Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MuttleyMarty

Berichten: 1158
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Duckstad

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 21:15

Vorige maand was ik vrij nerveus en lachte met het groeten ook niet naar de jury ( doe ik meestal wel), maar ik keek super serieus. Staat er bij beide keren groeten als commentaar: "lachen mag best hoor : - ) "

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 22:07

Aangezien het topic met gemene opmerkingen is gesloten, zet ik het hier maar neer.

Ik ben 3 jaar geleden voor het eerst gestart in de B met mijn merrie, proef 1 ging totaal niet goed, ik zat niet goed, paard stuiterde de hele bak door en het leek nergens op, toen kwam de jury uit het hokje en heeft daadwerkelijk staan schreeuwen tegen me, hoe ik het in me hoofd haalde om te gaan starten en ze begon me "de les te lezen" hoe ik het wel moest doen... klein dingetje: er stonden zo'n 20 mensen van andere ruiters te kijken en ik kon wel janken...

Tweede proef bij die jury gereden en daar stond dan weer onder: goede tweede poging..

Ik ben daarna anderhalf jaar niet meer gestart. -O-

Ik zet af en toe echt een bagger proef neer, dan mag die ook streng gejureerd worden, maar mij afkafferen? Dan haal je voor mij de lol van het starten weg en word mijn stress zo groot.. geef dan gewoon je punt op een nette manier op mijn protocol..

Echter kom ik ook leuke eerlijke juryleden tegen. :)

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 07:46

Wiba bij mijn eerste werd ik ook voor schut gezet door jury. Was gewoon zo zenuwachtig dat we dicht klapte. Wedstrijd erna gewoon met 2 winst naar huis. Door zenuwen stoppen we met rijden. Paard over de zeik en dan nog proef neer zetten is hele klus. Km ers maken dan verdwijnt de grootste spanning en kan het alleen maar beter gaan. Succes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 08:10

Mijn jonge paard ging aan de kletter tijdens me proef, waarna ik naar d'r schreeuwde "GEDRAAG JE IS!"
Commentaar van de jury onder m'n proef: 'Praten tijden de proef mag niet. Wij hebben je wel gehoord, voor jou helaas je paard niet, dus in jou geval nog is dubbel pech ook! ; )'
Je kon me opvegen na het lezen van dit commentaar _O-

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 10:27

Jenny_S schreef:
Wiba bij mijn eerste werd ik ook voor schut gezet door jury. Was gewoon zo zenuwachtig dat we dicht klapte. Wedstrijd erna gewoon met 2 winst naar huis. Door zenuwen stoppen we met rijden. Paard over de zeik en dan nog proef neer zetten is hele klus. Km ers maken dan verdwijnt de grootste spanning en kan het alleen maar beter gaan. Succes!!


Is inmiddels 3 jaar geleden dus inmiddels alweer gestart en gaat de goeie kant op, kom ik weer zo'n jury tegen, klacht bij de KNHS. Zo laat ik me niet behandelen..

Slechte punten, geen probleem. Commentaar, ook geen moeite mee mar ik laat me niet met de grond gelijk maken.

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 10:36

Je hebt helemaal gelijk

Kanto
Berichten: 617
Geregistreerd: 25-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:08

Heel oud topic i know

2 jaar geleden in B
Van hand veranderen daarna doorzitten: niet van been verwisselt :j

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:31

Is toch gewoon normaal?

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:34

m-x-k vanhand veranderen in middendraf en dan bij k doorzitten.. wanneer moet je dan van been verwisselen? is onnodig als je het mij vraagt

Tink89
Berichten: 2936
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:50

EmptyWords schreef:
m-x-k vanhand veranderen in middendraf en dan bij k doorzitten.. wanneer moet je dan van been verwisselen? is onnodig als je het mij vraagt


Volgens mij hoorde je twee jaar geleden nog te wisselen op X. Inmiddels net voor K.

Kanto
Berichten: 617
Geregistreerd: 25-05-15

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:53

okee? wisselen en dan 1 pas later doorzitten?

