Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:02

Nee, tegen de tijd dat de prijsuitreiking was en je het protocol kon ophalen, was de jury al weg.

Wat bedoel je met "Heeft het je nog een punt gekost"? Ik had geloof ik (is al weer een paar jaar terug en ik heb geheugenproblemen) wel een winstpunt, maar ik had wel een 5 voor "Verzorging ruiter".

T is geen ramp natuurlijk, maar het voelt gewoon niet zo eerlijk.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:20

Airbag vest of veiligheidsvest mogen ze niet weigeren en mag niet opgenomen worden in eenderd welke quotering.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:26

Ik vermoed dat de jury het gewoon echt niet herkend heeft. Beetje dom, maar kan altijd gebeuren.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:27

Ik doelde erop dat als je een 6 of hoger had gehad je wel promotiepunt had gehad en anders niet.

Maar ik lees dat dat gewoon is gelukt gelukkig.

Orrie_VBW

Berichten: 1532
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: Ganzen-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:52

Ik heb toen ik nog in de B reed een 5 op verzorging gekregen met het commentaar dat ik moest leren vlechten en dat de vlechten gelijke grote moesten hebben :')

Phoeboe

Berichten: 390
Geregistreerd: 04-07-16
Woonplaats: Zeeland

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:54

Aangezien mijn paard in het begin er nog wel is uit kwam met haar hoofd keek ik zelf regelmatig naar m'n handen, dus naar beneden. Met als gevolg de reactie; je paard moet aan de teugel lopen en jij zelf niet :')

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:34

Phoeboe schreef:
Aangezien mijn paard in het begin er nog wel is uit kwam met haar hoofd keek ik zelf regelmatig naar m'n handen, dus naar beneden. Met als gevolg de reactie; je paard moet aan de teugel lopen en jij zelf niet :')


Goeie :D

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 08:51

Onlangs op een kampioenschap. Drie jury's rond de ring. Een deelnemer wordt door een jury op de 20e ( laatste) plaats gezet. De ander twee jury's zetten hem op de 1e en 2e plaats.
Gaat hij naar de eerste jury om uitleg te vragen, onder andere de kurzkehrt ( keertwending om de achterhand) krijgt hij een 5 met als opmerking "te klein". Van de andere jury's een zeven met als opmerking "iets te groot".
Uitleg van de jury : de andere jury's hebben niet gespecificeerd of ze de voorhand of de achterhand bedoelen met te groot! :? :?

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:39

Dat is wel heel erg heftig.

_zusjuh
Berichten: 20
Geregistreerd: 01-03-15

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 23:42

Wauw! Dat is wel heel aparte reactie! Bizar ook dat er zoveel verschil tussen zat

parelxx
Berichten: 35
Geregistreerd: 18-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:52

Ik had laatst op mn protocol pony bomt tegen de hand (mn paard is 1.66m :+ (en het bommen vonden we ook best knap zo gevaarlijk is ze ook weer niet :Y) )

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 10:43

Van het weekend gereden bij een jury met een hele boze uitsstraling net of ze wel in het hokje gezet was en het een verplichtig voor haar was dat is niet erg uitnodigend om bij te rijden vooral niet als je ponyruiters inde B jureert en er niet eens een lachje of knikje af kan als het kind op de pony je komt bedanken voor het jureren blijf dan gewoon thuis

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:57

Vervelend voor jou en je kind, zo'n ervaring! Dit is niet helemaal het juiste topic, maar logisch dat je het even kwijt wil.
Bedenk je wel, ze doen dit allemaal vrijwillig (zonder hen geen wedstrijd) en ook de jury kan een keer een slechte dag hebben... Niet door laten ontmoedigen, dat zou zonde zijn en wie weet heb je volgende keer juist een gezellige jury :)

Iruss94

Berichten: 398
Geregistreerd: 27-03-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:57

yfkelover schreef:
Van het weekend gereden bij een jury met een hele boze uitsstraling net of ze wel in het hokje gezet was en het een verplichtig voor haar was dat is niet erg uitnodigend om bij te rijden vooral niet als je ponyruiters inde B jureert en er niet eens een lachje of knikje af kan als het kind op de pony je komt bedanken voor het jureren blijf dan gewoon thuis


Dit past niet echt in het topic :')

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 20:11

Ik had vorige week nog wedstrijd. Indoor, dus dezelfde jury. Had in proef 1 een 8 op verzorging, in proef 2 een 7. :Y) Dat vond ik wel bijzonder. En bij proef 2: ''volte te rond''. Tsja.. Een volte hoort niet vierkant. :? :+

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 20:44

Ik vraag mij toch af HOE een volte tè rond kan. Welke vorm heeft ie dan of hoort ie te hebben? Doet iedereen het dan al jaaaaaaaaren fout? :+

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 20:53

Zal vast schrijffout zijn, maar klinkt wel bijzonder }>

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 20:57

Misschien was de jury zo'n typische jury die alles wat hij/zij ziet opnoemt. En zei hij/zij bijvoorbeeld: volte te klein/groot, niet rond. En is de schrijver begonnen met "volte te" en in de war geraakt door "rond" en heeft ze dat toen opgeschreven. Snap je 'm nog? :+

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 20:58

Afbeelding

:D oh het stond er iets anders. Volte is rond.
Het was ook geen denderende proef, maar vond het wel opvallend.

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 20:59

Ja dat maakt het toch al anders :=

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 21:02

Misschien was jouw volte juist níet rond en "zei" de jury dus: 'een volte is rond" als in: hoort rond te zijn.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 21:02

Nou ja...met die opmerking had ik een 10 als begeleidend cijfer verwacht. Op z'n minst een 7/8. Rond is toch juist de bedoeling?!

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 21:03

MamaMiesje schreef:
Misschien was jouw volte juist níet rond en "zei" de jury dus: 'een volte is rond" als in: hoort rond te zijn.


Dit wordt inderdaad bedoeld. Dacht dat dat wel duidelijk was :=

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:11

Ik heb een zwart wit grijze appaloosa en kreeg het commentaar dat ik die poepvlek er wel eens af had mogen wassen. Ik moest even goed kijken maar inderdaad hij had een voskleurige vlek gekweekt. Toverbal.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 23:07

Ik heb twee sets pareltjes als oorbellen: één op een goudkleurig staafje, één op een zilverkleurig staafje. Rond het pareltje zelf zie je dus ofwel een gouden randje, ofwel een zilveren.
In mijn haast en met mijn slaapkop had ik 's ochtends dus één gouden en één zilveren randje in. Wie het niet wist zag het vast niet... De jury wel... "Match volgende keer je oorbellen".
Ja. Daar gaat 't om. :+

Ik let er voortaan wel op trouwens :p