[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:12

_Jitske_ schreef:
PP had een ban ja, ze was iets te melig in een ander topic hea Piet
Twinkie:
BT; je hebt gewoon een spring en een dressuurbeest in 1!

2 talenten halen, een betalen BT

(en ik bedoelde idd je moeder, wat vreemd, heeft ze geen mobieltje bij zich?)

Welkom terug uit je ban PP

Marieke: amaretto heb ik wel in huis

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:14

Welkom trouwens Biem

Is je moeder al terug BT?
Fijn dat je les goed ging

Twinkie: dat schiet niet op Voor mij werd oefenspringen ook niets, was pas tegen tienen terug van het tentamen

Tentamen was wel te doen trouwens Was wel blij dat ik die oefententamens had gedaan, want er kwamen flink wat dingen terug die ik anders echt nooit had geweten (terwijl ik toch best hard geleerd had)
Had in de juist/onjuist 11 fout van de 80 en 16 fout is een 6 dus dat is wel netjes Alleen open vragen blijft even afwachten, die tellen dubbel en daar durf ik echt niets van te zeggen
Ik zal het vast wel horen over een week of 5

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:18

Goedzo Gomir. En nou even lekker uitrusten van het leren met kerstmis

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:21

lekker Gomir!!
mijn moeder is anti mobiel! maar als ze weg gaat schrijft ze dat wel op een briefje... maja misschien had ze niet verwacht dat ze zolang zou wegblijven?!?!

ja ik krijg dressuurmatig gewoon extra les... maja dan zal het ook wel hard nodig zijn

SGWuppie

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:24

Okee, daar komen er dan een paar:

Mooie blauwe lucht!
Afbeelding

dadelpalmen
Afbeelding

Eeven een ritje maken op een berber-pony...was echt nog een vuil krengetje en op het strand rende hij gewoon de kant op die hem het beste leek....hij had alleen zo'n grof bit in dat ik geen zin had om hem echt te gaan sturen..iig geen paardje om aan toeristen mee te geven als je het mij vraagt
Afbeelding

We sliepen iedere dag in een ander hotel en die waren echt prachtig...overal mooie marmeren vloeren en behoorlijk chique
Afbeelding

Dit hotel had uitzicht op de desert
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met deze jeeps hebben we de rondrit van 5 dagen door de Sahara gemaakt.....en dan heb je zo'n asobak dus ook echt wel nodig...was erg gaaf!
Afbeelding

En dat zand is geweldig, heerlijk lekker zacht, kreeg gewoon zin om erin te rollen
Afbeelding

Dromedaris rijden....is echt een makkie, alleen als ie gaat zitten kieper je wel even een enorm end naar voren
Afbeelding

Het inspirerende landschap van Tunesië:
Afbeelding

Dit is geen truukfoto...mijn vriendje en ik keken naar de maan, hij maakte er een foto van en toen was dit het resultaat
Afbeelding

Afbeelding

Samen met zusje van vriendje, wij waren erg veel waard omgerekend in kamelen:
Afbeelding

het maanlandschap waar de film Starwars is opgenomen:
Afbeelding

La guerre des etoiles:
Afbeelding

Over het algemeen zagen de dieren er daar goed verzorgd uit, maar dit ezeltje had enorme schaafwonden aan zijn benen, echt zo zielig! Ben er de hele dag verdrietig om geweest
Afbeelding

Dit was echt gaaf....uren ploeteren door de woestijn en dan ineens een prachtige oase met warmwaterbronnen!! En echt lekker warm!
Afbeelding

1 nacht sliepen we dus in de woestijn en deze tenten, was ook leuk, maar je moet wel van zand houden
Afbeelding

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:29

gave foto's!!! ik heb ook ooit eens op een dromedaris gezeten! was erg lachen!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:33

Gave foto's zeg!
Krijg bijna zin in vakantie en eigenlijk hou ik helemaal niet van vakantie

Ik ga vast voorgenieten van mijn vrije dag morgen en kruip even op de bank Heb nog wel wat slaap in te halen ook dus ga maar eens vroeg naar bed

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:37

mijn moeder is gevonden gelukkig maar, nu kan ik lekker gaan slapen alhoewel ik nu wel over mijn slaap heen ben

