[SGW] SGW Vlietlanden - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WhiteWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 08:42

Ik heb gisteren ook mee gedaan in de BB paarden. Het springparcours kan echt beter want ik had 16 punten op de balken en ging dwars door de laatste hindernis heen. Maar ik mocht de cross wel in en dat ging lekker. Tot ik bij het water kwam, daar ging ze al snel in de staak. Uiteindelijk het alternatief gedaan. Ik hoorde later dat er 4 weigeringen voor waren geteld, maar hoorde nergens dat ik mijn nummer in moest leveren. Ik mocht gewoon door.

Maar toch heerlijk gereden. Ondanks het warme weer.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 08:44

Mootje schreef:
Ik vind dat alle mensen die doorreden na inlevering van het startnummer / Hulp van derden en te lange zweep allemaal een berisping moeten krijgen van de KNHS, maar of dit ook wordt gedaan, weet ik niet!

Ingrid, Heb je dit allemaal teruggekoppeld naar de wedstrijdleiding?

Ja ik heb het opgeschreven, hoop wel dat dit volgend jaar misschien anders geregeld kan worden, zeker als ik de hindernislijst bekijk schrik ik toch echt van het aantal D's die er staan.

Vond de organisatie verder echt top, heb 2 hele leuke dagen gehad!

Amber_

Re: SGW Vlietlanden - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 08:45

Splash, wat een mooie spring foto heb jij van Fjordy gemaakt !
Hij gaat echt nog ruim over..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:09

en nu dan echt bijgelezen :))

Renskek, proficiat. Goed gedaan, het Z was idd een slagveld (eigenlijk de hele zaterdag). Wel stoer om 2* te starten in Varsseveld!

Nessah, ik ben benieuwd naar de filmpjes :j Die pony van Karrimh heb ik ook aan de haal zien gaan, die ging toen snoeihard richting water. Overigens lijken de uitslagen die online staan voor jou toch twee (of drie?) weigeringen aan te geven, wsl is er ergens iets fout gegaan.

Noor, grappig dat we naast elkaar stonden. Het kwartje was bij mij iig helemaal niet gevallen, zelfs niet na je verslag te hebben gelezen. Maar idd, heel veel trainen op het water, is echt een kwestie van vertrouwen. En het water in Vlietlanden was vorig jaar ook al een probleem voor veel combinaties, er is toch iets mee. Fijn dat de rest wel super aanvoelde!

Sim, heb je heel even gezien maar langer gesproken :-) Tot zaterdag!

Marloeske, proficiat! Ik heb je ergens in de cross gezien (trakehner?), zag er goed uit.

snoekiej, ik had je al gesproken zaterdag, maar nog een keer :(:)

Vera, gefeliciteerd! Tweede plek erg netjes in zo'n dikke cross.

MJ, leuk om je weer eens gezien te hebben :j

Tal, ik heb nog geroepen toen ik langs kwam zaterdag, met Raimaer heb ik daar wel de tijd voor :-)

Apple, ik heb je helemaal niet gezien zaterdag, tijdens het M was ik aan het verkennen. Volgende keer dan maar, en dan met je nieuwe aanwinst :j

Chartje, proficiat. Wel jammer dat die weigering toch is aangerekend, maar mooi debuut :j Maar idd, uitslag 'aanvechten' kan alleen op de dag zelf.

Sannn, Raimaer gleed idd stevig uit, dat hielp niet mee om een fijn parcours te rijden. Ze gaat toch maar weer op ijzers, dit risico wil ik niet nemen.

Broertje, ik was even bezig om beugels etc weer aan te doen. Ik had toch geen haast, in een HC rondje en ik wilde wel fijn eindigen. Achteraf was ik nog zestien seconden binnen de optimale tijd :D

Mootje, bij jullie heb ik ook geroepen (en bij Paul_H) :j Raimaer had er idd goed de pas in, ik heb haar haar eigen ritme laten zoeken, ook omdat ze zaterdag weer M loopt, en dat is dus duidelijk vlot genoeg. Dan weet ik weer waar we staan. En ze is wel fijn te schakelen onderweg, ik kan ook terug als het nodig is.

Jitske, balen dat ze zo liep te trekken, maar goed aangepakt!

Splash, ik blijf het een gave foto vinden!

