raarste uitspraken van ruiters naar juryleden toe.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

germie

raarste uitspraken van ruiters naar juryleden toe.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 22:50

N.a.v. het topic over uitspraken van juryleden ben ik nu ook wel benieuwd naar de uitspraken van ruiters naar juryleden toe.
Dus juryleden, wat voor aparte uitspraken hebben jullie wel eens te horen gekregen van een ruiter?
Of wat heb je als ruiter zelf wel eens 'uitgeblaft' richting een jury?

Ik heb 1 keer 'verhaal' gehaald omdat ik 2 paarden in dezelfde klasse gestart was en bij het ene paard een 6 had gekregen op verzorging en bij het andere paard een 8. Dit is gewoon onmogelijk, want ik heb dezelfde kleding aan, hetzelfde tuig ging op de paarden en de paarden waren ook nog eens beide bruin en zusjes. Omdat het bij het paard waar ik een 6 voor verzorging had om 155 punten ging had ik zoiets van nu ga ik het vragen. Ik wil een hele duidelijke verklaring.
Dus ik netjes naar de jury en gevraagd waarom ik een 6 en een 8 had. Oh zegt die jury. Het ene paard vond ik niet mooi genoeg voor de dressuur. Ik zo van niet mooi genoeg? Dat is geen reden om het cijfer voor verzorging naar beneden te halen. Jawel hoor zegt die jury, want die en die rijdt op een shire en dat vind ik ook niets. Ik het proevenboekje erbij. Eigenaar van de paarden stond er ook bij en die keek mee wat er over verzorging in het proevenboekje stond.
Of een paard mooi of lelijk is heeft dus niets met verzorging te maken. Maar de jury bleef er dus wel bij dat een 'lelijk' paard in de ogen van de jury een lager cijfer mag krijgen voor verzorging. De eigenaar van de paarden vond dit dus niet zo gepast en die zei toen doodleuk: of vond je de proef geen winstpunt waard?
Gelukkig was de jury zo eerlijk om inderdaad toe te geven dat eerst de punten berekend waren en toen pas het cijfer voor verzorging gegeven was, dit omdat het gewoon in de ogen van de jury geen mooi paard was. Eigenaar en ik hebben wel op het punt gestaan om hier een klacht over in te dienen, maar het er uiteindelijk maar bij laten zitten. De kans dat je dezelfde jury weer krijgt was niet zo groot.

Verder heb ik een keer een parcours afgemaakt nadat ik uitgebeld was. Ik kwam hierna nog langs het juryhokje en kon niet laten om me even te verontschuldigen (de andere ruiter was er toch nog niet), maar dat ik toch echt het gevoel had dat ik zonder weigeringen de laatste 3 hindernissen nog kon springen. Wat zegt de jury: prima gedaan, ik had hetzelfde gedaan.

Vonkie2009

Re: raarste uitspraken van ruiters naar juryleden toe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 23:39

Ik had laatst iemand die verkeerd reed en ze zei doodleuk ja dat doet ie zelf.... Clown ja daar was ik achter ja..... Haha!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 23:40

oversized schreef:
Ik had laatst iemand die verkeerd reed en ze zei doodleuk ja dat doet ie zelf.... Clown ja daar was ik achter ja..... Haha!

En afgestraft als ongehoorzaamheid of als vergissing? Was het binnen de gestelde tijd weer hersteld? (je moet toch binnen 2 minuten weer verder met je proef als je paard ongehoorzaam is?)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 10:20

mijn buurvrouw, zelf ook jury en hagenees van geboorte:
"oh die lu l, die heeft zijn jurybrevet gewonnen op een bingoavond""

( speciaal voor Fitzroy, trefwoord schimmel)

joep10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 10:26

Deze hierboven is echt goed, het is helaas niet de enige die zo aan ziijn /haar papieren gekomen is.

danielle_ikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 10:30

echt belachelijk,, mn verzorg pony die valt ook niet in de smaak van de jury zeg maar,, en daardoor rijd ze ook bijna geen winst

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 10:56

Maar Danielle_ikk, heb je wel eens werkelijk met een jury hierover gesproken? Als ik toch zeker wist dat het niet aan het rijden lag, dan ging ik zeker vragen waarom ik zulke lage cijfers krijg. Wie weet zien zij iets wat jij niet weet of gemerkt hebt. en als een jury je paard gewoon te lelijk vindt, dan kun je hierna evt. een klacht indienen over de betreffende jury. Want dan is deze persoon niet kundig genoeg. Maar ja, het is altijd afwachten of een jury eerlijk zegt of je paard lelijk is of niet.
In het algemeen weet ik na afloop van een proef precies waar iets mis ging. Als de cijfers dan totaal niet kloppen, dan durf ik dat wel na te vragen. Dat is immers je goed recht. Jehoeft niet kwaad te worden, maar je mag wel een heel duidelijk beargumenteerd antwoord van de jury vragen.

(helaas zijn veel juryleden al met de noorderzon vertrokken voordat je je punten hebt)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 15:41

germie schreef:
(helaas zijn veel juryleden al met de noorderzon vertrokken voordat je je punten hebt)

Ik blijf wel eens een tijdje zitten, maar er is nooit een ruiter die me iets komt vragen.

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:58

KarinvdM schreef:
germie schreef:

Ik blijf wel eens een tijdje zitten, maar er is nooit een ruiter die me iets komt vragen.

Ik ook,meestal zelfs !
Ik laat soms wel eens termen op het protocol zetten met de gedachte,daar moeten ze wel mee komen !
Maar nee hoor ! Nooit !

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:09

amondi schreef:
mijn buurvrouw, zelf ook jury en hagenees van geboorte:
"oh die lu l, die heeft zijn jurybrevet gewonnen op een bingoavond""

( speciaal voor Fitzroy, trefwoord schimmel)

Ik zal wel blonT zijn, maar ik begrijp je niet, Amondi Blond

Bij mij heb ik ook zelden dat er ruiters naar me toe komen. Jammer, want je blijft er speciaal voor zitten.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:14

ik heb nog een vrij genante Bloos had niet helemaal door dat ie achter me stond... (ik en me grote mond af en toe..)

het was ong 5 jaar geleden ik kreeg een protocol terug, die jury jureerde met halve punten... (onofficieel)
dus ik: "jémig zeg Rolleyes dat is ook al een halve eeuw uit de running, wat wás dat voor een jury?' staat ie achter me Bloos ...

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 00:16

germie schreef:
En afgestraft als ongehoorzaamheid of als vergissing? Was het binnen de gestelde tijd weer hersteld? (je moet toch binnen 2 minuten weer verder met je proef als je paard ongehoorzaam is?)

Vergissing........... het paard vergiste zich toch?? Knipoog

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 00:21

Ik heb met de outdoorkampioenschappen erg hardop gevraagd waar ze die fossiel vandaan hadden getrokken, wie zo vriendelijk was geweest de beste man 's morgens op te graven en in een auto te planten........

Ik geef toe, ik was ook best boos.....

missnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 10:38

germie schreef:

maak daar maar 20 seconden van!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:48

KarinvdM schreef:
germie schreef:

Dan zul je duidelijk commentaar geven, en commentaar dat voor de ruiters heel herkenbaar is *LOL*

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:50

danielle_ikk schreef:
echt belachelijk,, mn verzorg pony die valt ook niet in de smaak van de jury zeg maar,, en daardoor rijd ze ook bijna geen winst

