[SGW] cross Lummen (B) 22 april

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ibonn

cross Lummen (B) 22 april

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 08:04

Afgelopen weekend zijn we met enkele KNHS'ers naar Lummen geweest, dit was in vergelijking met Overpelt en Arendonk een behoorlijk pittige cross met veel technische hindernissen. De uitslag is ook naar, slechts 1 Nederlander vooraan, de rest had weigeringen of werd uitgesloten, zoals ikzelf Boos!

We hebben niet van elke hindernis een foto gemaakt maar hier enkele foto's om een indruk te krijgen van het soort hindernissen.

Dit was hindernis 2, was wel een leuke binnenkomer, hierna volgde een triple van bielzen en een roodwit spoorboompje.
Afbeelding
Zien jullie op de achtergrond de auto's over de snelweg scheuren

Daarna hindernis 5, 1e waterhindernis: Afsprong in diepe water met boomstam in het water
Afbeelding

Hindernis 6 werd mijn Waterloo, zo'n eenvoudig smal steiltje dat we er niet eens een foto van gemaakt hebben Boos! Als je vanaf hindernis 5 aankwam galloperen, zag je hindernis 7 van de B maar wij moesten vlak voor deze hindernis een scherpe bocht naar links maken om onze hindernis te springen. Plato bleef op de B-hinderis focussen waardoor hij schrok toen hij ineens voor de andere hindernis stond. 1e weigering, kan gebeuren, balen maar okee, opnieuw aanrijden. Maar toen kreeg ik hem helemaal niet meer in de buurt van dat stomme ding. Na nog 2 duidelijke weigeringen was het einde oefening en heb ik gewacht op de volgende ruiter. Toen die er overheen was, heb ik opnieuw aangereden en ik zag de afstand en opnieuw weigerde Plato met als resultaat dat ik over z'n hoofd dook en flink hard op de grond landde.

Hierna maar eieren voor m'n geld gekozen ook omdat het daar niet de beste plek was om je paard kwijt te raken omdat de snelweg vlak langs de hindernissen liep en er was helemaal geen touw of wat dan ook gespannen om te voorkomen dat de paarden de snelweg op konden. Er was alleen een lage vangrail van zo'n 50 cm.

Dit is hindernis 7 zo'n 50 meter na hindernis 6:
Afbeelding
Let op de auto's op de achtergrond !!

Na hindernis 9 nog een lusje naar de snelweg, let op het hek om uitzwaaien te voorkomen Haha!
Afbeelding
Afbeelding

De waterbak:

Over het eerste steiltje, op vrij steile helling naar beneden landen, 1 galopsprong schansje het water in, dan heuvel op en de lage opsprong aan de linkerkant. De M en Z moesten de hoge opsprong en het steiltje wat daarachter staat.
Afbeelding
Afbeelding

De middelste afsprong voor de L
Afbeelding

Hier is de fotograaf hindernis 17 vergeten op de foto te zetten Bloos , 17 was een picknic tafel met op 3 galopsprongen de eerst van 18, de wijn toen met op 3 galopsprongen de haag op 90° naar links. Deze lukte wel meteen Tong uitsteken
Afbeelding

De coffin met water in de sloot
Afbeelding

Nog een foto van de leuke laatste hinderis van het M en Z: bult op, erg steile landing en dan in de landing meteen afzetten over steiltje, pittig!
Afbeelding

Scotty__

Re: cross Lummen (B) 22 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 08:07

zó dit zijn mooie hindernissen zeg!
Jammer van je weigering.
Je kan dit thuis misschien ook wel oefenen?:-)
Veel succes bij je volgende cross!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 08:10

Ah, nu herken ik het weer! Mijn zusje heeft hier gestart als kwalificatie voor het EK in 2002! Toen was er ook een 1 en 2 ** traject als ik me niet vergis. dat was echt heel gaaf, met hele hoge heuvels erin. Wel een mooie cross!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 08:23

Ziet er idd wel pittig uit! Vingers aflikken Maar wel leuk, miss volgend jaar ipv Overpelt?

Hopelijk gaat t de volgende keer beter Ibonn!!

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:00

Lummen is kei gaaf.
Heb er in 2001 de CIC* gereden echt kei mooi en dik.
Mijn zusje had toen 2 pony's mee in de Z en die moesten bijna dezelfde cross als de CIC* voor de paarden. Alleen die hele grote heuvel met een aantal lastige sprongen niet.
Vind het zo jammer dat daar geen CIC wedstrijden meer zijn.
Ik ga daar volgend jaar liever heen als naar Waregem denk ik.
Leuk dat je foto's hebt gemaakt IBONN erg jammer dat het niet zo goed ging!
Succes ermee hopelijk is het niets ernitigs met Plato.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:59

Dat ziet er wel pittig uit ja. Jammer dat het niet zo goed ging.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 11:27

lummen is altijd wel een mooie cross geweest...

de ene kant van de autosnelweg is het lummen LRV en de andere kant was vroeger die van de federatie hé... jammer dat de federatie cross niet meer doorgaat,was zowel nationaal als internationaal vroeger.

jammer van je uitsluiting...