[SGW] SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AntheaV

Re: SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:23

Goedemiddag!
Gisteren de hele dag hindernisjury geweest in Nijeberkoop, was erg koud maar ook erg leuk Haha! Zometeen weer naar Nijeberkoop, maar dan om de training te rijden Lachen Erg veel zin in!!
Zal vanavond alles even bijlezen

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:34

Anthea: je zat bij de laatste hindernis of niet?
Succes met de training daar Lachen.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 14:31

Veel plezier Anthea Doei!

Lekker enthousiast verhaal Kim Tong uitsteken

Nou, ik heb de wereldreis alleen, voor 't eerst, in het donker overleeft .. heb het zelfs in 1x gevonden Tong uitsteken (m.a.w. voor 't eerst alleen op pad en ook nog een plek waar ik nog nooit eerder was geweest) Terugweg via Leeuwarden en H'veen gegaan, kijken of het ook sneller was. Maakt eigenlijk niets uit, maar zal je net niet zien dat ik daar bij Akkrum een stuk over de vluchtstrook moest vanwege asvaltwerkzaamheden ... en vlak voor Joure nog een keertje vanwege een ongeluk Gestoord Bloos

En ik is blij Haha! Haha! Haha! Ben B+2 Go jij! Go jij!
Inspringen was die al fijn, oefenparcours ging ook fijn (ff wat overtuiging bij de 1e 2, was volgens mij grappig volgens het aanwezige publiek Bloos ) ... en het B parcoursje ging op zich hartstikke goed, vooral het 1e deel. Mooie wappers, alleen ging ik halverwege het parcours zitten klöten en kwamen de oxers niet meer goed uit. Maar we waren foutloos Haha! binnen de tijd zelfs Bloos Tong uitsteken ... zo zitten we weer in de stijgende lijn!

Nadien volgens mij nog wel een uur uitgestapt Schijnheilig Was op het fietspad langs de grote weg gaan stappen, toen soort van rondweg van franeker voor fietsers gevonden .. en later nog een bosje. Met jaja ... boomstammetjes Haha! Dus die hebben we ff uitgetest, heeeeeeeel eng als je net springpaard bent geweest over mooi kleurrijke hindernissen Clown

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 14:34

Wat goed LL!! Party!!

Idd een mooi verslag Kim Tong uitsteken

Vanochtend lekker met Woll op pad geweest! Lachen

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:28

Ik ben al weer terug uit Nijeberkoop. Mijn paard heeft wel de blits gemaakt daar.... Heb alleen niet de training gereden. En ben erachter gekomen dat ze NIET menkarretjes-proof is. Ik haalde haar van de trailer en ze keek wel wat om zich heen van wat is dit allemaal maar ze was nog wel redelijk rustig. Daarna werd ze steeds wilder, ze was echt als de dood voor die menkarretjes. Normaal op cc is ze altijd heel mak met opzadelen, makker dan Yentil of Kameel waren. Hoofdstel om doen was nu echt een ramp. Ze rukte zich los en rende keihard over het veld. Toen werd ze door mensen opgevangen en nam ik haar weer mee naar de trailer. Maargoed toen rukte ze zich weer los. Maar ze komt omhoog en je houd er gewoon niks aan. Toen was er een man die haar had gevangen en ons ging helpen. Nou dat was ook geen succes, ze was zo in paniek door die karretjes enzo dat ze weer omhoog kwam en ze laat zich gewoon vallen dan en ze had die man ook nog op de grond gegooid. Ze is uiteindelijk 2x gevallen, waarvan 1x op de straat en ze is nog keihard weggerend over de straat. Toen we haar weer hadden heeft mn moeder de auto opgehaald en langs de weg gezet en toen hebben we haar meteen op de kar gezet, ik denk dat het ook gevaarlijk was geweest als ik er nog wel opgestapt was. Dus geen training voor mij. Ik baal er wel van, niet alleen dat ik de training niet heb kunnen rijden nu maar vooral omdat ze heel bang is en dan totaal in paniek raakt. Je kunt er dan gewoon niks meer mee. Terwijl ze bij ons altijd goed behandelt is. Misschien dat er ooit eens wat met haar is gebeurd, want het is best een angstig paard maar het gaat allemaal al veel beter, ze is veel rustiger geworden al. Maar dit heb ik ook nog nooit meegemaakt met haar. Thuis was ze wel weer heel rustig. De anderen stonden in de wei en ik moet altijd een stukje over de straat om naar de wei te gaan maar dat was geen enkel probleem, zo mak als een lammetje. Ga vanavond nog wel eventjes rustig op haar rijden.

