richtprijzen (prive)lessen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

duikpaardje

richtprijzen (prive)lessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 08:31

hooi,

Er zijn al wel topics geweest over de kosten van lessen, maar mijn vraag is :
Bestaat er eigenlijk een richtprjs als je gediplomeerd les gaat geven ?

Ik denk dan bijvoorbeeld aan basis-diploma 15 euro per uur, orun 1ste fase 25 euro per uur en orun 2e fase 35 euro per uur ofzo.
Zijn er dan ook nog andere dingen die de prijs bepalen, reiskosten enzo.
Maakt het tarief ook nog uit of iemand als beroep helemaal in de paarden zit of als je als hobby naast een gewone baan wat lessen geeft.

Sarah_

Re: richtprijzen (prive)lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:34

Ik heb les van iemand die geen wedstrijden rijdt
Ze traint wel op zz-zwaar niveau, nooit orun oid gedaan
Ze moet 3 kwartier met de auto rijden
en ik betaal voor ong. half uur/ uur 20 euro
Ik vind het zelf erg weinig, maar ze wil niet meer Cool

Bij die 20 euro zit ook benzine in

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 08:43

@ sarah, niet aanvallend bedoeld ofzo, iedere reaktie is welkom Haha! , maar ik heb deze vraag speciaal hier neergezet om reakties te krijgen van instructeurs.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:47

oh moet je dat er even bij zetten Tong uitsteken

ik betaal 15 euro per half uur incl bezine en die gene moet eerst een half uurtje rijden. Dus vind ik wel een nette prijs.
Deze persoon rijdt zelf ZZ niveau en geeft les op de manege (waar ik vroeger reed).

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:29

Ikzelf vraag 12 euro voor een les. Bij mij duurt een les minimaal een half uur en maximaal een uur. Ligt er maar net aan; soms zijn we met een half uur klaar en soms hebben we gewoon meer tijd nodig.
In dit tarief zitten ook reiskosten (moet 20 min. heen en 20 min. terug met de auto).
Oja, ik heb Orun-basis.

mandiieeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:32

ik krijg les van iemand die ook z heeft gereden.
en per half uur 8 euro niet veel dus enleer er erg veel van!

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:35

niet aanvallend maar volgens mij vraagt ze om mensen die een orun cursus hebben gedaan, iemand die Z rijdt is harstikke leuk maar die persoon hoeft nog niet de cursus te hebben gedaan of te kunnen.. Lachen

mijn tante heeft orun-basis voor rijlessen en vraagt daar 12,50 per uur, incl reiskosten. en ze heeft orun 2e fase voor mennen en vraagt daar 20 euro. incl reiskosten. Lachen

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 12:03

ik vraag voor clubs een ander uurtarief dan prive omdat je bij clubs vaak meerdere uren kunt draaien.

_Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 12:07

Volgens mij zijn er niet echt richtprijzen. De een vraagt met een basisdiploma 20 euro per uur de ander heeft ZZ gereden en is even duur. Het is maar net hoe de manier van lesgeven je bevalt denk ik. Je kan wel 10 euro geen betalen voor een uur les waar je eigenlijk niets aan hebt, maar daar schiet je ook niks mee op.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 21:24

ik ben afgestudeert aan het NHB te deurne.
rij zelf z niveau,
vraag 15 euro per half uur, incl reiskosten als het niet meer dan 15/20 min rijden is anders komt er meer bij.
geef in de randstad les. hier in de buurt zitten ze bijna allemaal op dit tarief

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 23:47

Ik heb les van iemand waarvan ik zelfs geen idee heb of ze wel diploma's heeft, maar die veel ervaring heeft ook met probleem paarden, met paarden die nog niet ingereden zijn enz. Ze is rustig en vriendelijk, als het echt niet gaat dan neemt ze haar over en ze rijd erongeveer een kwartier voor. Ik betaal 20 euro voor een half uur, maar dat is soms 25 min en soms een uur...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 23:50

van wie ik les krijgt vraagt 10 euro per half uur. ze heeft zeker orun eerste fase

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 23:58

Ik krijg €25,- per uur + reiskosten (€0,18 p/km). Bloos Ik heb meer dan twintig jaar ervaring in de paarden en meer dan tien jaar ervaring in het lesgeven. Meestal reis ik meer dan een uur voor een klant (> half uur heen en > half uur terug, soms sta ik in de file, daarnaast heb ik nog mijn administratie).