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:46

Gave foto's Marieke!
En die maan is echt super romantisch

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:47

BT gelukkig maar! En voor zo meteen: slaap lekker

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:47

Wauw Marieke. Hele mooie foto's. Jullie hebben echt mooie dingen gedaan.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 23:47

fijn BT

wat een gave foto's Marieke. Wil spontaan op vakantie

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 00:14

Ben net terug van lesgeven en rijden, en ik kon gelukkig gewoon (nou ja, gewoon) rijden. Als ik mijn wijsvinger iets uitstak dan kon ik mijn teugel tegen mijn middelvinger aan drukken. "voordeel" is ook dat ik nu met heel weinig druk kon rijden (een van mijn grootste fouten) waardoor we lekker ontspannen aan het freewheelen waren

Mooie foto's Marieke! Ik zou er zo naar toe willen!

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 00:26

Ik geloof dat ik de laatste ben vanavond... dan ga ik ook mijn bed maar eens opzoeken

Tot morgen!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 00:35

lekker MissM

even een vraagje(weer volgens mij )
ik rijd nu met (volgens mij) een dun ponytrensje, we hebben wel eens een discussie gehad of het ene onderleg was of niet, met dit bitje loopt ze wel goed (ik weet niet beter ) maar volgens mij mag ik niet met dit bitje op concours rijden. een enkelgebroken bustrensje is het. met springen loopt ze alsnog door mijn hand heen, maar gaat het veel beter dan met de kneveltrens (dubbelgebroken,bol stukje, redelijk smal)
mijn instructeur zei dat ik eens een ander bitje moest proberen, hij kon me alleen niet vertellen wat voor beetje raar maja, ik mocht alleen niet te veel gaan knoeien met bitten

aangezien ik niet veel verstand heb van bitten, vraag ik maar aan jullie, wat jullie er van denken...?!
wat zal ik doen?!

ik zit nu te denken aan:
enkelgebroken
water of bus?? heb geen idee
dun bitje
knevel?
D-trens?
met rolletjes?

wat voor rare dingen heb je toch allemaal tegenwoordig?!?!
ze pakt overigens niet heel vast het bit vast (lekkere zin )
ze schuimt na 5 minuten al(op beide bitjes)

dus ik heb het idee dat het niet te scherp moet
maar wel scherp genoeg, dat als ze tegen mijn hand aanloopt(en been) dat ze er niet dwars doorheen loopt

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 00:38

Gave foto's, Marieke! Ik zit nu te vernikkelen van de kou aan de computer en krijg bij het zien van je foto's direct zin in een lange, warme vakantie.

Gelukkig ging het rijden goed, MissM.

Ik heb vanavond heerlijk gereden. Ik ben Oeste de piaffe aan het leren. Hij deed vandaag 5 pasjes in een goede takt...wat voelde dat gaaaaaaf!

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 00:42

Lastig BT (moet nog steeds wennen om niet RT te schrijven ). Mijn ervaring is dat een bustrens uitnodigt om meer gewicht in de hand te geven (oftewel dat paarden meer gaan hangen). Dat kan dus goed werken op het moment dat je paard het bit niet goed aanneemt, maar als hij er juist doorheen loopt, dan zou ik daar niet voor kiezen. Ik zou denk ik voor een enkel- of dubbelgebroken watertrensje gaan.

Waarom mag je trouwens met dit bit niet starten? Als het een gewone trens is in pony-maat, dan is dat toch geen probleem?

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 01:29

Ben net terug van springles. Fijn gereden. Eerst even flink dressuurmatig het paard wat sneller in het achterbeen maken en daarmee krijgen we van voren ook mer front. Paar leuke lijntjes gesprongen. o.a. balk dan 4 galopsprongen naar steil. Vervolgens een keertje op 3 galopsprongen en dan eens op 5. Leuk werk zoiets. Verder nog allemaal leuke lijntjes. Had het idee dat ze op een gegeven moment als een katapult van de grond kwam. Heerlijk.

BT, je zou ook eens een recht bitje kunnen proberen (ik heb er nog wel eentje liggen) Dat help ook wel eens als ze er van voren zo doorheen beuken. Fijn dat je ook lekker hebt gedressuursprongen. Aat zet zn lessers wel aan het werk. Persoonlijk vind ik dat wel fijn, want dan blijf je ook goed scherp in het springen.
btw. Aat is een profssionele amateur. Hij werkt gewoon nog zo´n 30 uren buiten de paarden en dan al zn paarden nog eens. Hoezo druk?

