[SGW] Style, NEW / Dalmar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vieva

Style, NEW / Dalmar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 14:38

hallo mensen Lachen

ik zou graag willen weten welke been bescherming jullie hebben voor de cross?
Hebben jullie liever style, NEW / dalmar?

mijn instructeur heeft mij aanbevolen voor voor de style te nemen en voor achter de NEW en springschoenen ook NEW dacht ik..

is dit onzin of kan je beter gewoon van voor en achter en de springschoenen het zelfde merk nemen?

Sjaan

Re: Style, NEW / Dalmar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:40

Ik heb de New maximum performance boots rondom en ben er zeer tevreden over.
Maar ongetwijfeld zullen de Style en Dalmar beschermers ook erg goed zijn

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:41

Ik heb NEWS en ben er tevreden over. Ik zou overigens best op het oordeel van jouw instructeur durven afgaan Ja

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 14:43

ok, ik weet namelijk niet welke ik zou nemen, dit omdat ik wel goede bescherming wil, niet dat deze beschermers nniet goed zijn, maar omdat ik er zelf geen ervaring mee heb. Lachen

mag ik ook vragen waarom jullie de NEWS hebben en niet de style?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:44

Ja hoor dat mag, bij mij ging het voornamelijk om de prijs. De Style's zijn nogal wat duurder dan de New's. En ook de New's beschermen prima.

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 14:46

bedankt sjaan, idd ik liet de style beschermers zien aan mijn vader even geleden en die schrok nogal flink van wat ze kosten + de springschoenen er dan nog eens bij Lachen

edit: laatst in de hoefslag stond madeleine brugman en die heeft bij sundancer de dalmar been bescherming om, zal dit betekenen dat deze ook goede kwaliteit bieden?
Laatst bijgewerkt door Vieva op 28-03-07 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:46

Geen specifieke reden eigenlijk, wsl destijds prijs. Ik rijd Vos wel met Styles, kan weinig verschil ontdekken. Maar waarom twijfel je aan het advies van Jan? Die weet er toch echt wel wat vanaf Knipoog

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 14:49

Is ook zo lielle, jan weet er wel wat van af, maar vond het zo ingewikkeld van die voor voor die voor achter en dat merk voor springschoenen, ook omdat ik zelf geen ervaring heb dus dacht ik: ik wil jullie reacties wel horen Lachen

niet dat ik ze nu al koop maar wel binnekort als luuk ver beter is Ja Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:50

Zo moeilijk is het toch niet? En wsl kan Jan ze zelf ook nog wel leveren Knipoog

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 14:54

dat is zo jan levert ze idd zelf je kan zebestellen op zijn site Lachen Ja iig bedankt Lachen meer reacties zijn wel kom Ja Lachen

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:01

Wij hebben beschermers van New, CC, en Style.
Die we pas besteld hebben van New bevallen erg goed!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:55

Ik heb de Dalmars en die bevallen super. Zijn alleen nog niet zo lang op de markt als de Styles en de News.

Heb Styles gehad en die waren ook fijn, heb nu voor Dalmar gekozen omdat die een uitsparing voor de voorknie hebben en omdat ze zowel voor als achter een harde plaat hebben. Mijn pony heeft een blessure aan zijn checkligament opgelopen door het harde en rechte randje.

Ik heb ook News gehad voor achter en die vind ik minder fijn. Allebei mijn paarden sloegen er naar, zeker als ze uit het water kwamen.

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:59

Ik zelf gebruik de NEW en de STYLE op wedstrijd.
Om te trainen de CC en pro Lite. ZIjn ook allebei heel fijn.
Springschoenen heb ik dichte rubberen van sprenger.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:05

patsmu schreef:
Springschoenen heb ik dichte rubberen van sprenger.

Hebben die niet zo'n hard""giet randje" ?

Ik heb ook veel met dichte rubberen gereden, alleen het laatste paar wat ik had, had een heel klein hard randje => mijn pony zijn kootholtes waren goed open. Hij kwam bloedend uit de cross. Sindsdien let ik er heel scherp op maar ik kan ze niet meer vinden zonder dat naadje.

