Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:47

Tango1979 schreef:
Dit weekend tijdens mijn eerste proef: "Had je haast? " :)
Paard liep (door mijn eigen fout) erg overhaast, denk dat ik in 4 minuten de proef door was. Vond het wel een grappige man, vroeg het op een leuke manier.
Mijn stalgenootje vroeg hij nog wie haar zo mooi had leren zitten (waarop onze instructrice naar de juryauto geroepen werd om een compliment in ontvangst te nemen).



Haha! Dat compliment is leuk :p

Ilse_123

Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:04

Ik ben ooit op wedstrijd gegaan met een vriendin van mij, onze paarden staan samen in de wei en zijn nogal op elkaar gesteld. Dus toen ik mijn proef wilde rijden in een afgesloten bak heeft mijn paard heeeeeeeeel de proef non stop gehinnikt. Toen ik aan het begin mezelf wilde melden bij de jury moest ik echt wachten tot hij zijn mond hield zodat ik tussendoor snel even mijn naam kon noemen.
Dus ik wacht een beetje met een melig hoofd tot mijn paard stil is. De jury kijkt mij heel even aan en zegt vervolgens ontzettend droog tegen mijn paard: ssssssssst paardje!
Ik kreeg uiteindelijk wel mooi een winstpunt :D gelukkig kende ik de proef uit mijn hoofd, want de lezer kwam niet over het gehinnik heen.

Annash
Blogger

Berichten: 26477
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:06

Ik heb gisteren erg gelachen... geen juryuitspraak, maar ik was aan het jureren.

L1, afwenden en (min.) 5 meter wijken, daarna rechtuit en lichtrijden.

Hoor ik de voorlezer zeggen: "Daarna rechtuit en linksrijden." Misschien had je erbij moeten zijn, maar mij kon je echt opvegen... :D (Combinatie reed dan weer wel op de linkerhand...)

Hopke89

Berichten: 1399
Geregistreerd: 18-04-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:45

Annash schreef:
Ik heb gisteren erg gelachen... geen juryuitspraak, maar ik was aan het jureren.

L1, afwenden en (min.) 5 meter wijken, daarna rechtuit en lichtrijden.

Hoor ik de voorlezer zeggen: "Daarna rechtuit en linksrijden." Misschien had je erbij moeten zijn, maar mij kon je echt opvegen... :D (Combinatie reed dan weer wel op de linkerhand...)


Ohw zoiets zou ik ook kunnen zeggen. Kan er ook zo lekker in blijven hangen. Geweldig.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:12

Hahaha dat heb ik ook al eens gezegd in de proef. Maar sinds ik "grote sprongen op de middenvolte" heb gezegd heeft niemand het daar meer over... Amazone deed braaf wat er moest: B-E-B grote volte in middengalop...

RenWaBl

Berichten: 2174
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:17

Ik heb gister moeten schrijven bij een jury die ik goed ken, zit in het bestuur van mn club. :) Nou hadden we een clubgenootje in de baan, HC. Clubgenootje geeft niet zo veel om dressuur, beestje wordt verkocht en werd voor de ervaring meegenomen op concours, clubgenootje heeft ook hele tijd met een smile op de pony gezeten. :P Nou kwamen we uit op 179 punten. Als ze niet HC hadden gereden, had de jury er wat aan gedaan. Maar omdat het HC was, heeft ze het laten staan en er onder gezet, met een pijl naar de 179: "Sorry :-)" Haha vond het erg grappig en clubgenootje ook. :D

Edit: Nog een leuke, bij dezelfde combinatie als hierboven. Beestje schoot bij het aanspringen in galop heel hard weg. Moest ik op de coupon zetten: Race stand. :P

DWensink
Berichten: 500
Geregistreerd: 08-01-14
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:16

Leuk leuk leuk, dit ga ik volgen! *\o/*

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:46

Ik had een keer bij de F-proeven op de manege als commentaar: Weet niet of je paard ook muzikaal is ingestemd, anders muziek gaan componeren te paard in de toekomst?

