaan beginnen met de dressuur wedstrijden en indien dit goed blijft gaan ook weer te gaan springen. En ergens heb ik een klein beetje hoop om richting het einde van het seizoen ook cross trainingen met hem te kunnen gaan volgen.

Met spix wil ik M SGW gaan starten, weer een fijne ronde L kunnen springen en zou leuk zijn als we L2 dressuur kunnen gaan starten.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 00:48

Ik heb mijn eerste cross in rekken gereden dit jaar. Voor 2017 wil ik:

Lekker de crossen in de buurt meepakken, misschien L startgerechtigd worden
Winstpuntjes in het B springen zien mee te pikken
En de dressuur zien we wel waar het schip strand, iig winstpunten in het M2!

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 15:57

Leuk, al die doelen! *\o/*

Mijn doelen zijn ietsje anders doordat ik 21 ben en ik nog geen afscheid kan nemen van het fenomeen pony hobbelen :Y)

Mijn Welsh is nu 5 (6 in 2017 dus) en heb ik nu een maand of 8.
Mijn doelen voor afgelopen jaar waren:
Dressuur: B en L1 door rijden -> Niet helemaal gelukt, nu L1+3
Springen: Zelf veel leren, nooit serieus gesprongen voor ik Gio kocht. Veel oefenparcourtjes rijden en een fijne instructeur vinden-> Helemaal gelukt, super veel mogen leren en een combi Mogen worden *\o/*
Cross: Veeeeeeeeeel les nemen want hij was voor alles alles alles bang en ging overal voor op de rem. Op het laatste moment goed gekomen, gister in de crossles sprong hij alles! <3 (oké 1 weigering op de greppel, maar die vergeet ik gewoon snel :')

Voor 2017:
Dressuur: L1 &L2 uit rijden
Springen: B starten (ZONDER weigeringen :') )
Cross: Meer verschillende plekken opzoeken (tot nu toe heeeeeeeel veeel in Moordrecht gelest. Super veel geleerd en zeker nog niet uitgeleerd, maar krijg zin andere uitdagingen qua hindernissen) en hoop ook een oefencrossje te rijden!

Verder wil ik graag nog een indoor crosslesje rijden, super leuk om hem wat stoerder te maken. Daarnaast lijkt een Tripalon mij ook super leuk om eens mee te rijden :-)

We hebben er alweer helemaal zin in 8-)

Sharonvd

Berichten: 123
Geregistreerd: 07-10-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 22:09

ik heb m'n doelen ook al klaar voor 2017!

het eerste weekend van januari ga ik al direct m'n debuut maken in de dressuur klasse M1!
Dit jaar wil ik als ze de eerste paar crossen B goed loopt L SGW starten.
En nog het doel om naar het M springen te gaan!

nu staan we nog:
dressuur L2, springen L en SGW B

we gaan ons best doen om 2017 uit te gaan met de resultaten van:
dressuur M1, springen M en SGW L! *\o/*

nicootjuh

Berichten: 146
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Oploo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:35

Ah wat leuk al die doelen!!

Hier ook al heel wat doelen haha

1. Zorgen dat mijn paardjes heel en fit blijven en ik zelf natuurlijk ook :)
2. Heel veel plezier hebben met mijn paardjes :)
3. strandrit weer op de planning zetten :)

oké ook sportieve doelen:

- in de dressuur proberen om ZZ licht te starten (we hebben nog lang niet onze 10 punten in het Z2
hoor maar goed dromen mag he:p)
- De overstap maken naar het Z springen. ( met de crosser zal dit een hele uitdaging worden, met het
meer springpaard is die stap misschien al wel binnenkort)
- en voor de cross ons internationale 1*debuut maken :D

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:47

Mijn 1e doel is om onze eerste crossles te gaan nemen *\o/*
Daarna een paar oefencrossen en aan het einde van het jaar wil ik toch proberen om een winstpunt in de B SGW te hebben :D

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 13:48

nicootjuh schreef:
- in de dressuur proberen om ZZ licht te starten (we hebben nog lang niet onze 10 punten in het Z2
hoor maar goed dromen mag he:p)
- De overstap maken naar het Z springen. ( met de crosser zal dit een hele uitdaging worden, met het
meer springpaard is die stap misschien al wel binnenkort)
- en voor de cross ons internationale 1*debuut maken :D


