Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
annaaube

Berichten: 1013
Geregistreerd: 11-06-09
Woonplaats: Hoorn (nh)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 23:02

Kyarahh schreef:
Gisteren: had eigenlijk best een toffe jury, maar er was iets wat ik nog steeds niet snap :+.

Bij het onderdeel 'verzorging van het geheel' hadden we in proef 1 een 6 en in proef 2 een 7 (bij dezelfde jury). Mijn paard is dus in de 5 minuten tussen die 2 proeven mooier/schoner geworden :')?


Hahaha ja inderdaad, ongeveer hetzelfde hier. Ik start samen met iemand op dezelfde pony in dezelfde klasse. Kreeg ik een 7 voor verzorging en zij een half uur later een 8. Hoezo raar :P


Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 23:22

annaaube schreef:
Hahaha ja inderdaad, ongeveer hetzelfde hier. Ik start samen met iemand op dezelfde pony in dezelfde klasse. Kreeg ik een 7 voor verzorging en zij een half uur later een 8. Hoezo raar :P


Dat is niet raar, de verzorging gaat niet alleen over je pony, maar ook over jezelf. Het kan dus zijn dat zij er netter uitzag dan jij.

annaaube

Berichten: 1013
Geregistreerd: 11-06-09
Woonplaats: Hoorn (nh)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 23:57

Anoeska27 schreef:
annaaube schreef:
Hahaha ja inderdaad, ongeveer hetzelfde hier. Ik start samen met iemand op dezelfde pony in dezelfde klasse. Kreeg ik een 7 voor verzorging en zij een half uur later een 8. Hoezo raar :P


Dat is niet raar, de verzorging gaat niet alleen over je pony, maar ook over jezelf. Het kan dus zijn dat zij er netter uitzag dan jij.


Met hetzelfde jasje en alles netjes gepoetst vind ik dat toch wel erg raar (;

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 08:04

Of misschien maakt zij een mooiere combi met de pony dan jij.

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 20:20

Ik krijg als schrijfster ook weleens leuke opmerkingen in de auto!

Dus kwam niet op de protocolletjes, maarja!

-Meisje is in de bixie-proef helemaal in het roze, heb het met de jury net over zuurstokken als ze de ring inkomt. Haar opmerking 'daar komt ons lijdend voorwerp! :p'
-paard slingert door verkeerde houding in een vaardigheid waar ze moeten slalommen.mooi op het briefje: 'jammergenoeg hoef je maar 2 keer te slalommen, anders had je heeeel veel 9'ns gehad :p (staan er 7/8'tjes omdat het een beginnerwedstrijdje was :)
-we waren toevallig over de vorige combinatie aan het praten. Een ruiter die afgroete omdat het paard ervandoor ging. Komt hetzelfde paard binnen met een andere ruiter..! Wij dachten, dat wordt nog wat! Heb ik op kunnen schrijfen. Mooie draf en uitgestrekte galop!
Moest de ruiter van draf van hand veranderen doorzitten.. Gaat het paardje galopperen, haha. Gebeurde later nog eens. 'rem was zeker gebroken? ;)' met een leuke smiley XD

Naja^ tot nu toe XD

Xx

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 20:48

Toen ik in februari mijn eerste B wedstrijd met mijn huidige paard reed kwam de jury na het proefje uit het juryhok.
Hij schrok eerst even van mij omdat ik in tranen op mijn paard zat :') Het ging niet bepaald goed en huilebalk die ik ben moest ik mijn eigen spanning er uit laten. (Ga anders hyperventileren maar dan met inademen en mijn eigen verstikken :+ )
De beste man vroeg zich serieus af wat ik met dit paard op concours deed en we hoorden er absoluut nog niet thuis. Moest maar eerst eens met het paard op vreemd terrein gaan oefenen en haar onder controle krijgen want paard ging op de loop met me.
Ding was dat ik al vaker op vreemd terrein geoefend was en dat er dan niets aan de hand was, maar die witte hekjes en dat juryhok kon paardlief nog niet..

2e proef was in een bak zonder juryhok en hekjes en daar werden we 5e met wp :).

Was overigens een erg aardige jury die ook met tips kwam over waar we zouden kunnen oefenen +:)+

Rosanneh1
Berichten: 633
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:34

Niet echt een hilarische opmerking maar ik kon er toch wel om lachen, helemaal om de manier waarop het werd gezegd!

Had afgelopen zondag wedstrijd en het ging best lekker. Maar door de warmte waren pony en ik het een beetje zat dus toen ik bij de A moest afwenden ging het behoorlijk te vroeg :+.
Nou dus ik netjes groeten, roept de jury me bij zich. Allemaal doem-scenario's spookte natuurlijk door mijn hoofd.
Zegt de beste man "semi-streng":
"Zeg dekselse meid... Weet jij wel waar de A zit?" O:)
Ik keek vervolgens een beetje schaapachtig over mijn schouder richting de A "... Ik was zeker een beetje te vroeg..."
:j en of ik dat niet meer wilde doen! Maar als enige fout was het geen ramp.

