Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

0maris0

Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 15:28

Heyhey ik weet niet of hier al iets van is hoor.. maar wij hadden zondag een onderlinge wedstrijd en we hadden toch een jury!!

ergenis 1
- Witte bandages mogen bij onderlinge wedstrijd.. stond er op mn protecol of DIE witte bandages wel echt nodig waren??!!

ergenis 2
- er reed een mevr mee en had natuurlijk netjes een witte broek aan... maar een zwarte string.. en wat stond er op dr protecol..??!! jah of ze de volgende keer mischien een witte string aan wilde doen?!

Waar deze jury ook wel niet op let!!
Echt belachelijk!!

ergenis 3
- op elke protocol overal commentaar.. zelfs volgende keer meer tijd nemen voor het groeten.. als je netjes stilstaat.. groet en lacht naar de jury.. en weer rustig wegstapt wat is daar fout aan??

Nou deze jury staat ook in de rode lijst bij ons.. dit was niet leuk!!!

Nibbit

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 15:55

Valt mee toch? Als je hier voor al ep een rode lijst komt..een jurylid zit daar ook in vrije tijd, en die bedoelt het meestal goed hoor!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 16:10

ergernis 1 kan ik me iets bij voorstellen.

Ergernis 2 vind ik op zich een terechte opmerking, dat ziet er toch niet uit Verward

ergernis 3 vind ik heel raar. Veel commentaar is juist prima IMO.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 16:20

Oke ergenis 2.. het ziet er niet uit nee.. en je moet lef hebben om daarmee rond te lopen.. maar je moet al helemaal lef hebben om suks op een protocol te zetten!!
ik vind het een beetje aso..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 16:21

het is idd iets dat ik wsl niet op een coupon zou laten zetten, maar ik snap de opmerking wel *LOL*

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 16:23

Bij 1 kan ik me nog iets voorstellen. Beetje raar. Ja Maar 2, dat ziet er toch ook niet uit? Nagelbijten / Gniffelen Lijkt me dat je dat wel even anders moet doen. Als je officieel start en je gaat met witte rijbroek en zwarte string op pad. Nee. Ik vind het eigenlijk goed dat ze het erop hebben gezet. Ja

En als er veel commentaar opstaat is het juist handig, dan kan je de dingen die de jury verbeteren. Je kan ook enorm lage punten rijden en geen commentaar dan weet je toch ook niet wat anders moet? Knipoog

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 16:24

Maaruh ergenis 2 daar adviseerde ze een witte string? Dan loop je nog meer voor gek yoh!!! Mijn advies, een huidskleurige

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 16:24

Zie 4 zie 8 zie 9 zie 13. Zet het er dan bij als algemene opmerking.

Vroeger reed ik met een arabier bij de ponys en die had lange manen en ik maakte altijd een hengsten vlecht. Stond er een keer dat hij toch geen ballen had en waarom ik dan met een hengstenvlecht reed..

Wat ik wel grappig vindt is als de paarden/ponys steigeren bij het groeten dat er dan als commentaar staat.
Stond niet op 4 benen.
Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 16:26

tomcat701 schreef:
Zie 4 zie 8 zie 9 zie 13. Zet het er dan bij als algemene opmerking.

Tong uitsteken

maar meestal bedenk je pas na een aantal keer dat het toch wel een steeds terugkerend problem blijkt te zijn *LOL*

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 16:26

als je het raar vind dat er commentaar stond op je protocol over je witte bandages, is dat waarschijnlijk omdat jíj ze wel terecht vond omdat het plaatje daarvan mooier wordt.
hetzelfde geldt voor de 2e opmerking, dat is ook om het plaatje mooier te maken.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 17:25

--> JI

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 17:54

Ach, ik vind best dat een jury had mag maken om op een protocol te zetten of je voortaan ander ondergoed aan wil doen.
Het ziet er idd ook niet uit. *LOL*

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:37

Weet je ook een naam van deze jury. Ik ken nl iemand die van de week met dit verhaal thuis kwam van het jureren.....
Mag evt met een PB hoor

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:40

Hmm, ik vind dit nog wel meevallen heb wel veel ergere dingen gehoord bij wedstrijden bij ons..

Meisje moest maar stoppen met dressuur rijden want ze had totaal geen gevoel voor haar paard. Terwijl dat meisje echt altijd supergoed en heel eerlijk rijdt.. Meisje had toen ook 125 punten en ging verhaal halen bij de jury, dat kreeg ze te horen.. Ze zat scheef, d'r pony was scheef en ze kon maar beter helemaal stoppen met rijden.