Vond het wel hilarisch. Vraag me niet waarom maar als ik gespannen/zenuwachtig ben krijg ik pianohandjes en ga ik af en toe mijn vingers bewegen.

Randaa93
Berichten: 6
Geregistreerd: 29-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:03

Ik heb een keer met mijn keurig gewassen pony met maar liefst 24 knotjes een 6 voor verzorging gekregen, degene na mij kreeg een 8 terwijl die vieze strontpoten (sorry, benen:P) had. Toen ik verhaal ging halen bij de jury gaf ze eerst de schuld aan de schrijfster, maar later zei ze: "ik rij ook wel eens op een kneus en dan krijg ik ook geen punten"

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:49

Mijn dochter kwam bij de jury na het rijden van een M1 proef kreeg ze te horen super proef nog iets meer op de achterhand en je krijgt allemaal achten en negens op je protocol nu denken wij dat zit wel goed dat wordt wel een winstpuntje met zon goed commentaar krijg je de punten............179 nou ja hou dat je mond tegen een meisje van vijftien en zeg commentaar staat op geschreven of zeg het was goed maar je bent er nog net niet.Super proef ????????????????????

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 01:44

Erg leuk topic!

Ik ben instructeur en laatst hadden wij F proefjes op de manege. Ik had meerdere kleine meisjes op onze GVR gezet, ze moesten buiten losrijden en dat moet natuurlijk veilig en niet al onze pony's zijn in het begin van het seizoen braaf buiten.

Rijden alle meiden op de GVR een top proefje met hoge punten, behalve de laatste. Krijg ik toch van de jury een sneer naar mijn hoofd hoe ik dat kleine meisje op dat grote paard heb kunnen zetten. Waarop ik zei: Die andere van de F1 die op dat paard zaten, gaf je toch ook hoge punten zonder dit commentaar?

Toen was ze stil :D

LaCiega

Berichten: 1070
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:10

XxKayleigh schreef:
Een aantal jaren terug stond er op de coupong van een vriendin van mij.
Pony spoort niet. Ik weet al niet meer bij welke oefening dit was.
Mijn vriendin werd kei boos en zei "hoezo zegt die jury dat mijn pony niet spoort, hij is toch zeker niet gek"

Bij niet sporen dacht ze dus dat haar pony niet spoort oftewel niet goed wijs is hahahaha :P
Ik heb me toen echt kapot gelachen :P


:o wat betekent "pony spoort niet" dan?
Iets met niet reageren op de sporen?

Annash
Blogger

Berichten: 26477
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:42

Je pony is dan niet goed rechtgericht en zet vaak 1 been buiten de massa - daardoor loopt je pony niet met de achterbenen in hetzelfde 'spoor' als de voorbenen. :-)

LaCiega

Berichten: 1070
Geregistreerd: 17-03-13

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 22:11

Oh, haha. Dat is eigenlijk nog best logisch, thanks! Zelf heb ik niet echt eigen wedstrijd ervaring, dus kan niks leuks delen.
Wat komen er leuke verhalen voorbij trouwens, maar sommige uitspraken zijn ronduit onbeschoft van de jury.

kaatjeka
Berichten: 11
Geregistreerd: 18-01-09

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:34

Eerste oefendressuurwedstrijdje met paard dat van heel ver moest komen (lees: NIET nageeflijk, totaal NIET) maar uiteindelijk zonder angst mijn hand accepteerde, maar nog wel wat onzeker, op de voorhand, geen constante verbinding enz, maar ik vond het knap van paard en was eigenlijk best tevreden, vooral omdat ik wist waar we vandaan kwamen... Jury komt nog even de ring in na de proef met als beginzin "wat doe je normaalgesproken met dit paard?" Ik was totaal overrompeld. Thuis heb ik zoveel leuke antwoorden bedacht: "dan loopt ze voor de kar" of "niks, hoezo?" of "grasmaaien" :D