Het beroep 'Instructeur' een vrij beroep en daarvoor is een diploma niet nodig, hoewel het voor lesgeven op maneges wel gevraagd wordt ivm met verzekeringen. Ik merk ook dat er klanten zijn die speciaal op het woord 'gediplomeerd' afkomen en zodoende wordt mijn doelgroep groter met een diploma. Hopelijk ben ik a.s. donderdag KNHS (basis instructeur) gediplomeerd. Haha!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 00:24

Ik vraag € 20,- voor een half uur en € 25,- voor drie kwartier.
Heb Orun 1 en 2 en ervaring t/m LT niveau.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:12

Ik vraag momenteel 10 euro/uur, gaat als ik mijn ORUN 1ste fase (25 mei op) wel omhoog voor nieuwe klanten.
Zelf al pony Z2 en paarden Z1

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 17:23

Mijn instructrice heeft alle orun opleidingen gedaan kost 25 euro per uur, en dan moet je bij haar aan huis komen, ze komt niet aan huis, daar heeft ze gewoon weg niet de tijd voor (door de vele lesklanten)

Mijn instructrice rijdt zelf al meer dan 30 jaar paard, heeft al vreselijk veel paarden naar de Z gereden, dus die 25 euro is het meer als waard.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 18:07

ik betaal 15 euro voor een halfuur (incl reiskosten, 15 minuten met de auto)
ze heeft Orun Diploma's en rijd zelf ZZ licht

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 02:13

ik betaal 10 euro per uur, ze komt aan huis en heeft haar Orun of basisdiploma, een van de 2. ze rijdt zelf M2 officieel.
Haar lessen zij echt onwijs goed Ja

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 07:10

Mijn instructrice heeft Deurne gedaan en rijdt nu zelf op Z2 nivo met een jong paard, ik betaald 15 euries voor een half uur.

femkepullens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:13

Ik vraag als ongediplomeerd instructrice 10 euro per uur inclusief reiskosten. Juist omdat ik geen diploma's heb en die ook niet wil gaan halen, ben ik bewust lager gaan zitten dan de gediplomeerden in de omgeving.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:27

Diploma's zeggen denk ik niet zoveel over de prijs. Ik heb zelf Orun 1e fase gedaan, en ik denk niet dat zo'n diploma een grote toegevoegde waarde heeft aan de manier waarop iemand les geeft. Ervaring zegt mij een stuk meer. Natuurlijk is de 2e en 3e fase leerzamer (iig dat zegt iedereen), maar dan nog denk ik dat iemand met veel ervaring zeker net zoveel weet.
Mijn instructrice heeft volgens mij geen papieren, alleen al wel heel veel paarden naar een hoog niveau gereden en jarenlang ervaring met veel verschillende paarden. Ik betaal 30€ voor 45 min les (kan 5€ schelen, ik weet het niet precies, het staat altijd op de rekening samen met stalgeld en is pas verhoogd). Ik vind het belangrijk dat iemand iets goed over kan brengen en veel ervaring heeft, en daardoor voor veel problemen een oplossing heeft.
Je kan trouwens alleen naar haar toekomen en geeft in principe alleen les aan pensionklanten omdat ze het daar naast de training van paarden al druk genoeg mee heeft.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:21

Ik les bij iemand die zelf meerdere paarden naar het Z2 heeft gereden en Orun fase 3 heeft afgerond en betaal EUR 10 per half uur.

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:28

Ik heb geen idee welke diploma's mijn instructeur heeft (wel ontzettend veeeel ervaring!!), maar ik weet wel dat hij niet goedkoop is. Daar tegenover staat wel dat ik ontzettend goed les krijg! Elke keer weet hij het weer zo te brengen dat Niereen aan het eind van de les weer super loopt!
Ik betaal 20 euro per half uur, en dat is elke cent waard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:44

Ik betaal rond de 20 euro per les, als het niet goed gaat blijft ze net zo lang tot het wel goed is of gaat ze zelf op m'n pony. Ze blijft heel rustig en kan heel goed les geven. Prijs in incl reiskosten.
edit: ze heeft deurne succesvol afgesloten.

elvis2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 00:39

Ik betaal €70,- voor een uur les van een grand prix ruiter