jureren van 4-tallen

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

jureren van 4-tallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 20:27

hey
eerder dit jaar heb ik meegedaan aan een jurycursus en examen afgelegd. Ik was geslaagd en mag dus jureren tot en met de L2 (wil volgend jaar proberen tot de Z2)
Maar vanmiddag belden ze me op of ik morgen nog wil gaan jureren. Geen probleem, maar even later komen ze ermee af dat het wel voor viertallen is.
Ik rij zelf ook achttal mee, maar heb eigenlijk geen idee hoe de viertallen gejureerd worden Scheve mond
Er zal wel iemand zijn van mijn eigen club die al jarenlange ervaring heeft in het jureren (ook van vier en achttallen) die me gaat helpen en tegelijk schrijven.

Maar zou toch op voorhand al een en ander horen, over hoe je dit jureert.
Een clubgenoot omschreef het als 'gewoon een beetje kijken of het wat gelijk is en of ze allemaal de goede oefening / figuur uitvoeren" Scheve mond Lijkt me dus wel heel simpel uitgelegd..
Graag jullie advies!
xxx

TisUnique

Berichten: 352
Geregistreerd: 25-11-04

Re: jureren van 4-tallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 21:32

Mag jij dat dan zomaar jureren? Hier in Nederland moet je een aparte kwalificatie hebben om afdelingsdressuur te mogen jureren. (En niet voor niets, als je naar jouw eigen vraag kijkt!).
Ik zou het persoonlijk niet doen als je vooraf niet eens weet waar je op moet letten, dat is toch niet eerlijk tegenover de deelnemende viertallen? Zij doen hun best om een goede proef neer te zetten en treffen dan een jury die niet weet waar ze mee bezig is

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: jureren van 4-tallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 21:50

Iemand die het gewend is viertallen te jureren, gaat me daarom ook helpen Knipoog
Je moet me niet aanvallen, ik heb tenminste wel een jurycursus gedaan én ben geslaagd voor mijn examen. Ze hadden het eerst aan mijn pensionhoudster gevraagd die gezakt was voor het examen...
Ik kan er toch ook niet aan doen, dat er hier geen onderscheid gemaakt wordt en dat er op de cursus niets vermeld wordt over afdelingsdress? Verward
Ik doe ook maar mijn best hoor. Als je geslaagd bent voor je examen, verwachten ze dan ook dat je gaat jureren.
xxx

edit: hier in de LRV in België gaat het er trouwens helemaal niet zo officieel aan toe als in Nederland hoor. Vorige week was er in mijn ring 1 iemand met 190 ptn, (op 260 nog) en al de rest onder de 165. Mooi voorbeeld van vriendjespolitiek. En zo gebeurd het hier veel.
Ik laat me daardoor niet beïnvloeden, en de punten doen er helemaal niet toe hier.
Als je bvb nu wint met 180 of met 150 maakt geen verschil. Je krijgt geen winstpunten (indiv) maar je moet winnen om over te gaan naar de hogere klasse. Bij afdelingsdress kijken ze naar degene die het meest gewonnen heeft / hebben om provinciaal kampioenschap mee te doen, en later nationaal.
Of ik dus voor ieder gelijk ding 5 geef voor ieder viertal gelijk, of een 6 maakt op zich niks uit.
Ik weet ook wel dat de afstanden goed moeten zijn, dat het vooral gelijk moet zijn enz.
Ik wil gewoon graag weten waar ik nog zoals op kan letten.
Wees blij dat ik het tenminste nog vraag aan anderen en niet zoals zovelen mijn hoofd in de grond steek en denk dat ik het allemaal wel weet!
Laatst bijgewerkt door Coberlina op 22-07-06 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: jureren van 4-tallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 21:54

je hebt inderdaad jury's die daarvoor gekwalificeerd zijn, ook al ben je L-jury mag je niet zomaar 4 of 8-tallen gaan jureren, daar zijn apparte opleidingen voor.