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 07:20

Je opmerking voor de kar zou niet helemaal correct zijn. Voor de wagen moeten ze dressuurmatig ook gewoon goed lopen hoor. ;-)

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 07:39

Het lastige is dat je als ruiter of menner soms heel blij bent hoe een paard zich gedraagt of loopt. Vergeet niet dat een jury in principe de achtergrond van je paard of pony niet kent. Zij jureren wat ze dan zien. Niet dat jij zo blij bent met het resultaat op dat moment.

ilovevalebu
Berichten: 2
Geregistreerd: 20-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:44

Supertopic!

Reed dus f4 proef en op het nieuwe paard van de manege....ze had nog nooit een proef gereden waarbij ze alleen in de bak was....dus ze flipt m helemaal..gaat op de volte eb en blijft vol rondjes galopperen

Jury zegt: goed geprobeerd

xxrossiexx
Berichten: 922
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: twente

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 12:08

Laatst weer een proefje gereden, paard hard er zin in!
Toch alle figuren kunnen rijden, maar daar is ook alles mee gezegd.
kom ik de bak uit vragen mijn "fans" hoelaat de laatste trein gaat, of ik die nu nog kon halen.

Word later aangesproken door de jury die zegt: ik denk dat je voorlezer wat harder moet roepen in welke gang iets moet, want op mijn formulier stond toch echt gebroken lijn in draf niet in gallop. :D
kreeg later mijn punten, gebroken lijn een 4. Opmerking" mooie galopswissel!

Fair
Berichten: 3556
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:32

Ik moest laatst ook schrijven en heb toch om bepaalde dingen wel gelachen :')
Zo was er en combinatie met een fries die super opgekropt liep met de kin op de borst.
Jury: Zet er maar neer: Kin op de borst.
En bij alle andere opmerkingen moest ik 'Zie 1' Neerzetten. :') Kwam er zo droog uit.

En toen kwam er nog een combinatie en ze ratelde door. '6...6....6''
'Jeetje ik word hier zo moe van! Dit is zo'n typisch 6 proefje, zet overal maar een 6 neer.' _O-


Jurysport :')

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 14:29

"Toeristische route, wel foutloos."
Commentaar op mijn coupon van een marathon hindernis van onderlinge wedstrijd.
Voor het idee, ik deed er 1.50 over, snelste tijd was 30 seconden (was onze eerste wedstrijd in de marathon).

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:58

Sjolvir schreef:
"Toeristische route, wel foutloos."
Commentaar op mijn coupon van een marathon hindernis van onderlinge wedstrijd.
Voor het idee, ik deed er 1.50 over, snelste tijd was 30 seconden (was onze eerste wedstrijd in de marathon).

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 09:15

Beugelriem van mn vriendin knapte toen ze aan het diplomarijden was. Dus viel ze eraf :(;) (proef wel overnieuw mogen doen) staat er op haar eerste briefje:

'hopelijk viel de val mee!

Maar ik dacht dat je pas na de proef zou moeten afstappen. Je hebt een mooie draai aan de proef gegeven, maar het was niet de bedoeling..'

Op haar volgende protocol:

'ik zie dat het meeviel, die val!

Het zag er heeel charmant uit, haha!'
(als grap, de jury kenden we een beetje!

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:24

Lowara schreef:
_nvds schreef:
Ik ben me protecollen aan het terug lezen staat hier:

Leuk he 6 minuten in galop ?

:') tactische jury dus




Tactvol bedoel je?

Bokkertje22
Berichten: 20
Geregistreerd: 26-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 17:22

Met dochter en jonge pony op wedstrijd. Deze was heel druk steeds in galop, hekjes springen, en bokken toen ze moest galopperen. Stond op coupon. Meid je hebt met lef gereden. Volgende keer 1.5 uur los rijden kijken of ze dan nog zoveel praatjes heeft