Ik heb ook nog wel met die springschoen uit stukjes gecrosst. Weet ff niet meer hoe die heten, maar die vond ik ook wel fijn.

edit Westerop oid

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:13

Ik heb zowel voor als achter New lightweight competition en ze bevallen prima Knipoog. Mijn springschoenen heb ik van Norton (van neopreen) en ook die bevallen hardstikke goed! Bij mij is het dezelfde rede als bij Sjaan: vind de Style's aardig prijzig en de New's beschermen net zo goed, waarom zou je dan persé dure nemen?

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 11:55

@GvdT: maar de new's en de style's hebben toch ook zowel voor als achter een harde plaat? Ja of heb ik dat nou verkeerd?

@Patsmu: op de vele site zie ik geen CC boots staan, kan je die nog wel bestellen dan?

L_J: dat is waar het is enorm een prijs verschil, maar zo mijn vader gezien zal hij wel de duurste nemen omdat hij zekere bescherming wil, en als ik duidelijk wil maken dat het geen verschil maakt lukt dat niet bij hem Tong uitsteken haha
.. maar als hij persee die dure wil maakt het mij niet uit Lachen

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 12:05

vieva, alleen dalmars hebben aan de voor en achterkant een harde plaat. De andere merken hebben bij de beschermers voor de voorbenen een harde plaat aan de achterkant en bij de beschermers voor de achterbenen een harde plaat aan de voorkant (volg je het nog Haha! ).

Ik dacht dat je vader het juist zo duur vond, maar nu wil hij toch de duurste denk je? Lekker laten gaan zou ik zeggen Knipoog

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 12:09

M_J: Ja nu snap ik het helemaal Tong uitsteken haha Ja

Ja vind hij ook, maar als ik ze dan mag bestellen 1 van die 3 zegt hij toch denk ik de style's, ik hoef het niet te betalen dus als hij de style's wil vin ik het best Tong uitsteken Clown haha Tong uitsteken

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 12:40

Ik heb ook de Dalmar's ben er zeer tevreden over Ja
Dit zijn mijn eerste crossbeschermers en ze passen erg goed Ja
De man bij ons in de ruiterszaak is ook een eventingruiter en hij adviseerde deze, ook omdat de harde plaat van carbon is, bij style is dit van kunststof en blabla Knipoog
Zelf ken ik er niet zoveel van maar ik ben iig tevereden met bij Dalmar's, ik denk alleen dat je paard geen te dikke benen mag hebben voor de Dalmar's, of zit ik daar mis mee? Mijn paard heeft vrij dunne benen en daarbij zijn ze goed, heb enkele maanden een groot paard gehad en daarbij waren de dalmar's toch krap...

Schijnt dat Dalmar ook vaak bij renpaarden als bescherming wordt gebruikt.

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 12:58

ja op www.paardendrogist.nl staat ook dat ze voor de draf en ren sport gebruiktt kunne worden en in het springen Ja

mijn wedstrijdpaard heeft stalbenen als hij net uit stal komt, maar zodra hij even gestapt heeft zijn ze weer heel mooi dun Ja

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 13:01

Ik heb ook de Dalmar's, erg tevreden erover. Ze voelen ook stevig aan Lachen

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 13:03

Ja idd, en makkelijk schoon te maken enzo Lachen

Voor de draf en rensport heeft dalmar andere bescherming, maar die van de eventing zijn daarop gebasseerd dacht ik zo?

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 13:43

maar vooral wat GvdT zei : 'Heb Styles gehad en die waren ook fijn, heb nu voor Dalmar gekozen omdat die een uitsparing voor de voorknie hebben en omdat ze zowel voor als achter een harde plaat hebben. Mijn pony heeft een blessure aan zijn checkligament opgelopen door het harde en rechte randje.'

ik wil dit bij luuk zeker niet hebben

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 16:15

Vieva geen idee. Die heb ik toen via e eventingshop van Patrik besteld. Het is al weer 1,5 jaar geleden ofzo. Die zijn zo goed als hetzelfde als de STYLE alleen niet zo duur.

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 16:17

oke bedankt patricia Lachen