Wauw, heel tof! Ik hoop over een jaar of 4 dezelfde doelen te kunnen stellen :)

nicootjuh

Berichten: 146
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Oploo

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:10

Gewoon volhouden, oefenen en vertrouwen in je paardje en jezelf hebben. Ohja en vooral het plezier niet verliezen! wanneer je het plezier mist lukt het op wedstrijden ook niet en dan krijg je zo'n neerwaartse spiraal.

ik had dat ook een tijd, wilde alleen maar presteren, want het liep allemaal zo lekker..... en toen wilde het ineens niet meer lukken...dus nog meer gefocust/ training blablabla toen ineens stonden alle paardjes met een blessure (gelukkig niet erg) maar wel heel typisch natuurlijk. Dat heeft me even terug gezet van uh waar is de fun gebleven ??? Sindsdien vooral de lol blijven bewaren van het paardrijden en tevreden zijn met mini stapjes en toen kwam het vanzelf weer terug... en ik ga maar 2x in de maand op concours, want die andere 2 weekenden staan in het teken van "lol met je knol" <3

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 14:14

Helemaal mee eens en goede reminder! :j

_lautje_

Berichten: 9258
Geregistreerd: 23-03-05

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:13

Lol is de basis van alles. Maar eerlijk is eerlijk: internationale wedstrijden zijn stiekem wel een stuk leuker dan nationaal. Bij nationaal erger ik mijzelf toch wel vaak aan de wijze van bouwen.

nicootjuh

Berichten: 146
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Oploo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:20

_lautje_ schreef:
Lol is de basis van alles. Maar eerlijk is eerlijk: internationale wedstrijden zijn stiekem wel een stuk leuker dan nationaal. Bij nationaal erger ik mijzelf toch wel vaak aan de wijze van bouwen.



ik heb geen idee. ga het hopelijk komend seizoen mee maken :)

_lautje_

Berichten: 9258
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:30

Daar begint het mee met spannend een keer in Nederland internationaal. En dan na een paar keer is dat het nieuwe normaal en denk je hmmmm, toch maar dat fei paspoort aanvragen... (duuuuur grapje)
en dan hups naar t buitenland 'echt internationaal'.
En op een gegeven moment is dat het nieuwe normaal en twijfel je of je in maart naar Fontainebleau gaat of in april naar Radolfzell of waarom niet beide?? :Y)

Dat je een baby hebt en beide 800km plus rijden is vergeet je gewoon :+

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:39

_lautje_ schreef:
Daar begint het mee met spannend een keer in Nederland internationaal. En dan na een paar keer is dat het nieuwe normaal en denk je hmmmm, toch maar dat fei paspoort aanvragen... (duuuuur grapje)
en dan hups naar t buitenland 'echt internationaal'.
En op een gegeven moment is dat het nieuwe normaal en twijfel je of je in maart naar Fontainebleau gaat of in april naar Radolfzell of waarom niet beide?? :Y)

Dat je een baby hebt en beide 800km plus rijden is vergeet je gewoon :+


klinkt erg leuk! Misschien ooit in de toekomst :o
Voor nu is mijn paard nog te jong en ervaren, maar vooral mijn studenten portomonnee vindt nationaal starten al duur zat :')

_lautje_

Berichten: 9258
Geregistreerd: 23-03-05

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:52

Mijn advies studeer een commerciële studie en zorg dat je een dijk van een baan vindt. En anders een vent die bovenstaande doet.

Ik ben vorig jaar voor de wedstrijd in Arville bijvoorbeeld bijna 1000,- kwijt geweest.

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:55

_lautje_ schreef:
Mijn advies studeer een commerciële studie en zorg dat je een dijk van een baan vindt. En anders een vent die bovenstaande doet.

Ik ben vorig jaar voor de wedstrijd in Arville bijvoorbeeld bijna 1000,- kwijt geweest.

Haha goede baan moet lukken maar duurt nog wel even. Heb al een vriend waar ik erg blij mee ben, maar voor t geld hoef ik hem niet te hebben :o
Achja dromen mag altijd! Prijzen zijn inderdaad echt gigantisch had ik al gehoord :')

nicootjuh

Berichten: 146
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Oploo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:56

_lautje_ schreef:
Mijn advies studeer een commerciële studie en zorg dat je een dijk van een baan vindt. En anders een vent die bovenstaande doet.

Ik ben vorig jaar voor de wedstrijd in Arville bijvoorbeeld bijna 1000,- kwijt geweest.