Kanto
Berichten: 617
Geregistreerd: 25-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:55

EmptyWords schreef:
m-x-k vanhand veranderen in middendraf en dan bij k doorzitten.. wanneer moet je dan van been verwisselen? is onnodig als je het mij vraagt


precies mijn gedachte, achja had toch een zeven

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:26

Tink89 schreef:
EmptyWords schreef:
m-x-k vanhand veranderen in middendraf en dan bij k doorzitten.. wanneer moet je dan van been verwisselen? is onnodig als je het mij vraagt


Volgens mij hoorde je twee jaar geleden nog te wisselen op X. Inmiddels net voor K.

niet in ene middendraf, dan haal je het paard uit het ritme

Kanto
Berichten: 617
Geregistreerd: 25-05-15

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:27

het was middendraf

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:41

Was op het moment zelf absoluut niet grappig, maar nu kan ik er mee lachen :

Na de proef komt de jury naar mij en zegt : "wordt het niet eens tijd dat je je een fatsoenlijk dressuurpaard aanschaft? "

Nou, met dat paard hebben wij dit jaar vijf titels behaald, dus zo slecht zal ze wel niet zijn. :D

Kanto
Berichten: 617
Geregistreerd: 25-05-15

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:02

omg haha :+

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 00:57

Dat zijn inderdaad juist de mooie opmerkingen als je het tegendeel kan bewijzen! :)

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 01:14

Ik kreeg het deze zomer voor elkaar om per ongeluk een proef te rijden uit het vorige oude dressuurboekje :=
Ik kwam er pas na de proef achter omdat het mij opviel dat de deelnemers bij een bepaalde oefening iets heel anders deden dan ik daar deed. Ergste van alles? De jury is het niet eens opgevallen :+

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 01:52

oh god die laatste...meesterlijk

ik heb het juist andersom gehad. Niet als ruiter, maar als voorlezer. Was een B proef (weet zo niet welk nummer het is) die met die 2 voltes bij C . Uiteindelijk rij je 2 hele voltes, maar staat in het boekje als;
C-X halve grote volte
X-C -X grote volte
X-C halve grote volte
Tussen C-H arbeidsstap

In totaal kom je dan dus op 2 grote voltes achter elkaar
De ongelukkige omschrijving bracht blijkbaar de jury in de war, want was bij het onderdeel E-F van hand veranderen en middenstap (1 onderdeel verder dus). stapt de jury uit zn hokje: welke proef ben je aan het voorlezen, want ik heb een hele andere proef voor me.
Ik al half in paniek naar voren bladeren waar dat schema staat in welke maand je welke proef moet rijden; nee hoor, IK zat goed....jury had daarvoor M1 gejureerd, moest dan 10 combinaties in de B jureren en dan weer terug naar M; die was het ff kwijt.
Bleek hij zelf ook wel degelijk de juiste proef voor zich te hebben maar was in gedachten met een M proef bezig..en dan ineens die voltes..man werd er duizelig van :P

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:09

Niet van een jury maar iemand van de vereniging. Ik reed met een bruinschimmel, op de kont nog bruin van kleur, uren staan wassen voor mijn eerste oefenwedstrijd, zegt ze: je moet hem wel poetsen voor je op wedstrijd gaat..

Nou ik kon wel janken en was al zo zenuwachtig...

Jaren later gelukkig ook 9'ens gekregen voor verzorging, toch nog baat gehad van veel waswerk. Nu wel erg blij met mijn bruine !

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:57

Jury : "Met DAT paard (een Arab) hoor je toch helemaal niet thuis in het Z! Daar moet je een warmbloed voor hebben!"
Ik : "Raar, ze is dit seizoen nochtans als 5 x voor de jouwe geƫindigd"

:+

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:54

Indoor is echt niks voor ons. (mijn pony en ik) Toch hebben we het geprobeerd. Lage punten gekregen. (wat logisch was) stond eronder:

Nou.....veel succes ermee


:') :')
Laatst bijgewerkt door Iris965 op 28-03-16 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:56

Iris965 schreef:
Indoor is echt niks voor ons. (mijn pony en ik) Toch hebben we het geprobeerd. Super lage punten gekregen. (wat logisch was) stond eronder:

Nou.....veel succes ermee


:') :')

Ooh dat is ook niet aardig!

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:36

Ik reed altijd met een airbagvest, die mag niet onder je jasje. Ik reed een FNRS-proef. Kreeg ik als commentaar bij "Verzorging ruiter": "Tijdens het rijden bodywarmer uit" en een 5. Dat vond ik wel flauw, want ik had van te voren nog nagevraagd of je een airbagvest of bodyprotector aan mocht - en dat mocht.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:51

Jammer, had je na afloop niet naar de jury kunnen gaan?
Heeft het je nog een punt gekost?