Ohja, en onze pony liep als een hert Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:47

Het meest banketstaaf vond ik wel een jury die in eerste instantie zoiets had van "kijk, éindelijk iemand die weet hoe het hoort!". Ik had allemaal 6, 7 en 8 met hier en daar een aanwijzing. Dat paard waar ik op reed was nogal een clown en hij zag spoken en was erg pittig, op een gegeven moment kreeg ik hem op één plek met geen mogelijkheid meer door de hoek. Daardoor werd het wat slordiger. Plotseling werden het een twee, verder 3 tot 6 en was het met de opmerkingen ook afgelopen. Uiteindelijk nog een 7 voor verzorging en een "je kunt beter" onderaan.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:03

Ik moest een tijdje terug erg lachen om deze, ik zat te schrijven:
Er kwam een paard de ring in met een verschrikkelijk lui en traag achterbeen.

Zegt de jury:
Kijk, hier kan ik nu van genieten! Wat een verschrikkelijk mooi traag achterbeen!

(en amazone ging inderdaad met een vracht punten naar huis Nagelbijten / Gniffelen)

Nynke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:46

Ik heb bij mijn eerste proef als commentaar gekregen:
"Paard is mooier dan de proef" Nouja zeg. Ik vond het ook niet geweldig gaan maar dit vond ik een opmerking van niks.

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:59

Wij hebben hier in de kring wel een paar jury's die nogal eens de neiging hebben om vreemde opmerkingen te maken.

Ik reed vroeger altijd op een vrij stevige pony, 1 jury zei gewoon recht in mijn gezicht: 'Ik vind je pony veel te dik.' Nee dat had ik nog nog niet door.

Met schrijven heb ik ook al aardig wat vreemd commentaar gehoord, zoals:
'Wat heb jij een lelijke trui.'
'Jij mishandelt je pony.'
'Ik hou niet van bonte pony's.'
'Als jij je paard niet op de hoefslag kunt houden, moet je thuis blijven.'

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:06

Ik moest wel lachen bij mijn eerste proef, er stond 'niet onder controle'. Ik snap wel dat het er stond hoor, maar voor mij was dat allang duidelijk, pony was alleen maar aan het galloperen, stiltaan heeft hij niet gedaan en stap heb ik ook niet gevoeld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:14

Ik vraag me af waar je je druk om maakt Haha! Ik kreeg op min eerste wedstrijd de commentaar 'als je je pony niet onder controle hebt, heb je hier niets te zoeken'
en nog niet zo lang geleden een jury die bij mijn contra 'verkeerde galop' en een 4 gaf Haha! Terwijl Ex wel in een nette contra zat! Ik heb er een keer om gelachen en voor de rest geen energie aan verspilt Haha! Gezien later bleek dat deze jury normaal het niveau niet eens mocht jureren en er dus ook niet veel van wist Haha! Kan die man ook niet aan doen dat zij hem daar zetten! Hij heeft alleen maar zijn best gedaan Haha!

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:19

Zon heeft er 1 met BIXIE springen tegen mij gezegd ( na een pacours met 2 weigeringen ) Dat de proef om te janken was, wat ik later realiseerde... Zijn 1e wedstijd! Boos!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:25

Juryleden mogen van mij best wat strenger zijn. ik vraag het me wel eens af hoe het kan dat er nooit iemand naar huis gestuurd wordt halverwege de proef hoewel er genoeg trekkebekken rondlopen die echt geen kaas hebben gegeten van paardrijden laatstaan dressuur.

Gekste commntaar dat ik ooit heb gehad was: Paard loopt te ontspannen(in een B proef!!). Zeg dan gewoon dat het activer mag das heel wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:29

pharagirlke schreef:
Ik vraag me af waar je je druk om maakt Haha! Ik kreeg op min eerste wedstrijd de commentaar 'als je je pony niet onder controle hebt, heb je hier niets te zoeken'
en nog niet zo lang geleden een jury die bij mijn contra 'verkeerde galop' en een 4 gaf Haha! Terwijl Ex wel in een nette contra zat! Ik heb er een keer om gelachen en voor de rest geen energie aan verspilt Haha! Gezien later bleek dat deze jury normaal het niveau niet eens mocht jureren en er dus ook niet veel van wist Haha! Kan die man ook niet aan doen dat zij hem daar zetten! Hij heeft alleen maar zijn best gedaan Haha!

Hm, toch vreemd. Neem aan dat die man in ieder geval bevoegd was om een L-proef te jureren, dan zou hij toch moeten weten wat contragalop inhoudt..

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:35

pharagirlke schreef:

Haha, dat kreeg ik ook te horen. Ik ging met mn 3 jarige maar meedoen aan de clubkampioenschappen, gezellig toch?
De jury kon de lol er niet van inzien en ik kreeg te horen dat ik eerst maar moest gaan oefenen voordat ik op wedstrijd ging...

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:35

Ik rijd nooit wedstrijden.
Maar een keer reed ik er eentje, en toen werd mijn paard helemaal gek. Ik was erg gespannen, en er was IETS in de bak dat zo eng was, dat ik de rest van mijn proef in galop gereden heb, inclusief alle figuren. Vreselijk was het. Elke keer als ik haar teruggenomen had vloog ze weer weg.

Zei die jury: "Tempo is wat te hoog, je hebt het af en toe niet helemaal in de hand"

Haha, was echt het understatement van de eeuw Haha!