Verslagje SGW Gorssel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Verslagje SGW Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 08:11

Pfoe, het lijkt wel of ik altijd de laatste ben met haar verslagje. Had gisteravond geen puf meer om nog een verslag te maken. Vanmorgen zag ik dat een heleboel van jullie dat al wel gedaan heeft. Nou, hier komt ie van mij nog effe:

Half 9 vertrokken van stal en tegen 10 uur kwamen we op het wedstrijdterrein aan. Ik moest om 10.48 uur de ring in voor de dressuur, dus snel rugnummer halen en terug (pokke end lopen naar het tweede parkeerveld) om stiften te draaien en paard en mezelf klaar te maken. Ondanks alle hulp die ik had zat ik half 11 te paard (oeps, nog 20 minuutjes Bloos ). Op het losrijterrein aangekomen gelijk maar gaan draven want lossgestapt waren we inmiddels wel vanaf de trailer naar het terrein.
Voor mijn idee was ik nog maar net bezig of ik mocht de ring al in.
Ik was nog even angstig voor die bloembosjes die zo waaiden, maar gek genoeg keek ze er niet eens naar.
Voor zo'n korte losrijtijd niet eens zo'n gek proefje gereden, we hadden zelfs een redelijk middendrafje zonder taktfouten of aanspringen in galop.
Goed, het kon beter maar de 151 punten die ik nog kreeg waren verdiend.

Na het verzorgen van paard en mens had ik nog heel even tijd om het springparcours te verkennen. Mooie lijnen op zich, alleen van 7 naar 8 liep het een beetje raar. Maar goed, terug naar de trailer en paard en mezelf omgejurkt in crossoutfit.
De schimmel had er zin in. Ze liep lekker vlot en trok aan op de hindernissen. Ik had een sprongetje of 6 gedaan toen ik al omgeroepen werd. 10 minuten eerder dan mijn starttijd moest ik de ring in. (het liep niet echt lekker bij het springen geloof ik).
Op hindernis 1 kwam ik niet goed uit en hadden we gelijk een noodsprong, waarbij ik iets achter mijn paard bleef Huilen . Parcours vervolgt en verderop weer een noodsprong. (leer eens springen simmie!!)
Maar goed, het was niet het mooiste parcours dat ik heb gesprongen, Killea tikte nog wat aan hier en daar (niets voor haar eigenlijk, want normaal is ze voorzichtig en wil haar benen niet stoten) maar gek genoeg kwamen we wel foutloos rond binnen de tijd.

Bezoekje gebracht aan de DA en daarna ingesprongen voor de cross. Het was 4 minuten uitgelopen dus ik had nog een half uur voor ik van start mocht. Tjee, wat kan zo'n half uur lang duren!
Oke, eindelijk richting de startbox en mochten we van start. HIndernis 1 met gemak, toen naar 2 het bosje in waar we al slingerend richting hindernis 2 gingen. Tja, de hindernisrechters zaten net achter een boom in dat bosje en dat was even een verrassing voor Killea. Maar toch goed over 2. De rest van de cross ging feilloos. Heerlijk wat tempo geoefend op de lange stukken. We zijn nu een beetje aan elkaar gewend, dus tijd om ook eens op tijd te gaan rijden.
Net als de meeste zag ik ook op tegen de rietkragen, maar mijn "juf" had gezegd dat ik gewoon rechtdoor moest rijden ("dat kunnen jullie") en het alternatief vond ik ook niet echt aanlokkelijk. Afrijdend op de kragen zag ik dat ze gelukkig een heel stuk afgezaagd waren dus vol goede moed ging ik er op af en Killea sprong ze zonder problemen!
Afijn, mijn 2e keer foutloos met haar en ietwat tijdfouten (4,9) dus ik was heel tevreden!
Mijn stijlpunten weet ik helaas niet (die zouden pas om half 6 nbij de prijsuitreiking komen) maar uiteindelijk was ik als 15e van de 29 geeindigd.
Nu wachten op de stijlpunten (die zouden ze bij de uitslagen zetten die op internet komen) om te zien of ik mijn 2 wps bij kan schrijven! Dan heb ik er 6! Haha!
Op naar Neede met haar en dan krijgt ze even "rust" tot Princenhage.

Overigens hoorde ik van het secretariaat dat de stijljury bij hindernis 4 en 5 zat en bij de waterbak, maar in een ander gorssel topic las ik dat ze bij 10 en 11 zaten???????? Verward

Er was trouwens wel een prof fotograaf Cheese! aanwezig en de foto's komen binnenkort online. Ze zijn straks te zien op www.foto4u.nl



Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 08:35

Goh, mogen ze dan tijdens de cross van hindernis veranderen?? Blond

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 16:05

maartjuh schreef:
ik vond de rietkragen wel leuk eigelijk.. 1 van de leuke sprongen.. Springt lekker door, geen smalle irritante dingen...

Maar fijn de je lekker gereden hebt!


Tis ook wel een leuke sprong, maar ik was er zaterdag om de cross alvast te lopen en toen stonden ze behoorlijk aan de maat! Toen ik aan de hindernisrechter vroeg of ze zo bleven voor de B-paarden zei ze ja en toen moest ik wel even slikken want mijn paard snapt nog niet zo goed dat ze er door kan springen ipv erover! snappie!?
Gelukkig waren ze een heel stuk ingekort toen ik reed en heb ze dus gewoon gesprongen.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 18:06

Voor het L............


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers