Middendraf: hoever in de B?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chupa

Berichten: 971
Geregistreerd: 07-05-06

Middendraf: hoever in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 17:05

Ik vroeg me dus af wat de jury's graag zien in de B. De beentjes er mooi uit voor, of juist goede stuwing uit de achterhand, of moet het hele plaatje al compleet zijn?
Ik rijd de middendraf wel voor voldoendes, de ene keer een 6 en de andere keer een 7, ben ik ook tevreden mee, maar ik zie vaak dat er snel 5en gegeven worden, dus vroeg ik me af wat in de B nou middendraf moet zijn voor een verdiende 7.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re: Middendraf: hoever in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:10

Gewoon in je proevenboekje kijken wat de bedoeling is... Het is de bedoeling dat de draf ruimer wordt.. en dat gebeurt nu eenmaal vanuit de achterhand. Het gaat hier maar om enkele passen (dus benut je er voor de zekerheid een halve diagonaal voor). Gaat meer om de voorbereiding, het wegrijden en het opvangen.

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Middendraf: hoever in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 19:12

amen.

Angelo

Berichten: 766
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Prov. Groningen

Re: Middendraf: hoever in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:23

GeJe schreef:
Gewoon in je proevenboekje kijken wat de bedoeling is... Het is de bedoeling dat de draf ruimer wordt.. en dat gebeurt nu eenmaal vanuit de achterhand. Het gaat hier maar om enkele passen (dus benut je er voor de zekerheid een halve diagonaal voor). Gaat meer om de voorbereiding, het wegrijden en het opvangen.


Precies. Wat je erg vaak ziet is dat aan het begin van de diagonaal het gas erop komt en dat de draf dus sneller wordt in plaats van ruimer. Probeer dus in dezelfde tact (ritme/regelmaat) de middendraf te rijden.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Middendraf: hoever in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 18:26

Het hoeft niet zoveel te zijn en je hoeft het ook maar een paar passen te tonen, maar ik wil in ieder geval duidelijk verschil zien. Dus een overgang naar de middendraf en ook weer terug.

astritos

Berichten: 539
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Zeeland

Re: Middendraf: hoever in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:32

Hoi,
Als het goed is kijken ze in de B voornamelijk naar de overgangen, of ze juist en zuiver uitgevoerd worden, dus het is belangrijker dat je je paard op de diagonaal eerst netjes recht steld en dan netjes in de tact wat passen wat verruimd en dan netjes terugrijdt met je zit, van voor naar achteren blijven rijden. En dan netjes de hoek weer door met de juiste stelling en buiging.
Succes!!!
Groetjes Astrid.