afstappen in wedstrijdring

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
diddlmouses

Berichten: 1850
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Spijkenisse

afstappen in wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 14:04

Ik heb weer een vraagje, laatst heb ik al gevraagd of het klopt dat ik -2 heb gekregen toen mn paard steigerend/springend de bak verliet.

Nu heb ik weer een nieuwe Haha!

Vandaag kreeg ik hem er dus absoluut niet uit, alleen maar recht overeind voor de uitgang. Toen ben ik op een gegeven moment maar afgestapt, maar mag dit wel in de wedstrijdring? Ik heb er dit x geen minpunten voor gehad, maar zou ik dat bij een andere jury wel kunnen krijgen?

Jasmijn

Berichten: 3770
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: afstappen in wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 14:25

Als je voorbij A geweest bent, is je proef afgelopen en mag je best afstappen om de bak uit te gaan.

abcde

Berichten: 2815
Geregistreerd: 01-02-05

Re: afstappen in wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 17:58

ga met jasmijn mee, je moet wel langs a zijn gestapt

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: afstappen in wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 18:43

Je proef is al afgelopen na het groeten, bij A de rijbaan verlaten is geen punt, kijk maar in de proef.
Hoogstens dat het nog meegenomen wordt bij algemeen, maar min punten voor dat onderdeel kan je niet krijgen, want je krijgt er geen punten voor!

diddlmouses

Berichten: 1850
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Spijkenisse

Re: afstappen in wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 19:04

mmm, misschien dat ik het toch maar eens bij het KNHS ga navragen. Dan weet ik het zeker en dan zou ik ook verhaal kunnen gaan halen bij de jury.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re: afstappen in wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 19:39

diddlmouses schreef:
.... en dan zou ik ook verhaal kunnen gaan halen bij de jury.


Pas maar op daarmee... Haha!

diddlmouses

Berichten: 1850
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Spijkenisse

Re: afstappen in wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 12:52

ojee, hoezo?

Ik kan het toch netjes zeggen als het echt niet mag met dat -2 ?

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re: afstappen in wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 16:58

diddlmouses schreef:
ojee, hoezo?

Ik kan het toch netjes zeggen als het echt niet mag met dat -2 ?


Eerst vragen of de jury wil meegaan naar een afgelegen stukje op het terrein en dan pas mag je zeggen wat je bedoelt... let op dat je geen onvertogen woord laat vallen.. de jury zou dit kunnen opvatten als bedreiging en voor je het weet (na een half jaar pas ofzo...) heb je een klacht aan je (rij)broek Haha!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: afstappen in wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 18:40

zoek maar op:topic genaamd: aangeklaagd by GeJe, anders snap je het nooit

Koekiesgek

Berichten: 524
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Julianadorp

Re: afstappen in wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 08:46

Dan komt mijn vraag hier nog een keer.
Wat vinden juryleden er dan van als het desbetreffende paard direct na het groeten steigert. Je hebt je onderdeel afgewerkt, je bent nog niet de ring uit.
Mag je het paard dan op zijn/haar sodemieter geven of niet?

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: afstappen in wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:12

Het langs A gaan wordt niet beoordeeld maar hoort volgens mij wel bij je proef. Waarom zetten ze het er anders bij.
Ik denk dat als je langs A bent geweest het geen probleem meer is.

diddlmouses

Berichten: 1850
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Spijkenisse

Re: afstappen in wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 20:55

He koekjesgek, heb jij hetzelfde probleem als mij??
Die van mij steigert dus bij de uitgang, ik heb daar al eerder -2 voor gehad.
Nu kreeg ik hem er met geen mogelijkheid uit (dan was een zweepje toch wel handig Knipoog ) en ben ik maar afgestapt omdat ik het ook niet zo leuk voor degene na mij vond.. maar ik kan me voorstellen dat je er niet af mag in de ring..