Jemig :roll:

Dat paarden duur zijn dat wist ik al maar pff %)
Het scheelt misschien dat ik een vrachtwagen heb waar ik in kan slapen en simpel eten, dus ik hoef geen hotel kosten ofzo te maken want de wedstrijd in Genk viel nog reuze mee (nationaal dus dat scheelt natuurlijk een hoop inschrijfgeld) maar ja gewoon ff afwachten en we zien wel...

_lautje_

Berichten: 9258
Geregistreerd: 23-03-05

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:29

Ik heb ook een vrachtwagen en slaap ook niet in een hotel :')

Maar startgeld is gauw een 350,-. Dieselkosten daarheen en terug 150,-. Dieselkosten van mijn man die later komt 75,-, FEI paspoort aangevraagd 275,- (gelukkig maar eenmalig), eten voor mij en groom 200,- (wat je meeneemt en daar ook nog een keer wat halen). Plus dat je er vanaf woensdagochtend bent tot zondag. Dus extra vrije dagen opneemt van je werk.

Nationaal België valt dan inderdaad heel erg mee.

Het is een kostbare hobby, maar bovenal wel heel erg leuk.

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:22

_lautje_ schreef:
Ik heb ook een vrachtwagen en slaap ook niet in een hotel :')

Maar startgeld is gauw een 350,-. Dieselkosten daarheen en terug 150,-. Dieselkosten van mijn man die later komt 75,-, FEI paspoort aangevraagd 275,- (gelukkig maar eenmalig), eten voor mij en groom 200,- (wat je meeneemt en daar ook nog een keer wat halen). Plus dat je er vanaf woensdagochtend bent tot zondag. Dus extra vrije dagen opneemt van je werk.

Nationaal België valt dan inderdaad heel erg mee.

Het is een kostbare hobby, maar bovenal wel heel erg leuk.


Pff mijn droom is ook ooit 1*. Dat zal wel een Nederlandse 1* zijn dan :D

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:53

maximiliano schreef:
_lautje_ schreef:
Ik heb ook een vrachtwagen en slaap ook niet in een hotel :')

Maar startgeld is gauw een 350,-. Dieselkosten daarheen en terug 150,-. Dieselkosten van mijn man die later komt 75,-, FEI paspoort aangevraagd 275,- (gelukkig maar eenmalig), eten voor mij en groom 200,- (wat je meeneemt en daar ook nog een keer wat halen). Plus dat je er vanaf woensdagochtend bent tot zondag. Dus extra vrije dagen opneemt van je werk.

Nationaal België valt dan inderdaad heel erg mee.

Het is een kostbare hobby, maar bovenal wel heel erg leuk.


Pff mijn droom is ook ooit 1*. Dat zal wel een Nederlandse 1* zijn dan :D


Die zijn niet echt veel goedkoper ben ik bang.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:17

Scheelt je wel dan 150 euro aan benzine/diesel geld? En het eten misschien?

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:33

Ik start aankomend seizoen met een jong paard(5jaar)
Doel is dus gewoon lekker rondjes toeren in het B en als het lekker gaat heel misschien al een L proberen maar eerst maar eens zien hoe hij het gaat aanpakken. Een echte cross blijft toch anders dan een training.

_lautje_

Berichten: 9258
Geregistreerd: 23-03-05

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 08:25

Enige dat in Nederland scheelt is idd geen paspoort en dieselgeld. En als je bijv in maarsbergen start geen stalling. Dan ben je bijv €180,- kwijt. Voordeel is wel je rijdt er toch niet veel in een jaar als je, je paard heel wil houden.
En eten zit er heel vaak niet bij in. Ja een bbq voor de ruiter, maar dan moet de groom vaak nog 25€ betalen. En nog leuker als je hele familie mee is.

Iriswolf

Berichten: 200
Geregistreerd: 26-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 09:08

Mijn doelen van 2017 zijn:
De dressuur zoveel mogelijk laten vallen daar heb ik zo mijn redenen voor :D
We gaan ongeveer 9 crossen rijden dit jaar.
Springen ons B debuut maken
Eventing ook ons B debuut maken en vooral lekker genieten!
We hobbelen nu nog in de BB om zelfvertrouwen te krijgen in onszelf Als combinatie .
we crossen op het oefen terrein klasse M maar we moeten nog leren dat we het kunnen en er gewoon voor moeten gaan want hij wil gewoon graag gaan maar ik belemmer hem daar dan iets te veel in maar dat komt goed!
Mijn andere doel dus voor dit jaar gaan met die banaan!
als we hoger kunnen gaan we hoger maar we gaan nu nog even voor save.