Joyce, fijn dat je lekker gereden hebt.

margreetW, klinkt als een bijzondere actie op die slippers :))

Evie, jammer van de stops, maar het water is hier echt lastig, vorig jaar waren er ook veel stops opde hindernis voor het water.

PB, het was idd wel duidelijk dat je de pest in had over die val :D Maar ruig gedaan met Amati, echt top!

TeeGee, ik had je idd op het water gezien, jammer dat hij niet wilde aanpakken de eerste keer. Maar proficiat met je vijfde plek :j

irene11, dank je wel. Ik heb in Raimaer ook wel een waanzinnig fijn paard, denkt heel goed (soms te goed :) ) mee en gaat er altijd voor.

renskek, Raimaer loopt in Maarsbergen weer M, dit was een onverwacht L rondje omdat ik het voor Ojee te heet vond.

Dia, jammer van de stop op de tweede steil, fijn van je goede gevoel.

Fokkertje, zonde van de uitsluiting! Wel fijn dat het goed voelde.

texelse, het was met raimaer idd zeker niet mijn beste springparcours :oo

sfranken, ik snap je dubbele gevoel. Maar fijn dat het ondanks de tegenslagen toch een goede dag was.

Apple, er waren idd heel wat prijzen voor Bokkers zondag, leuk!

EvelienH, jammer dat het gevoel en de controle er nog niet helemaal was, komt wel als jullie meer aan elkaar gewend zijn.

Suzeltje, dan zal ik je vast een aantal keer gezien hebben. Valpartijen zien is nooit leuk :n

Joyce, gefeliciteerd en succes in het M.

Madelene, super gedaan met Cooper! gaaf dta hij zo goed aanpakt, komt helemaal goed met jullie :j

marloes, zonde van je stop, fijn van het goede gevoel.

MarrieLeen, die menwagen in de waterbak verraste mij idd ook even toen ik met Ukkie bij het water kwam. Maar gelukkig keek ze er helemaal niet naar :+:

Biancavos, jammer van het springen.

Elegant, goed opgelost in het water!

DyonS, goed gereden! Ik ga zo je foto's kijken :j

Jetske, gefeliciteerd met je prijs en het kampioenschap! leuke foto, idd teuels wel wat los :))

Yvetjes, nog een keer proficiat. Overigens was je volgens mij derde, ze riepen Henrieke Boonzaaijer wel op voor de prijzen, maar die reed HC. Wb de dressuur, gewoon losrijden zoals je altijd doet. Mss afgelopen zondag in de warmte niet maar andere keren mag dat geen probleem zijn.

Whitje, goed gedaan! Kan me voorstellen dat je helemaal blij bent met je klassering :j

Nessah, ik had je al - een aantal keeer ;) - gesproken, maar nogmaals, super gedaan! Overigens lijken de uitslagen die online staan voor jou toch twee (of drie?) weigeringen aan te geven, wsl is er ergens iets fout gegaan. leuke foto op de bullfinch!

Corinne, proficiat, en super balen van die finish :(:)

EvelienH, mijn stopwatch lag zelfs - onvindbaar - thuis. Heb beide paarden zonder klok gereden, en dat beviel niet slecht.

Riannhuh, ik heb je dan nog gezien bij de prijsuitreiking, je zusje had toch ook prijs? Was heel grappig :j

Snoekiej, op welke hindernis zat je zondag? Ukkie voelde idd fijn aan. Wb je spirngen, ik snap je frustratie, ik snap ook de federatievertegenwoordiger. Moeilijk hoor! Mijn tips heb je al per PB :j

Astrid, zonde zeg van je omweg :(:) maar fijn dat het goed ging

Siep, ik ben erg benieuwd naar de foto's :j

Showtime_ , was jij met Agnes mee?

Savan, knap gedaan, zo dicht op de optimale tijd :j

KarinL, fijn dat het lekker ging. Wb 'voorkruipen' met losspringen, dat overkomt iedereen wel. Roepen als je wil gaan aanrijden en dan ook gewoon gaan, werkt het beste.

Amber, ontzettend balen van je springen :(:) Maar goed gedaan met Toot, super! En wb de voorlezer, volgens mij heeft ze het met plezier gedaan :j

Whitewoman, jammer van het water.

