Oefencross (Vasse)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Oefencross (Vasse)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 20:51

Ik heb een vraag...
Ik wil de oefencross in Vasse starten, maar ik vroeg me af hoe t nou zit:
Je moet eerst dressuur doen, dan springen, vet, cross, en weer vet.
Dat snap ik.
Maar, wat voor resultaat moet je met die oefencross in het springen hebben om de terreinrit te mogen rijden? Mag je uitgebeld zijn in het springen??
Het zou voor mij de eerste keer worden dat Eldien op concours springt, en ik weet dus niet precies wat ze gaat doen. Ik zou met iemand anders op de trailer mee moeten, en als die dan wel gewoon mag crossen, en ik niet, staat de mijne urenlang op de trailer en dat wil ik niet. Scheve mond

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:39

Meestal rijd je alleen een cross als het een oefencross is. Bij sommige (heel weinig) oefencrossen is er wel dressuur en springen. Op www.eventing.nl vind je op de wedstrijdkalender de precieze data van oefencrossen. Vasse ga ik ook heen dit jaar maar ik start B. Ik weet toevallig dat je in Vasse alleen de cross moet rijden, dus geen dressuur en springconcours vantevoren.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 23:12

In Vasse moet je dus wél dressuur en springen rijden, want zo was het voorgaande jaren iig, en zo staat het ook op de site.....

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 08:52

Normaalgesproken mag je niet crossen als je meer dan 24 springfouten hebt. Dus ook niet als je een verkeerd parcours rijdt enzo. Maar omdat dit een oefencross is mag het misschien wel?

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:01

Ik weet niet hoe dat met oefencrossen geregeld is, daar zou ik als ik jou was gewoon even over bellen

Ik weet alleen dat er vorig jaar voor de oefencross iig gesprongen werd, dressuur heb ik niet op gelet