Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MandyR

Berichten: 2746
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Toftlund - Denemarken

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:33

lalunamyo schreef:
CharleyT schreef:

Heeft niks met vriendelijk ofzo te maken. Het paard spoort wel of niet, een heel normale rijtechnische term. Dat mensen er nooit van gehoord hebben zegt wat over hun rijkunstig niveau en basiskennis.


hmm, heeft niets met rijkunstig niveau te maken vind ik, k rij al mijn hele leven , ook Z niveau, had er nog nooit van gehoord, maar natuurlijk als je verder nadenkt is de link zo te leggen Lachen helemaal als je kijkt bij welke oefening het commentaar staat geschreven, maar om iemand dan gelijk beetje dom te noemen, ( geen basiskennis ?

Ik wilde er eigenlijk niet meer op door gaan maar, ben toch blij dat ik niet de enigste ben die er nog nooit van had gehoord.
Ik werd al bang dat ik bij mijn volgende M proef de lach van de dag zou zijn. Want wie rijdt er nou zo hoog zonder basiskennis? Clown

lalunamyo
Berichten: 1273
Geregistreerd: 21-01-08

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:52

haha ja , is dat ook weer uit de wereld geholpen !
laten we nu maar weer door gaan met de grappige jury uitspraken
daar waar het topic om ga !
ben benieuwd, ga het topic wel volgen Lachen

Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:48

mijn moeder die ook jury is, ik schreef, liet mij na een prachtige proef en dito punten nog wel even opschrijven: "wat een lelijk paard zeg!" (paard was een soort bruin-wit bonte, met een zandkleurig hoofd met zeer brede bles, 2 kleine blauwe ogen, geen voorpluk, weinig manen en bijna geen staart en ook nog zwaar overbouwd) overigens werd ze wel eerste met 209 punten.

En moeders schreef eens aan een heel voorzichtig en veel te vriendelijk meisje dat werd gereden door haar dikke haflinger ipv andersom: "je paard vragen of hij, bijvoorbeeld, eventueel, als hij toch niets anders te doen heeft, misschien, een heel klein beetje, op de volte wil gaan als hij zin heeft, please?... HELPT NIET"

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:52

Bonita_Bon schreef:
mijn moeder die ook jury is, ik schreef, liet mij na een prachtige proef en dito punten nog wel even opschrijven: "wat een lelijk paard zeg!" (paard was een soort bruin-wit bonte, met een zandkleurig hoofd met zeer brede bles, 2 kleine blauwe ogen, geen voorpluk, weinig manen en bijna geen staart en ook nog zwaar overbouwd) overigens werd ze wel eerste met 209 punten.



Mag ik dan zeggen dat ik jouw moeder echt vreselijk onbeschoft vind? Bloos wat heeft of zij het betreffende paard mooi vind nu te maken met rijtechnisch commentaar? Wat heeft de ruiter daar nou aan om dat te weten? is alleen maar nodeloos kwetsend, hoe vind jij het als een jury je vertelt dat je een lelijke rotbok hebt? Ik vind dat echt not done, wat een k*topmerking zeg....Dat je het denkt oke, maar het dan nog ff opschrijven.. echt totaal stijlloos..

EllyC

Berichten: 8138
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 07:34

Inderdaad ik kan deze opmerking ook niet waarderen en/of plaatsen onder grappige of rare uitspraken.
Doet de eigenaar enorm pijn, zo'n opmerking lijkt me en dat mag nooit de bedoleing zijn van jureren.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 08:20

@Kjoetie en jury, precies mijn gedacht, wat vreselijk onbeschoft om zo'n opmerking te plaatsen!

81Puck

Berichten: 74
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: In een groen groen groen groen, knollen knollenland.......

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 09:11

Mijn gedachte ook, ik had dan persoonlijk een klacht ingediend bij de KNHS!

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 09:33

ja je mag van een jurylid beter verwachten vind ik, wat een ontzettend kinderachtig en arrogante (want waarom zou het belangrijk zijn wat mevrouwtje de jury van het paard vind, al heeftie ezelsoren en olifantspoten, als hij goed loopt looptie goed, hou je lekker bezig met rijtechnisch commentaar zeg) rotopmerking.. ik kan me zo voorstellen hoe dat voor dat meisje is geweest, ben je helemaal blij dat je gewonnen hebt en een mooie proef gereden hebt, supertrots op je paardje, krijg je je protocol terug en staat er zoiets op.. nou hoe verpest je iemand zijn dag zeg...


AmonRe

Berichten: 1087
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:08

Ik geloof er eigenlijk ook helemaal niks van dat (vooral het 1e) echt is opgeschreven :-(

Weltevreden

Berichten: 225
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:32

Een beetje sarcasme moet kunnen hoor, gelukkig zijn we niet allemaal zo snel op onze tieten getrapt als de dames die hier boven reacties geplaatst hebben. Ik vind het wel humor namelijk, kan me wel voorstellen dat het verkeerd geinterpreteerd wordt maar dat is een ander verhaal.