Kim: ja ik zat bij de laatste hindernis Lachen

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:38

Leuk filmpje Vief!
Gefeliciteerd LL.

Ik ben ook weer terug van wedstrijd.
Ging echt heel stuk beter dan vrijdag.
Inrijden was een ramp, was samen met nog een meisje van stal die na mij moest, in de buiten bak.
Zij heeft nog een jong paard en die ging helemaal uit zijn dak.
En ik ga er vanuit dat mijn paard onderhand wel oud en wijs genoeg is om een beetje normaal te doen Clown
Dat kon ik nu net vergeten, als een soort idioot achter dat andere paard aan en gek doen met ze tweeen.
In een onwijs natte buitenbak. Alles was gespikkeld, zag er echt niet meer uit.
Bokken en rennen, en het was echt wel glad. Zag het elk moment fout gaan dus ben er maar afgestapt, het werd met toch net iets te gevaarlijk. Zag me zelf al liggen in de modder met mijn nette pakkie.
Heb even gelongeert en ben daarna weer op gestapt, ging meteen heel stuk beter.
1e proef 186, en de 4e prijs. 2e proef had ik de staleigenaresse als jury. Slapen
Ging voor mijn gevoel echt heel stuk beter dan de eerste.
Kreeg ook allemaal goed commentaar van het publiek.
Wat geeft dat mens mij. 175 punten Vork. Nouja kon der niet lang mee zitten, blijkbaar vond zij dat ik dat verdiend had Clown
Ze zij achteraf nog dat ik veel beter kan, maja vind eigelijk dat je dat niet moet vergelijken.
Van een paard van buitenaf weet je toch ook niet of die beter kan of niet.
Is nog steeds niet slecht en heb voor mijn gevoel echt lekker gereden en daar gaat het toch om.
Heb ieder geval weer een winstpunt erbij Haha! . Heb ik die 2 dagen toch niet voor niets gereden Bloos

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:50

net wedstrijd gehad en ging goed.. 1e x dat ik bij eigen vereniging starte en was 2 x 1e met 185 en 182.. Nu nog 2 puntjes en dan mag ze L1 Lachen haha wel grappig start daar nooit en nu gelijk zo Lachen

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:53

@Vief: Lekker uitgewaaid zo te zien!! Haha! Lekker hoor, zo'n ritje!!
@Anthea: Zielig hoor dat ze zo in paniek was Ach gut .. Hopelijk houdt ze niks over aan de vallen en zijn jullie bekomen van de schrik!
@Ingridje: Fijn dat het beter ging Knipoog , maar dressuur blijft een jurysport en je zult nog wel meer wedstrijden meemaken met in jouw ogen rare meningen of gedachtegangen of terrein waar je niet kan losrijden. Ik kan alleen maar zeggen; probeer je zoveel mogelijk flexibel op te stellen en je zoveel mogelijk aan te passen aan de situatie. Je moet het voor jezelf en je paard beter maken en niet anderen of de situatie (slecht te rijden bak bijv.) de schuld geven. Probeer van elke situatie te leren en er het beste uit te halen, hier krijg je alleen maar meer ervaring van.