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: afstappen in wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:08

Ik heb een keer een wedstrijd gehad waar dat moest! Anders bleef je met je bovenlichaam achter een muur hangen haha.
Maar idd als je A voorbij ben mag dat wel want dan is je proef afgelopen!

diddlmouses

Berichten: 1850
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Spijkenisse

Re: afstappen in wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 21:13

Mijn bedoeling was eigenlijk om echt antwoord te krijgen van Juryleden anders heb ik er niet zoveel aan Knipoog

Maar ik heb naar het KNHS gemaild, dus hoop op officieel antwoord.

Koekiesgek

Berichten: 524
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Julianadorp

Re: afstappen in wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:18

diddlmouses schreef:
Mijn bedoeling was eigenlijk om echt antwoord te krijgen van Juryleden anders heb ik er niet zoveel aan Knipoog

Maar ik heb naar het KNHS gemaild, dus hoop op officieel antwoord.

Jurylid bij mij op stal heeft mij het antwoord gegeven.
Afstappen in de ring mag niet.
Via A de rijbaan verlaten. Pas dan is je proef afgelopen. En je moet altijd rijdend de baan in- en uitkomen.

diddlmouses

Berichten: 1850
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Spijkenisse

Re: afstappen in wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 22:26

ok, klinkt ook logisch vind ik.
Maar wat zegt zei van het feit dat je paard steigert voor de uitgang, mag daar -2 voor gegeven worden?

diddlmouses

Berichten: 1850
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Spijkenisse

Re: afstappen in wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 22:27

amondi schreef:
zoek maar op:topic genaamd: aangeklaagd by GeJe, anders snap je het nooit


helaas is de zoekfunctie uitgeschakeld.

Jasmijn

Berichten: 3770
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: afstappen in wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:44

Mijn antwoord was wat kort ivm. tijdsgebrek, maar wel van een echte jury. Knipoog

Zodra je langs A bent, is je proef afgelopen (ook al krijg je geen punten voor het baan verlaten). Als je al langs A gekomen bent is het dus geen enkel probleem meer om af te stappen.
Ben je nog niet langs A geweest, zit je nog in de proef en is afstappen niet toegestaan. -2 bij steigeren in de proef is heel goed mogelijk, waarschijnlijk heb je een rondje gedraaid ofzo en daar krijg je de -2 voor.
Nu er echter niet meer staat in welke 'volgorde' je de baan moet verlaten, is het discutabel... Er kan niet meer gesproken worden van een programmafout.....

Maar zeker als de volgende de ring al in is, lijkt het mij het sportiefste om zo probleemloos mogelijk de baan te verlaten. Als je daarvoor moet afstappen, moet je dat doen. Voor de combinatie na jou is het tenslotte ook niet fijn een stuiterend protesterend paard in de ring te hebben.
Ik vind het ook nog steeds niet logisch dat de volgende al in de ring is, terwijl jij er ook nog in bent. Misschien moeten we dan idd toch maar het afgroeten als eind van de proef zien................?

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: afstappen in wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:09

Jasmijn schreef:
Mijn antwoord was wat kort ivm. tijdsgebrek, maar wel van een echte jury. Knipoog

Zodra je langs A bent, is je proef afgelopen (ook al krijg je geen punten voor het baan verlaten). Als je al langs A gekomen bent is het dus geen enkel probleem meer om af te stappen.
Ben je nog niet langs A geweest, zit je nog in de proef en is afstappen niet toegestaan. -2 bij steigeren in de proef is heel goed mogelijk, waarschijnlijk heb je een rondje gedraaid ofzo en daar krijg je de -2 voor.
Nu er echter niet meer staat in welke 'volgorde' je de baan moet verlaten, is het discutabel... Er kan niet meer gesproken worden van een programmafout.....

Maar zeker als de volgende de ring al in is, lijkt het mij het sportiefste om zo probleemloos mogelijk de baan te verlaten. Als je daarvoor moet afstappen, moet je dat doen. Voor de combinatie na jou is het tenslotte ook niet fijn een stuiterend protesterend paard in de ring te hebben.
Ik vind het ook nog steeds niet logisch dat de volgende al in de ring is, terwijl jij er ook nog in bent. Misschien moeten we dan idd toch maar het afgroeten als eind van de proef zien................?