Wb het doorrijden, het is mij dus ook overkomen zaterdag. Gewoon even niet aan gedacht, maar dat ging om het springen van een verkeerde hindernis. En terecht als daar een waarschuwing voor komt, per ongeluk maakt het nog niet goed.

Gewoon een grote mond hebben na vier weigeringen vind ik gewoon onfatsoenlijk, daar mogen ruiters door de KNHS en de organisatie best op aangesproken worden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:16

Zo Lielle, jij hebt echt goed bijgelezen! Je bent echt niemand vergeten. Fotografisch geheugen?! :D
Of gewoon met 2 schermen werken.... :+

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:21

En dan nog mijn eigen verslagje van gisteren. Maar dat kan samengevat worden in een woord "geweldig"!
Ukkie was met losrijden al heel braaf, ze vindt het nog wel eng als een paard tegemoet komt, maar ze reageert al een stuk minder heftig. Proefje voelde heel fijn, ik moest nog wel echt eraan rijden in de ring, maar ze pakte echt lekker aan. Jury meldde ook al meteen dat hij het een goede proef vond, en dat ze zo'n leuk paard was.
Springparcours - en het losrijden - voelde wel heel erg groen aan, nog erg zoekerig en vooral heel groot en onbehouwen springen maar ze was wel foutloos. Ook zij gleed wat uit in de bochten, dus ook dat worden ijzers (achter) :$
Bij het wachten voor de cross was ze heel erg rustig, zelfs zo rustig dat ik me wat zorgen maakte. Maar dat was snel weg toen we een losspringhindernisje deden, het was bijna de turbo van Raimaer :D
Hindernis 1 ging uiteindelijk nog niet zo simpel, ze vertrok nog wat traag en keek erg naar de bloemetjes. Maar uiteindelijk sprong ze wel :+: en hoewel ik even moest grabbelen, wist ik wel boven te blijven :D Hindernis 2 ging al vloeiender en vanaf 3 had ze het spelletje helemaal door. Van 3 naar 4 even flink laten galopperen, en daarna ging het bijna vanzelf. Water taxeerde ze netjes, ik heb haar daar even laten stappen om te belonen (na ons zwemavontuur in Minderhout), en de hindernissen erna vloog ze gewoon. Uiteindelijk kwamen we elf seconden onder de optimale tijd binnen, maar vooral met een supergevoel! Mooie stunt was nog wel dat ik iets te enthousiast afstapte, waar zij weer van schrok, zodat ik uiteindelijk toch nog op de grond lag. Corien (toch?) heeft haar gelukkig voor me gevangen, ik kon niet meer vasthouden.

Uiteindelijk hebben we dus onze eerste plek van de dressuur (194 punten) vastgehouden en was ons Ukkie dus eerste :+: Ik ben ongelooflijk trots op haar, ze heeft vorig jaar met Sjoerd (van Rob) een paar crossen gelopen en na ruim een half jaar pakte ze weer helemaal super aan. We zijn zo blij met haar :j

@simmie, dat laatste idd :D

/add
en iedereen bedankt natuurlijk voor de felicitaties!
Laatst bijgewerkt door Lielle op 28-06-10 09:45, in het totaal 3 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:25

Nogmaals echt hardstikke leuk voor je Lielle! Ook echt heel tof dat je haar in het water even de tijd gaf door te gaan stappen. Tenslotte ben je idd nog bezig met het opleiden van haar! +:)+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:25

Super Lielle! En wat een bijleesactie ;)

Ik denk dat de conclusie van dit weekend sowieso moet zijn dat Corien een supergroom/hulp bij het aantrekken van chaps/motivator en paardenvanger is!

@ Evie: jij trouwens nog bedankt voor het tegenhouden van Jer! :D Zoals Snoek al zei: hij dacht echt Yieeeehoe, ik ben los: wegwezen hier!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:30

Ik zie net de uitslagen .. stond 2e na de dressuur met mn 204 en nummer 1 (die uiteindelijk 1ste was in het klassement) had 206. Hmmm, ik had toch íets beter mn best moeten doen voor die dressuur :')

Mooi dat je zo superfijn gereden hebt Lielle!
Savanna: netjes hoor!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:36

Lielle, Het was dus een supercross voor jou en Uk! Helemaal leuk. Fijn dat hij goed het water in ging na het Minderhout-avontuur.
Noor, Het viel me trouwens op hoeveel Karandasj'en er startten afgelopen weekend.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:41

Mij ook! De laatste tijd kom ik steeds dezelfde Karandasj'en tegen tijdens het crossen. De meeste ook met een W-tje. Het was mij al bekend dat het een beetje laat(later)bloeiers zijn, dus ze (we ;)) komen eraan! Jammer dat Karandasj niet meer is!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:01

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:06

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:07

Mooie plaatjes Lielle en Noor!