PP?? ken ik die ook? ook uit het noorden des lands?

Mooie foto´s Marieke, en wat een grote zandbak. Die ene foto met dat water en die pilarendoet me een beetje aan Escher denken.

Lekker uitrusten Gomir!!!!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 01:45

Meende ik de laatste te zijn, maar ben dus de 1e

vandaag is dus al overgegaan in morgen . Zonet was het nog vandaag, maar nu is het al gister... eigenlijk is het nu vandaag, maar gister was het ook vandaag
Wordt het morgen ook vandaag?
Vandaag heeft wel een morgen, maar ook een middag en een avond.
Ik snap het zelf ook niet meer wat ik brouw
Noemen ze dit nou filosofie Jitske? of begin ik gewoon gek te worden

Maar ben wel blij dat BT haar moeder weer heeft teruggevonden.

lekker sliepe

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 08:36

welkom teru PP!

Gave foto's marieke!

BT, fijn dat je uiteindelijk met een gerust hart naar bed kon, lekker geslapen?!

En met Os gaat het goed, mijn zus had gister les, toen ze kwam stond ie er normaal bij, en de instructrice vond hem erg losjes lopen voor zijn doen Nou ja, ik zal er wel nooit achter komen wat het was, begrijp er echt geen bal van, maar als ie maar normaal doet!!

Hoor de laatste tijd allemaal vervelende verhalen om me heen... Vriendin d'r verzorgpony zijn ze aan het opbouwen na 4 maanden rust door peesblessure. Nu liep ie weer kreupel op ander been. Andere vriendin die sinds 3 maanden met pees zit, paard heeft nu een ander been helemaal dik. Een paard hier inde buurt die werd gelongeerd, een bok tegen schot, been gebroken Nou, dan wordt ik ook heel argwanend!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 08:39

maar ik ga er weer vandoor! We hebben vandaag kerstlunch op het werk

Alle reorganisaties hier lijken voor mij niet slecht uit te pakken trouwens! Collega van mij gaat naar andere afdeling, waardoor wij het werk opnieuw gaan verdelen en ik waarschijnlijk de rundersector in mijn pakket krijg. Mag ik voortaan 1 keer per maand naar de Europese Commissie in Brussel, voor vergadering van het Beheerscomite rund. Dat vind ik wel leuk

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 09:03

Wat een super foto's zeg!
Ik heb gisteren lekker gegeten bij de Griek
Het was eigenlijk voornamelijk vlees en wat aardappelschijfjes en een salade

Ik ga me zo maar even aankleden, want ik moet nog een uurtje naar school en dan is er nog iets van een open podium en een kenia-actie en dan gaan we lekker de stad in

@ PP, Leuk dat je er weer bent!
Wij zullen er wel even voor zorgen dat je je weer een beetje gaat gedragen
Waar is je pony eigenlijk heen gegaan en komt er wel weer een paardje voor in de plaats???

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 09:18

Ik heb trouwens nog een leuk bericht
Sambal werd gisteren gemeten en het is een D-pony
Hij was eigenlijk 0.9 cm te groot, maar we hadden een lief meetmeneertje dus helemaal blij

Ik ben er echt heel blij mee, het is echt niks om met zo'n mini E-pony tussen al die halve paarden te moeten rijden..
Kunnen we weer een jaartje mee vooruit!!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 09:22

mooi Vief!

MJ, goed nieuws qua werk en Os!

RK, les klinkt super. Ik houd wel van dat soort lessen.

BT, ik rijd zelf graag met een ongebroken watertrens, precies wat RK zegt.

Gomir, goed zo

missmuts, piaffe nog wel GP aspiraties zeker

MissM, fijn dat je toch kon rijden.

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 09:23

En ik post gewoon gezellig even verder

@ Andrea en BT, dat filmpje van Kiek is FF die ik op bokt had neergezet, die pony heeft dezelfde vader als Sam
Vond het wel grappig, ik ben zelf alleen wel blij dat Sam niet zo gehaast en zonder zijn rug springt, maar het is wel een lekker fel beest