Ben vanuit werk naar stal gegaan, Wootje flink geknuffeld Lovers .
Heb lekker de avond voor mezelf, lekker onderuit vanavond OK dan!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:00

Net terug uit Princenhage. Het was een topdag.
Lekker gereden. Dressuur kon beter, springen foutloos en cross foutloos en binnen de tijd (maar als de brandweer, dus veel te snel binnen). Mijn verslag staat in het verslagentopic.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:58

Goeienavond!
@MC: Fijn dat je lekker hebt kunnen rijden in Princehage!
@Anthea: Balen dat je paard zo bang was voor de menkarretjes, hopelijk heb je haar vandaag nog even rustig kunnen rijden!
@Vief: Lekker naar Busloo, volgens mij had Woll er zin in, of niet?
@Hilde: Gefeliciteerd met je prijs.
@Ingridje: Gefeliciteerd met je winstpunt en prijs!

Ik ben vrijdag en zaterdag naar Barchem geweest. Met Nika uiteindelijk 4e geworden en van Jipje ben ik afgevallen in de cross en dus uitgesloten helaas.
Vandaag met Nika nog even een rustig rondje het bos in geweest, die was nog steeds zo fris als een hoentje en met Jipje even een blokje rond gestapt, die was ook nog lekker fris. Dus die zijn gelukkig helemaal in orde. Ik ben alleen een beetje bont en blauw en stijf, maar dat zal ook wel weer beter gaan.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:14

Gefeliciteerd met je 4e plaats JN. Jammer dat het met de ander wat minder ging. Volgende keer beter.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:44

Benthe: ik had niets een gevraagd,hoe het met jipje ging. Bloos niet netjes van me.

Heb wel ontzettend gelachen met je om die kleren zeg. Wat een spectakel, even een tenue voor de prijsuitreiking

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:52

@Tientjeh: Ja het was wat met die kleren, kon er in zemmen Tong uitsteken Ach ja is ook wel weer lachwekkend! (maakt niet uit hoor dat je vergeten was om te vragen hoe het met Jipje was gegaan, er zijn ergere dingen!)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:53

en ik in jou jasje, die net te krap was voor mij Tong uitsteken waardoor jij in een grote zomp moest lopen. haha. En met de bruine schoenen en zwarte chaps en geleende cap

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:01

Goedenavond.
Hier mijn verslag(je) van SGW Princenhage.