Ik heb op mijn protocol wel eens zien staan "leuke combinatie, geeft kleur aan onze sport". Ik had het kunnen opvatten als discriminatie omdat ik van buitelandse afkomst ben, in plaats daarvan kwam de betreffende jury na de wedstrijd even naar me toe om me te complimenteren. Immers je ziet niet zo vaak "zwarte piet" op het paard van "sinterklaas" een proef rondsturen Lachen Wel een vrouwlijke pieternella met een schimmel Storm in het PSG!

Geeft ook aan hoe je zelf bent als persoon denk ik..

81Puck

Berichten: 74
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: In een groen groen groen groen, knollen knollenland.......

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:52

Weltevreden, dat is iets heel anders. Nu beledig je iemand tot op het bokt, omdat je hetgeen beledigd waar de eigenaar zo gek van is.

Totaal onnodig, en in mijn ogen erg kinderachtig. Zou bij mij niet overkomen als een serieuze jurylid.
Maar goed, ik neem dan ook aan dat dit in de B is geweest.

Vladie
Berichten: 146
Geregistreerd: 15-01-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:56

Oke het is niet helemaal netjes dat een jury dat zegt over je paard. Maar aan de andere kant als je met 209 punten eerste word wat kan jou het dan schelen dat een jury je paard lelijk vind. Blijkbaar kan het betreffende paard wel als een tiet lopen.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:56

Kreeg ooit een telefoonnummer erbij met de mededeling dat ik moest bellen als ik hem zou verkopen Haha!

twister42
Berichten: 523
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:09

bij mij stond er jaren gelden "ruiter te klein"

was mijn jasje vergeten en een vriendin van mij die ook moest rijden net na mij, heeft haar jasje geleend, we hadden aan de jury gevraagd of we even tijd hadden om het jasje over te geven, uitgelegd waarom nou we liepen op tijd dus dat mocht dan wel even, mijn vriendin heeft een maatje meer.

(zat van de week oude coupons te kijken en vond deze ook)

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:19

Weltevreden schreef:
Een beetje sarcasme moet kunnen hoor, gelukkig zijn we niet allemaal zo snel op onze tieten getrapt als de dames die hier boven reacties geplaatst hebben. Ik vind het wel humor namelijk, kan me wel voorstellen dat het verkeerd geinterpreteerd wordt maar dat is een ander verhaal.

Ik heb op mijn protocol wel eens zien staan "leuke combinatie, geeft kleur aan onze sport". Ik had het kunnen opvatten als discriminatie omdat ik van buitelandse afkomst ben, in plaats daarvan kwam de betreffende jury na de wedstrijd even naar me toe om me te complimenteren. Immers je ziet niet zo vaak "zwarte piet" op het paard van "sinterklaas" een proef rondsturen Lachen Wel een vrouwlijke pieternella met een schimmel Storm in het PSG!

Geeft ook aan hoe je zelf bent als persoon denk ik..


´geeft kleur aan de sport´ vind ik nogal wat anders dan ´wat een lelijk paard zeg´.. een geintje moet ook kunnen, kan ik ook hard om lachen (in het vorige topic stonden genoeg voorbeelden waar ik echt vlak om heb gelegen Nagelbijten / Gniffelen ) maar dit kan ik niet grappig vinden, valt imo niet onder sarcasme..

Weltevreden

Berichten: 225
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:23

kjoetie schreef:
Weltevreden schreef:
Een beetje sarcasme moet kunnen hoor, gelukkig zijn we niet allemaal zo snel op onze tieten getrapt als de dames die hier boven reacties geplaatst hebben. Ik vind het wel humor namelijk, kan me wel voorstellen dat het verkeerd geinterpreteerd wordt maar dat is een ander verhaal.

Ik heb op mijn protocol wel eens zien staan "leuke combinatie, geeft kleur aan onze sport". Ik had het kunnen opvatten als discriminatie omdat ik van buitelandse afkomst ben, in plaats daarvan kwam de betreffende jury na de wedstrijd even naar me toe om me te complimenteren. Immers je ziet niet zo vaak "zwarte piet" op het paard van "sinterklaas" een proef rondsturen Lachen Wel een vrouwlijke pieternella met een schimmel Storm in het PSG!

Geeft ook aan hoe je zelf bent als persoon denk ik..


´geeft kleur aan de sport´ vind ik nogal wat anders dan ´wat een lelijk paard zeg´.. een geintje moet ook kunnen, kan ik ook hard om lachen (in het vorige topic stonden genoeg voorbeelden waar ik echt vlak om heb gelegen Nagelbijten / Gniffelen ) maar dit kan ik niet grappig vinden, valt imo niet onder sarcasme..


Je weet nooit in welk contekst die opmerking geplaatst is, maar "lelijk paard zeg" opschrijven en vervolgens wel 209 punten weggeven en de eerste plek bezorgen is naar mijn inziens wel enigzins sarcastisch bedoelt.

Weltevreden

Berichten: 225
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:30

81Puck schreef:
Weltevreden, dat is iets heel anders. Nu beledig je iemand tot op het bokt, omdat je hetgeen beledigd waar de eigenaar zo gek van is.