Jetske

Leuke foto's van jullie!

Elegant

Gaaf Lielle!

Is dat overigens de winnares van het Z paarden op de hoofdpagina? Zij sprong/reed echt zo keurig in de cross, heb de combinatie op meerdere hindernissen gevolgd omdat het er zo fijn uitzag. Rust, controle, impuls, voorwaarts...

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:37

Iedereen gefeliciteerd met de prijzen, vooral Jetske natuurlijk! :D
Mensen waarbij het niet zo goed ging :(:)

Ik heb beide dagen foto's gemaakt en ze komen komende 2 dagen online op www.oypo.nl/yavannafotografie :D

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:39

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:45

Lielle schreef:
Uiteindelijk hebben we dus onze eerste plek van de dressuur (194 punten) vastgehouden en was ons Ukkie dus eerste :+: Ik ben ongelooflijk trots op haar, ze heeft vorig jaar met Sjoerd (van Rob) een paar crossen gelopen en na ruim een half jaar pakte ze weer helemaal super aan. We zijn zo blij met haar :j

Je bedoelt vast 2e plek, er was in ring 3 namelijk ook nog iemand met 195 punten ;) , die verpestte alleen haar springparcours zeer grondig. :Y)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-06-10 10:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:45

Jetske: Gefliciteerd!
Corien: Gefliciteerd met je foutloze cross! Balen vand ie 4 strafpunten
Lielle en Noor: Gave foto's :D !

Dan kan ik natuurlijk niet achterblijven met mijn crossmonster in actie 8-) :

Afbeelding

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:49

Lielle schreef:

SaskiaStar schreef:
Je bedoelt vast 2e plek, er was in ring 3 namelijk ook nog iemand met 195 punten ;) , die verpestte alleen haar springparcours zeer grondig. :Y)

verrek, dat klopt. Die lijst heeft er nooit gehangen, of mss beter gezegd die heb ik nooit gezien. De enige lijst voor de crossuitslagen die ik gezien heb stond ik al bovenaan, maar je hebt helemaal gelijk.
Dank voor je correctie, ere wie ere toekomt :D Maar ik blijf desondanks supertrots op Ukkie :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:54

Lielle schreef:
Lielle schreef:

SaskiaStar schreef:

verrek, dat klopt. Die lijst heeft er nooit gehangen, of mss beter gezegd die heb ik nooit gezien. De enige lijst voor de crossuitslagen die ik gezien heb stond ik al bovenaan, maar je hebt helemaal gelijk.
Dank voor je correctie, ere wie ere toekomt :D Maar ik blijf desondanks supertrots op Ukkie :+:

Hihi, klein detail en dat trots zijn op jouw Ukkie is dan ook wel heel terecht, echt super hoor.

Vond je actie zaterdag ook wel leuk, na de coiffin, ook een heerlijk paard.

In ieder geval van harte gefeliciteerd!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:03

Ik heb zelf niet mee gedaan maar vond het echt heel erg leuk om te zien!
Heb nog foto's van Corien
Afbeelding
Afbeelding
en nog 1 van Agnes met Velvet
Afbeelding

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:07

Ik was zaterdag ook weer eens met Madelene mee en vond het weer erg gezellig! Begin het paardrijden toch steeds meer en meer te missen.. Maar dit is toch wel een goede vervanger. 8-)

Ik zag trouwens nog een foto van Coopertje langskomen bij evenementenfoto:
Afbeelding

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:11

Elegant schreef:
Leuk! Waar stond je gistermiddag spirit? Zal de site in de gaten houden ;)
Was de link kwijt, die staat niet meer op de site (http://www.eventingzuidholland.nl)

Ja die hebben ze eraf gehaald ofzo maar komt er wel weer op :)
Ik stond bij de spoorwegovergang zeg maar en de wijnvaten :)