Gelukkig bleek bij de prijsuitreiking dat ik dat 5je voor het afwenden wel kon hebben, had nl. 207 punten!

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:42

't is niet direct een grappige uitspraak, mr wel een grappig voorval.. Nu ja, eerder uniek mss :P
Vriendin van me had op alles een 9 of een 10, dat hadden we nog nooit gezien! ('t is ook niet dat het zooo perfect was, gaf ze zelf ook toe ;) ), dus wij zeiden: zadel al maar op, je moet zeker naar de prijsuitreiking!
Uitslag kwam uit te hangen, bleek ze 14e :+

Winnende combi in de B2 had het maximaal behaalde punten, en de 2e had 1 puntje minder (we zeiden nog al lachende: wrs een 9 voor verzorging, omdat er een stro'tje in de staart zat? :') )
Nu ja, echt iedereen stond rond het bord, 2 oudere mensen heel serieus: 'nu zit ik al meer dan 50 jaar in de paarden, maar dit, dit heb ik nog nooit gezien! :D Daar gaan ze eens goed mee lachen, op het hoofdsecretariaat'!
Nu ja, jury was ook niet echt een 'bekwaam' persoon helaas.. En ik denk dat ze dat eindelijk begrepen hebben ;)

't Zorgde wel voor een unicum in de dressuurgeschiedenis van de provincie denk ik, dat wel :+

Anoniem

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:31

Babbelkous, een jury die hoge cijfers geeft?! Mag hier wel langskomen :)

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:34

Ik had grappig commentaar op mijn coupon. Weet niet of het de jury was of dat de schrijfster zich iets te vrij gedroeg :D

'Paard wijkt eerst met zijn achterwerk' Later is -werk doorgestreept en is er -hand onder gezet :D

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

lizet_lara

Berichten: 759
Geregistreerd: 08-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:58

Ik reed een f4 proef op een manege pony, ik sprong aan in de hoek in galop en ze begint te bokken, de hele langezijde en bij A viel ik voorover op de hals met de benen omhoog. maar kon me gelukkig terug in het zadel hijsen. je hoort iedereen lachen in de kantine scheeuwt mn moeder: GEWOON DOORRIJDEN. Ik had wel gwn een 8 voor mn galop, spreek je na de wedstrijd de jury zeggen ze: je kunt wel horen wie er voor de winstpunt ging :')

doe-het-zelf stalhouder in opleiding :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 00:24

_/-\o_ _/-\o_
lizet_lara schreef:
Ik reed een f4 proef op een manege pony, ik sprong aan in de hoek in galop en ze begint te bokken, de hele langezijde en bij A viel ik voorover op de hals met de benen omhoog. maar kon me gelukkig terug in het zadel hijsen. je hoort iedereen lachen in de kantine scheeuwt mn moeder: GEWOON DOORRIJDEN. Ik had wel gwn een 8 voor mn galop, spreek je na de wedstrijd de jury zeggen ze: je kunt wel horen wie er voor de winstpunt ging :')

babelientjuh
Berichten: 60
Geregistreerd: 14-11-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:23

Niet heel bijzonder maar op dat moment wel even grappig.
Op mijn laatste protocol stond ; Tegen de hond ipv Tegen de hand.
Sta je toch even raar te kijken :j

~ If you can dream it, you can do it ~

sc1990

Berichten: 507
Geregistreerd: 27-09-10

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 09:18

Ik had nogal een grappige blunder op een wedstrijd deze winter gehad in een B proefje.
Mijn merrie (een friese merrie) is enorm loperig als ik ze niet goed heb kunnen inrijden. Na de galop was ik mijn dametje volledig kwijt. Waardoor ze bij het afwenden bij A ook volledig over haar schouder viel en ik dus helemaaaaal naast de middelijn stond. Zet de jury haar recht en zegt die "joehoeeeeee de middelijn is hier??" Ik moest er enorm om lachen :-) toen ik na het groeten haar tafeltje voorbij stapte zei ze nog " wauw wat een hevige friese dame heb jij!" hilarisch :D

evita2
Berichten: 131
Geregistreerd: 10-09-12

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:04

Hihi wat een leuke reacties staan hier! Nou dan kom ik, mijn moeder reed een keer met haar paard in de B en de bak lg behoorlijk slecht. Dus bij B een enorme kuil waar het paard struileld en op zijn voorbenen valt. (Mijn moeder bleef zitten dus paard kwam omhoor en reed door) staat er op her protocol: onzuiver. Dus toen dachten wij ook wel van huu en ze lreeg er ook nog een 7 voor. En ik had laatst wedstrijd en hoorden het belletje niet. Scheeuwd de jury ineems je zit op het verkeerde been en ga je nog beginnen of blijf je die mooie frontriem nog even showen? Toen moest ik ook wel lachen. En na de prowf stapt ze uit haar auto om te vertellen dat ze her wel een hele mooie frontriem vind. En dan nog ewn opmerking. Mijn zusje was ook ooit haar singel vergeten en nergens in die mamege kondem we aan een singel komen. Dus ik moest eerst rijden en daarna mijn moeder em nog iemand em dan me zusje dus in tussen tijd wisselen wij t zadel. Dus me zusje komt de ring ineijden zegt de jury: rijd je paard nog maa even 5 miniten warm dam mag je daarna starten. Stond er op protocol. Goed warm gereden de volgende keer geen singel mewr vergetem.
Edit: van mijn moeder en zusje waren omderlingem wedstrijden en al lang geleden.