Ik ben ook weer terug. Heb een hoop bokkers gezien, onder andere Apple, Broertje, Vera, Paul en Heleen.
Dressuur ging lekker, ik ging voor een nette proef, wat aardig lukte. Na de dressuur stond ik 2e met 195 punten. Losspringen ging erg lekker, alhoewel we niet altijd een mooie afstand hadden. Het parcours ging op een goed tempo, alleen had ik Vorstin net niet genoeg onder controle. Resultaat was 3 balken, maar dat maakte me niet zo veel uit. Ik heb al een tijdje geen parcoursen meer gereden, daar moeten we gewoon weer inkomen. Toen de cross in. Ik was niet zo zenuwachtig, alleen vlak voor de start. Hindernis 1 ging netjes, alleen het bos was een beetje spannend. Op 2 kwam ze een beetje terug vanwege het weggetje, maar ik kon haar netjes doordrukken. Hindernis 3 en 4 gingen ook zonder problemen. Vorstin had een lekker tempo, en ik hoefde haar niet echt erg in te houden. Op de trakhener kwam ze eerst hard aan, maar toen ze het gat zag kwam ze erg terug. Ik kon haar nog doordrukken, maar we sprongen bijna vanaf stilstand. We kwamen er net overheen, maar ik geloof dat we de balk aantikten. Na de sprong gelijk uitbundig beloond, en over de volgende sprong. Toen ik halverwege het pad richting de afsprong was, ging ineens het knopje om. Ze remde af, en ineens stond ik stil, zo'n 10 meter voor de sprong. Ik kreeg Vorstin niet meer vooruit. Ik heb haar aangemoedigd, heel lief lopen doen, boos geworden, alles. Ik kreeg haar op de sprong, maar toen moest ik aan de kant voor degene achter mij. Die ging er moeiteloos overheen, dus ik probeerde iets daarna er achteraan te rijden. Vorstin wilde nog niet vooruit, maar uiteindelijk kreeg ik haar weer op de sprong. Ze wilde naar beneden gaan, maar krabbelde weer bovenop. Daarna kon ik haar toch doordrukken, en vanuit stilstand gingen we eraf. Ik heb haar weer uitgebreid beloond, en ondertussen draafden we richting de molenwieken. Ik wilde haar weer aangalopperen, maar toen ging ze weer op de rem. Ik heb haar geprobeerd over te halen en aan toe moedigen, geslagen, geschreeuwd, echt alles om haar naar voren te krijgen. Helaas zei iemand van de organisatie toen dat het genoeg was, en dat ik het parcours uit moest. Hij zei dat Vorstin niet goed was, omdat ze niet voorwaarts genoeg was. Ik had hem eigenlijk moeten vertellen dat ik dit al vaker heb gehad, maar daar dacht ik niet aan. Misschien dat ik het dan had kunnen oplossen, ik was de laatste starter, dus ik had best nog een hindernis kunnen springen. Ik ben terug naar het hoofdterrein gestapt, onwijs balend, en onderweg kwam ik Heleen tegen. Volgens mij heeft ze me bij de molenwiek gezien, dus als jij mij als toeschouwer nog een verslag zou kunnen doen, heel graag Heleen Ik vraag me ook af hoe het eruit heeft gezien vanaf de zijlijn, en of ik Vorstin niet te hard aanpakte. Ik schaam me dood dat ik daar zo liep te schreeuwen en af en toe een tik uitdeelde. Misschien dat ik er daarom uit moest.
Onderweg nog wat tranen gelaten, en op het hoofdterrein nog de losspring hindernissen van de cross gesprongen. Dat deed ze zonder problemen, en ze trok er ook weer gewoon op aan. Kortom, ik heb geen idee waar het nou door gekomen is. Vorige keer in Lisse was het mijn eigen fout dat het niet goed ging, maar dit keer liet Vorstin me stikken. Dat voelde erg rot. Desondanks heb ik wel een leuke gezellige dag gehad.

Balen dat je eraf gevallen bent Marielle! Hoe heeft je paard het overleefd?
Gaaf veulen Heleen!
Wow, gefeliciteerd Hilde Go jij! Go jij!
Gefeliciteerd met je eerste winstpunten LL!
Fijn dat je lekker getrained hebt Vief Lachen
Balen dat je niet hebt kunnen trainen Anthea! Vervelend dat ze zo in de stress schoot!
Gefeliciteerd met de winstpunten allemaal!
Gefeliciteerd met je prijs Benthe! Balen dat je van Jipje gevallen bent! Gelukkig heeft ie niets Lachen

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:12

anthea: dat is wel zuur dat je training zo is afgelopen Ach gut
benthe: Tinet zei al tegen me dat je het goed had gedaan..!! klasse hoorr..!! Knipoog
en over je val, ik kan je de hand schudden. ik verga ook van de spierpijn.. Blauw oog
vief: leuke foto's van bussloo., ik ga d'r binnenkort ook weer een keer lekker rijden. Even weer rustig aan opbouwen.. En het water is daar zo leuk.! Haha!
lappie_lap: Gefeliciteerd met je winstpunten.!
alle andere wedstrijd mensen: Gefeliciteerd met jullie goede resultaten..!!

Ik heb vandaag even bij m'n paard gekeken hoe het met d'r was. ze was wat stijf en rustig. ze heeft lekker in de wei gelopen de hele dag.. haar benen leken goed, dus morgen ook nog maar even afwachten.. maar verwacht geen extreme dingen meer.. gelukkig..
verder stond ze met de oortjes naar voren lekker te grazen.. Clown
ik heb tog wel spierpijn bij m'n sleutelbeen wordt leuk morgen met knippen.. dan sta je de hele dag met je armen omhoog. en dat wil nou net niet ahahaha Sigaar

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:15

MelanieB schreef:
Hier een verslagje van mij in SGW Barchem

Vanochtend lekker opweg naar onze 2e officiele cross!
's ochtends eerst de dressuur.
Inrijden ging heerlijk, maar eenmaal in de ring werd ze ineens heel sterk en de ontspanning was ver te vinden

Jammer, maar toch nog 176 punten Clown
Wel bedroevend voor iemand die bijna L2 is *LOL*
Ach, het is en blijft gewoon onze minst sterke kant.

