SGW Ysselsteyn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

SGW Ysselsteyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 17:16

Hoi,

Wie rijdt er mee tijdens SGW Ysselsteyn?

Ik heb 2 paarden bij mij in de klasse B paarden.

Nl.:
Mijn kleine, maar vlugge krack Brother Bear. Het gaat zijn allereerste cros worden. Hij is dan ook pas 5 jaar en mag vanaf nu zijn talenten in de cross gaan tonen. Hem ben ik nu nog een beetje aan het bij werken wat betreft de dressuur, maar springen kan hij en hij heeft genoeg lef. Hij gaat over alles. Hij springt op dit moment in de L. En hij liep in maart bij de 5 jarige nog dubbel nul over een 1.15/1.20 mtr parcours en werd 10de.
Ben benieuwd hoe hij het gaat doen. Hij komt waarschijnlijk als tweede van mijn paarden aan start. Zodat ik eerst met mijn andere paard op verkenning kan gaan en met BB overal de perfecte weg kan rijden en ook nog eens kan genieten van de rit. Hij wil altijd voorwaarts.

Mijn 2de paard is Pleasure. Hem heb ik vorig jaar al in Ysselsteyn gereden. Wij reden een foutloze cross tot aan het water. Hij is altijd al bang geweest van het water, omdat hij 1 keer in het water sprong en de bodem niet meer onder zijn hoeven voelde. Daar is hij erg van geschrokken en sindsdien is hij een beetje terughoudend op het water. Uiteindelijk is hij er vorig jaar wel ingesprongen en heeft hij het parcours verder zonder problemen uitgelopen. Hij is een stuk rustiger van karakter van BB. Met hem zal ik als eerste de cross in rijden, zodat ik alle moeilijkheden voldoende in mijn hoofd heb voordat ik BB start. Pleasure kan zich vooraan lopen bij de dressuur en hij springt voorzichtig genoeg.

Voor BB wordt het bij de dressuur nog afwachten wat hij gaat doen, maar als hij dat goed genoeg doet, dan denk ik dat ik de meeste kans met hem heb aangezien hij de meeste lef heeft en vlug genoeg is. Hem moet ik eerder in houden. Pleasure is op dit moment een stuk verder in de dressuur. Ook hij heeft dus niet zoveel cross ervaring.

Groetjes
Denise

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:53

Pff, Ysselstein, dat duurt nog zo lang! Maar ik ga daar niet heen. Ik ga op 3 oktober naar Vasse.
Maarre, heel veel succes met je 1e cross!

Bitwise

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:58

Pleasure,

Je bent er snel bij met dit topic. Ik heb vorig jaar ook B gestart en start dit jaar ook B.

Gelijk met twee paarden starten vind ik wel moedig. Daarmee bedoel ik dat je waarschijnlijk na de wedstrijd behoorlijk moe zult zijn. Slapen In het begin had veel last van mijn bovenbenen en rugspieren. Ik zit dan ook de hele dag op kantoor.


Heb je vaker SGW gereden dan deze wedstijd in Ysselstijn vorig jaar? Ik ben deze lente nog in Ysselstein geweest oefenen en ze hebben nogal wat hindernissen opgeruimt en door eenvoudigere vervangen. Vind ik wel jammer, maar ze zullen er ongetwijfelt wel een goede reden voor hebben. Als je paard het niet zo op water heeft zou ik vooraf toch maar eens gaan oefenen. Behalven de weken vlak voor de wedstrijd is het terrein is altijd beschikbaar om te oefenen. Er word wel een bijdrage verwacht. Als je vooraf even belt zorgen ze ervoor dat er voldoende water in de waterbak staat. Telefoonnr kun je vinden op www.sgw-eventing.nl, onder oefenterreinen.

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 15:01

Hey,

Ik ga natuurlijk met de paarden oefenen. Ik heb Pleasure al diverse keren meegenomen naar water in de buurt waar hij zo in kan lopen en dat ging al goed. De volgende fase is dat hij erin moet springen. Maar hij vertrouwt het water nu al veel meer.
BB moet het gewoon een keer zien. Dus voor Ysselsteyn zullen ze beide 2 keer nog de cross doorlopen daar.
Ik heb daar al vaker met andere paarden geoefend.

Ook heb ik met mijn pony cross gereden.

Ik ben normaal gewend om 4/5 paarden per dag te rijden.
Nu richt ik mij vooral doordeweek op BB en Pleasure.
Daarnaast jog ik 3 keer per week en fiets ik bijna iedere dag 'n kilometer of 8.
Tegen de tijd van Ysselsteyn verwacht ik dat mijn concitie goed genoeg zal zijn. En nu moet ik er vooral voor zorgen dat mijn linkerhand een stuk sterker word. ( Ik heb hem eind mei gebroken gehad. Niet een normale breuk, maar een zeldzame volgens de dokter) Die is nog niet zo sterk als hij was, dus dat worden wat kracht oefeningen doen. Neit dat mijn paarden zo sterk zijn, maar de hand moet sterk genoeg zijn om in te grijpen in geval van nood. Maar ik verwacht geen problemen.

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:39

Jep ik ben ook van de partij bij de L-pony's Lachen

Bitwise

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:21

Pleasere,

Je klint nogal als een enthousiaste sporter. Kan ik misschien wel iets van leren. Als ik SGW moet rijden probeer ik ca 2-3 x in de week een stukje van 15 km te fietsen voor mijn conditie.

Ik vind het al een hele opgave om naast mijn werk 1 paard te rijden en dan nog tijd te hebben om af en toe te fietsen.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:26

ik wilde daar gaan starten, maar volgens mij hebben ze daar geen Z

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:27

Bitwise schreef:
Pleasure,

Je bent er snel bij met dit topic. Ik heb vorig jaar ook B gestart en start dit jaar ook B.

