Hallo, wij willen in de toekomt een kleine crossweide maken. We willen wel wat hindernissen zelf maken, Nu was mijn vraag. Wie weet hoe wij zelf cross hindernissen kunnen maken. Denk daarbij aan een punt, pickniktafel enz. Alvast bedankt
Durf je je paard daarvoor op het spel te zetten? Denk liever aan een echt gerenomeerd bedrijf die precies de maten en afstanden weten. Een boomstam vind ik nog tot daar aan toe maar'n tafel? en dan ff zelf doen,nee bedankt. Stel je voor dat de maten niet kloppen...
idd, veel hindernisse worden van speciaal materiaal gemaakt dat snel breek als het paard er op valt. Dus laat het alsjeblief doen... als je paard je lief is...
Soep wordt niet zo heet gegeten als ie wordt opgediend. Je kunt wel degelijk zelf crosshindernissen maken. Of hiervoor een gewone picknicktafel gebruiken (doen ze in een officiele cross ook). Enkelvoudige hindernissen hebben niets met te kloppen maten/afstanden te maken.
Er is nog een topic over zelfgemaakte crosshindernissen, zal het eens opzoeken en de link hier plaatsen. Er staan ook foto's in van zelfgemaakte crosshindernissen (weliswaar in een link naar weer een ander topic, maar dat geeft niet).
Idd kun je zelf crosshindernissen maken! Een smalletje kan je vrij simpel maken met een stukje stam. Wij hadden dit voorjaar palen gekregen, voor omheiningen. Die zijn dan zegmaar vaak gebundeld met sterk touw/dun ijzer wat je zelf kan buigen (weet ff naam niet) Was ongeveer 1.20m (dus normaal hoe lang een balk zou zijn) waar je over kon springen, en ook een meter breed en een meter hoog. Die heeft eerst even dienst gedaan als crosshindernis. Stammen hebben wij ook in de springweide. Met tonnen kun je ook leuke dingen doen, en een hegje kan je ook vrij gemakkelijk zelf planten. Bielzen doen het vaak ook goed voor piano's oid. een greppeltje valt makkelijk te graven, kan je zelfs zelf met een schep doen. Picknicktafel kun je zelf ook vrij makkelijk maken met een paar planken, of gewoon 1 kopen (al vind ik die vaak vrij breed, maar dat ligt aan mij )
Picknicktafel kun je zelf ook vrij makkelijk maken met een paar planken, of gewoon 1 kopen (al vind ik die vaak vrij breed, maar dat ligt aan mij )
Volgens mij zijn die tafels er ook in kinderuitvoering. Die zijn in elk geval lager en ik dacht ook wat smaller. Foto's van een trainingsparcours voor obstakel/schriktraining/trail, misschien iets aangepast ook interessant: http://www.kbrhorse.net/tra/course01.html