Toen het springen, ze sprong wel lekker, lekker tempo, helaas een balkje in de dubbel.
Afstand voor ons staat gewoon niet lekker, of 1 galoppas en strekken (of verruimen maar bon luisterde even niet echt)
Of 2 hele krappe, in dit geval 2 krappe...
Wat resulteerde in 1 balkje, maar voor de rest was ik super blij! Lachen

Toen de cross in, vond het best een pittige cross. Ja
Maar Bonny had er weer zin in en ging vlot van start!
Nergens alternatief genomen, alles zonder twijfel gesprongen.

Wat heeft geresulteerd in een... jawel, een foutloze cross Go jij! Go jij!

Had een tijd van 5.20 Bloos! optimale tijd was 5.01.
En wat bleek...

3e Hyper!

De 1e had ook 5.20 en 2e had 5.36

Had alles precies hetzelfde als nummer 1, behalve ik 4 strfpunten in springparcour.
En ik had iets hoger stijlpunten.

Als ik dat balkje niet had gehad was ik dus 1e geweest. *LOL*

Maar ik was sowiezo al super trots op bonny dat we weer foutloos de cross uit kwamen!

Ik ga even bijlezen Lachen

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:18

Gefeliciteerd met je prijs Melanie! Super zeg, voor je 2e cross!
Marielle, succes met je spierpijn Ach gut Gelukkig heeft je paardje niets ernstigs.

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:25

snoekie: ik kan me voorstellen dan je echt even in tranen was., sta je daar met je goeie gedrag goed je best te doen.. lukt het niet. ik hoop echt dat het snel weer goedkomt.. Ach gut

Melanie: meid goed gedaan hé..! gefeliciteerd met je 3e plaats.!!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:32

@Snoekiej: Balen zeg, dat is inderdaad niet leuk. Kan me me indenken hoe je je voelt achteraf. Ach gut

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 07:25

Morguh!!

Barchem was zeer geslaagd voor mij en TG, helemaal trots dus!
In de loop van de dag even lezen hoe jullie crossen zijn verlopen.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:29

goeiemorgen.. iedereen gefeliciteerd met behaalde resultaten.. Ga zo naar stal, paardje laden en dan weer richting school.. vakantie zit er weer op Boos!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:32

Morgen Doei!

Ik heb helaas geen vakantie Scheve mond
Moet dus vandaag gewoon naar de uni.. Beetje jammer Knipoog

Shanouk: Wat vervelend zeg Ach gut Vooral omdat je geen idee hebt waarom ze precies zo doet..
Anthea: Schrikken dat ze zo in paniek raakte.. Mijn pony was er ook heel erg bang voor, maar zo'n kleintje houd je dan nog wel onder controle..

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:54

Goeiemorgen!

LL: wat goed zeg! Haha! Gefeliciteerd!
Vief: leuk filmpje! Fijn dat je zo lekker hebt getraind Haha!
Anthea: jeetje wat balen dat ze zo in de stress schoot Ach gut
Ingrid: fijn dat het al zoveel beter ging als vrijdag Lachen Gefeliciteerd met je wp en prijs!
J_N: gefeliciteerd met je 4e plaats met Nika! Jammer dat het met Jipje minder fijn ging Ach gut
Snoekiej: wat ontzettend balen zeg, kan me voorstellen hoe je je gevoeld moet hebben Ach gut
Melanie: super zeg! Gefeliciteerd!

Mijn vakantie is ook voorbij helaas. Maar heb vandaag een kort dagje, van half 11 tot kwart voor 2.
Vanavond dressuurles Lachen

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 09:44

Goedemorgen!
Iedereen gefeliciteerd met zijn punten!
Vakantie begint nu officieel, volgende week tentamens dus lekker leren.