Als jij dat elke keer hebt, ligt het echt niet aan de jury of je pony Knipoog
Afgelopen weekend moest ik schrijven en hadden we nog een paard in de ring dat we allebei echt niet mooi vonden *zwak uitgedrukt* . Paard scoorde gewoon zevens en ik meen ook een enkele acht want de proef zelf was netjes.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:35

ik heb altijd dat ik niet meer weet wie de jury was.. Ik ben in een proef zo bezig met de proef dat ik niet naar de jury kijk, alleen met groeten, maar dan kan ik me het gezicht daarna nog niet voor de geest halen. Het zou dus prettig zijn als jury's zelf even een praatje houden voor de prijsuitreiking, of dat bekend wordt gemaakt waar de jury zit.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:16

Ik ging eens mee schrijven en zat na de rubriek met de organisatie te kletsen over jury's. Ik zei toen: "Mevr. X is echt een fijne jury, die ziet gewoon precies wat er aan de hand is en is wel streng maar rechtvaardig." De organisatie mevrouw moest lachen en keek naar links naar haar glunderende moeder die bevestigde die mevrouw X te zijn!!
Ik wist dat echt niet en werd erg rood vermoedelijk, gelukkig hadden we het over goede jury's en niet over slechte..... (alhoewel ik daar ook best wel mee in discussie wil gaan).

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:47

een stalgenoot van mij had ook een goede zet!...had een nette proef gereden, prijsuitreiking gaat aan de gang en de protocolen moesten opgehaald worden...ze ziet haar punten en roept erg luid...jezus...had die vent niet meer punten in zijn pen!!!.....de beste man zat achter haar bij het secretariaat.. Haha!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 09:38

Hahahaha Judithh dat hadden wij kunnen zijn.......

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:57

judithh schreef:
een stalgenoot van mij had ook een goede zet!...had een nette proef gereden, prijsuitreiking gaat aan de gang en de protocolen moesten opgehaald worden...ze ziet haar punten en roept erg luid...jezus...had die vent niet meer punten in zijn pen!!!.....de beste man zat achter haar bij het secretariaat.. Haha!

Haha! giller!

Ik kan niet zo snel op iets komen...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 00:16

Ik heb een keer een kennisje tegen een amazone-die-niet-blij-was-met-haar-punten horen zeggen: weet je in wat voor auto de jury rijdt? We kunnen wel even langs de parkeerplaats lopen?

Ik stond al op punt van weggaan en het was aan de andere kant van de kantine, maar vond het wel zo ongelooflijk onsportief! Het ging om een amazone die d'r allereerste officiele dressuurproef reed en heel graag een winstpunt wilde om te springen. Ik weet niet meer precies wat voor punten ze wel had, ik geloof iets van 174 en 176. Dus tja, amazone + mensen om haar heen waren niet blij...

Lando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 00:27

een jury over een jury ook goed?
Onze instructeur is dus ook jury en gaat met ons ook regelmatig mee op wedstrijd.
Een tijdje geleden hadden we een wedstrijd waar de punten dus echt niet van klopte, de plaatsen trouwens dus ook niet.
Zegt hij over die jury; dat hij halfdoof was dat wist ik al, maar dat hij ook nog blind is, dat wist ik nog niet!

Best grappig om dit van een andere jury te horen

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:06

secricible schreef:
ik heb altijd dat ik niet meer weet wie de jury was.. Ik ben in een proef zo bezig met de proef dat ik niet naar de jury kijk, alleen met groeten, maar dan kan ik me het gezicht daarna nog niet voor de geest halen. Het zou dus prettig zijn als jury's zelf even een praatje houden voor de prijsuitreiking, of dat bekend wordt gemaakt waar de jury zit.

Aaah dat heb ik nou ook altijd!! Gelukkig is mn vriendin er meestal bij en die is wél beter in het onthouden van gezichten Haha! Maar als ik wat wil vragen, vraag ik altijd even ehm bent u de jury?? Bloos

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:13

Ik vind dit ook niet echt een reden om niets te vragen. Je kunt altijd bij het secretariaat vragen wie de jury was en 9 van de 10 keer zit het jurylid aan de secretariaatstafel.