Gelijk met twee paarden starten vind ik wel moedig. Daarmee bedoel ik dat je waarschijnlijk na de wedstrijd behoorlijk moe zult zijn. Slapen In het begin had veel last van mijn bovenbenen en rugspieren. Ik zit dan ook de hele dag op kantoor.


Heb je vaker SGW gereden dan deze wedstijd in Ysselstijn vorig jaar? Ik ben deze lente nog in Ysselstein geweest oefenen en ze hebben nogal wat hindernissen opgeruimt en door eenvoudigere vervangen. Vind ik wel jammer, maar ze zullen er ongetwijfelt wel een goede reden voor hebben. Als je paard het niet zo op water heeft zou ik vooraf toch maar eens gaan oefenen. Behalven de weken vlak voor de wedstrijd is het terrein is altijd beschikbaar om te oefenen. Er word wel een bijdrage verwacht. Als je vooraf even belt zorgen ze ervoor dat er voldoende water in de waterbak staat. Telefoonnr kun je vinden op www.sgw-eventing.nl, onder oefenterreinen.


er staan nu nieuwe hindernissen, en het lijkt erop, aan wat ikm gezien heb, een redelijk zware cross te worden. Zwaarder als voorgaande jaren iig.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:33

Sow, dat had ik dus niet gedacht. Ik heb van mijn instructeur ook gehoord dat ze daar juist een hele lichte ponycross gingen bouwen. Hij heeft daar jaren in de organisatie gezeten, maar nu zijn ze ergens anders (lees melderslo) een crossterrein aan het maken.
Dan wordt Ysselsteyn dus geheel vernieuwd dit jaar. Ben wel nieuwsgierig geworden nu.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:34

Maartjuh, ik dacht dat je nu nog M was. Ga je voor de cross van Ysselsteyn al ergens Z starten? Anders start je daar toch nog gewoon lekker M?

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:02

Ik ga na wassenaar Z starten. Misschien al in Gorssel. Dus dan is het moeilijk om daarna M te starten..

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:15

ik doe ook mee

(klasse B)

pas m'n eerste cross dit jaar. en helaas waarschijnlijk ook de laatse met lou, daarna mag ik niet meer tussen de pony's starten Scheve mond

wordt nog ff flink trainen voor ons...

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:03

Yep, L paarden met Pablo.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:05

Yep, L paarden met Pablo.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:38

Ik heb met beide paarden in de B ingeschreven....

Ben vorige week daar zelf nog even wezen oefenen en hoewel het vrijdag de 13de was ging het best goed. Ik zag al wel een aantal nieuwe hindernissen die met lint waren afgezet, die zijn dus al voor de wedstrijd...zag er leuk uit!

Trouwens Lielle: gefeliciteerd!! Knipoog

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 00:21

Ik ga eerst nog een keer oefenen in Ysselstein en mocht dat goed gaan, dan wil ik B bij de pony's starten. Dat wordt dan ons crossdebuut.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 11:31

Dank je wel Marieke!

Bitwise

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 23:35

Ben gisteren in Ysselstein geweest oefenen. Ze zijn idd veel werk aan het doen voor de cross. Een aantal oudere hindernissen zijn compleet vervangen door nieuwe creatieve hindernissen. Het lijkt er een beetje op alsof daar een andere parcoursbouwer bezig is.

Ik kwam er zelf een (oude) bekende hindernis tegen. In de jaren 80 en 90 werd er in Helden een SGW gehouden. Daar hadden ze een grote PVC buis van 80 cm doorsnede in gebruik. Ik had hem al een tijd niet meer gezien en plots duikt die buis nu op in Ysselstein. Ze hebben dat ding op z'n kant op een boomstronk gezet. Ziet er heel komisch uit. Ysselstein is mijn vaste oefenterrein en ik hoop dat online kan wennen aan de nieuwe hindernissen. Gisteren was hij niet zo gecharmeerd van al die veranderingen en vooral niet van al dat rode lint.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 08:22

alle starttijden staan er al op zag ik

welk rugnummer hebben jullie?

ik nr 129

dressuur 10.40 u
springen 15.34 u
cross 15.54 u

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 08:42

startnummer weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar ik moet om half twaalf dressuren, 2 uur springen en half drie crossen (in de B)

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:37

he loulou ik moet tegen jou rijden, ik start ook B-pony's (ons crossdebuut)
Ik moet rond 12 uur dressuur, 5 voor 4 springen en kwart over 4 cross.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 13:17

leuk dat we tegen elkaar moeten Lachen

welk startnr heb jij?

ik ga gewoon rustig aan doen, heb niet genoeg kunnen trainen. en ze is tussendoor nog kreupel geweest.

moet alleen nog ff bellen of ik als laatste in onze klasse mag starten, heb namelijk wat probleempjes met vervoer...

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:34

Euuh ik heb startnum. 140 geloof ik, als allerlaatste Haha!

Ja haha ik doe ook rustig aan, het is onze allereerste cross en ik weet niet wat hij gaat doen, heb natuurlijk wel vaker geoefend, maar als hij er geen zin in heeft dan kan ik het vergeten, in springen dan hè...

nicoleV
Berichten: 1189
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:36

Hoi

Ik kan helaas niet mee doen ik deed eerst altijd met mijn 2 ponys mee maar ik heb ze verkocht en kan nog niet mee doen want mijn paard is pas 3 en pas onder het zadel over een jaartje doe ik wel mee, is echt vet.

Groeten nicole

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:58

ik heb trouwens nog een bokker in de startlijsten gespot