Hoe zit het dan met een gesloten rind. Ofwel er staat bij a de ring verlaten. Als je dan niet de ring verlaat maar wel langs A gaat.....

diddlmouses

Berichten: 1850
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Spijkenisse

Re: afstappen in wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 20:02

Het zit eigenlijk zo dat de uitgang daar rechts naast de C zit.
Dus na de X ga ik naar A en dan via c de bak verlaten. (Iedereen gaat overigens daar rechtstreeks naar de c)

Maar ik ben dan dus sowieso al voorbij de A als het steigeren begint.

Degene na mij was overigens nog niet in de ring maar stond er wel voor en ook dan kan ik me voorstellen dat het niet prettig is een stuiterend paard voor je te hebben als jij je proef in gaat.

Jasmijn

Berichten: 3770
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: afstappen in wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:48

oosterhoff schreef:
Jasmijn schreef:
Mijn antwoord was wat kort ivm. tijdsgebrek, maar wel van een echte jury. Knipoog

Zodra je langs A bent, is je proef afgelopen (ook al krijg je geen punten voor het baan verlaten). Als je al langs A gekomen bent is het dus geen enkel probleem meer om af te stappen.
Ben je nog niet langs A geweest, zit je nog in de proef en is afstappen niet toegestaan. -2 bij steigeren in de proef is heel goed mogelijk, waarschijnlijk heb je een rondje gedraaid ofzo en daar krijg je de -2 voor.
Nu er echter niet meer staat in welke 'volgorde' je de baan moet verlaten, is het discutabel... Er kan niet meer gesproken worden van een programmafout.....

Maar zeker als de volgende de ring al in is, lijkt het mij het sportiefste om zo probleemloos mogelijk de baan te verlaten. Als je daarvoor moet afstappen, moet je dat doen. Voor de combinatie na jou is het tenslotte ook niet fijn een stuiterend protesterend paard in de ring te hebben.
Ik vind het ook nog steeds niet logisch dat de volgende al in de ring is, terwijl jij er ook nog in bent. Misschien moeten we dan idd toch maar het afgroeten als eind van de proef zien................?



Hoe zit het dan met een gesloten rind. Ofwel er staat bij a de ring verlaten. Als je dan niet de ring verlaat maar wel langs A gaat.....


Zodra je langs A bent is je proef afgelopen. Waar je dan de ring uit kunt is niet van belang. Zeker indoor zit de uitgang vaak ergens anders.

diddlmouses

Berichten: 1850
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Spijkenisse

Re: afstappen in wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 21:55

Ik heb alvast 1 antwoord vh KNHS, je moet TE paard de ring binnekomen en verlaten, anders kan je zelfs uitgesloten worden Bloos

Op de vraag of ze nou -2 mogen geven voor steigeren na de A heb ik nog geen duidelijk antwoord gekregen.

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: afstappen in wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 08:46

diddlmouses schreef:

Op de vraag of ze nou -2 mogen geven voor steigeren na de A heb ik nog geen duidelijk antwoord gekregen.


typisch KNHS

Pluutje

Berichten: 5625
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: afstappen in wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:55

Hum, bij ons is er wel eens iemand geweest die aan de jury toestemming had gevraagd om er pas in de bak op te gaan en ook er af te gaan voor het verlaten van de bak, omdat het "halletje" te laag was (is ook laag, maar de meeste mensen bukken gewoon).

Wel raar dat het niet zou mogen, ik dacht ook dat je proef gewoon afgelopen is als je voorbij de A bent en dat je dan bij wijze van spreken mag doen waar je zin in hebt...

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: afstappen in wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:58

Ik stap in de binnenbak eigenlijk bijna altijd pas in de bak op. Echter is de ring vaak kleiner dan de bak dus maakt het niet zoveel uit.