Friese paarden!!! <3
Paarden 2-ling op stal van Royal Dance.

Hopke89

Berichten: 1399
Geregistreerd: 18-04-12
Woonplaats: Friesland

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:18

Hahaa, singel vergeten, dat probleem ken ik.

Foto* Guinness, Bojengel x Oscar
Guinness denkt: Wat sil dit boeke!

xochenoa
Berichten: 73
Geregistreerd: 25-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 15:22

"Fijn paard! Doet nog wat jong aan" verwacht je ook niet van een net 4-jarige :')

Sanet

Berichten: 7923
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 15:29

Tijdens een indoor wedstrijd was op het moment dat ik de bak in reed een duif met mij mee gegaan naar binnen.
Mijn paard is vrij onverstoorbaar wat dat betreft (brievenbussen daarentegen, daarin schuilen complete krokodillen koloniën), maar de duif was nogal onrustig en vloog van de ene hangen lichtbak naar de andere. Tot ik middengalop moest doen over de lange zijde, komt die duif me rakelings over mijn hoofd gevlogen dus puur uit instinct duik ik weg en kijk die duif nog na, paard galoppeert braaf door.
De jury had opgeschreven "Paard is wel goed duif-mak".

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 16:15

Haha, bij ons op stal is dus een paard niet echt niet durft te gaan eten als er een duif op zijn voerbak in de stal zit :D
Hoeft die duif bij die van ons niet te proberen.... :n

sharonalover
Berichten: 2692
Geregistreerd: 27-12-04
Woonplaats: ergens op een plekje van de wereld

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 16:22

Ging voor het eerst op buitenwedstrijd met mijn jonge paard. Het was die hele week slecht weer dus het terrein was zwart. Paard zakte bij elke pas tot zijn kogels in de modder en snapte niet hoe hij daarin moest lopen. De arme schat deed zijn uiterste best en ploeterde er doorheen. Maarja, doordat hij balans miste, ging hij natuurlijk direct op de voorhand in mijn hand hangen, ons grote werkpunt. Iets wat ik voor deze keer helemaal niet erg vond. Commentaar van de jury: pak hem de volgende keer maar wat harder aan, want hij hoeft je niet te laten zitten := .

:+: Kevin :+: Z1+3 :D We zijn nu echt Z :D Joehoe :D
Dexter (SamarantxResort) B+10, L1+10

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 17:26

Vreemd commentaar Sharonalover. Had beter geweest als ze je had laten stoppen ipv hele proef in zo'n slechte bodem laten uitrijden.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 17:54

Martie schreef:
Haha, bij ons op stal is dus een paard niet echt niet durft te gaan eten als er een duif op zijn voerbak in de stal zit :D
Hoeft die duif bij die van ons niet te proberen.... :n


Mijn oud paard heeft zo ooit een duif opgegeten. Toen de stalmeester het kwam zeggen, geloofde ik het niet. Tot ik de pluimen nog in zijn mond terug vond :-)
Volgens de stalmeester hadden de paarden net eten gekregen en dacht een duif mee te kunnen eten. Helaas is Isman heel bezitterig op zijn eten en zou de duif doodgebeten hebben. Gezien die dan in de voederbak lag, heeft hij er een paar happen van genomen tot de stalmeester erbij kwam. ('t was blijkbaar heel veel geflapper en heeeeeeeeel veel rondvliegende pluimen :D )

Insta : @aristo_dressage
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 17:59

tine10 schreef:
Vreemd commentaar Sharonalover. Had beter geweest als ze je had laten stoppen ipv hele proef in zo'n slechte bodem laten uitrijden.

DIe verantwoordelijkheid kun je ook zelf nemen ;)

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:17

Klopt. Dus van beide is het vreemd.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

MuttleyMarty

Berichten: 1158
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Duckstad

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 16:37

Ik had mijn f9 op een mangepony die altijd als een idioot loopt te hinniken. Dus ik groet naar de jury, ponylief steekt zijn hoofd in de lucht en hinnikt naar de jury. Op m'n protocol stond : Heb je dat geoefend, dat groeten van je pony? (Oké, niet heel grappig, maar ik vond het zelf wel leuk) :D

Bruine ogen, blonde manen, witte hoeven en een hart van goud
ღMarty since summer '12ღ
But if you close your eyes, does it almost feel like nothing changed at all?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 19 bezoekers