Totaal onnodig, en in mijn ogen erg kinderachtig. Zou bij mij niet overkomen als een serieuze jurylid.
Maar goed, ik neem dan ook aan dat dit in de B is geweest.


ik denk dus dat het sarcastisch bedoelt is omdat je als jury niet 209 punten weggeeft en vervolgens gemeend op het protocol vermeld dat zij je paard lelijk vindt...toch?
En ik denk dus ook echt dat het maar net is hoe je het interpreteert. Immers nu zijn we dus dom aan het discussiëren over een uitspraak die een jurylid(moeder van iemand die een post geplaatst heeft) gemaakt heeft.
En wie weet was de ruiter/amazone die de opmerking op zijn/haar protocol gekregen had wel een bekende van de jury...

EllyC

Berichten: 8138
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:31

@ weltevreden, dit meen je niet zo'n opmerking, dat er jury's zijn dit dit op protocol schrijven, wist niet dat dit voorkomt. Ik zou ontploffen, niet om discriminatie maar om de sociale botheid van zo'n opmerking. Ook dit kan volgens mijn normen en waarden niet.

Kijk je valt wel op zoals bv ook een bont paard of afwijkende maten (klein/groot paard/amazone)maar dat heb je altijd als je afwijkt van standaard.
Soms is dat makkelijk (o, daar heb je die leuke combinatie weer), soms juist niet (o, was dat niet die combi die vorige keer niet zo goed ging).

Ladygiroc

Berichten: 5084
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:41

Ik had een keer op mijn protocol staan:

Pony mag veel voorwaartser, maar loopt netjes op de achterhand!

Uitleg; ik ging voor het eerst op wedstrijd met mijn hengst en die heeft bijna de hele proef op z'n achterbenen gelopen van al die mooie merrie's

Weltevreden

Berichten: 225
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:43

jury schreef:
@ weltevreden, dit meen je niet zo'n opmerking, dat er jury's zijn dit dit op protocol schrijven, wist niet dat dit voorkomt. Ik zou ontploffen, niet om discriminatie maar om de sociale botheid van zo'n opmerking. Ook dit kan volgens mijn normen en waarden niet.

Kijk je valt wel op zoals bv ook een bont paard of afwijkende maten (klein/groot paard/amazone)maar dat heb je altijd als je afwijkt van standaard.
Soms is dat makkelijk (o, daar heb je die leuke combinatie weer), soms juist niet (o, was dat niet die combi die vorige keer niet zo goed ging).


Ja lieve schat ik snap jou standpunt ook wel, maar wat ik wil zeggen is dat de jury en de betreffende combinatie elkaar waarschijnlijk wel kende! Net dat als ik jou ken en een leuke opmerking op mijn protocol verwacht als je mij met Kelly Galore TN in de ring hebt Knipoog En ik kan wel tegen een geintje hoor...Tong uitsteken

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:43

bonita bon schrijft toch zelf dat ze het een heel lelijk paard vonden, wat is daar dan sarcastisch aan? Het fijne is dat we het niet hoeven te interpreteren hier omdat Bonita precies vertelt hoe het bedoeld is Knipoog

Weltevreden

Berichten: 225
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:43

Ladygiroc schreef:
Ik had een keer op mijn protocol staan:

Pony mag veel voorwaartser, maar loopt netjes op de achterhand!

Uitleg; ik ging voor het eerst op wedstrijd met mijn hengst en die heeft bijna de hele proef op z'n achterbenen gelopen van al die mooie merrie's


Mooi voorbeeld van sarcasme! Haha!

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:47

Die wel ja Ladygiroc Haha! Haha!

Weltevreden

Berichten: 225
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:55

kjoetie schreef:
bonita bon schrijft toch zelf dat ze het een heel lelijk paard vonden, wat is daar dan sarcastisch aan? Het fijne is dat we het niet hoeven te interpreteren hier omdat Bonita precies vertelt hoe het bedoeld is Knipoog



Bonita bon:
mijn moeder die ook jury is, ik schreef, liet mij na een prachtige proef en dito punten nog wel even opschrijven: "wat een lelijk paard zeg!" (paard was een soort bruin-wit bonte, met een zandkleurig hoofd met zeer brede bles, 2 kleine blauwe ogen, geen voorpluk, weinig manen en bijna geen staart en ook nog zwaar overbouwd) overigens werd ze wel eerste met 209 punten.

En moeders schreef eens aan een heel voorzichtig en veel te vriendelijk meisje dat werd gereden door haar dikke haflinger ipv andersom: "je paard vragen of hij, bijvoorbeeld, eventueel, als hij toch niets anders te doen heeft, misschien, een heel klein beetje, op de volte wil gaan als hij zin heeft, please?... HELPT NIET"

Ow heerlijk mens die moeder! Ik mag 'r nu al! wuahaha
Overigels geloof ik niet dat de betreffende moeder dat daadwerkelijk opgeschreven heeft in haar functie als jury Lachen

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:07

Ik had wel eens een opmerking;

Wauw, wat een supermooi front heeft jou paard, jammer dat de achterkant minder is Clown

Ik dacht dus eerst dat ze vond dat Jester dikke billen had, maar ze bedoelde dus dat ze een slechte achterhand had ROFL